Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [opony] Landsail LS588 ?

[opony] Landsail LS588 ?

Data: 2016-10-07 17:28:50
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
tak się przymierzam do letnich kapci na przyszły sezon.

Uniroyal RainSport3 (225/55/R18) - chwilowym faworytem cena/jakość.
(obecnie mam RainSport2 i jestem zadowolony)

Aż tu czytam sobie testy i widzę takie objawienie: Landsail LS588 SUV

http://www.oponeo.pl/dane-opony/landsail-ls588-suv-225-55-r18-102-w-xl#118657127

Dod. opinie z zagranicznych portali:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/landsail-ls588-suv-225-55-r18-102-w-xl#118657127

Wg testów ADAC na 15 najlepszych opon na 2015r, Landsail LS588 jest na 8'smym miejsu (ale mało tych testów):
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/

Różnica w cenie znaczna, by się nad nią nie pochylić (to połowa ceny np. Conti Cross Contact, czy prawie połowa RainSport3)

Wg etykietek: (paliwo / hamowanie / głośność) - wygląda OK:
Landsail LS588:      C / B / 69dB
Uniroyal RainSport3  C / A / 72dB

Może ktoś miał opony firmy LANDSAIL i mógłby coś napisać 'od serca' ?

Filmik reklamowy mają nawet fajny :)
https://www.youtube.com/watch?v=7gPdFkjEdio

Data: 2016-10-07 17:41:59
Autor: Myjk
[opony] Landsail LS588 ?
Fri, 07 Oct 2016 17:28:50 +0200, AL
tak się przymierzam do letnich kapci na przyszły sezon.

Hm. Właśnie miałem też z rana posta naipsać odnośnie kapci. Z tą różnicą,
że ja chcę, ze względu na niskie przeloty (400km/mies.) ostatnimi czasy (i
nie zapowiada się więcej), zakupić całoroczne Micheliny CrossClimate. Na
moje felgi potrzeba 215/45/R17, które kosztują niecałe 600zł/szt. --
Pozdor
Myjk

Data: 2016-10-14 23:00:57
Autor: Budzik
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

tak się przymierzam do letnich kapci na przyszły sezon.

Hm. Właśnie miałem też z rana posta naipsać odnośnie kapci. Z tą
różnicą, że ja chcę, ze względu na niskie przeloty (400km/mies.)
ostatnimi czasy (i nie zapowiada się więcej), zakupić całoroczne
Micheliny CrossClimate. Na moje felgi potrzeba 215/45/R17, które
kosztują niecałe 600zł/szt.
Jakies ekstremalne predkosci?
Zaciecie rajdowe?
Agresywna jazda?

Bo jeżeli nie, to po co kupowac opony za 600zł za sztuke, skoro mozna kupic za 270zł?

Data: 2016-10-15 18:31:38
Autor: Myjk
[opony] Landsail LS588 ?
Fri, 14 Oct 2016 23:00:57 +0000 (UTC), Budzik
Jakies ekstremalne predkosci?
Zaciecie rajdowe?
Agresywna jazda?

3x nie. Znaczy czasem się zdarzy i ponad 200 na banie, i ostrzejszy szybszy
zakręt -- i wolałbym wtedy nie polecieć nie tam gdzie trzeba, bo
zaoszczędziłem 1000 zł na oponach raz na 5-7 lat...
 
Bo jeżeli nie, to po co kupowac opony za 600zł za sztuke, skoro mozna kupic za 270zł?

Wiem że można kupić, a zagwarantują taką samą jakość hamowania i ciszy w kabinie?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-10-15 19:00:48
Autor: Budzik
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Fri, 14 Oct 2016 23:00:57 +0000 (UTC), Budzik
Jakies ekstremalne predkosci?
Zaciecie rajdowe?
Agresywna jazda?

3x nie. Znaczy czasem się zdarzy i ponad 200 na banie, i ostrzejszy
szybszy zakręt -- i wolałbym wtedy nie polecieć nie tam gdzie trzeba,
bo zaoszczędziłem 1000 zł na oponach raz na 5-7 lat...
 
