Łańcuch 9 rzedowy w napedzie 8 rz edowym

Data: 2010-02-28 17:39:00
Autor: PeJot
Łańcuch 9 rzedowy w napedzie 8 rz edowym
Czołem.

Pewnie było milion razy, ale przespałem. Na marginesie dyskusji o kasetach 8 rzędowych. Utrzymując przy życiu napęd 8 rzędowy, może szkoda się uganiać w sklepach za takimi łańcuchami, tylko założyć współczesną 9 ? Szerokości koronek z tyłu prawie te same, nie powinno być problemów. Nie wiem jak z przodu - jeśli koronki węższe, albo ciaśniej rozłożone niż w 8, przerzutka może pracować leniwie.  Ktoś rozmyślnie próbował takiej konfiguracji ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-02-28 18:03:26
Autor: MadMan
Dnia Sun, 28 Feb 2010 17:39:00 +0100, PeJot napisał(a):

Nie wiem jak z przodu - jeśli koronki węższe, albo ciaśniej rozłożone niż w 8, przerzutka może pracować leniwie.

Koronki z przodu są "uniwersalne", przynajmniej w korbie przeze mnie
posiadanej (Truvativ FireX). Taki Middleburn też robi koronki 8/9, więc
nie sądzę żeby był problem jakikolwiek. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-28 20:49:09
Autor: nemo
Łańcuch 9 rzedowy w napedzie 8 rzedowym
W dniu 2010-02-28 17:39, PeJot pisze:
Ktoś rozmyślnie próbował
takiej konfiguracji ?

Tak. Działa bez zarzutu :)
Rok temu jeszcze tak nagminnie jeździłem i było OK.

pozdrawiam,
nemo

--
Cats are smarter than dogs.
You can't get eight cats

Data: 2010-02-28 21:07:11
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
nemo pisze:
W dniu 2010-02-28 17:39, PeJot pisze:
Ktoś rozmyślnie próbował
takiej konfiguracji ?

Tak. Działa bez zarzutu :)
Rok temu jeszcze tak nagminnie jeździłem i było OK.

A manetka 8, kaseta 9, łańcuch 9?

Zakładając, że jedna zębatka będzie nieużywana

Seco

Data: 2010-02-28 21:25:15
Autor: MadMan
Łańcuch 9 rzedowy w napedzie 8 rzedowym
Dnia Sun, 28 Feb 2010 21:07:11 +0100, Bartosz 'Seco' Suchecki
napisał(a):

A manetka 8, kaseta 9, łańcuch 9?

IMO nie da rady z prostej przyczyny - kaseta 8 i 9 mają taką samą
szerokość, a zatem inną szerokość zębatek. Coś się będzie pierniczyć. Manetka 7, kaseta 8 albo manetka 8, kaseta 7 - powinno działać bez
problemu, taka sama szerokość zębatek. Ustawiamy wychylenie przerzutki
odpowiednio (w przypadku 2) i jazda. Sam teraz zrobiłem z normalnej 3-rzędowej korby 2-rzędową, ustawiłem
wychylenie na przerzutce żeby łańcuch nie spadał i działa toto
powiedzmy-że-dobrze, tzn. nie zrzuca mi z 3 na 2, muszę manetką
przerzucić na 1. Podejrzewam krzywe przykręcenie przerzutki lub złą
regulację, bawić mi się nie chce. I tak z blatu zrzucam średnio raz na
200 km. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-28 13:05:15
Autor: Rowerex
On 28 Lut, 21:25, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Sun, 28 Feb 2010 21:07:11 +0100, Bartosz 'Seco' Suchecki
napisa (a):

> A manetka 8, kaseta 9, a cuch 9?

IMO nie da rady z prostej przyczyny - kaseta 8 i 9 maj tak sam
szeroko , a zatem inn szeroko z batek.

A jednak można - patrz tabelka i patent z mocowaniem linki typu
"Hubbub":

http://www.ctc.org.uk/desktopdefault.aspx?tabid=3946

W zakresie 8-10 biegów:
- aby manetkę x_biegową ożenić z kasetą x+1_biegową należy zastosować
mocowanie linki typu  "Hubbub" (za śrubą)
- aby manetkę x+1_biegową ożenić z kasetą x_biegową należy skorzystać
z mocowania "old-dura-ace" (przed śrubą).

Można też wykombinować własny patent mocowania linki i dokładniej
dobrać długość ramienia za które ciągnie linka.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-28 21:34:18
Autor: darkimage

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:wuqabgxshdcr.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

IMO nie da rady z prostej przyczyny - kaseta 8 i 9 mają taką samą
szerokość, a zatem inną szerokość zębatek. Coś się będzie pierniczyć.

Dla jasności to mają nie inną szerokość zębatek a odległości między nimi.

--
DarkImage

Data: 2010-02-28 21:45:55
Autor: MadMan
Dnia Sun, 28 Feb 2010 21:34:18 +0100, darkimage napisał(a):

IMO nie da rady z prostej przyczyny - kaseta 8 i 9 mają taką samą
szerokość, a zatem inną szerokość zębatek. Coś się będzie pierniczyć.

