[TECH] Lancuch rozrzadu

Data: 2010-10-22 15:56:47
Autor: Hinek
[TECH] Lancuch rozrzadu
Użytkownik "wsk125" <marcinczu_wytnijto_@poczta.onet.pl> napisał

Czy lancuch rozrzadu - pomiedzy walkami rozrzadu powinien byc jednostajnie napiety w trakcie krecenia walem korbowym?

Obecnie mam tak, ze obracajac walem zmienia sie naciag lancucha pomiedzy walkami ?!?!?

To normalne. Wałek razrzadu nie stawia stalego oporu.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-10-22 16:11:46
Autor: wsk125
[TECH] Lancuch rozrzadu
W dniu 2010-10-22 15:56, Hinek pisze:

To normalne. Wałek razrzadu nie stawia stalego oporu.
Pozdr

Jeden wałek - nie stawia. OK. Opór zależy jest od położenia krzywek i związanego z tym nacisku krzywek na zawory... Tak myślę :-)

Ale 2 wałki? Czy wzajemne ułożenie wałków nie powinno skutkować stałym naciągiem łańcucha pomiędzy wałkami?

Jeśli nie, to może hałas z okolic rozrządu wynika właśnie ze zmian napięcia łańcucha (łańcuch ma tzw. "bicie")?

--
Marcin
Triumph Trophy 900

Data: 2010-10-22 15:18:07
Autor: masti
[TECH] Lancuch rozrzadu
Dnia pięknego Fri, 22 Oct 2010 16:11:46 +0200 osobnik zwany wsk125
wystukał:

Jeśli nie, to może hałas z okolic rozrządu wynika właśnie ze zmian
napięcia łańcucha (łańcuch ma tzw. "bicie")?

a napinacz działa poprawnie? bo jak nie to będzie biło.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-10-22 19:25:47
Autor: wsk125
[TECH] Lancuch rozrzadu
W dniu 2010-10-22 17:18, masti pisze:
[...]

Napinacz jest OK.

--
Marcin
Triumph Trophy 900

Data: 2010-10-22 20:59:09
Autor: Hinek
[TECH] Lancuch rozrzadu

Użytkownik "wsk125" <marcinczu_wytnijto_@poczta.onet.pl> napisał

Ale 2 wałki? Czy wzajemne ułożenie wałków nie powinno skutkować stałym naciągiem łańcucha pomiędzy wałkami?

Nie. Zreszta oscylacje momentu obrotowego potrzebnego do napedu
rozrzadu wynikaja z konstrukcji silnika i tyle.
Jeśli lancuch wymieniles, napinacz i slizgi sa dobre to pozostaje
zweryfikowac same walki rozrzadu i moze kola lancuchowe - bo przeciez
one tez sie zuzywaja. Nie znam dokladnie konstrukcji tego silnika
wiec nie bede sie dalej wymadrzal.
Pozdr

--
Hinek