Łapówki za sygnalizację

Data: 2012-04-19 10:17:35
Autor: to
Łapówki za sygnalizację
Niesamowite! PMS-owi trolle już dawno ustalili, że wszelkie znaki drogowe, sygnalizacja świetlna, cokolwiek stawiana jest zgodnie z prawem, a każdy kto uważa inaczej, ten kretyn. A tymczasem:

"Prokuratura wysłała do sądu wniosek o tymczasowy areszt dla naczelnika wydziału sygnalizacji i oświetlenia oraz jego zastępcy. Obaj usłyszeli w środę zarzuty przyjmowania łapówek. (...)

Łapówki wynosiły od 3 do 45 tys. zł. Jak podaje "Życie Warszawy", chodziło o sygnalizatory montowane m.in. na ulicach: Radzymińskiej, Trockiej, Gorzkowskiej, Jurskiego, Noworzecznej, Wybrzeże Szczecińskie, Zwycięzców przy Wale Miedzeszyńskim, Sobieskiego, Karowej, Chałubińskiego, Grzybowskiej, a nawet na pl. Unii Lubelskiej pod oknami prokuratury okręgowej."

http://m.warszawa.gazeta.pl/
warszawa/1,106541,11569516,Aresztuja_naczelnika_z_ZDM__Lapowki_za_sygnalizacje.html

http://tiny.pl/hpj1j

Data: 2012-04-19 13:01:39
Autor: masti
Łapówki za sygnalizację
Dnia pięknego Thu, 19 Apr 2012 10:17:35 +0000 osobnik zwany to wystukał:

Niesamowite! PMS-owi trolle juĹź dawno ustalili, Ĺźe wszelkie znaki
drogowe, sygnalizacja świetlna, cokolwiek stawiana jest zgodnie z
prawem, a kaĹźdy kto uwaĹźa inaczej, ten kretyn. A tymczasem:

ale odróżniasz stawianie znaków/świateł od zakupu usługi?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-19 14:30:17
Autor: kogutek
Łapówki za sygnalizację
masti <gone@to.hell> napisał(a):
> [...]

> prawem, a kaĹźdy kto uwaĹźa inaczej, ten kretyn. A tymczasem:

ale odróżniasz stawianie znaków/świateł od zakupu usługi?

Odstosunkuj się. On tylko tytuły czyta. Treści powyżej dwóch linijek sobie
odpuszcza bo jak zaczyna czytać trzecią to nie pamięta co w pierwszej było. --

Data: 2012-04-19 15:55:35
Autor: to
Łapówki za sygnalizację
begin kogutek
[...]

Widzę, że już dwóch liderów intelektualnych się pojawiło. :>

Data: 2012-04-19 16:38:37
Autor: kogutek
Łapówki za sygnalizację
to <to_usenet@interia.pl> napisał(a):
begin kogutek

> sobie odpuszcza bo jak zaczyna czytać trzecią to nie pamięta co w
> pierwszej było.

Widzę, że już dwóch liderów intelektualnych się pojawiło. :>

Przy tobie to samotnie rosnące w polu drzewo jest inteligentniejsze. A tak na
poważnie. Po chuj piszesz bzdury i żeby je potwierdzić dajesz linka do czegoś
zupełnie innego. Tylko dlatego że tytuł Ci pasował?

Data: 2012-04-19 13:11:35
Autor: Grejon
Łapówki za sygnalizację
W dniu 2012-04-19 12:17, to pisze:

Jurskiego,

To się Pan Redachtór popisał...

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-04-19 13:15:13
Autor: Grejon
Łapówki za sygnalizację
W dniu 2012-04-19 13:11, Grejon pisze:
W dniu 2012-04-19 12:17, to pisze:

Jurskiego,

To się Pan Redachtór popisał...

"Gorzkowskiej". Kurwa, czy ten człowiek w ogóle spojrzał na mapę Warszawy zanim to napisał?

Data: 2012-04-19 11:54:43
Autor: to
Łapówki za sygnalizację
begin Grejon
"Gorzkowskiej". Kurwa, czy ten człowiek w ogóle spojrzał na mapę
Warszawy zanim to napisał?

Nie wiem, zapytaj go. :>

Data: 2012-04-19 17:33:45
Autor: J.F
Łapówki za sygnalizację
UĹźytkownik "to"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale tam nic nie napisali ze swiatla sa ustawione niezgodnie z przepisami.

Poza tym akurat nic takiego nie twierdzilismy, moze tyle ze zazwyczaj sa jednak ustawione zgodnie z przepisami, za to niekoniecznie zgodnie ze zdrowym rozsadkiem, czy w sposob dogodny dla kierowcow.

J.

Data: 2012-04-19 15:56:18
Autor: to
Łapówki za sygnalizację
begin J.F
Niesamowite! PMS-owi trolle juĹź dawno ustalili (...)
Poza tym akurat nic takiego nie twierdzilismy (...)

Uważasz się za PMS-owego trolla? :>

Data: 2012-04-19 17:56:27
Autor: Cavallino
Łapówki za sygnalizację

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmpb8s$ndv$1@inews.gazeta.pl...
[...]

A jeszcze prędzej kosztowały 3 razy tyle ile powinny.

Data: 2012-04-22 15:01:39
Autor: J.F.
Łapówki za sygnalizację
Dnia Thu, 19 Apr 2012 17:56:27 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Troche watpie, bo jesli sie oplacalo lapowke dac, to chyba juz pod przetarg
podpadalo. A wtedy wygrala najtansza oferta.

J.

Data: 2012-04-22 15:16:36
Autor: kogutek
Łapówki za sygnalizację
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

Troche watpie, bo jesli sie oplacalo lapowke dac, to chyba juz pod przetarg
podpadalo. A wtedy wygrala najtansza oferta.

Niekoniecznie najtańsza. Musiała oprócz zbliżonej ceny zawierającej wziątkowe
, coś jeszcze mieć takiego czego nie miały inne. Dłuższą gwarancję na
przykład, albo najkrótszy czas od zgłoszenia do usunięcia awarii. Cena mogła
być trochę ale nie dużo wyższa. A może taka sama jak w innych ofertach. Inna
sprawa że ceny za takie urządzenia czy znaki są z księżyca wzięte. 50 tysięcy
licznik liczący rowery. Ok jak by z satelity liczył. Ale to prosta bramka czy
coś w tym stylu zainstalowane na dróżce rowerowej. W Łodzi jakiś czas temu
przetarg na tabliczki z nazwami ulic wygrała szkołą plastyczna. jako sukces
podali że 120 złotych jedna tabliczka. W tym czasie w dowolnej firmie
reklamowej zrobili by taką tabliczkę za 10-15 złotych. W tym przypadku nie ma
mowy o łapówce bo niby jak by szkołą miała ją dać urzędnikowi. --

Data: 2012-04-22 17:51:47
Autor: J.F.
Łapówki za sygnalizację
Dnia Sun, 22 Apr 2012 15:16:36 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
[...]

Widziales gdzies taki przetarg publiczny ? Zamawiajacy podaje swoje wymogi, gwarancje, czasy, oferty musza je zawierac
i spelniac, a dalej "cena 100%".

Predzej bedzie tak ze ktos wyskoczy z nierealna cena, wygra, a potem
urzednicy pokaza co potrafia. "tu nie ma pieczatki", "brak poswiadczenia
uprawnionej osoby poswiadczajacej uprawnienia osoby", "wniosek
niekompletny", "mamy miesiac na odpowiedz". Termin wykonania minie, a on nadal nie dostanie zezwolenia na rozpoczecie
:-) Wadium straci, kare umowna zaplaci, az sie w koncu dowie ile trzeba
doliczyc do oferty.

[...]

Niby prosta, ale to jednak produkcja jednostkowa. Nad projektem trzeba sie
zastanowic zeby dobrze liczyla, przetestowac, a potem zrobic klimato i
wandaloodpornie ... zrobisz za 20 tys ? Jedna, dwie , wiecej ? Jaki odczyt ?
[...]

Ale nie takie piekne :-)

W tym przypadku nie ma
mowy o łapówce bo niby jak by szkołą miała ją dać urzędnikowi.

Szkola panstwowa czy prywatna ? A w panstwowej ... sprawdzales ile dostanie autor za prawa autorskie ? J.

Data: 2012-04-22 17:55:31
Autor: Liwiusz
Łapówki za sygnalizację
W dniu 2012-04-22 17:51, J.F. pisze:
[...]

Przetarg ustawia się w ten sposób, aby tylko 1 firma mogła spełnić 100% wymogów.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-22 19:01:50
Autor: J.F.
Łapówki za sygnalizację
Dnia Sun, 22 Apr 2012 17:55:31 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

Chyba nie kazdy. A juz na pewno nie na tym co kogutek proponuje - w koncu
gwarancje oferent moze dac dowolna.

Ba - wrecz zaden ? Bo wtedy bylaby tylko jedna oferta i przetarg nalezalo
odwolac ? J.

Data: 2012-04-22 17:30:36
Autor: kogutek
Łapówki za sygnalizację
> [...]

gwarancje oferent moze dac dowolna.

Ba - wrecz zaden ? Bo wtedy bylaby tylko jedna oferta i przetarg nalezalo
Jasne że można dać dowolną gwarancje. Ale jak się wie ile inni dali to trochę
łatwiej. Obyś w Swoim szczęśliwym śnie żył jak najdłużej. Bo jak kiedyś się
obudzisz to możesz się zdziwić.

Data: 2012-04-22 19:32:53
Autor: z
Łapówki za sygnalizację
W dniu 2012-04-22 17:51, J.F. pisze:

Szkola panstwowa czy prywatna ?
A w panstwowej ... sprawdzales ile dostanie autor za prawa autorskie ?

Szlag mnie trafia jak słyszę o prawach autorskich (a tu jeszcze na tabliczki zgroza) 120 zł? Tłoczona czy co?

J.

Data: 2012-04-22 19:35:09
Autor: kogutek
Łapówki za sygnalizację
z <zch280672@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Szlag mnie trafia jak słyszę o prawach autorskich (a tu jeszcze na tabliczki zgroza) 120 zł? Tłoczona czy co?

Ta tłoczone. Tłoczone z blachy i emaliowane tak jak garnek to po wojnie
założyli. Jak by takie były to bym słowa złego nie powiedział. Płyta ze
spienionego PCV z naklejoną wyciętą na ploterze folią. Po ciemku nie widać co
napisane bo w negatywie napisy zrobione. Ale jak się nie ze swoich płaci to
żadna cena nie jest za wysoka.

Data: 2012-04-23 07:08:45
Autor: J.F.
Łapówki za sygnalizację
Dnia Sun, 22 Apr 2012 19:32:53 +0200, z napisał(a):
[...]

Nie, czerwona i zolta. Moze z herbem. A i czcionka ma swojego autora.

http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,7963821,Rzeszowskie_tabliczki_zmalpowane_z_warszawskich.html
http://www.mmszczecin.pl/398751/2012/1/4/system-informacji-miejskiej-w-szczecinie-zaczna-od-tabliczek?category=news

Oczywiscie nie widze powodu dla ktorych rada miejska mialaby nie zarzadzic
ze tabliczki beda takie jak do tej pory - biale na niebieskim, bez placenia
i wchodzenia w szczegoly :-)
Ale jak sie chce miec ladnie to trzeba zaplacic. A plastyk to Artysta, a
honorarium dla Artysty nie mozna sie wstydzic :-)

http://www.skyscrapercity.com/archive/index.php/t-393140.html
http://www.mmwroclaw.pl/331312/2010/5/29/nie-ma-pieniedzy-na-znakowanie-ulic?category=news

J.

Data: 2012-04-23 09:11:17
Autor: z
Łapówki za sygnalizację
W dniu 2012-04-23 07:08, J.F. pisze:
Nie, czerwona i zolta. Moze z herbem. A i czcionka ma swojego autora.

Z cały szacunkiem dla "autorów" ale w realnym świecie takie projekty nie kosztują kilka tysięcy tylko kilkaset zł. Jeśli w ogóle są fakturowane. Tutaj raczej nad artyzmem bierze górę rzemiosło operatora.
Potem jedzie się automatem i koszty drastycznie maleją.
Przecież tych tablic nie było kilka tylko kilkaset.
Taki poprawny technicznie projekt wizytówki pojechany szablonem.
Powinienem chyba 1000 zł dziennie zarabiać i z dumą kazać się nazywać "artystą"

To wszystko w kontekście:
"Płyta ze spienionego PCV z naklejoną wyciętą na ploterze folią."

Data: 2012-04-23 11:01:29
Autor: J.F
Łapówki za sygnalizacj
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
[...]

Obawiam sie ze sie mylisz ... na swiecie tez artysci zarabiaja, i to wiecej :-)

[...]

Oczywiscie mozna zamowic "tabliczki 10x50 z nazwa "ul. Sienkiewicza" sztuk 20",  i wyspecjalizowane firmy dostarcza przyzwoity produkt, ale jesli w takim Londynie wszystkie sa takie same, to musial byc projekt.
A jak byl projekt, to moze urzednik w ramach swojego czasu pracy, moze "inzynier miejski", moze "plastyk miejski", a moze jednak tez konkurs oglosili, za grube pieniadze.

Co do "realnego" swiata, to znam przypadek gdy niemiecka firma zamowila sobie rysunek reklamowy, z takim komiksowym "dymkiem", i jak przyszlo do reklamowania sie za granica, to sie okazalo ze tlumaczenie tekstu w dymku to jest modyfikacja Dziela, a w zasadzie nowe Dzielo. A za nowe Dzielo to Artysta chce nowe Honorarium.
No i nie ma tego rysunku w zagranicznych materialach.

A teraz w ogole zmienili koncepcje, tylko nie wiem - prezes zaprojektowal, sekretarka, czy zaplacili pare tysiecy euro ..

J.

Data: 2012-04-23 09:45:48
Autor: kogutek
Łapówki za sygnalizacj
> [...]

Obawiam sie ze sie mylisz ... na swiecie tez artysci zarabiaja, i to wiecej :-)

Ile byś był skłonny zapłacić ze swoich pieniędzy za projekt tabliczki
informacyjnej mało czytelnej po zmroku? --

Data: 2012-04-23 12:07:00
Autor: J.F
Łapówki za sygnalizacj
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup
> [...]
wiecej :-)

Ile byś był skłonny zapłacić ze swoich pieniędzy za projekt tabliczki

Osobiscie nic, ale nie ja dziele pieniedzmi.
Znam zas takich, ktorzy sporo placa za "piekne", nie patrzac na potrzeby i funkcjonalnosc.

Ot chocby nabywcy Ferrari :-)

J.

Data: 2012-04-19 18:54:21
Autor: Artur Maśląg
Łapówki za sygnalizację
W dniu 2012-04-19 17:33, J.F pisze:
Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
[...]

Ano - chodzi o przetargi itd.

Poza tym akurat nic takiego nie twierdzilismy, moze tyle ze zazwyczaj sa
jednak ustawione zgodnie z przepisami,

Prawda :)

za to niekoniecznie zgodnie ze
zdrowym rozsadkiem,

Bywa, choć ciężko stwierdzić co to znaczy "zdrowy rozsądek" ;)

czy w sposob dogodny dla kierowcow.

:)

Data: 2012-04-19 19:33:08
Autor: z
Łapówki za sygnalizację
W dniu 2012-04-19 17:33, J.F pisze:

Ale tam nic nie napisali ze swiatla sa ustawione niezgodnie z przepisami.

Ale przecież jak wszystkim wiadomo POważna banda która objęła władze miała być czysta jak łza. Miała wnieść nową jakość dzięki której zielona wyspa miała być jeszcze bardziej zielona ... ;-)

Data: 2012-04-19 23:14:10
Autor: J.F.
Łapówki za sygnalizację
Dnia Thu, 19 Apr 2012 19:33:08 +0200, z napisał(a):
[...]

J.

Data: 2012-04-20 14:16:11
Autor: z
Łapówki za sygnalizację
W dniu 2012-04-19 23:14, J.F. pisze:

Ale nie napisali tez ze podejrzani sa z PO :-)

A Ty naiwny czy z choinki? :-) Przecież to już 5 rok panowania.
W każdym razie ktoś ich nie dopilnował a przecież nie mówimy o działaniach sołtysa w z wichury (z całym szacunkiem dla wichury oczywiście)

Wiem... niewygodne.
"Trzeba zrobić coś z krytyką żeby tej krytyki nie było."
Uściślij z kogo to cytat bo mi z głowy wyleciało

Data: 2012-04-20 15:15:38
Autor: J.F
Łapówki za sygnalizacj
[...]

Ale wiesz - czytajac to doniesienie, ktore moze byc oczywiscie dowolnie przeklamane,

"Za opracowanie, pozytywne zaopiniowanie w ZDM oraz przyspieszenie procedury zaopiniowania" ... to mi sie raczej nasuwa ze przedsiebiorca musial sie podzielic, albo sie dowiadywal co potrafia urzednicy.
Oczywiscie najpierw musial przetarg wygrac, a tam pewnie "kryterium: cena".

A to akurat proceder stary jak urzednicy, i za wszystkich opcji politycznych aktualny :-)

J.

Data: 2012-04-20 18:18:13
Autor: z
Łapówki za sygnalizacj
W dniu 2012-04-20 15:15, J.F pisze:

A to akurat proceder stary jak urzednicy, i za wszystkich opcji
politycznych aktualny :-)

Chciało Ci się robić taki "dogłębny" wywód? :-)
Przecież już nie miło być procederów :-)

Ale w sumie afery hazardowej też nie było, Rywina nigdy nie istniała a stan wojenny to tylko plotka. Ekran wszystko przyjmie.

Data: 2012-04-19 18:03:21
Autor: janusz_kk1
Łapówki za sygnalizację
Dnia 19-04-2012 o 12:17:35 to <to_usenet@interia.pl> napisał(a):

Niesamowite! PMS-owi trolle juĹź dawno ustalili, Ĺźe wszelkie znaki
drogowe, sygnalizacja świetlna, cokolwiek stawiana jest zgodnie z prawem,
a kaĹźdy kto uwaĹźa inaczej, ten kretyn. A tymczasem:
U nas w Bielsku teĹź powinni ich posadzić, zrobili światła na rondzie za 2  mln zł
które tylko przeszkadzały i korki się robiły, po pół roku kogoś olśniło
i wyłączyli światła, od tego momentu korków nie ma :) ewidetnie
pieniądze wyrzucone w błoto. Słyszałem że w DC też jakieś osdtatnio
światłą wyłączyli bo tramawaje z pętli nie mogły wyjechać.

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2012-04-19 16:34:56
Autor: masti
Łapówki za sygnalizację
Dnia pięknego Thu, 19 Apr 2012 18:03:21 +0200 osobnik zwany janusz_kk1
wystukał:

[...]

U nas w Bielsku też powinni ich posadzić, zrobili światła na rondzie za

i to od razu 64 sztuki :)
zatkali skrzyĹźowanie na amen
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,11559723,.html

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-19 16:42:22
Autor: kogutek
Łapówki za sygnalizację
janusz_kk1 <janusz_kk@o2.pl> napisał(a):
Dnia 19-04-2012 o 12:17:35 to <to_usenet@interia.pl> napisa=C5=82(a):

> Niesamowite! PMS-owi trolle ju=C5=BC dawno ustalili, =C5=BCe wszelkie =
znaki
> drogowe, sygnalizacja =C5=9Bwietlna, cokolwiek stawiana jest zgodnie z=
 prawem,
> a ka=C5=BCdy kto uwa=C5=BCa inaczej, ten kretyn. A tymczasem:
U nas w Bielsku te=C5=BC powinni ich posadzi=C4=87, zrobili =C5=9Bwiat=C5=
=82a na rondzie za 2  =

mln z=C5=82
kt=C3=B3re tylko przeszkadza=C5=82y i korki si=C4=99 robi=C5=82y, po p=C3=
=B3=C5=82 roku kogo=C5=9B ol=C5=9Bni=C5=82o
i wy=C5=82=C4=85czyli =C5=9Bwiat=C5=82a, od tego momentu kork=C3=B3w nie=
 ma :) ewidetnie
pieni=C4=85dze wyrzucone w b=C5=82oto. S=C5=82ysza=C5=82em =C5=BCe w DC =
te=C5=BC jakie=C5=9B osdtatnio
=C5=9Bwiat=C5=82=C4=85 wy=C5=82=C4=85czyli bo tramawaje z p=C4=99tli nie=
 mog=C5=82y wyjecha=C4=87.

W Łodzi postawili najpotrzebniejszy, wręcz niezbędny do życia, licznik
rowerów. Na jakiejś dróżce rowerowej go postawili. Kosztował ponad 50 tysięcy.
Jak ja kurwa nie lubię baranów co marnują wspólną kasę na jakieś pojebane
projekty.  --

Data: 2012-04-19 16:44:55
Autor: to
Łapówki za sygnalizację
begin janusz_kk1
Słyszałem że w DC też jakieś osdtatnio
światłą wyłączyli bo tramawaje z pętli nie mogły wyjechać.

W cholerę takich jest, w ostatnich latach nasrali ich np. na Puławskiej co zwiększyło korki, a ostatnio wybudowali kładkę w miejscu, gdzie przechodzi jedna osoba na pół godziny, a 100 metrów dalej są pasy z sygnalizacją.

Łapówki za sygnalizację