Łańcuch niklowany czy EPT (EcoProTeq)

Data: 2020-11-03 17:27:22
Autor: Jacek
Łańcuch niklowany czy EPT (EcoProTeq)
Czy ktoś z Was używał łańcucha z powłoką EPT? (robi to KMC) inna nazwa EcoProTeq. Producent na stronie podaje tylko same zalety, ale nie wiadomo, czy to jest jakaś powłoka galwaniczna, czy tylko szuwaks, którym się smaruje łańcuch. Chciałbym na mokrą porę roku łańcuch, który nie zardzewieje i mam do wyboru niklowany za 80 zł albo EPT za 60.
Jacek

Data: 2020-11-03 17:42:12
Autor: ąćęłńóśźż
Łańcuch niklowany czy EPT (EcoProTeq)
Nie badałem tego EPT, ale jeśli to nowa nazwa RustBuster, to z RB jestem bardzo zadowolony.
RB to ocynk galwaniczny.

-- -- -
(robi to KMC)

Data: 2020-11-03 21:01:21
Autor: Jacek
W dniu 03.11.2020 o 17:42, ąćęłńóśźż pisze:
Nie badałem tego EPT, ale jeśli to nowa nazwa RustBuster, to z RB jestem bardzo zadowolony.
RB to ocynk galwaniczny.
Piszą na stronie, że EPT jest 2x trwalszy od RB.
Ja tak za bardzo nie wierzę w reklamy. Mając co pół roku nowy-lepszy proszek do prania powinniśmy po tylu latach ulepszeń jedną szczyptą wyprać pranie całej kompanii wojska.
Jacek

Data: 2020-11-04 21:37:08
Autor: qrt
Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> Wrote in message:r
[...]

Ale czy rdzewienie łańcucha jest jakaś wada? przecież nasmarowany
 nie będzie rdzewieć na sworznich, a rdzewienie blaszek to tylko
 estetyka...

Data: 2020-11-05 09:19:43
Autor: ąćęłńóśźż
Łańcuch niklowany czy EPT (EcoProTeq)
Tak.

-- -- -
czy rdzewienie łańcucha jest jakaś wada?

Data: 2020-11-09 17:06:19
Autor: qrt
Łańcuch niklowany czy EPT (EcoProTeq)
ąćęłńóśźż <a@e.pl> Wrote in message:r
Tak.-- -- -> czy rdzewienie łańcucha jest jakaś wada?

Estetyczna tylko. --

Data: 2020-11-14 15:56:50
Autor: Jacek
W dniu 09.11.2020 o 17:06, qrt pisze:
ąćęłńóśźż <a@e.pl> Wrote in message:r
Tak.-- -- -> czy rdzewienie łańcucha jest jakaś wada?

Estetyczna tylko.

No nie bardzo. Rdza ma 2,5 raza większą objętość od żelaza, z którego powstała. Stąd blokowanie się zardzewiałych mechanizmów.
Jacek

Data: 2020-11-16 11:56:38
Autor: Jan Cytawa
Jacek pisze:

No nie bardzo. Rdza ma 2,5 raza większą objętość od żelaza, z którego
powstała. Stąd blokowanie się zardzewiałych mechanizmów.

To raz. A po drugie wzery rdzawe stanowia karb i bardzo oslabiaja lancuch. Mialem przypadki pekania blaszek lancucha. Chcialem stary lekko podrdzewialy lancuch, w sumie niezbyt zuzyty, reanimowac. Skonczylo sie na szybkim peknieciu. Wymienilem ogniwko i dosyc szybko peklo drugie. Na tym skonczylem eksperyment i zlomiarz skorzystal z okazji.

Jan Cytawa

Data: 2020-11-09 20:42:04
Autor: ąćęłńóśźż
Łańcuch niklowany czy EPT (EcoProTeq)
Nie tylko.

-- -- -
Estetyczna tylko.

Data: 2020-11-10 12:14:12
Autor: qrt
Łańcuch niklowany czy EPT (EcoProTeq)
Dnia Mon, 9 Nov 2020 20:42:04 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Nie tylko.

a uzasadnienie tej tezy jest juz zbyt wielkim wysiłkiem?

Data: 2020-11-10 13:47:20
Autor: ąćęłńóśźż
Łańcuch niklowany czy EPT (EcoProTeq)
Pomyśl.

-- -- -
a uzasadnienie tej tezy jest juz zbyt wielkim wysiłkiem?

Data: 2020-11-10 18:25:14
Autor: qrt
Łańcuch niklowany czy EPT (EcoProTeq)
ąćęłńóśźż <a@e.pl> Wrote in message:r
Pomyśl.-- -- -> a uzasadnienie tej tezy jest juz zbyt wielkim wysiłkiem?

pisałem ci to kiedyś misiu więc powtorze. Jak nie masz nic do
 powiedzenia to po prostu nie pisz.
 A teraz spadaj na drzewo bałwanie. --

Data: 2020-11-10 07:05:56
Autor: zbrochaty
wtorek, 3 listopada 2020 o 17:27:27 UTC+1 Jacek napisał(a):
[...]

Dlatego kupuję zawsze najtańszy:
np BTwin za 29,99
jezdza tak samo jak te za 99

Łańcuch niklowany czy EPT (EcoProTeq)