Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [opony] Landsail LS588 ?

[opony] Landsail LS588 ?

Data: 2016-10-10 11:46:21
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nte290$qtu$1@gioia.aioe.org...
W dniu 07.10.2016 o 17:28, AL pisze:
Wg testów ADAC na 15 najlepszych opon na 2015r, Landsail LS588 jest na
8'smym miejsu (ale mało tych testów):
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/

ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno inna, niż w ADAC.

ADAC tez nie chce podac liczb.
Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic wyniki dowolnie :-)
No bo inaczej ... gdyby opony z fatalna ocena byly naprawde takie fatalne ... to czy by sie sprzedawaly ?
No i ADAC z roku na rok potrafia sie poprzestawiac wyniki sporo.


Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem dobre.
No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko. Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A czy B ?

J.

Data: 2016-10-10 13:44:35
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nte290$qtu$1@gioia.aioe.org...
W dniu 07.10.2016 o 17:28, AL pisze:
Wg testów ADAC na 15 najlepszych opon na 2015r, Landsail LS588 jest na
8'smym miejsu (ale mało tych testów):
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/


ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma
i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli
Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów
Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno
inna, niż w ADAC.

ADAC tez nie chce podac liczb.
Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic
wyniki dowolnie :-)

W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami w sklepach.  Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i najgorsze aby uwzględnić losowość).

No bo inaczej ... gdyby opony z fatalna ocena byly naprawde takie
fatalne ... to czy by sie sprzedawaly ?
No i ADAC z roku na rok potrafia sie poprzestawiac wyniki sporo.

W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.

Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne wnioski.


Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz
powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i
prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem
dobre.
No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko.
Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A czy B ?

No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr ma wymierną cenę :)

Data: 2016-10-10 17:29:11
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntfuum$j9f$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma
i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli
Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów
Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno
inna, niż w ADAC.

ADAC tez nie chce podac liczb.
Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic
wyniki dowolnie :-)

W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami w sklepach.

O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.

Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i najgorsze aby uwzględnić losowość).

Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne wnioski.

Mowisz o tym ?
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertailun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/

Brak modelu opony.
Pirelli niewiele mowi,

Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz
powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i
prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem
dobre.
No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko.
Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A czy B ?

No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr ma wymierną cenę :)

a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
    Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)

P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc testowa droge i testowy deszcz ?

J.

Data: 2016-10-10 17:37:52
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ntfuum$j9f$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma
i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli
Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów
Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno
inna, niż w ADAC.

ADAC tez nie chce podac liczb.
Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic
wyniki dowolnie :-)

W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami
w sklepach.

O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.

mówisz?
http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudowa%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testach-opon/a-17412646

Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
najgorsze aby uwzględnić losowość).

Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo (te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).


W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne
wnioski.

Mowisz o tym ?
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertailun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/


Brak modelu opony.
Pirelli niewiele mowi,

tu masz symbole: Pirelli Cinturato P7 Blue
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/



Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz
powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i
prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem
dobre.
No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko.
Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A
czy B ?

No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś
zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych
właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr
ma wymierną cenę :)

a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
    Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)

dzisiaj hamowałem nagle przed pasami (pieszy) - mokre liście + śliskie pasy spowodowały, że z metr koła pojechały w poślizgu zanim się zatrzymałem.
Nie przewidzisz wszystkiego.

P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?

a co chcesz badać?

Data: 2016-10-10 18:20:10
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?

Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntgck2$81h$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami
w sklepach.

O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.

mówisz?
http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudowa%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testach-opon/a-17412646

Jesli mnie skleroza nie myli, to ADAC tak mowil, albo pisal :-)

Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
najgorsze aby uwzględnić losowość).

Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo (te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).

A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej o 5m gorszej "niegodna polecenia".

A z trzeciej strony - ktos gwaltownie zahamuje i 5m zabraknie :-P

W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne
wnioski.

Mowisz o tym ?
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertailun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/
Brak modelu opony.
Pirelli niewiele mowi,

tu masz symbole: Pirelli Cinturato P7 Blue
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-michelin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/

Tu z kolei nie ma metrow. Mowa o tescie z 2015r, a w pierwszym linku jakby 2016.

Teraz tak: michelin Primacy 3 ma w etykiecie A na mokrym, Pirelli  B, a Ls588 C
(ciekawe - google znajduje link na oponeo do rozmiaru 205/55/16 na wszystkich ... czyzby koledzy juz sprawdzali ?)

W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w tekscie napisano, ze na mokrym srednia.

No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś
zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych
właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr
ma wymierną cenę :)

a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
    Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)

dzisiaj hamowałem nagle przed pasami (pieszy) - mokre liście + śliskie pasy spowodowały, że z metr koła pojechały w poślizgu zanim się zatrzymałem.
Nie przewidzisz wszystkiego.

No niestety - wiekszy odstep i nizsza predkosc zacheca pieszych do wlazenia :-)

P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?

a co chcesz badać?

Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

J.

Data: 2016-10-10 18:40:20
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:

Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ntgck2$81h$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami
w sklepach.