No to kupuj najdrozsze i zapewne kazda spełni twoje oczekiwania.
Ja od jakiegos czasu kupuje to co najtansze ale przyznaje ze jezdze bardzo spokojnie.
Co ciekawe (i potwierdziło to juz 3 osoby ze bardzo dobrze sie auto prowadzi) - jedne z lepszych opon jakie załozyłem to były nalewki za niecałe 400zł za komplet (bardzo standardowy rozmiar 195 65 15) :)

Bo jeżeli nie, to po co kupowac opony za 600zł za sztuke, skoro mozna kupic za 270zł?

Wiem że można kupić, a zagwarantują taką samą jakość hamowania i ciszy w kabinie?

Nie mam pojecia, ale db sa chyba podane na naklejce informacyjnej.
Co do hamowania - ja nie zauwazam różnicy, ale 200 na banie nie jezdze a awaryjne hamowania praktycznie mi się nie zdarzaja.

Data: 2016-10-09 20:28:50
Autor: LEPEK
[opony] Landsail LS588 ?
W dniu 07.10.2016 o 17:28, AL pisze:

Wg testów ADAC na 15 najlepszych opon na 2015r, Landsail LS588 jest na
8'smym miejsu (ale mało tych testów):
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/

ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno inna, niż w ADAC.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

Data: 2016-10-10 09:56:17
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-09 20:28, LEPEK wrote:
W dniu 07.10.2016 o 17:28, AL pisze:

Wg testów ADAC na 15 najlepszych opon na 2015r, Landsail LS588 jest na
8'smym miejsu (ale mało tych testów):
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/


ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma i
stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli Michalin
Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów Finów, a
byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno inna, niż w
ADAC.

tak, masz rację.

Dlatego też chętnie bym poczytał o testach tych opon (dane liczbowe).

Na tą chwilę szukając różnych opinii o tych oponach znajduję same pozytywy, więc biorę je coraz bardziej na serio pod rozwagę.

Data: 2016-10-10 11:23:05
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-09 20:28, LEPEK wrote:
W dniu 07.10.2016 o 17:28, AL pisze:

Wg testów ADAC na 15 najlepszych opon na 2015r, Landsail LS588 jest na
8'smym miejsu (ale mało tych testów):
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/


ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma i
stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli Michalin
Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów Finów, a
byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno inna, niż w
ADAC.


znalazłem dane z testowania (liczbowe) - może zainteresują - niestety nie ma tego dużo.
Ale jest opis metodologii badań jaki został zastosowany.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertailun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/

(jak wrzucisz do Chrome, to da się okiełznać stronę za pomocą automatycznego tłumacza :)

Data: 2016-10-10 11:46:21
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nte290$qtu$1@gioia.aioe.org...
W dniu 07.10.2016 o 17:28, AL pisze:
Wg testów ADAC na 15 najlepszych opon na 2015r, Landsail LS588 jest na
8'smym miejsu (ale mało tych testów):
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/

ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno inna, niż w ADAC.

ADAC tez nie chce podac liczb.
Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic wyniki dowolnie :-)
No bo inaczej ... gdyby opony z fatalna ocena byly naprawde takie fatalne ... to czy by sie sprzedawaly ?
No i ADAC z roku na rok potrafia sie poprzestawiac wyniki sporo.


Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem dobre.
No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko. Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A czy B ?

J.

Data: 2016-10-10 13:44:35
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nte290$qtu$1@gioia.aioe.org...
W dniu 07.10.2016 o 17:28, AL pisze:
Wg testów ADAC na 15 najlepszych opon na 2015r, Landsail LS588 jest na
8'smym miejsu (ale mało tych testów):
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/


ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma
i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli
Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów
Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno
inna, niż w ADAC.

ADAC tez nie chce podac liczb.
Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic
wyniki dowolnie :-)

W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami w sklepach.  Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i najgorsze aby uwzględnić losowość).

No bo inaczej ... gdyby opony z fatalna ocena byly naprawde takie
fatalne ... to czy by sie sprzedawaly ?
No i ADAC z roku na rok potrafia sie poprzestawiac wyniki sporo.

W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.

Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne wnioski.


Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz
powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i
prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem
dobre.
No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko.
Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A czy B ?

No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr ma wymierną cenę :)

Data: 2016-10-10 17:29:11
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntfuum$j9f$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma
i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli
Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów
Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno
inna, niż w ADAC.

ADAC tez nie chce podac liczb.
Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic
wyniki dowolnie :-)

W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami w sklepach.

O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.

Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i najgorsze aby uwzględnić losowość).

Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne wnioski.

Mowisz o tym ?
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertailun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/

Brak modelu opony.
Pirelli niewiele mowi,

Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz
powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i
prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem
dobre.
No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko.
Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A czy B ?

No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr ma wymierną cenę :)

a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
    Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)

P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc testowa droge i testowy deszcz ?

J.

Data: 2016-10-10 17:37:52
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ntfuum$j9f$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma
i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli
Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów
Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno
inna, niż w ADAC.

ADAC tez nie chce podac liczb.
Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic
wyniki dowolnie :-)

W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami
w sklepach.

O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.

mówisz?
http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudowa%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testach-opon/a-17412646

Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
najgorsze aby uwzględnić losowość).

Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo (te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).


W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne
wnioski.

Mowisz o tym ?
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertailun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/


Brak modelu opony.
Pirelli niewiele mowi,

tu masz symbole: Pirelli Cinturato P7 Blue
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/



Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz
powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i
prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem
dobre.
No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko.
Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A
czy B ?

No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś
zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych
właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr
ma wymierną cenę :)

a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
    Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)

dzisiaj hamowałem nagle przed pasami (pieszy) - mokre liście + śliskie pasy spowodowały, że z metr koła pojechały w poślizgu zanim się zatrzymałem.
Nie przewidzisz wszystkiego.

P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?

a co chcesz badać?

Data: 2016-10-10 18:20:10
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?

Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntgck2$81h$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami
w sklepach.

O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.

mówisz?
http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudowa%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testach-opon/a-17412646

Jesli mnie skleroza nie myli, to ADAC tak mowil, albo pisal :-)

Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
najgorsze aby uwzględnić losowość).

Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo (te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).

A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej o 5m gorszej "niegodna polecenia".

A z trzeciej strony - ktos gwaltownie zahamuje i 5m zabraknie :-P

W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne
wnioski.

Mowisz o tym ?
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertailun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/
Brak modelu opony.
Pirelli niewiele mowi,

tu masz symbole: Pirelli Cinturato P7 Blue
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/

Tu z kolei nie ma metrow. Mowa o tescie z 2015r, a w pierwszym linku jakby 2016.

Teraz tak: michelin Primacy 3 ma w etykiecie A na mokrym, Pirelli  B, a Ls588 C
(ciekawe - google znajduje link na oponeo do rozmiaru 205/55/16 na wszystkich ... czyzby koledzy juz sprawdzali ?)

W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w tekscie napisano, ze na mokrym srednia.

No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś
zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych
właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr
ma wymierną cenę :)

a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
    Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)

dzisiaj hamowałem nagle przed pasami (pieszy) - mokre liście + śliskie pasy spowodowały, że z metr koła pojechały w poślizgu zanim się zatrzymałem.
Nie przewidzisz wszystkiego.

No niestety - wiekszy odstep i nizsza predkosc zacheca pieszych do wlazenia :-)

P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?

a co chcesz badać?

Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

J.

Data: 2016-10-10 18:40:20
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:

Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ntgck2$81h$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami
w sklepach.

O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.

mówisz?
http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudowa%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testach-opon/a-17412646


Jesli mnie skleroza nie myli, to ADAC tak mowil, albo pisal :-)

Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
najgorsze aby uwzględnić losowość).

Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie
odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo
(te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).

A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej o
5m gorszej "niegodna polecenia".

5m to spora różnica, bardzo spora.
Już lepiej oceniać w % długości opony wzorcowej dla danej prędkości/powierzchni/warunków.


Teraz tak: michelin Primacy 3 ma w etykiecie A na mokrym, Pirelli  B, a
Ls588 C
(ciekawe - google znajduje link na oponeo do rozmiaru 205/55/16 na
wszystkich ... czyzby koledzy juz sprawdzali ?)

dla mnie interesującego rozmiaru 255/55/R18 - na mokrym jest B

W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w
tekscie napisano, ze na mokrym srednia.

no właśnie dlatego chętnie był chciał to zweryfikować innymi testami.
Patrząc na opinie - ludzie podają na plus hamowanie na mokrym dla tej opony podając jako odniesienie do znacznie bardziej popularnych i cenionych (ogólnie) opon jak Dunlop, Bridgestone, Toyo...

P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?

a co chcesz badać?

Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

ale po co?
Sens byłby gdybyś to porównywał do innych opon - ale przecież nie będziesz co chwilę zmieniał opon i ponawiał ten test.

Data: 2016-10-10 19:31:10
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntgg97$m4p$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?
a co chcesz badać?

Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

ale po co?
Sens byłby gdybyś to porównywał do innych opon - ale przecież nie będziesz co chwilę zmieniał opon i ponawiał ten test.

Mozemy porownac z innymi grupowiczami :-)

Tylko czy droga i chmura zapewni porownywalne warunki :-)

J.

Data: 2016-10-10 20:57:20
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntgg97$m4p$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
najgorsze aby uwzględnić losowość).
Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie
odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo
(te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).

A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej o
5m gorszej "niegodna polecenia".

5m to spora różnica, bardzo spora.

A pisales "drastycznie nie odstaje" :-)

5m w praktyce drogowej to bardzo malo.
Nie jestes w stanie ocenic warunkow tak, aby moc zwalic na opony, ze ci tych 5m zabraklo. Trzeba wiekszy margines trzymac.

W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w
tekscie napisano, ze na mokrym srednia.

no właśnie dlatego chętnie był chciał to zweryfikować innymi testami.

Ja tez, ale widzisz - ADAC szczegolow nie podaje, i jeszcze bezczelnie w lape bierze :-)

J.

Data: 2016-10-12 18:01:34
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57fbbfba$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?
a co chcesz badać?
Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
To chyba dobre opony ?

Na oko - problemem sa drgania w samochodzie i aliasing przy niskiej czestotliwosci probkowania.
Dosc spore oscylacje na wykresach widze, i zbyt wolne.
Ale przy ostrym hamowaniu sie akurat stabilizuje.

J.

Data: 2016-10-12 20:14:33
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-12 18:01, J.F. wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57fbbfba$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?
a co chcesz badać?
Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
To chyba dobre opony ?

Na oko - problemem sa drgania w samochodzie i aliasing przy niskiej
czestotliwosci probkowania.
Dosc spore oscylacje na wykresach widze, i zbyt wolne.
Ale przy ostrym hamowaniu sie akurat stabilizuje.

J.


mam akcelerometr w kamerze w aucie.
Jutro zrobię testy i ściągnę wykresy - tak dla ciekawości.

Ewentualnie - jakiego programiku korzystasz (np. G-sensor logger)?
Tylko bez możliwości porównania to ma średni sens poznawczy - no chyba, że zachowam logi dla obecnych opon, a następnie po zmianiwe opon na nowe będę czekał na podobne warunki (wilgotnośiowo - temperaturowe) i powtórzę test. Ale nie chce mi się tak prawdę mówiąc :)

Data: 2016-10-12 20:42:02
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntluhp$it8$1@dont-email.me...
On 2016-10-12 18:01, J.F. wrote:
A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
To chyba dobre opony ?

A - zebysmy sie dobrze zrozumieli - opony to przechodzone Nokian WR.

mam akcelerometr w kamerze w aucie.
Jutro zrobię testy i ściągnę wykresy - tak dla ciekawości.
Ewentualnie - jakiego programiku korzystasz (np. G-sensor logger)?

Tak, z tego.
Uwaga - wczesniej wydluzyc/wylaczyc wygaszanie ekranu, bo nie blokuje wygaszania.

Tylko bez możliwości porównania to ma średni sens poznawczy - no chyba, że zachowam logi dla obecnych opon, a następnie po zmianiwe opon na nowe będę czekał na podobne warunki (wilgotnośiowo - temperaturowe) i powtórzę test. Ale nie chce mi się tak prawdę mówiąc :)

Zawsze mozna reaktywowac zloty grupowe.

Ja bardzo chetnie sie umowie na przeciaganie liny, jak snieg spadnie :-)

J.

Data: 2016-10-10 14:51:49
Autor: Maciek
[opony] Landsail LS588 ?

Różnica w cenie znaczna, by się nad nią nie pochylić (to połowa ceny np.
Conti Cross Contact, czy prawie połowa RainSport3)

Mnie by się lampka czerwona zapaliła. Oprócz opinii tych co chwalą tuż po zakupieniu, poszukałbym opinii jak te lub podobne opony tego producenta zachowują się po 3, 4 latach. Może okazać się, że robią się śliskie, guma parcieje a oszczędności owocują niezadowoleniem oraz nowymi wydatkami ;-). No chyba, że szybko je zajeździsz.

Data: 2016-10-10 17:01:29
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-10 14:51, Maciek wrote:

Różnica w cenie znaczna, by się nad nią nie pochylić (to połowa ceny np.
Conti Cross Contact, czy prawie połowa RainSport3)

Mnie by się lampka czerwona zapaliła. Oprócz opinii tych co chwalą tuż
po zakupieniu, poszukałbym opinii jak te lub podobne opony tego
producenta zachowują się po 3, 4 latach. Może okazać się, że robią się
śliskie, guma parcieje a oszczędności owocują niezadowoleniem oraz
nowymi wydatkami ;-). No chyba, że szybko je zajeździsz.


no i zapaliła mi się czerwona lampka, stąd też to pytanie tutaj (nie lecą od razu kupować :).

Nie znalazłem wprost negatywnych opinii nt tych opon.
Jedynie do czego doszedłem, to to, że przed 2013/2014 miały one status w testach jako "nie polecam" (chyba dotyczyło to modelu LS3xx lub LS2xx), po czym firma Landsail zmieniła całkowicie cykl produkcyjny tych opon (może nowa mieszanka gumy?) i podesłała tej samej organizacji nowe opony do testów, z opisem, że to całkowicie nowy model, zrywający z poprzednikiem).  W kolejnych testach opinia zrobiła się "godne polecenia".
Nie potrafię tego znaleźć - to był bodajże film na YT.

Etykietki chyba sami sobie też nie nadają - bo to wymagane jest w UE i jakieś tam testy musi spełniać, a tu raczej nie ma się czego wstydzić: C/B/1

Od 2015r. - bo głównie takie opinie można spotkać w internecie nt modelu LS588, opinie są jak najbardziej pozytywne, np:
http://www.reifentest.com/cgi-bin/rtp_review.pl?rt_rubrik=4x4_reifen&rt_profil=111108253&pg=1

Fajnie gdyby ktoś z tu zaglądających mógł to zweryfikować.

Data: 2016-10-10 17:12:53
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntgafs$uvm$1@dont-email.me...
Nie znalazłem wprost negatywnych opinii nt tych opon.
Jedynie do czego doszedłem, to to, że przed 2013/2014 miały one status w testach jako "nie polecam" (chyba dotyczyło to modelu LS3xx lub LS2xx), po czym firma Landsail zmieniła całkowicie cykl produkcyjny tych opon (może nowa mieszanka gumy?) i podesłała tej samej organizacji nowe opony do testów, z opisem, że to całkowicie nowy model, zrywający z poprzednikiem).  W kolejnych testach opinia zrobiła się "godne polecenia".
Nie potrafię tego znaleźć - to był bodajże film na YT.

Etykietki chyba sami sobie też nie nadają - bo to wymagane jest w UE i jakieś tam testy musi spełniać, a tu raczej nie ma się czego wstydzić: C/B/1

Wlasnie kto wie czy nie sami - bo etykieta wymagana, ale czy producent sam jej nie wystawia ?
Po przeprowadzeniu rzetelnych testow oczywiscie :-)


J.

[opony] Landsail LS588 ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona