Lancuch skrzypi po deszczu

Data: 2011-09-01 08:41:00
Autor: 2late
Lancuch skrzypi po deszczu
Ostatnio podczas deszczu rower stal na dworze, tak z kilka razy.
Czym potrktowac lancuch zeby doprowadzic go do przyzwoitego stanu, bo skrzypi okrutnie?
W starym rowerze spryskiwalem go zwykle WD-40 ale nie jestem pewny czy to az takie dobre rozwiazanie do rocznego roweru. Chyba ze to i tak nie ma wiekszego znaczenia bo zaraz powinienem zmienic lancuch i tryby? ;)

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org

Data: 2011-09-01 10:00:00
Autor: mbut
Lancuch skrzypi po deszczu
W dniu 11-09-01 09:41, 2late pisze:
[...]

Pozdrawiam
Już tyle razy pisano o tym, że WD-40 nie służy do smarowania łańcucha ani do jego mycia.

Data: 2011-09-01 10:08:01
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Lancuch skrzypi po deszczu
Już tyle razy pisano o tym, że WD-40 nie służy do smarowania łańcucha ani do jego mycia.

WeĽ go jeszcze potraktuj smarem..łomatko!

Do pielegnacji łańcucha jest mnóstwo ¶rodków, od nienajtańszych FinishLine'ów i inny Rohloff'ów po domowe sposoby typu Vexol. Jest oczywi¶cie tgo dużo więcej, ale wysil się trochę i poszukaj.

Data: 2011-09-01 10:08:20
Autor: Fabian
Lancuch skrzypi po deszczu
On 01.09.2011 10:00, mbut wrote:
Pozdrawiam
Już tyle razy pisano o tym, że WD-40 nie służy do smarowania łańcucha
ani do jego mycia.

Dlaczego do czyszczenia nie?

Fabian.

Data: 2011-09-01 10:58:41
Autor: szufla
Lancuch skrzypi po deszczu
Dlaczego do czyszczenia nie?

Bo jest tlusty

sz.

Data: 2011-09-01 12:15:04
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Lancuch skrzypi po deszczu
Bo jest tlusty

Jak tłusty to można nim smarować :P

Data: 2011-09-01 12:28:42
Autor: Fabian
Lancuch skrzypi po deszczu
On 01.09.2011 10:58, szufla wrote:
Dlaczego do czyszczenia nie?

Bo jest tlusty

No i? Później i tak poprawie smarem.

Fabian.

Data: 2011-09-01 14:22:27
Autor: szufla
Lancuch skrzypi po deszczu

No i? PóĽniej i tak poprawie smarem.

Tak, najlepiej towotem, ale "Wolnoć Tomku w swoim domku"

sz.

Data: 2011-09-01 16:40:54
Autor: Fabian
Lancuch skrzypi po deszczu
On 01.09.2011 14:22, szufla wrote:
No i? PóĽniej i tak poprawie smarem.

Tak, najlepiej towotem, ale "Wolnoć Tomku w swoim domku"

Najlepiej to Rohloffem.

Fabian.

Data: 2011-09-01 21:19:47
Autor: szufla
Lancuch skrzypi po deszczu
Najlepiej to Rohloffem.

Mowie ci, ze towotem.

sz.

Data: 2011-09-06 12:05:52
Autor: Coaster
Lancuch skrzypi po deszczu
On 9/1/11 10:58 AM, szufla wrote:
Dlaczego do czyszczenia nie?

Bo jest tlusty

Czyszczenie to nie to samo co odtluszczanie.

--
PoZdR
"Brown's Law Of Tire Sizing:

Data: 2011-09-06 14:22:50
Autor: szufla
Lancuch skrzypi po deszczu
Bo jest tlusty

Czyszczenie to nie to samo co odtluszczanie.

Dobrze, tylko po co uzywac WD40 do czyszczenia skoro wystarczy uzyc benzyny ekstrakcyjnej po ktorej masz gotowy  lancuch do uzycia odpowiedniego srodka smarujacego.

http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/

sz.

