Łańcuch - chrobotanie

Data: 2014-07-04 07:25:00
Autor: Greg
Łańcuch - chrobotanie
Kilka dni temu postanowiłem dosmarować łańcuch w rowerku żony (łańcuch HG40) nowy rower, napęd z przebiegiem lekko ponad 200 km ... oczywiœcie łańcuch przetarłem z kurzu itd. generalnie łańcuch czysty ale trochę go słychać więc kropelka po kropelce na ogniwka zielonego brunox'a. Wczoraj jazda i ... łańcuch chrobocze, szczególnie na podjazdach czuć to także w pedałach.
Rozumiem że pewnie dodajšc nowego smaru nieco rozpuœciłem oryginalny , ale do tego stopnia żeby działy się takie rzeczy ?
W swoim HG53 robię tak samo i nigdy czegoœ takiego nie doœwiadczyłem.

Co robię Ÿle ?

Greg

Data: 2014-07-04 11:21:43
Autor: MichałG
Łańcuch - chrobotanie
Greg pisze:
[...]

Zapewne żle ustawiłeœ przerzutkę.....

Pozdrawiam
Michał

-- -
Ta wiadomoœć e-mail jest wolna od wirusów i złoœliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-07-04 12:18:00
Autor: Greg
Łańcuch - chrobotanie
Zapewne żle ustawiłeœ przerzutkę.....

to nie taki chrobot ;) przerzutka jest ok
jadšc ma się wrażenie że walnięty jest wkład supportu. A jest dobry oczywiœcie.

Data: 2014-07-04 20:50:28
Autor: ToMasz
Łańcuch - chrobotanie
W dniu 04.07.2014 12:18, Greg pisze:
Zapewne żle ustawiłeœ przerzutkę.....

to nie taki chrobot ;) przerzutka jest ok
jadšc ma się wrażenie że walnięty jest wkład supportu. A jest dobry
oczywiœcie.

być może nowy smar, zabrał ze sobš do œrodka drobiny piachu? Musiabłyœ zdjšć łańcuch, wyszejkować go w butelce z benzynš, nasmarować i założyć. wtedy będziesz wiedział....

ToMasz

Data: 2014-07-06 09:44:45
Autor: 666
Łańcuch - chrobotanie
Założenie konkretnie jakiej spinki polecacie do łańcucha HG40?

-- -- -
Musiabłyœ zdjšć łańcuch

Data: 2014-07-06 11:59:33
Autor: art3k
Łańcuch - chrobotanie
W dniu 2014-07-06 09:44,  666 pisze:
Założenie konkretnie jakiej spinki polecacie do łańcucha HG40?

a jaki ten łańcuch - 8 czy 9 rzędowy? jeśli ten drugi to złota sram, jeśli pierwszy, cóż, bez przeróbki srebrna sram nie wejdzie - trzeba by ją najpierw lekko od wewnątrz zeszlifować.

--
art3k

Data: 2014-07-06 04:40:08
Autor: Ignac
Łańcuch - chrobotanie
W dniu niedziela, 6 lipca 2014 11:59:33 UTC+2 użytkownik art3k napisał:
> [...]

a jaki ten łańcuch - 8 czy 9 rzędowy? jeśli ten drugi to złota sram, jeśli pierwszy, cóż, bez przeróbki srebrna sram nie wejdzie - trzeba by ją najpierw lekko od wewnątrz zeszlifować.

Sworznie/piny łańcucha i spinki maja mieć tą samą szerokość,
trzeba użyć suwmiarki i będzie ok.

Data: 2014-07-06 14:30:18
Autor: art3k
Łańcuch - chrobotanie
W dniu 2014-07-06 13:40, Ignac pisze:
[...]

taaa, jasne. ignac ty jednak jesteś jeszcze głupszy niż ustawa przewiduje. wystarczająco dużo razy się już skompromitowałeś jako wyznawca przenajświętszej kompatybilności, i teraz chcesz udowadniać, że srebrny sram jest kompatybilny z łańcuchami shimano hg? otóż - nie, nie jest. i nie mają tej samej szerokości. dlatego zamiast suwmiarki trzeba użyć pilnika. srebrny sram pasuje tylko do łańcuchów ig. hg są odrobinę szersze na zewnątrz - podkreślam - NA ZEWNĄTRZ. nie wierzysz? użyj suwmiarki. albo uwierz na słowo tym, którzy już to przewalczyli ... aczkolwiek w twoim przypadku może być to trudne.

--
art3k

Data: 2014-07-06 15:26:21
Autor: ToMasz
Łańcuch - chrobotanie
W dniu 06.07.2014 14:30, art3k pisze:
W dniu 2014-07-06 13:40, Ignac pisze:
Założenie konkretnie jakiej spinki polecacie do łańcucha HG40?
imadełko do łańcucha za 12 zł

ToMasz

Data: 2014-07-07 08:18:41
Autor: 666
Łańcuch - chrobotanie
Jeden 7-rzędowy, drugi 8-rzędowy.

-- -- -
a jaki ten łańcuch - 8 czy 9 rzędowy?

Data: 2014-07-07 07:01:33
Autor: Greg
Łańcuch - chrobotanie
być może nowy smar, zabrał ze sobš do œrodka drobiny piachu? Musiabłyœ zdjšć łańcuch, wyszejkować go w butelce z benzynš, nasmarować i założyć. wtedy będziesz wiedział....

ToMasz

tak też poczyniłem. Wyszejkowałem porzšdnie, dałem czas na odparowanie, nowy smar i jest ok.
Nie mniej jednak chyba kupię inny łańcuch - ten pomimo że praktycznie nowy po uchwyceniu w palce ma
dosyć duże luzy pomiędzy ogniwami (porównujšc do hg53) - brud chyba po prostu ma gdzie włazić.

Data: 2014-07-05 09:27:34
Autor: fifak
Łańcuch - chrobotanie

Co robię Ÿle ?

-ustawienie przerzutki (i nie chodzi o biegi)?

BTW HG40 to kupiłem nowiutki zestaw HG40 + kaseta HG41 i cos chrobotało na niektórych biegach, nie mogłem dojœć co, zmieniłem łańcuch na KMC X8 jak rękš odjšł wszystko chodzi o wiele lepiej

Łańcuch - chrobotanie