Łańcuchy bez spinek...

Data: 2014-05-03 09:08:09
Autor: Pszemol
Łańcuchy bez spinek...
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:lk2snt$dfm$1dont-email.me...
Zabrałem się dziś do czyszczenia łańcucha i zębatek
w swoim rowerze Schwinn i pierwsze zdziwienie: jak ja
cholera mam rozpiąć ten łańcuch skoro nie ma spinki?
Wszystkie oogniwa mojego łańcucha wyglądają na
pierwszy rzut oka jednakowo... nie ma tej spinki!

A potem znalazłem to:
http://www.youtube.com/watch?v=pleOrf1p5Wg

Jaja. Muszę zwinąć robotę i iść do sklepu po specjalne
narzędzie do wypychania ośki/nita z łańcucha... :-)

Rozwiązanie alternatywne Powerlink od firmy SRAM
wciąż wymaga użycia kombinerek, jak znana mi spinka.

Rozwiązanie Connex Link wygląda na przyjemniejsze
nawet od starej "spinki" w tym względzie, że do zdjęcia
lub założenia łańcucha nie są wymagane narzędzia...
http://www.connexchain.com/Connectors/1_308.html

I na koniec znalazłem dobrze znaną spinkę u Connexa :-)
http://www.connexchain.com/Connectors/Spring-Clip/1_311.html
Ale widzę teraz że to się nie nadaje do rowerów z przerzutką?
To się używało też u nas w Polsce tylko przy rowerach "Wigry"
lub tych co mają przerzutkę wewnątrz piasty i hamulec "kontra"? :-)

Data: 2014-05-03 21:34:04
Autor: Jacek Maciejewski
Łańcuchy bez spinek...
Dnia Sat, 3 May 2014 09:08:09 -0500, Pszemol napisał(a):

A potem znalazłem to:

Eeee tam. Nakrętka (lepiej imadło) gwóźdź czy śrubka i młotek.
--
Jacek

Data: 2014-05-04 14:54:07
Autor: Wojciech
Łańcuchy bez spinek...
Mam za sobą doświadczenia ze spinkami SACHSa/Srama i Connexa. Żadna z nich nie rozpina się "bezproblemowo" bez narzędzi. Przy wymuskanym łańcuchu jest łatwiej ale i tak trzeba pokombinować.
Moje łańcuchy wymuskane nie są a spinek mam spory zapas więc rozpinam je za pomocą roskuwacza;)

Data: 2014-05-06 00:29:27
Autor: Wojtas
Łańcuchy bez spinek...
W dniu 2014-05-04 14:54, Wojciech pisze:

[...]

Sorry, ale po prostu nie potrafisz tego robić. Spinki Srama nie wymagają nawet specjalnej siły aby je rozpiąć.

--
Tęskono i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2014-05-06 07:50:15
Autor: bans
Łańcuchy bez spinek...
W dniu 2014-05-04 14:54, Wojciech pisze:

Mam za sobą doświadczenia ze spinkami SACHSa/Srama i Connexa. Żadna z
nich nie rozpina się "bezproblemowo" bez narzędzi.

Złotą spinkę SRAM na 9 rzędów rozpinałem palcami bez problemu zawsze, choćby łańcuch był utytłany w błocie i smarze.

--
bans

Data: 2014-05-09 14:36:49
Autor: JDX
Łańcuchy bez spinek...
On 2014-05-06 07:50, bans wrote:
[...]

To samo dotyczy spinek 8 rzędowych Wippermana/Conneksa. Nawet po zimie (solanka itp.) bez problemu daje się rozpiąć palcami.

Łańcuchy bez spinek...