O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.

mówisz?
http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudowa%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testach-opon/a-17412646


Jesli mnie skleroza nie myli, to ADAC tak mowil, albo pisal :-)

Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
najgorsze aby uwzględnić losowość).

Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie
odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo
(te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).

A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej o
5m gorszej "niegodna polecenia".

5m to spora różnica, bardzo spora.
Już lepiej oceniać w % długości opony wzorcowej dla danej prędkości/powierzchni/warunków.


Teraz tak: michelin Primacy 3 ma w etykiecie A na mokrym, Pirelli  B, a
Ls588 C
(ciekawe - google znajduje link na oponeo do rozmiaru 205/55/16 na
wszystkich ... czyzby koledzy juz sprawdzali ?)

dla mnie interesującego rozmiaru 255/55/R18 - na mokrym jest B

W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w
tekscie napisano, ze na mokrym srednia.

no właśnie dlatego chętnie był chciał to zweryfikować innymi testami.
Patrząc na opinie - ludzie podają na plus hamowanie na mokrym dla tej opony podając jako odniesienie do znacznie bardziej popularnych i cenionych (ogólnie) opon jak Dunlop, Bridgestone, Toyo...

P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?

a co chcesz badać?

Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

ale po co?
Sens byłby gdybyś to porównywał do innych opon - ale przecież nie będziesz co chwilę zmieniał opon i ponawiał ten test.

Data: 2016-10-10 19:31:10
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntgg97$m4p$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?
a co chcesz badać?

Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

ale po co?
Sens byłby gdybyś to porównywał do innych opon - ale przecież nie będziesz co chwilę zmieniał opon i ponawiał ten test.

Mozemy porownac z innymi grupowiczami :-)

Tylko czy droga i chmura zapewni porownywalne warunki :-)

J.

Data: 2016-10-10 20:57:20
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntgg97$m4p$1@dont-email.me...
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
najgorsze aby uwzględnić losowość).
Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie
odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo
(te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).

A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej o
5m gorszej "niegodna polecenia".

5m to spora różnica, bardzo spora.

A pisales "drastycznie nie odstaje" :-)

5m w praktyce drogowej to bardzo malo.
Nie jestes w stanie ocenic warunkow tak, aby moc zwalic na opony, ze ci tych 5m zabraklo. Trzeba wiekszy margines trzymac.

W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w
tekscie napisano, ze na mokrym srednia.

no właśnie dlatego chętnie był chciał to zweryfikować innymi testami.

Ja tez, ale widzisz - ADAC szczegolow nie podaje, i jeszcze bezczelnie w lape bierze :-)

J.

Data: 2016-10-12 18:01:34
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57fbbfba$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?
a co chcesz badać?
Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
To chyba dobre opony ?

Na oko - problemem sa drgania w samochodzie i aliasing przy niskiej czestotliwosci probkowania.
Dosc spore oscylacje na wykresach widze, i zbyt wolne.
Ale przy ostrym hamowaniu sie akurat stabilizuje.

J.

Data: 2016-10-12 20:14:33
Autor: AL
[opony] Landsail LS588 ?
On 2016-10-12 18:01, J.F. wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57fbbfba$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?
a co chcesz badać?
Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
To chyba dobre opony ?

Na oko - problemem sa drgania w samochodzie i aliasing przy niskiej
czestotliwosci probkowania.
Dosc spore oscylacje na wykresach widze, i zbyt wolne.
Ale przy ostrym hamowaniu sie akurat stabilizuje.

J.


mam akcelerometr w kamerze w aucie.
Jutro zrobię testy i ściągnę wykresy - tak dla ciekawości.

Ewentualnie - jakiego programiku korzystasz (np. G-sensor logger)?
Tylko bez możliwości porównania to ma średni sens poznawczy - no chyba, że zachowam logi dla obecnych opon, a następnie po zmianiwe opon na nowe będę czekał na podobne warunki (wilgotnośiowo - temperaturowe) i powtórzę test. Ale nie chce mi się tak prawdę mówiąc :)

Data: 2016-10-12 20:42:02
Autor: J.F.
[opony] Landsail LS588 ?
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ntluhp$it8$1@dont-email.me...
On 2016-10-12 18:01, J.F. wrote:
A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
To chyba dobre opony ?

A - zebysmy sie dobrze zrozumieli - opony to przechodzone Nokian WR.

mam akcelerometr w kamerze w aucie.
Jutro zrobię testy i ściągnę wykresy - tak dla ciekawości.
Ewentualnie - jakiego programiku korzystasz (np. G-sensor logger)?

Tak, z tego.
Uwaga - wczesniej wydluzyc/wylaczyc wygaszanie ekranu, bo nie blokuje wygaszania.

Tylko bez możliwości porównania to ma średni sens poznawczy - no chyba, że zachowam logi dla obecnych opon, a następnie po zmianiwe opon na nowe będę czekał na podobne warunki (wilgotnośiowo - temperaturowe) i powtórzę test. Ale nie chce mi się tak prawdę mówiąc :)

Zawsze mozna reaktywowac zloty grupowe.

Ja bardzo chetnie sie umowie na przeciaganie liny, jak snieg spadnie :-)

J.

[opony] Landsail LS588 ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona