"Łapane sygnału" i jakość rozmów

Data: 2021-01-20 21:49:09
Autor: Maciek
"Łapane sygnału" i jakość rozmów

Czołem,

Jako prosty użytkownik mam takie pytanie - jak wybierać telefon, żeby mieć
pewność (albo chociaż dużą szansę) że bedzie dobrze działać w miejsach o
słabym sygnale sieci? Z moich doświadczen wynika, że nowszy model
niekoniecznie równa się lepszy odbiór.
Pytanie obejmuje nie tylko smartfony, ale także anachroniczne konstrukcje z
klawiaturą i bez Androida/iOS-a.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2021-01-20 22:49:53
Autor: ToMasz
W dniu 20.01.2021 o 21:49, Maciek pisze:

[...]

wiele utyskiwań na jakość rozmów w smartfonach, jest wynikiem przełączania nadajników, sposóbów trnasmisji itp. czasem zablokowanie smartfona na g2 i jeśli się da na konkrentego operatora - poprawia sytuacje.
jeśl jednak masz na serio przesrane z sygnałem, a zgadzasz się na telefon... mało mobilny, dobrym pomysłem będzie podłączenie starego telefonu do  stacjonarnej anteny. jak kiedyś antenę mobilną, samochodową, taką 30cm, podłączyłem do telefonu i zamocowałem do obudowy działało  wyśmienicie.
tyle że trudno to było nazwać telefonem komórkowym. wyglądał jak pierwsze telefony bezprzewodowe. ale działał.
Było kilka telefonów które miały wysuwaną antenkę - i te chyba miały najlepszy zasięg. ale czy to juz były telefony gsm - nie pamiętam.

ToMasz

Data: 2021-01-20 23:41:57
Autor: LordBluzg(R)
[...]

80% To nie tyle zależy od telefonu co od operatora w danym miejscu.
10% To jest uzależnione od umiejętności posiadacza telefonu.
10% To zależy od telefonu.
--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-01-21 00:16:21
Autor: Maciek
Dnia Wed, 20 Jan 2021 23:41:57 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

10% To jest uzależnione od umiejętności posiadacza telefonu.

O, a rozwiniesz?

Operator to t-mobile. Jedne telefony łapią świetnie, a inne rwą rozmowę.
Żaden wzór wyraźny się nie wyłania.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2021-01-21 10:26:38
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 21.01.2021 o 00:16, Maciek pisze:

10% To jest uzależnione od umiejętności posiadacza telefonu.

O, a rozwiniesz?

Operator to t-mobile. Jedne telefony łapią świetnie, a inne rwą rozmowę.
Żaden wzór wyraźny się nie wyłania.

Umiejętność przełączania się pomiędzy 2G, 3G, LTE. Telefony robią to automatycznie i mają różne algorytmy. Najlepiej ręcznie sobie ustawiać na sieć (najczęściej) 2G przy bardzo słabym zasięgu.

Data: 2021-01-21 10:27:03
Autor: ToMasz
[...]

wszystkim testowanym ustaw g2 i patrz co będzie

ToMasz

Data: 2021-01-21 21:53:21
Autor: Maciek
Dnia Thu, 21 Jan 2021 10:27:03 +0100, ToMasz napisał(a):

wszystkim testowanym ustaw g2 i patrz co będzie

Spróbowałem na Redmi 5 i nie slychać różnicy, dalej rwie.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2021-01-21 22:17:39
Autor: ToMasz
W dniu 21.01.2021 o 21:53, Maciek pisze:
Dnia Thu, 21 Jan 2021 10:27:03 +0100, ToMasz napisał(a):

wszystkim testowanym ustaw g2 i patrz co będzie

Spróbowałem na Redmi 5 i nie slychać różnicy, dalej rwie.

na telefonie - gsm cell signal info -  zebys wiedział z którym nadajnikiem się łączysz. zobaczysz czy trzyma w czasie rozmowy jednen nadajnik czy skacze.  znajdź go/lub je na btsearch i spróbuj się tak ustawić, zeby zobaczyć w którym miejscu przeprowadzać miarodajne testy

ToMasz

Data: 2021-01-21 08:40:37
Autor: trybun
[...]

Nic się nie da zrobić. Producenci telefonow nie biorą pod uwagę takich kryteriów jak zasięg sieci. Nie jestem pewny ale prawdopodobnie anteny GSM mają jeden standard u wszystkich producentów.

Data: 2021-01-22 03:26:25
Autor: Poldek
W dniu 2021-01-20 o 21:49, Maciek pisze:

[...]

Telefon stacjonarny działa doskonale nawet w miejscach, w których w ogóle nie ma sygnału sieci GSM. To jedyne takie rozwiązanie na rynku.

Data: 2021-01-24 21:05:01
Autor: Maciek
Dnia Fri, 22 Jan 2021 03:26:25 +0100, Poldek napisał(a):

Telefon stacjonarny działa doskonale nawet w miejscach, w których w ogóle nie ma sygnału sieci GSM. To jedyne takie rozwiązanie na rynku.

Mam stacjonarny telefon, ale słuchawka działa tak do 50 m od bazy, a
dobrego zasięgu sieci komórkowej nie mam w promieniu 1 km od domu, gdzie
najczęściej jest mi potrzebny.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2021-01-24 21:09:14
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 24.01.2021 o 21:05, Maciek pisze:

[...]

To się dowiedz jaki operator GSM jest najbliżej Ciebie i się do niego przenieś.

Data: 2021-01-24 21:59:33
Autor: ToMasz
W dniu 24.01.2021 o 21:09, LordBluzg(R) pisze:
[...]

na razie czekamy na informacje co Mackowi powiedział monitor sieci i btsearch. Bez tego to możemy radzić, żeby sobie włożył pod klapkę baterii, naklejkę zawierającą wzmacniacz antenowy 22 generacji

ToMasz

Data: 2021-01-25 16:33:04
Autor: t-1
[...]

Są różnice w czułości smartfonów.
Np. przez samsunga Galaxy S5 nie mogłem rozmawiać w miejscu, gdzie przez Huaweia Y5 rozmawiam bez problemu.
Tylko nie wiem czy to właściwość producenta, modelu czy zależy od egzemplarza, choć można znaleźć w sieci opinie potwierdzające moje spostrzeżenie.

Są też jakieś badania w sieci:

https://www.antyradio.pl/News/Ktory-smartfon-ma-najlepszy-zasieg-10701

"Łapane sygnału" i jakość rozmów