Łańcuch IG na osprzęcie UG

Data: 2012-08-06 16:00:50
Autor: IWonderIF
Łańcuch IG na osprzęcie UG
witam!

Mam nastepujące pytanie. Zerwałem łańcuch w rowerze. mam zapasowy, tyle, że
z innego rowerka - IG. jak myślicie. Byłby sens go założyć, żeby nie
scharatał za szybko korby i tylniej przerzutki?innymi słowy dałoby się na
nim trochę pojeździć, żeby sprzetu za szybko nie scharatać?

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-08-06 16:54:30
Autor: IWonderIF
Łańcuch IG na osprzęcie UG
Innymi słowy łańcuch Interactiv Glide - 51 (IG-51) na korbie Power Glide (STR XCT, v3, nowa, przebieg ok 200-300 km, 42/32/22) + jakiś byle jaki, badziewny wielotryb. Czy taka konfiguracja się sprawdzi?

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-08-06 18:43:13
Autor: PeJot
Łańcuch IG na osprzęcie UG
W dniu 2012-08-06 16:54, IWonderIF pisze:
Innymi słowy łańcuch Interactiv Glide - 51 (IG-51) na korbie Power Glide
(STR XCT, v3, nowa, przebieg ok 200-300 km, 42/32/22) + jakiś byle jaki,
badziewny wielotryb. Czy taka konfiguracja się sprawdzi?

Z tyłu tak, z przodu niekoniecznie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-08-06 20:21:47
Autor: Vince
Łańcuch IG na osprzęcie UG
Z tyłu tak, z przodu niekoniecznie.

Już wiem:

"Twardość łańcucha rowerowego to ogólnie błędny wymysł krążący w światku rowerowym. Żaden z producentów w sumie nie podaje o istnieniu takiego czegoś jak wzrost twardości wraz ze wzrostem grupy. Istnieją tylko łańcuchy ze zwykłymi sworzniami (mniej trwałe) i łańcuchy ze sworzniami pokrytymi warstwą chromu (bardziej trwałe). Błędne jest także przekonanie że zakładając "twardy" łańcuch (wysokiej grupy) do "miękkiej" kasety (niskiej grupy), szybko zniszczymy tę kasetę - kaseta niszczy się głównie przez wyciąganie łańcucha rowerowego, więc stosując łańcuch z wyższej grupy nie ma prawa nastąpić szybsze zniszczenie kasety z niższej grupy." /Wikipedia.org/

Innymi słowy warto obalić kolejny mit. Lepsze i mocniejsze łańcuchy nie niszczą tańszych kaset (podobno)

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-08-06 21:16:22
Autor: PeJot
Łańcuch IG na osprzęcie UG
W dniu 2012-08-06 20:21, Vince pisze:

[...]

A ja się nie zgodzę. MZ twardość komponentów nie jest sprawą kluczową. Wraz z wysokością półki osprzętu rośnie dokładność wykonania.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-08-07 22:58:43
Autor: Vince
Łańcuch IG na osprzęcie UG
A ja się nie zgodzę. MZ twardość komponentów nie jest sprawą kluczową. Wraz z wysokością półki osprzętu rośnie dokładność wykonania.

To fakt, niemniej jednak myślę, że w tej kwestii skorzystałem z porady Kolegi Ignaca. Skorzystałęm z suwmiarki i powinno być ok ;)

Pozdrawiam, M.

BTW: przy okazji dfowiedziałewm się, że moja korba (jak sugeruje sprzedawca) przeznaczona jest pod HG-51 i IG31/51 do napędów 24 biegowych (a nie do wspomnianego UG). O ile w ten IG jeszcze uwierzę, o tyle w to HG, biorąc jakość jej wykonania nie bardzo mi sięchce uwierzyć. No, ale wg. producenta zamontowany łańcuch mieści sięw ramach tzwe. "tabeli kompatybilności SHIMANO ;)

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-08-08 06:32:29
Autor: PeJot
Łańcuch IG na osprzęcie UG
W dniu 2012-08-07 22:58, Vince pisze:

[...]

Dawno temu ( lata '90 ) w katalogach, w grupach z niskiej półki łańcuchy UG były dopuszczone jako zamienniki HG.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-08-06 19:53:55
Autor: Ignac
Łańcuch IG na osprzęcie UG
IWonderIF <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
Innymi słowy łańcuch Interactiv Glide - 51 (IG-51) na korbie Power Glide (STR XCT, v3, nowa, przebieg ok 200-300 km, 42/32/22) + jakiś byle jaki, badziewny wielotryb. Czy taka konfiguracja się sprawdzi?

Zmierzyłbym w obu łancuchach:
a-szerokośc zewnetrzną
b-rozstaw wewnętrzny między blaszkami dwóch sasiadujących ogniw
Jeżeli są identyczne/porównywalne to jazda,a jeżeli w pkt.b wymiary nowego będą węższe to na przekosach będzie głosny i
będzie rzeźbił skrajne: tarcze korb i zębatki kasety.

 Ignac --

Data: 2012-08-07 22:55:30
Autor: Vince
Łańcuch IG na osprzęcie UG
[...]

Dzięki. Bardzo sensowna i użyteczna odpowiedź!

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-08-08 06:37:54
Autor: PeJot
Łańcuch IG na osprzęcie UG
W dniu 2012-08-06 21:53, Ignac pisze:

Zmierzyłbym w obu łancuchach:
/.../
Wymiary to nie wszystko, łańcuchy IG mają inną, charakterystyczną konstrukcję ogniw.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Łańcuch IG na osprzęcie UG