Data: 2016-10-10 11:46:21 | |
Autor: J.F. | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nte290$qtu$1@gioia.aioe.org...
W dniu 07.10.2016 o 17:28, AL pisze: Wg testów ADAC na 15 najlepszych opon na 2015r, Landsail LS588 jest na ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno inna, niż w ADAC. ADAC tez nie chce podac liczb. Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic wyniki dowolnie :-) No bo inaczej ... gdyby opony z fatalna ocena byly naprawde takie fatalne ... to czy by sie sprzedawaly ? No i ADAC z roku na rok potrafia sie poprzestawiac wyniki sporo. Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem dobre. No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko. Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A czy B ? J. |
|
Data: 2016-10-10 13:44:35 | |
Autor: AL | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami w sklepach. Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i najgorsze aby uwzględnić losowość). No bo inaczej ... gdyby opony z fatalna ocena byly naprawde takieW linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym. Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne wnioski. No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr ma wymierną cenę :) |
|
Data: 2016-10-10 17:29:11 | |
Autor: J.F. | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntfuum$j9f$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote: ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami w sklepach. O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili. Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i najgorsze aby uwzględnić losowość). Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut statystyczny, to tez mozna manipulowac :-) W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym. Mowisz o tym ? http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertailun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/ Brak modelu opony. Pirelli niewiele mowi, Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko, b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da) c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity. Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-) P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc testowa droge i testowy deszcz ? J. |
|
Data: 2016-10-10 17:37:52 | |
Autor: AL | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grupmówisz? http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudowa%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testach-opon/a-17412646 jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo (te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i tu masz symbole: Pirelli Cinturato P7 BlueW linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym. http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/ dzisiaj hamowałem nagle przed pasami (pieszy) - mokre liście + śliskie pasy spowodowały, że z metr koła pojechały w poślizgu zanim się zatrzymałem.Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz Nie przewidzisz wszystkiego. P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezca co chcesz badać? |
|
Data: 2016-10-10 18:20:10 | |
Autor: J.F. | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntgck2$81h$1@dont-email.me... On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote: W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie Jesli mnie skleroza nie myli, to ADAC tak mowil, albo pisal :-) Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej o 5m gorszej "niegodna polecenia". A z trzeciej strony - ktos gwaltownie zahamuje i 5m zabraknie :-P W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym. Tu z kolei nie ma metrow. Mowa o tescie z 2015r, a w pierwszym linku jakby 2016. Teraz tak: michelin Primacy 3 ma w etykiecie A na mokrym, Pirelli B, a Ls588 C (ciekawe - google znajduje link na oponeo do rozmiaru 205/55/16 na wszystkich ... czyzby koledzy juz sprawdzali ?) W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w tekscie napisano, ze na mokrym srednia. No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś No niestety - wiekszy odstep i nizsza predkosc zacheca pieszych do wlazenia :-) P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania. J. |
|
Data: 2016-10-10 18:40:20 | |
Autor: AL | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
5m to spora różnica, bardzo spora. Już lepiej oceniać w % długości opony wzorcowej dla danej prędkości/powierzchni/warunków. dla mnie interesującego rozmiaru 255/55/R18 - na mokrym jest B W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale wno właśnie dlatego chętnie był chciał to zweryfikować innymi testami. Patrząc na opinie - ludzie podają na plus hamowanie na mokrym dla tej opony podając jako odniesienie do znacznie bardziej popularnych i cenionych (ogólnie) opon jak Dunlop, Bridgestone, Toyo... ale po co? Sens byłby gdybyś to porównywał do innych opon - ale przecież nie będziesz co chwilę zmieniał opon i ponawiał ten test. |
|
Data: 2016-10-10 19:31:10 | |
Autor: J.F. | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntgg97$m4p$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote: P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezca co chcesz badać? Mozemy porownac z innymi grupowiczami :-) Tylko czy droga i chmura zapewni porownywalne warunki :-) J. |
|
Data: 2016-10-10 20:57:20 | |
Autor: J.F. | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntgg97$m4p$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote: Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze iJesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut A pisales "drastycznie nie odstaje" :-) 5m w praktyce drogowej to bardzo malo. Nie jestes w stanie ocenic warunkow tak, aby moc zwalic na opony, ze ci tych 5m zabraklo. Trzeba wiekszy margines trzymac. W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w Ja tez, ale widzisz - ADAC szczegolow nie podaje, i jeszcze bezczelnie w lape bierze :-) J. |
|
Data: 2016-10-12 18:01:34 | |
Autor: J.F. | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57fbbfba$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezca co chcesz badać? A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr. Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi. To chyba dobre opony ? Na oko - problemem sa drgania w samochodzie i aliasing przy niskiej czestotliwosci probkowania. Dosc spore oscylacje na wykresach widze, i zbyt wolne. Ale przy ostrym hamowaniu sie akurat stabilizuje. J. |
|
Data: 2016-10-12 20:14:33 | |
Autor: AL | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
On 2016-10-12 18:01, J.F. wrote:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup mam akcelerometr w kamerze w aucie. Jutro zrobię testy i ściągnę wykresy - tak dla ciekawości. Ewentualnie - jakiego programiku korzystasz (np. G-sensor logger)? Tylko bez możliwości porównania to ma średni sens poznawczy - no chyba, że zachowam logi dla obecnych opon, a następnie po zmianiwe opon na nowe będę czekał na podobne warunki (wilgotnośiowo - temperaturowe) i powtórzę test. Ale nie chce mi się tak prawdę mówiąc :) |
|
Data: 2016-10-12 20:42:02 | |
Autor: J.F. | |
[opony] Landsail LS588 ? | |
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntluhp$it8$1@dont-email.me...
On 2016-10-12 18:01, J.F. wrote: A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr. A - zebysmy sie dobrze zrozumieli - opony to przechodzone Nokian WR. mam akcelerometr w kamerze w aucie. Tak, z tego. Uwaga - wczesniej wydluzyc/wylaczyc wygaszanie ekranu, bo nie blokuje wygaszania. Tylko bez możliwości porównania to ma średni sens poznawczy - no chyba, że zachowam logi dla obecnych opon, a następnie po zmianiwe opon na nowe będę czekał na podobne warunki (wilgotnośiowo - temperaturowe) i powtórzę test. Ale nie chce mi się tak prawdę mówiąc :) Zawsze mozna reaktywowac zloty grupowe. Ja bardzo chetnie sie umowie na przeciaganie liny, jak snieg spadnie :-) J. |
|