Dla jasności to mają nie inną szerokość zębatek a odległości między nimi.

Czy to znaczy że mogę zakładać zębatki z 9-rzędowej kasety do mojej
8-rzędowej?
Tak teoretycznie pytam. Podkładki w końcu zostają i tak ze starej. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-28 13:09:47
Autor: Rowerex
On 28 Lut, 21:45, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Czy to znaczy że mogę zakładać zębatki z 9-rzędowej kasety do mojej
8-rzędowej?

Zakładać tak, ale można też się nadziać na problemy związane z
położeniem nacięć ułatwiających przerzucanie pomiędzy sąsiednimi
koronkami. Przy nieodpowiednim położeniu owych nacięć będzie strasznie
zgrzytać przy przerzucaniu.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-03-01 00:31:54
Autor: kosik

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:fdcc7c3e-b6c9-4224-a2a0-a09302fac0d519g2000yqu.googlegroups.com...
[...]

Ewentualnie przerobić całą kasete 9 na 8 - wtedy bedzie się zgadzać.

Pozrawiam
kosik

Data: 2010-02-28 22:33:14
Autor: darkimage

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1r9f6gmy2f4sn.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

Czy to znaczy że mogę zakładać zębatki z 9-rzędowej kasety do mojej
8-rzędowej?
Tak teoretycznie pytam. Podkładki w końcu zostają i tak ze starej.

Teoretycznie tak, ale samew zębatki mogą być nieznacznie z cieńśzej "blachy", a druga sprawa układ ząbków ułatwiających zmianę przełożeń może nie pasować.
--
DarkImage

Data: 2010-03-01 06:59:17
Autor: PeJot
napisał(a):

A manetka 8, kaseta 9, łańcuch 9?

IMO nie da rady z prostej przyczyny - kaseta 8 i 9 mają taką samą
szerokość, a zatem inną szerokość zębatek.

Niezupełnie. Szerokość obydwu kaset wprawdzie to jest 36 mm, ale same koronki mają prawie taką samą grubość, z dokładnością do jakichś 0.03 mm. Zasadnicza różnica tkwi w dystansach, w 9 są one mniejsze, bo łańcuch węższy. Nie wiem czy implikuje to zmiany wymiarowe koronkach z przodu. Z węższym łańcuchem tylna przerzutka sobie z pewnością poradzi, obawiam się co z przodem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-01 07:48:20
Autor: MadMan
Dnia Mon, 01 Mar 2010 06:59:17 +0100, PeJot napisał(a):

Z węższym łańcuchem tylna przerzutka sobie z pewnością poradzi, obawiam się co z przodem.

Tak jak piszę - nic z przodem, korby MTB są uniwersalne na 8/9 rzędów. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-01 09:29:53
Autor: PeJot
MadMan pisze:
Dnia Mon, 01 Mar 2010 06:59:17 +0100, PeJot napisał(a):

Z węższym łańcuchem tylna przerzutka sobie z pewnością poradzi, obawiam się co z przodem.

Tak jak piszę - nic z przodem, korby MTB są uniwersalne na 8/9 rzędów.

Ale coś konkretnie, ktoś mierzył i porównywał szerokości i rozstawy koronek ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-01 05:49:05
Autor: rzymo
Łańcuch 9 rzedowy w napedzie 8 rzedowym
On 1 Mar, 09:29, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
(...)
> Tak jak pisz - nic z przodem, korby MTB s uniwersalne na 8/9 rz d w.

Ale co konkretnie, kto mierzy i por wnywa szeroko ci i rozstawy
koronek ?

Ja nie mierzyłem, tylko jeździłem - miałem napęd 8rz, do tego łańcuchy
8/9, zębatki w korbie 8/9/10, kasety "składaki" z koronek 8/9.
Wszystkie te kombinacje działały poprawnie, łańcuch przeskakiwał jak
trzeba, bez żadnej zwłoki czy głośnych zgrzytów. Może miałem
szczęście, a może po prostu całość była ze sobą w pełni
kompatybilna :)

Data: 2010-03-01 09:39:19
Autor: MadMan
Dnia Mon, 01 Mar 2010 09:29:53 +0100, PeJot napisał(a):

Tak jak piszę - nic z przodem, korby MTB są uniwersalne na 8/9 rzędów.

Ale coś konkretnie, ktoś mierzył i porównywał szerokości i rozstawy koronek ?

Nie, zajrzałem w specyfikację mojej korby -
http://www.sram.com/_media/pdf/en/truvativ/specs/specs.pdf

Co prawda jest 9 (przyrzekłbym że FireX był 8/9), ja przy łańcuchach
8-rzędowych nie stwierdziłem nieprawidłowości. No i w specyfikację koronek Middleburna. Są 8/9. Np.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=3333

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Łańcuch 9 rzedowy w napedzie 8 rz edowym