Łańcuch w parafinie

Data: 2018-02-04 17:42:26
Autor: PeJot
Łańcuch w parafinie
W dniu 2018-02-04 o 14:51, Piotr Rogoza pisze:
Cześć
Jakoś tak już miałem dosyć mojego upaćkanego łańcucha, przerzutki i
wszystkiego wokół.
Jakiś czas temu natrafiłem na ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=rCWzpC7NXqs
ale pamiętam że na grupie dawał ktoś linka do forum anglojęzycznego,
gdzie mieszali wosk/parafinę z grafitem.

Przecież paredziesiąt lat temu ludzie tak robili, jak nie było innych smarów. Towot, parafina, grafit, wszystko wymieszać na gorąco. Też tak robiłem, dopóki nie przekonałem się że taka mieszanina w stanie ciekłym jest łatwopalna.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-02-04 18:09:46
Autor: Piotr Rogoza
Łańcuch w parafinie
W dniu Sun, 04 Feb 2018 17:42:26 +0100, użytkownik PeJot napisał:

[...]
Pewnie kwestia żeby za bardzo nie podgrzać. Kuzynce kiedyś olej w garnku się zapalił. Do dzisiaj to "wesoło" wspomina.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-02-04 19:35:27
Autor: PeJot
Łańcuch w parafinie
W dniu 2018-02-04 o 19:09, Piotr Rogoza pisze:
[...]

Pewnie. Ale jakoś nie ciągnie mnie by wrócić do starych metod, mimo iż sproszkowany grafit mam w zasięgu. Za wygodny jestem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Łańcuch w parafinie