Data: 2011-09-06 14:24:03
Autor: szufla
Lancuch skrzypi po deszczu
uzywac i uzywac ;)

sz.

Data: 2011-09-06 16:11:48
Autor: Fabian
Lancuch skrzypi po deszczu
On 06.09.2011 14:22, szufla wrote:
[...]

Np. dlatego, ĹĽe Ĺ‚atwiej siÄ™ aplikuje i wypiera wodÄ™.

Fabian.
ps. nie używam do tego celu, bo łańcuch czyszczę tylko jak go zdejmuję

Data: 2011-09-06 19:48:49
Autor: szufla
Lancuch skrzypi po deszczu
Np. dlatego, że łatwiej się aplikuje i wypiera wodę.

Fabian.
ps. nie używam do tego celu, bo łańcuch czyszczę tylko jak go zdejmuję

Nie, nie blagam. Ja odpadam :)

sz.

Data: 2011-09-06 10:48:56
Autor: Coaster
Lancuch skrzypi po deszczu
On 9/1/11 10:08 AM, Fabian wrote:
On 01.09.2011 10:00, mbut wrote:
Pozdrawiam
Już tyle razy pisano o tym, że WD-40 nie służy do smarowania łańcucha
ani do jego mycia.

Dlaczego do czyszczenia nie?

THE FIVE BASIC FUNCTIONS WD-40:
LUBRICATES
CLEANS
PROTECTS
PENETRATES
DISPLACES MOISTURE
http://www.wd40.com/products/

Jako praktyk moge stwierdzic ze oczywiscie, WD-40 jak najbardziej sluzy do czyszczenia, _doraznego_ smarowania oraz tego, do czego zobowiazuje nazwa: W(ater)D(isplacement).
Juz chyba pare razy wa;czylem z mitem 'niesmarowalnosci' WD-40 i szczerze - juz mi sie nie chce dyskutowac z preclowymi bajarzami...

http://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/msg/10ee782c7525900c?

Po raz kolejny powtorze, ze kiedys w rowerze trekingowym smarowalem niskiej klasy lancuch _tylko_ za pomoca WD-40. Pociagnal 17 000 km. Oczywiscie zalewanie lancucha dobrze nasmarownego spowoduje czesciowe wymycie/rozcienczenie smaru/oleju ale smarowanie _suchego_ lancucha przy pomocy WD-40 jest jak najbardziej OK. Trzeba czesciej ale calkowicie wystarczy do normalnej, codziennej eksploatacji - nawet w deszczu i snieznej brei. A nawet woda moze spelniac role srodka smarujacego tylko musi byc jej wciaz pod dostatkiem ;-).

Data: 2011-09-01 20:16:25
Autor: 2late
Lancuch skrzypi po deszczu
On 01/09/2011 9:00 AM, mbut wrote:

[...]

Dzieki wszystkim, (za zjebki ;) )
Jutro wypytam co maja w lokalnym sklepie i zastosuje.

Data: 2011-09-01 20:01:36
Autor: piecia aka dracorp
Lancuch skrzypi po deszczu
Dnia Thu, 01 Sep 2011 20:16:25 +0100, 2late napisał(a):

Dzieki wszystkim, (za zjebki ;) )
Jutro wypytam co maja w lokalnym sklepie i zastosuje.

Dzień bez zjebki dniem straconym.

Ostatnio zmieniałem łańcuch w góralu. Stary łańcuch na wymianę leżał w pudełku. Jakie było moje zdziwienie gdy zobaczyłem pełno rdzy na nim. Wcze¶niej to się nie zdarzyło. Fakt że smaruję zazwyczaj dopiero po nałożeniu na rower. Więc nie ma co się przejmować. Co ma zerdzewieć to nie utonie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-09-01 22:03:37
Autor: k1oor
Lancuch skrzypi po deszczu
In article <j3olmh$l3s$1@news.onet.pl>, deadlog_FILTR_@wp.pl says...

> [...]
> do jego mycia.

Dzieki wszystkim, (za zjebki ;) )
Jutro wypytam co maja w lokalnym sklepie i zastosuje.

Też kiedyś ktoś mi mówił że smaruje się WD-40 i tym smarowałem.
Teraz łańcuch myję w nafcie. Smarowałem czerwonym Finish Line'm, ale teraz stosuję prostsze i tańsze smarowanie - biały smar do łańcuchów S100 w sprayu. A najlepsze że nie musiałem nigdzie chodzić i szukać a dostałem jeszcze w paczce nalepkę "Patrz w lusterka - motocykle są wszędzie" :D

Pozdr

Data: 2011-09-02 06:23:12
Autor: piecia aka dracorp
Lancuch skrzypi po deszczu
Dnia Thu, 01 Sep 2011 22:03:37 +0200, k1oor napisał(a):

a dostałem
jeszcze w paczce nalepkę "Patrz w lusterka - motocykle s± wszędzie" :D

Nakleiłe¶ na rower? :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-09-02 23:51:59
Autor: k1oor
Lancuch skrzypi po deszczu
In article <pan.2011.09.02.06.23.23@dracorp.one.pl>, imie.nazwisko@wp.eu says...

Dnia Thu, 01 Sep 2011 22:03:37 +0200, k1oor napisał(a):

> a dostałem
> jeszcze w paczce nalepkę "Patrz w lusterka - motocykle są wszędzie" :D
> Nakleiłeś na rower? :)

Nie, sprezentowałem koledze co motocyklem jeździ. On nalepi na swoje auto, bo moje głównie w garażu stoi. :)))

Data: 2011-09-01 10:12:15
Autor: Fabian
Lancuch skrzypi po deszczu
On 01.09.2011 09:41, 2late wrote:
Ostatnio podczas deszczu rower stal na dworze, tak z kilka razy.
Czym potrktowac lancuch zeby doprowadzic go do przyzwoitego stanu, bo
skrzypi okrutnie?

Nie trudno się domy¶leć, że do łańcucha najlepszy będzie (uwaga!) smar do łańcucha! ;)

Fabian.

Data: 2011-09-02 20:44:24
Autor: 2late
Lancuch skrzypi po deszczu
On 01/09/2011 9:12 AM, Fabian wrote:

[...]

OK. Kupilem maszynke umylem lancuch, tryby tylko szmatka i szczotka na sucho bo nie chcialem syfu robic dookola za duzego, posmarowalem finishline'em czerwonym, przejechalem z 2 km zmieniajac wszystkie tryby zeby sie ladnie rozeszlo, dotykam lancucha a on brudny. ;) Nie jakos bardzo, bo on nie byl brudny przed myciem tylko skrzypial. Teraz nie wiem, powinienem wszystko wymyc, wysuszyc, wysmarowac i wtedy bedzie super czyste czy jak troche pobrudzi palce to tragedii nie ma. I jeszcze jedno, po tym smarowaniu powinienem wytrzec z grubsza ten lancuch w czysta szmatke czy ma byc taki sliski?

Data: 2011-09-03 00:15:52
Autor: k1oor
Lancuch skrzypi po deszczu
In article <j3rbmo$u3s$1@news.onet.pl>, deadlog_FILTR_@wp.pl says...

> [...]

OK. Kupilem maszynke umylem lancuch, tryby tylko szmatka i szczotka na sucho bo nie chcialem syfu robic dookola za duzego, posmarowalem finishline'em czerwonym, przejechalem z 2 km zmieniajac wszystkie tryby zeby sie ladnie rozeszlo, dotykam lancucha a on brudny. ;) Nie jakos bardzo, bo on nie byl brudny przed myciem tylko skrzypial. Teraz nie wiem, powinienem wszystko wymyc, wysuszyc, wysmarowac i wtedy bedzie super czyste czy jak troche pobrudzi palce to tragedii nie ma. I jeszcze jedno, po tym smarowaniu powinienem wytrzec z grubsza ten lancuch w czysta szmatke czy ma byc taki sliski?

Nie powiem że to jedyna droga ale ja bym zrobił tak:
- w markecie kupić dwie butle - pół litra nafty i Ice Tea (bo ma duży otwór)
- Ice Tea wypić ;) , bultę przełukać i wysuszyć
- do suchej butli nalać nafty i wsadzić łańcuch
- zakręcić korkiem (lepiej trzymac korek żeby jakiegoś nieszczęścia nie było), potrząsać zawartością, kręcić czy co tam jeszcze robić
- jak już uznasz że masz dosyć to jakimś drutem wyłowić łancuch
- naftę przelać do przygotowanej butli po Coli (nie zawadzi przesączyć przez jakąś chusteczkę czy coś w tym stylu)
- butlę po Ice Tea przepłukać z resztek brudu i naftę przelać do butli po Pepsi
- nalać czystej nafty, znowu wsadzić łańcuch i popotrząsać (tym razem powinna być już minimalna ilość brudu)
- wyłowić łańcuch jak porzednio, wytrzeć i wysuszyć

Kasetę, jak robię wielka rewolucję po sezonie zdejmuję i myję w nafcie. Jeśli czyszczenie doraźne to szmata podarta w paski i zamoczona w nafcie (to załatwia boki trybów), a potem powierzchnie robocze trybów ręcznie kawałkami szmat w nafcie.
Blaty suportu myjÄ™ podobnie, znaczy nie zdejmujÄ™ :) tylko zmoczonÄ… szmatÄ….

Rozebranie wózka przerzutki i kąpiel kółek w nafcie praktycznie za każdym razem w końcu to tylko dwie śruby, a tam się zbiera najwięcej brudu.

Jak już wszystko jest czyste smaruję osie kółek i montuję wózek przerzutki i zakładam łańcuch (polecam spinkę SRAM którą można rozpiąć palcami).
Finish Line'm smaruję w ten sposób że na każdą rolkę kapię kroplę smaru i przesuwam dalej aż oblecę cały łańcuch. Czasami robię drugą rundkę.

Stawiam rower do góry kołami i kręcę pedałami przez minutę albo dwie. Albo kręcę tylko do tyłu.

Po paru godzinach jak smar wyschnie można jeżdzić.

Data: 2011-09-03 08:19:13
Autor: 2late
Lancuch skrzypi po deszczu
On 02/09/2011 11:15 PM, k1oor wrote:

[...]

- zakręcić korkiem (lepiej trzymac korek żeby jakiego¶ nieszczę¶cia nie
było), potrz±sać zawarto¶ci±, kręcić czy co tam jeszcze robić
- jak już uznasz że masz dosyć to jakim¶ drutem wyłowić łancuch
- naftę przelać do przygotowanej butli po Coli (nie zawadzi przes±czyć
przez jak±¶ chusteczkę czy co¶ w tym stylu)
- butlę po Ice Tea przepłukać z resztek brudu i naftę przelać do butli
po Pepsi
- nalać czystej nafty, znowu wsadzić łańcuch i popotrz±sać (tym razem
powinna być już minimalna ilo¶ć brudu)
- wyłowić łańcuch jak porzednio, wytrzeć i wysuszyć

Kasetę, jak robię wielka rewolucję po sezonie zdejmuję i myję w nafcie.
Je¶li czyszczenie doraĽne to szmata podarta w paski i zamoczona w nafcie
(to załatwia boki trybów), a potem powierzchnie robocze trybów ręcznie
kawałkami szmat w nafcie.
Blaty suportu myję podobnie, znaczy nie zdejmuję :) tylko zmoczon±
szmat±.

Rozebranie wózka przerzutki i k±piel kółek w nafcie praktycznie za
każdym razem w końcu to tylko dwie ¶ruby, a tam się zbiera najwięcej
brudu.

Jak już wszystko jest czyste smaruję osie kółek i montuję wózek
przerzutki i zakładam łańcuch (polecam spinkę SRAM któr± można rozpi±ć
palcami).
Finish Line'm smaruję w ten sposób że na każd± rolkę kapię kroplę smaru
i przesuwam dalej aż oblecę cały łańcuch. Czasami robię drug± rundkę.

Stawiam rower do góry kołami i kręcę pedałami przez minutę albo dwie.
Albo kręcę tylko do tyłu.

Po paru godzinach jak smar wyschnie można jeżdzić.

Dzieki za szczegolowa instrukcje.
Ale, jak wspomnialem, kupilem maszynke ktora wyczyscila mi lancuch dosc dobrze a brod sie wzial prawdopodobnie z trybow i przerzutek. W takim razie odpuszcze sobie dokladniejsze czyszczenie poki co, bo do pracy trzeba rowerem jechac. ;)

Data: 2011-09-03 17:56:07
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Lancuch skrzypi po deszczu
..I jeszcze jedno, po tym smarowaniu powinienem wytrzec z grubsza ten lancuch w czysta szmatke czy ma byc taki sliski?

Pozdrawiam

Oczywiscie po kazdym smarowaniu lancuch sie wyciera. On ma byc nasmarowany a nie na zewnatrz by wszystko sie do niego przyklejalo. Masz szczescie, ze kupiles czerwonego. Zobaczylbys jak przy zielonym wszystko sie przykleja do lancucha.

Data: 2011-09-03 18:39:52
Autor: 2late
Lancuch skrzypi po deszczu
On 03/09/2011 4:56 PM, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
[...]

Sprzedawca mi doradzil czerwonego, dwa razy powtarzal kiedy go pytalem o roznice miedzy pozostalymi. Na szczescie posluchalem;)
Ale niestety nie wytarlem lancucha z rana. Mam nadzieje ze przezyje, do pracy mam 5 minut w jedna strone. Nie zbaczalem z drogi. ;)

Data: 2011-09-04 11:55:20
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Lancuch skrzypi po deszczu
[...]

Jasne. Napęd nie jest po to by pracował w sterylnych warunkach.

Data: 2011-09-01 10:23:34
Autor: AL
Lancuch skrzypi po deszczu
W dniu 2011-09-01 09:41, 2late pisze:
[...]

polecam maszynki do czyszczenia (mycia i smarowania) lancucha - ostatnio byly w lidlu po ok 20pln (maszynka + dwie ampulki do mycia i smarowania)

Tego lata po powrocie z 2.5 tygodniowej wyprawy z rowerami gdzie rowery czesto stoly na dworze (narazone na deszcz) wyczyscilem pieknie wszystkie lancuchy uczestnikow (szybko i bez zdejmowania czy specjalnego pieprzenia sie)
Lancuchy skrzypialy strasznie - ze nie musialem odwracac glowy by wiedziec, ze syn jedzie za mna.

(do polowy wyprawy wakacyjnej wystarczyl wosk w plynie, ale sie skonczyl)

Tak, ze z czystym sercem polecam rozejrzec sie za takim ustrojstwem - po raz pierwszy z niego korzystalem i jestem mega zadowolony z rezultatu.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-09-02 21:21:34
Autor: Pawel Ratajczak
Lancuch skrzypi po deszczu
W dniu 2011-09-01 10:23, AL pisze:

(do polowy wyprawy wakacyjnej wystarczyl wosk w plynie, ale sie skonczyl)

Jak wygl±da z aplikowaniem takiego specyfiku? Swego czasu zastanawiałem się nad parafin± finishline, ale z tego co mi powiedzieli w sklepie trzeba łańcuch tym ostro potraktować i pozostawić do odparowania tak, aby została sama parafina. Uznałem to za upierdliwo¶ć je¶li korzystam z roweru codziennie.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2011-09-04 14:06:42
Autor: ALdroid
Lancuch skrzypi po deszczu
Dnia Fri, 02 Sep 2011 21:21:34 +0200, Pawel Ratajczak <10swen@pratajczak.pl> naskrobał przy słoiku:
> (do polowy wyprawy wakacyjnej wystarczyl wosk w plynie, ale sie
skonczyl)

Jak wyglÄ…da z aplikowaniem takiego specyfiku? Swego czasu
zastanawiałem
się nad parafiną finishline, ale z tego co mi powiedzieli w sklepie trzeba łańcuch tym ostro potraktować i pozostawić do odparowania
tak,
aby została sama parafina. Uznałem to za upierdliwość jeśli
korzystam z
roweru codziennie.

Srodek to ICE WAX f.Pedros.
Ma aplikator, wiec oblewasz po kropelce kazde z ogniw lancucha, potem dwa obroty i zostawiasz na ok.10 min. do wyschniecia. To wszystko.
Srodek skuteczny: lancuch jest nasmarowany ale nie brudzi i kurz sie nie lapie, ale jak jezdzisz w deszczu to niestet sie zmywa wiec czesciej go trzeba aplikowac.
Tubka 60ml spokojnie wystarcza na dwa sezony, lub na km ok 3kkm.

--
AL

Data: 2011-09-05 10:47:30
Autor: Fabian
Lancuch skrzypi po deszczu
On 04.09.2011 14:06, ALdroid wrote:
[...]

Ostatnio kupiłem ICE WAX pedrosa i okazał się prawie stały! Na opakowaniu jest napisane, że to nowa formuła czy coś w tym stylu. Zawiodłem się, bo nie działa tak jak ten wcześniejszy. Z tego co przeczytałem na opakowaniu to trzeba nim pokryć cały łańcuch. Po czasie jakoś to trochę znika, ale nie do końca. Tak czy inaczej wychodzi jeszcze bardziej nie ekonomicznie i jakoś tak dziwnie.

Fabian.

Data: 2011-09-05 13:33:23
Autor: AL
Lancuch skrzypi po deszczu
W dniu 2011-09-05 10:47, Fabian pisze:
[...]

jeszcze bardziej nie ekonomicznie i jakoĹ› tak dziwnie.

Fabian.

ten moj IceWax, ktorego uzywalem do tej pory wygladal jak plynne mleczko (biale).
Konsystemcja byla w sam raz: lal sie ale nie skapywal z lancucha.
Kupiony z dwa sezony wczesniej - wiec byc moze f.Pedros zrobila jakies zmiany w recepturze, albo sa mozimy o dwoch roznych smarach tej samej firmy.

Na chwile obecna mam lancuch potraktowany tym srodkiem smarujacycm, ktory byl dolaczony do zestawu lidlowego - jak na razie sie trzyma.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-09-05 14:35:54
Autor: Fabian
Lancuch skrzypi po deszczu
On 05.09.2011 13:33, AL wrote:
[...]

Dokładnie tak. I w sumie dość szybko parował. Była na nim informacja nawet aby nie wdychać oparów. Fajnie czyścił łańcuch z brudu. Po kilku użyciach łańcuch i okolice były czyste. Tzn. brud od np. kółeczek przerzutki też się odlepiał, tak samo inne zębatki stawały się czyste. Wadą była mała trwałość. Przed dłuższymi trasami aplikowałem po 2x aby wytrzymał spokojnie te 100 km, bo po jednokrotnym potraktowaniu potrafił się zużyć po 50 km nawet. Na pewno to nie smar nie na deszcz.

Fabian.

Data: 2011-09-01 10:53:49
Autor: piecia aka dracorp
Lancuch skrzypi po deszczu
Dnia Thu, 01 Sep 2011 08:41:00 +0100, 2late napisał(a):

Następnym razem chroń dobrze rower:
http://infobot.pl/r/20O3
http://infobot.pl/r/20O4

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-09-01 19:50:10
Autor: 2late
Lancuch skrzypi po deszczu
On 01/09/2011 11:53 AM, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Thu, 01 Sep 2011 08:41:00 +0100, 2late napisał(a):

Następnym razem chroń dobrze rower:
http://infobot.pl/r/20O3
http://infobot.pl/r/20O4

Do pracy dojezdzam rowerem, zawijanie zajeloby mi wiecej jak sam dojazd. ;)
Rower stoi na dworze wiec czasem zmoknie na deszczu.

Data: 2011-09-01 17:26:32
Autor: k1oor
Lancuch skrzypi po deszczu
In article <j3ncub$cd2$1@news.onet.pl>, deadlog_FILTR_@wp.pl says...

[...]

Spróbuj takiego specyfiku do łańcuchów marki S100. Co prawda to do nieco większych łańcuchów, bo motocyklowych, ale za to podobno odporne na wodę, łatwo się nie zmywa, dobrze penetruje i ma opakowanie w sprayu. Puszka 400 ml za 40 zł na allegro. Albo taniej 34 zł za 400+50 w sklepie internetowym portalu motocyklowego.

Data: 2011-09-01 18:56:06
Autor: piecia aka dracorp
Lancuch skrzypi po deszczu
Dnia Thu, 01 Sep 2011 17:26:32 +0200, k1oor napisał(a):

[...]
Olej też jest odporny na wodę, fakt że z czasem cały zleci. Więc tak czy siak trzeba co jaki¶ czas nasmarować czy tam naoliwić.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-09-02 00:40:48
Autor: k1oor
Lancuch skrzypi po deszczu
In article <pan.2011.09.01.18.56.06@dracorp.one.pl>, imie.nazwisko@wp.eu says...

> [...]

> wodÄ™, Ĺ‚atwo siÄ™ nie zmywa, dobrze penetruje i ma opakowanie w sprayu.
> Puszka 400 ml za 40 zł na allegro. Albo taniej 34 zł za 400+50 w sklepie
Olej też jest odporny na wodę, fakt że z czasem cały zleci. Więc tak czy siak trzeba co jakiś czas nasmarować czy tam naoliwić.

Olej odporny, ale Ĺ›ciÄ…ga kurz. A taka mieszanina dziaĹ‚a jak pasta Ĺ›cierna. Najlepsze byĹ‚oby coĹ› co siÄ™ trzyma Ĺ‚aĹ„cucha jak guma do ĹĽucia podeszwy buta  i jednoczeĹ›nie nie Ĺ‚apie kurzu. Ale to dwie sprzecznoĹ›ci chyba sÄ… :)

Najlepsze co można zrobić to wsadzić łańcuch w jakąś osłonę, ale taki patent widziałem tylko w jednym rowerze - Giant Revive - i już go nie robią.

Data: 2011-09-03 23:49:06
Autor: Akarm
Lancuch skrzypi po deszczu
Użytkownik "k1oor" napisał:

Najlepsze byłoby coś co się trzyma łańcucha jak guma do żucia
chyba sÄ… :)

Niekoniecznie. TÄ™ zaletÄ™ ma olej parafinowy.
Ale ma też i poważną wadę: przy jego używaniu nie można się popisywać znajomością różnych technik mycia łańcucha. ;)

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2011-09-04 09:31:18
Autor: ToMasz
Lancuch skrzypi po deszczu
W dniu 01.09.2011 09:41, 2late pisze:
Ostatnio podczas deszczu rower stal na dworze, tak z kilka razy.
Czym potrktowac lancuch zeby doprowadzic go do przyzwoitego stanu, bo
skrzypi okrutnie?
mam kontakt z _różnymi_ łańcuchami od... 2 pokoleń. W wiekszo¶ci s± to łańcuchy marki łańcuch. Jak łańcuch jest suchy jak pieprz, to spokojnie go można smarować wd40. jak łańcuch jest nasmarowany specjalnym ¶rodkiem do łańcuchów- wd40 zmyje ten ¶rodek. Tak wiec wszystko zależy.
Z drugiej strony. mam sobie w swoim rowerze kasetę shimano 7, za 45zł i łańcuch shimano za 20. byłem nad morzem. piach wlazł w napęd. wymyłem go wiec myjk± ci¶nieniow±. to wszystko. żadnego szejkowania, zdejmowania łańcucha.... To jak by kondensatory w komputerze przecierać szmatk±! Co wy tymi rowerami do supermarketów jeĽdzicie _WSZYSCY_? Zeby sie popisać? Rozumiem ze s± na tej grupie ludzie dla których rower jest tak wielk± pasj± że częsiciej dotykaj± rowera niż żony. OK. każdemu wolno. Ale je¶li tak z Tob± nie jest, nie przejmuj się tym łańcuchem. nasmaruj tym co masz tłustego, wytrzyj, i zapomnij. jak Ci rower przestanie jeĽdzić idĽ do mechanika. Przebieg jaki zrobisz "napędem" doskonale smarowanym, będzie o kilka procent większy od tego je¶li użyjesz zwykłego smaru.

ToMasz

Data: 2011-09-04 09:31:23
Autor: 2late
Lancuch skrzypi po deszczu
On 04/09/2011 8:31 AM, ToMasz wrote:

[...]

Wiesz co, po przesmarowaniu lancucha chodzi tak cichutko, ze az sie wydaje ze lzej. ;)
Juz nie mowiac o tym, ze mialem nieodparte wrazenie, ze ludzie sie za mna ogladaja, tak mi lancuch skrzypial. ;)

Data: 2011-09-04 09:50:36
Autor: Greg
Lancuch skrzypi po deszczu
W dniu 2011-09-04 09:31, ToMasz pisze:

wy tymi rowerami do supermarketów jeĽdzicie _WSZYSCY_?
> Zeby sie popisać? (...) Przebieg jaki zrobisz "napędem"
> doskonale smarowanym, będzie o kilka procent większy
> od tego je¶li użyjesz zwykłego smaru.

Też się nad tym zastanawiam. Mam ten sam rower od 15 lat. Łańcuch nigdy nie był zdejmowany, myty. Parę razy jakim¶ olejem samochodowym tam kapn±łem, ze dwa razy Wd40. Działa. Trochę go słyszę, ale to też kwestia jego regulacji.

pozdrawiam

Data: 2011-09-04 10:27:21
Autor: szufla
Lancuch skrzypi po deszczu
[...]

Jakbys jezdzil na tym rowerze, to lancuch zmienilbys juz z 10x, a jak stoi od 15 lat to mozesz go traktowac WD40 tak raz na miesiac, zeby sie rdza nie pokrywal zbyt szybko ;)

Kolega post wyzej to tez chyba raz na tydzien do kosciola, bo hipermarketowy rower do tego wystarczy z lancuchem za 20 zeta, wtedy to i mozna towotem go wypackac.

Rozumiem ze s± na tej grupie ludzie dla których rower jest tak wielk± pasj± że częsiciej dotykaj± rowera niż żony.

Od tego powinienes zaczac ;)

sz.

Data: 2011-09-04 14:11:41
Autor: ToMasz
Lancuch skrzypi po deszczu
W dniu 04.09.2011 10:27, szufla pisze:
[...]
ma być nasmarowany, niesłyszalny i działać. reszta nieistotna.
Kolega post wyzej to tez chyba raz na tydzien do kosciola, bo hipermarketowy
rower do tego wystarczy z lancuchem za 20 zeta, wtedy to i mozna towotem go
wypackac.
ymh. A jak z koscioła wracam to wygl±da tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/708/pic0047jz.jpg/
3 minutki z k2 do silinków i myjka ci¶nieniowa - po sprawie.

ToMasz

Data: 2011-09-04 15:25:18
Autor: szufla
Lancuch skrzypi po deszczu
ymh. A jak z koscioła wracam to wygl±da tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/708/pic0047jz.jpg/
3 minutki z k2 do silinków i myjka ci¶nieniowa - po sprawie.

Widze, ze koscielny. Na koniec  WD40 i gotowy na za tydzien :)

sz.

Data: 2011-09-04 22:44:46
Autor: emyo
Lancuch skrzypi po deszczu
[...]

[...]