Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI

Data: 2011-10-12 10:59:25
Autor: AZ
Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI
No to tym razem moje KHI.

Pytanie brzmi - czy lancuch moze sie skonczyc inaczej niz przez
wyciagniecie?

Lancuch to zloty DID ZVM2, przednia zebatka zmieniona przy 30 kkm,
lancuch i tylna zebatka to juz cos pod 60 kkm. Podciagany 2 razy
symbolicznie, od tylnej zebatki lancucha nie da sie odciagnac wiecej niz
2-3 mm, nie jest nierownomiernie wyciagniety.

Niepokoja mnie jedynie - drgania przy ruszaniu i przy przyspieszaniu, no
i czy nasmarowany czy nie swiszczy, nie trzeszczy/grzechocze tylko swiszczy.

Przy okazji chcialem zapytac - dlaczego producenci motocykli nie montuja
wszedzie walow kardana. Skad ta niechec?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 13:03:18
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 12-10-2011 12:59, AZ pisze:
No to tym razem moje KHI.

Pytanie brzmi - czy lancuch moze sie skonczyc inaczej niz przez
wyciagniecie?

Moga sie rolki rozpasc
Moga sie oringi skonczyc i lancuch "stanie"
Moze sie zerwac
Moze duzo sie moze ;)

[...]

Imo wymiana samych zebatek na wyciagniety juz lancuch zabija i zebatki i lancuch. Ale oszczednosc gora ;)

Niepokoja mnie jedynie - drgania przy ruszaniu i przy przyspieszaniu, no
i czy nasmarowany czy nie swiszczy, nie trzeszczy/grzechocze tylko
swiszczy.

Swiszczy bo rolki maja juz na tyle duzy luz ze sobie grzechocza.

Przy okazji chcialem zapytac - dlaczego producenci motocykli nie montuja
wszedzie walow kardana. Skad ta niechec?
Masa, Masa ,Masa i w chuj klopotow.

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-10-12 11:09:35
Autor: AZ
On 2011-10-12, Grzegorz Rogala <alagor@vp.pl> wrote:
No to tym razem moje KHI.

[...]

Toto wiem ale to juz jest awaria ;-)

[...]

Podejrzewam, ze gdybym nie wymienil przedniej zebatki to calosc by
umarla 20 kkm wczesniej. Chodzi tylko o przednia zebatke ktora zuzywa
sie duzo szybciej niz calosc. Poprzedni naped tak wlasnie umarl, ot
odkrecilem na autostradzie mocniej manetke uslyszalem gruchot a moj
motocykl zyskal kontrole trakcji na przedniej zebatce chociaz zebow to
ona juz nie miala ;-)

[...]

Czyli, zuzyty?
Przy okazji chcialem zapytac - dlaczego producenci motocykli nie montuja
wszedzie walow kardana. Skad ta niechec?
Masa, Masa ,Masa i w chuj klopotow.

Jakich klopotow (nie pytam o BMW)?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 13:36:22
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 12-10-2011 13:09, AZ pisze:

Moga sie rolki rozpasc
Moga sie oringi skonczyc i lancuch "stanie"
Moze sie zerwac
Moze duzo sie moze ;)

Toto wiem ale to juz jest awaria ;-)
Dwa pierwsze nie unieruchomia Cie, wiec nie awaria.
Zerwanie z reguly dewastuje.

[...]
Trzeba zakladac dobre zebatki, najlepsze na jakich jezdzilem to AFAM.

Swiszczy bo rolki maja juz na tyle duzy luz ze sobie grzechocza.

Czyli, zuzyty?
No zuzyty.

Masa, Masa ,Masa i w chuj klopotow.

Jakich klopotow (nie pytam o BMW)?
Uszczelnienie, olej, masa, masa, masa ;)
I zzera moc! ;)

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-10-12 11:41:06
Autor: AZ
On 2011-10-12, Grzegorz Rogala <alagor@vp.pl> wrote:

Trzeba zakladac dobre zebatki, najlepsze na jakich jezdzilem to AFAM.

A gdzie to kupujesz? Bo ja to mialem JT Sprockets z Larssona. Ponoc
dobre tez sa te PBC to mialem fabrycznie ale przednia umarla po 30 kkm.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 13:45:47
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
AZ napisał(a):
 ale przednia umarla po 30 kkm.

