Lancuchy - stalowe czy syntetyczne i jakie?

Data: 2010-11-08 14:20:12
Autor: Axel
Lancuchy - stalowe czy syntetyczne i jakie?
"kffiatek" <kffiatek.no@spam.op.pl> wrote in message
Jakie lancuchy polecacie na kola samochodu osobowego 16" z napedem na przednia os (opony 205/55R16)? Zakladac tylko na jedna os, czy na obie?
Najwazniejsze cechy to jak najlepsza charakterystyka przy podjezdzaniu pod oblodzona górke powoli (do 10-20km/h), latwosc montazu i bezpieczenstwo dla ludzi i samochodu/opon.
Czytalem ostatnio o "lancuchach" syntetycznych i ponoc wcale nie sa gorsze od tych stalowych. W akcji beda z rzadka, wiec szybsze zuzycie nie gra wiekszej roli, bo i tak pewnie dlugo pozyja, a wydaje sie, ze nie porysuja tak felg/kolpaków i nie narobia w razie czego tylu szkód gdyby pekly.
Jesli jednak syntetyczne to badziew, to jakie stalowe polecacie? Cena powiedzmy do 250zl (+/-).

Zasadniczo poza jakimis ekstremalnymi miejscami - lancuchy sie naprawde rzadko przydaja. W poprzednich autach uzycia lancuchow moge policzyc na palcach jednej reki, wiec "marketowe" lancuchy byly w zupelnosci wystarczajace. Po przecwiczeniu nawet szybko mi zakladanie szlo. W obecnym aucie niestety lancuchy musza byc nietypowe i tanich nie ma, wiec na razie obchodze sie bez nich - nie chce mi sie wywalac 300 zl na jedno-dwukrotne uzycie. Sprawdz w jakims specjalistycznym sklepie, czy do Twojego auta nie musza byc przypadkiem jakies specyficzne (u mnie musza byc drobnoogniwowe i nie z podstawowego "rzedu" wielkosci.

--
Axel

Lancuchy - stalowe czy syntetyczne i jakie?