Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.

Data: 2010-10-27 08:20:55
Autor: 666
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
Juz po zakupie niestety dwóch standardowych łańcuchów odkryłem, że parę firm produkuje łańcuchy o podwyższonej odporności na rdzewienie, jak KMC RustBuster (RB) czy S[..]M Saltshaker, dzięki pokryciu powierzchni tych łańcuchów warstwą przeciwkorozyjną (coś jak cynkowanie/kadmowanie).

Do tego dochodzą łańcuchy wykonane po prostu ze stali nierdzewnej, przy czym może to być tylko część elementów łańcucha, bądź cały łańcuch.
Co do tych ostatnich opinie sa podzielone (kwestia wytrzymałości i współpracy z zębatkami).

Jesli ktoś jeździ zimą, kiedy spotkania II stopnia z solą są nieuniknione, taki łańcuch może być bardzo dobrą alternatywą dla standardowego.
Mój "zwykły" bardzo dostawał w d... od soli.

Data: 2010-10-27 10:23:43
Autor: Michał Pysz
W dniu 2010-10-27 10:20,  666 pisze:
[...]

A co Ci przeszkadza, że on rdzewieje? Ważne by był nasmarowany, wtedy rdza na zewnątrz nie jest groźna.
Taki łańcuch i tak trzeba co jakiś czas wymienić bo się zużywa szybciej przez piach który włazi podczas chlapy deszczowo/śniegowej.

mp.

Data: 2010-10-27 10:09:26
Autor: 666
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
Produkty korozji (tlenki żelaza itp.) obojętne dla pracy łańcucha nie są, m.in. te wewnątrz łańcucha.
No i estetyka też, bo cały napęd rudy jak lisia kita, SZCZEGÓLNIE po nasmarowaniu.

-- -- -

Data: 2010-10-27 12:39:04
Autor: ziemo
W dniu 2010-10-27 12:09,  666 pisze:
Produkty korozji (tlenki żelaza itp.) obojętne dla pracy łańcucha nie są,
m.in. te wewnątrz łańcucha.
No i estetyka też, bo cały napęd rudy jak lisia kita, SZCZEGÓLNIE po
nasmarowaniu.

Nie wiem jak zardzewiały by musiał być łańcuch żeby przestał spełniać swoją funkcję, nawet te całkiem zabite (rower cały czas na dworze, rzadko smarowany) udawało mi się kilkoma kopami ewentualnie pryśnięciem WD rozmrozić. Łańcuch w rowerze to kiepskie miejsce na szukanie estetyki, ale jak kto się uprze:
http://www.rohloff.de/en/products/accessoires/s_l_t_99_24_karat/

  ;)

--
Ziemo

Data: 2010-10-28 17:40:36
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Wed, 27 Oct 2010 12:39:04 +0200, ziemo napisał(a):

http://www.rohloff.de/en/products/accessoires/s_l_t_99_24_karat/
Skoro juz linkujemy, to zeby ten cenny lancuch sie nie zuzyl za szybko :
http://www.rohloff.de/en/products/lubmatic/index.html
:)
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-10-27 13:13:39
Autor: Trash
[...]

Prawidłowo dbany łańcuch, oraz smarowany na czas i odpowiednio czyszczony raczej nie ma szans zardzewieć.

Data: 2010-10-27 11:37:31
Autor: 666
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
Jeździsz w zimie??

-- -- -

Data: 2010-10-27 13:43:20
Autor: Coaster
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.

Prawidłowo dbany łańcuch, oraz smarowany na czas i odpowiednio czyszczony
raczej nie ma szans zardzewieć.

On 10/27/10 1:37 PM,  666 wrote:
Jeździsz w zimie??

Ja jezdze w zimie i lancuch w ogole nie rdzewieje.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-27 15:20:13
Autor: Trash
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
W dniu 2010-10-27 13:37,  666 pisze:
Jeździsz w zimie??

-- -- -

Prawidłowo dbany łańcuch, oraz smarowany na czas i odpowiednio czyszczony
raczej nie ma szans zardzewieć.

Jeżdżę cały czas, zdarza się, że jak pogoda nieodpowiednia albo np. pada tak jak w tym roku przez praktycznie dwa tygodnie non top - to łańcuch z całą resztą jest czyszczony co dzień lub co dwa dni, jeśli nie mam siły. Smarowanie - w zależności od potrzeby. Rower stoi 8h pod pracą 'pod chmurą', tak więc wyjścia nie ma. Chodź może teraz sobie kupię jakiś pokrowiec na niego.

Raz mi tylko zardzewiał, ale wtedy stał bity rok na otwartym balkonie ;) u znajomego, ani razu nie tykany. Wpadłem tam kiedyś w zimie na imprezę, nie wiedzieć jakim cudem znalazłem się w potem w domu, ale rower został... Dało potem radę jeździć, ale nie było to komfortowe. Inna sprawa, że i tak miał już przejechane ponad 14kkm, tak więc była to okazja do zmiany prawie całego osprzętu.

Data: 2010-10-27 22:15:15
Autor: Wojtas
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
W dniu 2010-10-27 13:37,  666 pisze:

Jeździsz w zimie??

Zaczniesz debilu odpisywać poniżej cytowanego tekstu?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2010-10-27 21:09:28
Autor:
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
Spierdalaj chamie.

-- -- -

debilu

Data: 2010-10-28 08:03:33
Autor: bans
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
W dniu 2010-10-27 23:09, j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
Spierdalaj chamie.

Naprawdę nie mam pojęcia, dlaczego nie potrafisz - jako jedyny - skumać tak prostej rzeczy, jak odpowiadanie pod cytatem.

Są dwie możliwości:
a) jesteś zbyt arogancki, żeby zaakceptować ogólnie przyjmowane zasady
b) jesteś zbyt głupi żeby zrozumieć, o co nam chodzi.

Bo to już trwa zbyt długo, żeby mogło być tylko zwykłą nieświadomością...

--
bans

Data: 2010-10-28 10:34:58
Autor: MichałG
W dniu 2010-10-28 08:03, bans pisze:
[...]

A wystarczy uruchomic KF i, tak jak na innych grupach, ignorować Kapitana Oceanu Zegrzyńskiego, o diabelskim nicku.. ;) ;) jak równiez wszelkie jego klony rodzaju 'kolegi polskie znaki'...
i nie wyciągać go z KF. Bedzie spokój.
Michał

Data: 2010-10-27 13:20:13
Autor: Fabian
W dniu 27.10.2010 13:13, Trash pisze:
[...]

Jak nasmarowane są elementy pracujące w tych miejscach nie ma prawa
zardzewieć. Łańcuch z zewnątrz może zardzewieć i niczemu to nie
przeszkadza i jak dla mnie pasuje do miejskiego roweru ;)

Fabian.

Data: 2010-10-27 14:24:16
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-10-27 13:13, Trash pisze:

Prawidłowo dbany łańcuch, oraz smarowany na czas i odpowiednio
czyszczony raczej nie ma szans zardzewieć.

W zimie mam rowerek na ta okazje, napęd jeszcze z tył 6-cio biegowy,
smarowałem go tak co 2-3 tygodnie czerwonym "finish line" i muszę
powiedzieć, że rdzewiał. Najbardziej było to widać w poniedziałek rano
jak rower postał przez weekend. Raz trafiło mi się 4 dni L4 i po 6
dniach stania łańcuch wyglądał prawie jak monolit.

Dodam też, że specjalnie nie przejmowałem się czyszczeniem rower po
powrocie do chaty, tak wiec mógł sobie spokojnie odtajeć w garażu ;-).

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-10-27 23:31:02
Autor: Saurus
W dniu 2010-10-27 14:24, Pawel Ratajczak pisze:
W zimie mam rowerek na ta okazje, napęd jeszcze z tył 6-cio biegowy,
smarowałem go tak co 2-3 tygodnie czerwonym "finish line" i muszę
powiedzieć, że rdzewiał.

Nie wiem jak często jeździłeś ale ubiegłej zimy, gdy nie miałem żadnej osłony łańcucha, smarowanie raz na 3 dni to już było zbyt rzadko. Nie zawsze o nim pamiętałem i łańcuch tej zimy masakrycznie się zużył. Ale to był tani jednorzędowy łańcuch a to jest chyba najniższa możliwa jakość (doświadczenia ostatnich 2 lat, teraz w tym rowerze mam niezły 8-rzędowy do piasty wielobiegowej).

Data: 2010-10-27 16:31:38
Autor: arturbac
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
W dniu 2010-10-27 13:13, Trash pisze:
Prawidłowo dbany łańcuch, oraz smarowany na czas i odpowiednio
czyszczony raczej nie ma szans zardzewieć.

Zimą ta teoria nie działa.

Data: 2010-10-27 16:50:30
Autor: Coaster
On 10/27/10 4:31 PM, arturbac wrote:
W dniu 2010-10-27 13:13, Trash pisze:
Prawidłowo dbany łańcuch, oraz smarowany na czas i odpowiednio
czyszczony raczej nie ma szans zardzewieć.

Zimą ta teoria nie działa.

Niezupelnie.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-27 16:59:59
Autor: arturbac
W dniu 2010-10-27 16:50, Coaster pisze:
[...]

Nie działa bo to praktcznie nie mozliwe brudzić się po kazdym powrocie
do domu.

Data: 2010-10-27 17:16:41
Autor: Coaster
On 10/27/10 4:59 PM, arturbac wrote:
[...]

Slyszales o jajku Kolumba? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-27 17:39:11
Autor: arturbac
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
W dniu 2010-10-27 17:16, Coaster pisze:
Slyszales o jajku Kolumba? ;-)

No i ?

Mam łańcuch lepszej jakości zdaje się z nierdzewki i problem z głowy
przynajmiej jesienią na razie działa idealnie i woda nie robi problemu
tj nie koroduje.

Data: 2010-10-27 17:53:48
Autor: Coaster
On 10/27/10 5:39 PM, arturbac wrote:
W dniu 2010-10-27 17:16, Coaster pisze:
Slyszales o jajku Kolumba? ;-)

No i ?

Zero rdzy.
http://tinyurl.com/23fmgwb
http://tinyurl.com/2g8egjq

[...]

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-27 18:38:52
Autor: arturbac
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
W dniu 2010-10-27 17:53, Coaster pisze:
Zero rdzy.
http://tinyurl.com/23fmgwb
http://tinyurl.com/2g8egjq

Mam naciągacz.

Data: 2010-10-27 20:28:30
Autor: Coaster
arturbac wrote:
W dniu 2010-10-27 17:53, Coaster pisze:
Zero rdzy.
http://tinyurl.com/23fmgwb
http://tinyurl.com/2g8egjq

Mam naciągacz.

Wspolczuje... ;-(
http://sjp.pwn.pl/slownik/2485527/naciągacz ;-)

PS. Tam http://tinyurl.com/23fmgwb w srodku tez jest 'naciagacz'.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-10-27 20:55:31
Autor: arturbac
W dniu 2010-10-27 20:28, Coaster pisze:
Wspolczuje... ;-(
http://sjp.pwn.pl/slownik/2485527/naciągacz ;-)

heh
Napinacz. ?-)

Data: 2010-10-27 22:17:35
Autor: Wojtas
Lancuchy nierdzewne i o podwyzszonej odpornosci na rdzewienie.
W dniu 2010-10-27 16:31, arturbac pisze:

Zimą ta teoria nie działa.

Bzdura. Łańcuch XT, bardzo dobrze znosi takie warunki. Trzeba faktycznie w ogóle łańcucha nie smarować aby była na nim korozja.