Bo za duzo na niej jezdziles. A na tylnej mniej.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-10-12 11:47:37
Autor: AZ
On 2011-10-12, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:
 ale przednia umarla po 30 kkm.

Bo za duzo na niej jezdziles. A na tylnej mniej.

No. Jakbys mial gryzc jedzenie 4 zebami przez cale zycie a nie 32 to tez
by Ci sie wczesniej skonczyly.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 13:48:58
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
AZ napisał(a):
No. Jakbys mial gryzc jedzenie 4 zebami przez cale zycie a nie 32 to tez
by Ci sie wczesniej skonczyly.

No ale ja mam jeszcze mleczaki, wiec sie nie boje.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-10-12 16:11:03
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 12-10-2011 13:41, AZ pisze:

A gdzie to kupujesz? Bo ja to mialem JT Sprockets z Larssona. Ponoc
dobre tez sa te PBC to mialem fabrycznie ale przednia umarla po 30 kkm.
JT mialem w DRZ.. no powiedzmy, ze sa dobre.
Afam - GrandysDuo.

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-10-12 11:13:45
Autor: kakmar
Dnia 12.10.2011 Grzegorz Rogala <alagor@vp.pl> napisał/a:
[...]

Ale Ón pisze że wymienił tylko przednią jak zestaw miał ~30kkm, teraz przy 60kkm, pewnie wymieni całość. Niezły wynik, zwłaszcza jak na taki tramwaj
sporej mocy. Ale to pewnie wynik niezwykle delikatnej jazdy.

Przy okazji chcialem zapytac - dlaczego producenci motocykli nie montuja
wszedzie walow kardana. Skad ta niechec?
Masa, Masa ,Masa i w chuj klopotow.

A paski zębate? Jakie mają wady? Bo chyba są lżejsze od łańcucha.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-10-12 11:21:05
Autor: AZ
On 2011-10-12, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

Ale Ón pisze że wymienił tylko przednią jak zestaw miał ~30kkm, teraz przy 60kkm, pewnie wymieni całość. Niezły wynik, zwłaszcza jak na taki tramwaj
sporej mocy. Ale to pewnie wynik niezwykle delikatnej jazdy.

Podejrzewam ze wynik jest wynikiem zamontowania olejarki. Poprzedni
skonczyl sie po 30 kkm (fabrycznie montowany ENUMA EK50ZVX2 a zebatki
PBC czy jakos tak).
Masa, Masa ,Masa i w chuj klopotow.

A paski zębate? Jakie mają wady? Bo chyba są lżejsze od łańcucha.

Tak samo fchuj drogie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 15:41:00
Autor: Tytus z domQ
Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI
Siemka

*** "AZ"
Podejrzewam ze wynik jest wynikiem zamontowania olejarki.

Tej nie dzialajacej???
Bo ja mysle ze to efekt smarowania pozyczanymi sprajami :)

***Poprzedni skonczyl sie po 30 kkm (fabrycznie montowany ENUMA EK50ZVX2 a zebatki
 PBC czy jakos tak).

No po 30kkm wg licznika handlarza sprzedajacego moto.

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-10-12 13:48:35
Autor: AZ
On 2011-10-12, Tytus z domQ <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Tej nie dzialajacej???
Bo ja mysle ze to efekt smarowania pozyczanymi sprajami :)

Zdarzylo mi sie 2 razy. Olejarka juz dziala, a Ty uwazaj co wlewasz bo
dual injector ma w sobie gabeczke.

No po 30kkm wg licznika handlarza sprzedajacego moto.

To sie zdecyduj, bo jezeli handlarz cos skrecil to moje KHI powinno miec
90 kkm + skrecone. Bezawaryjnie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 17:22:25
Autor: Tytus z domQ
Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI
Siemka

*** "AZ" Zdarzylo mi sie 2 razy.

To w zeszlym tygodniu...

*** Olejarka juz dziala, a Ty uwazaj co wlewasz bo
 dual injector ma w sobie gabeczke.

Czyli dzis do SP nikt nie musi brac spraja??

***To sie zdecyduj, bo jezeli handlarz cos skrecil to moje KHI powinno miec
 90 kkm + skrecone. Bezawaryjnie.

No tak, bezawaryjnie - w tym tygodniu rzeczywiscie nie slyszalem zeby kolega cos naprawial
Po prosty legendary...

--
         Tytus
zólta motorynka

Data: 2011-10-12 13:33:28
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 12-10-2011 13:13, kakmar pisze:

Ale Ón pisze że wymienił tylko przednią jak zestaw miał ~30kkm, teraz przy
60kkm, pewnie wymieni całość. Niezły wynik, zwłaszcza jak na taki tramwaj
sporej mocy. Ale to pewnie wynik niezwykle delikatnej jazdy.

hm, ja tam nie wiem, ale uczylem sie kiedys ze przekladnia lancuchowa to całość zębatki i lancuch.
Poza tym 30kkm to nie jest jakis mega wyczyn
Po 36kkm w Buzie wymienialem tylko dlatego, ze jechalem do Maroka i musialem miec 100% pewnosc ze starczy. A bylo jeszcze z 50% miejsca do naciagania. Teraz mam w Tigerze 26kkm i sie nadal trzyma.

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-10-12 11:45:39
Autor: AZ
On 2011-10-12, Grzegorz Rogala <alagor@vp.pl> wrote:

hm, ja tam nie wiem, ale uczylem sie kiedys ze przekladnia lancuchowa to całość zębatki i lancuch.

Tez tak sie uczylem, ale po 30 kkm zeby w niej byly bardzo liche i
ewidentnie nie pasowala juz do lancucha, to czemu miala mi dalej
dewastowac lancuch ktory ladnie pasowal na nowa?

[...]

A ja sie nauczylem ze miejsce na naciaganie to nie wszystko. Bo jak juz
lancuch trzeba naciagac to mozna go wyrzucic na smieci, jak zaczalem
poprzedni naciagac to naciagalem praktycznie co 2-3 dni a w aktualnym po
zalozeniu pierwszy raz naciag tknalem po zmianie przedniej zebatki i
ostatnio.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 17:29:23
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 12-10-2011 13:45, AZ pisze:

[...]

jeszcze raz, trzeba zakladac dobre zebatki. Wtedy zestaw zuzywa sie rownomiernie (nierownomierne wyciaganie lancucha to inna bajka)

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-10-12 15:32:34
Autor: AZ
On 2011-10-12, Grzegorz Rogala <alagor@vp.pl> wrote:
[...]

Tyno ale jak chcesz osiagnac rownomierne zuzycie przedniej i tylnej
zebatki przy 2,5 raza mniejszej ilosci zebow? Zabki w tej mniejszej sie
wiecej napracuja niz w tej wiekszej.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 15:42:21
Autor: kakmar
Dnia 12.10.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:

Tyno ale jak chcesz osiagnac rownomierne zuzycie przedniej i tylnej
zebatki przy 2,5 raza mniejszej ilosci zebow? Zabki w tej mniejszej sie
wiecej napracuja niz w tej wiekszej.

To niby tylko kwestia materiałów, obróbki i w efekcie ceny. Tyle że skąd wiedzieć która jest na pewno dobra.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-10-12 13:07:46
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-10-12 12:59, AZ pisze:

> lancuch i tylna zebatka to juz cos pod 60 kkm

Przy okazji chcialem zapytac - dlaczego producenci motocykli nie montuja
wszedzie walow kardana. Skad ta niechec?

i po co ten lans?

Na biegu z moto na centralnym podnozku tez swiszczy?

KJ

Data: 2011-10-12 11:12:48
Autor: AZ
On 2011-10-12, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
lancuch i tylna zebatka to juz cos pod 60 kkm

Przy okazji chcialem zapytac - dlaczego producenci motocykli nie montuja
wszedzie walow kardana. Skad ta niechec?

i po co ten lans?

Gdzie tu lans?

Na biegu z moto na centralnym podnozku tez swiszczy?

Swiszczy tak samo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 13:17:23
Autor: KJ Siła Słów
Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI
W dniu 2011-10-12 13:12, AZ pisze:

Gdzie tu lans?

No, 60 kkm na jednej Å‚obzie (moja babcie tak mowila na lancuch od krowy) to co to jest jak nie lans?

KJ

Data: 2011-10-12 11:25:16
Autor: AZ
On 2011-10-12, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

Gdzie tu lans?

No, 60 kkm na jednej Å‚obzie (moja babcie tak mowila na lancuch od krowy) to co to jest jak nie lans?

Lans to by byl jakbym napisal ze lancuch skonczyl sie po 5 kkm bo juz
jeden napisal ze to wynik niezwykle delikatnej jazdy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 13:34:28
Autor: PawelK vel Pablo
Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI
Dnia 285 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:

[...]

Jakby co, zrewanżuję się za kółka. Mam zakuwarkę i udarowy klucz
elektryczny do odkręcenia zdawczej.

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl

Data: 2011-10-12 11:42:47
Autor: AZ
On 2011-10-12, PawelK vel Pablo <e-mail@w.stopce> wrote:

Jakby co, zrewanżuję się za kółka. Mam zakuwarkę i udarowy klucz
elektryczny do odkręcenia zdawczej.

No zakuwarke chetnie ale to pewnie na wiosne. Ze zdawcza daje rade,
klucz teleskopowy do kol z samochodu + rurka ;-)

PS. Wpadasz do SP dzis?
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 21:18:57
Autor: Hinek
Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI
Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal

lancuch i tylna zebatka to juz cos pod 60 kkm. Podciagany 2 razy
symbolicznie

W ZZR 1200? Zglos to do ksiegi Guinnessa.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-10-12 14:23:09
Autor: AZ
On 12 Pa¼, 21:18, "Hinek" <hinek....@tlen.pl> wrote:
> lancuch i tylna zebatka to juz cos pod 60 kkm. Podciagany 2 razy
> symbolicznie

W ZZR 1200? Zglos to do ksiegi Guinnessa.

A czemu by nie? Mysle, ze to zasluga olejarki i Hipola no i zmienionej
przedniej zebatki w odpowiednim czasie. Zeby nie bylo - nie latane po
hajlejach, moze z 20% to hajleje, reszta to po Polsce no i ze 3kkm po
Nowodworze.

No i lancuch zakuwal Tytus ale to raczej nie ma zadnego znaczenia.
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 23:18:14
Autor: doomin13
Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI
ale to z miedzygazami - i wszystko jasne ;)

doomin13
smc660  (lancuch podciagany z raz na 2 miesiace)
vtr1000 (jak wyzej)

Uzytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:4e95e822$1news.home.net.pl...

Data: 2011-10-12 14:24:26
Autor: AZ
On 12 Pa¼, 23:18, "doomin13" <doomi...@go2.pl> wrote:
ale to z miedzygazami - i wszystko jasne ;)

A i owszem ale to raczej nie mia³o wiêkszego wp³ywu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-12 23:39:05
Autor: doomin13
Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI
czemu? jak skrzynia mniej cierpi to i lancuch tez :)
na moich osiolkach przebieg 60 kkm to nie do osiagniecia :)
doomin13
smc660
vtr1000

U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:82164d40-35d3-4e10-a1a1-0f4767893d78db5g2000vbb.googlegroups.com...

Data: 2011-10-14 23:38:54
Autor: marider
[...]

Moze przestan oszczedzac i wymieniaj zebatki w komplecie razem z lancuchem? Skapy 2 razy traci.

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-10-14 22:21:54
Autor: AZ
On 2011-10-14, marider <2marider@gazeta.pl> wrote:

Moze przestan oszczedzac i wymieniaj zebatki w komplecie razem z lancuchem? Skapy 2 razy traci.

Przeciez ty nie masz zielonego pojecia o tym a jedynie to co uslyszales.
Po co mialem wymienic naped przy 30kkm jak spokojnie dojezdzil 60kkm?
Powiedz mi Sherlocku gdzie stracilem?

No ale mechanicy musza na kims zarabiac :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-17 08:41:14
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-10-15 00:21, AZ pisze:

Powiedz mi Sherlocku gdzie stracilem?

Straciles w moich oczach, skapcu jeden!

pozdr
rozrzutny krakus
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-10-17 07:36:25
Autor: AZ
On 2011-10-17, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

Powiedz mi Sherlocku gdzie stracilem?

Straciles w moich oczach, skapcu jeden!

Jezdzilem caly dzien w poszukiwaniu babci jakiejs ale nie bylo to i
jezdze na zuzytym napedzie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-17 23:48:56
Autor: Michał V-R
W dniu 2011-10-17 09:36, AZ pisze:

Jezdzilem caly dzien w poszukiwaniu babci jakiejs ale nie bylo to i
jezdze na zuzytym napedzie.

Pod kosciol kurwa, pod kosciol, tam znajdziesz zawsze

Michal V-R
gg 9409047
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI