Laptop 24h/dobe

Data: 2010-11-16 09:38:57
Autor: TM
Laptop 24h/dobe
Witam

Przejrzalem archiwum grupy i nie znalazlem podobnego watku. Pytanie
brzmi: czy ktos uzywa laptopa jako serwer plikow, www, poczty, itp.?
Mam laptopa IBM T30 (1.8GHz, 512ram), ktory obecnie lezy i nic nie
robi. Pomyslalem sobie, ze postawie na nim debiana i zrobie z niego
serwerek. Docelowo laptop bedzie zamkniety w szafce pod tv (brak
tylnej scianki + 3cm odleglosci od sciany). Idealnie by bylo gdyby
rowniez sam przechodzil w tryb uspienia i w razie requestu z routera
(router przekierowuje np. WWW na laptopa) sam sie wybudzil. Usypianie
i wybudzanie (WOL z routera) dziala, bo to sprawdzilem (przynajmniej
w windowsxp, ale mysle, ze pod debianem rowniez nie bedzie
problemow). Nie mam pomyslu jak zrobic automatyczne wybudzanie, moj
router (Draytek 2910vg niestety nie wspiera automatycznego
uruchamiania komendy WOL gdy przyjdzie request na jakis port, a
przynajmniej po przestudiowaniu specyfikacji i dokumentacji nic
takiego nie widzialem .. co prawda jest polecenie konsolowe wol
<mac>, ktore dziala, ale jak uruchamiac je automatycznie? pomysl
jest taki by moze skrypt php wykonywal to polecenie i robil
przekierowanie na laptop-a, ale z kolei draytek nie ma w sobie php :
(). No ale skoro nie uda mi sie zrobic automatycznego wybudzania,
pozostaje niewylaczanie laptopa. No i pytania .. obawiac sie czegos w
zwiazku z calodobowym dzialaniem laptopa?

--
TM

Data: 2010-11-16 10:17:25
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop 24h/dobe
Dnia 2010-11-16, o godz. 09:38:57
TM <trele.molere@op.pl> napisał(a):

[...]

Mój Asus 1000H w którym pękła matryca po zrzuceniu przez dzieciaka ze
stołu ma  uptime 108 dni ;-) Stoi z otwartą pokrywą tylko po 2
minutach braku aktywności na konsoli wygasza mu ekran. Robi za
zastępczy serwer WWW/poczta/różne niewielkie usługi czyli tak jak
chcesz Ty. Nie kombinowałem z usypianiem i budzeniem - dla mnie to bez
sensu w serwerze który z zasady ma zapewniać obsługę usług stale. Serwer
ma odpowiedzieć na request natychmiast a nie za
kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt sekund gdy podniesie się z uśpienia
więc WOL dla mnie a takim przypadku to pomysł cokolwiek dziwaczny.

Zdrówko

Data: 2010-11-16 12:08:29
Autor: Tomasz Finke
Laptop 24h/dobe
W dniu 2010-11-16 09:38, TM pisze:

Przejrzalem archiwum grupy i nie znalazlem podobnego watku. Pytanie
brzmi: czy ktos uzywa laptopa jako serwer plikow, www, poczty, itp.?

Od 25 miesięcy używam starego Thinkpada T23 jako serwer odczytujący
dane ze stacji pogodowej przez RS-232 i kopiujący je przez Internet
na inny serwer w celu prezentacji danych.  Laptop jest włączony
non-stop, ma ustawione na stałe maksymalne oszczędzanie energii i
z zamkniętą pokrywą pobiera około 9W, przy braku zasilania jest
w stanie przetrwać 6-7 godzin.

pozostaje niewylaczanie laptopa. No i pytania .. obawiac sie czegos w
zwiazku z calodobowym dzialaniem laptopa?

Po 15 miesiącach pracy non-stop padł mi dysk Hitachi Travelstar.  To stało się akurat w Boże Narodzenie, dlatego dopiero po ~4 godzinach zauważyłem, że nie ma nowych danych o pogodzie, a laptop bez przerwy
stuka głowicą i jest bardzo gorący.  Gdyby pozostawał w tym stanie dłużej, to mógłby się przegrzać, ale Thinkpady po przekroczeniu
temperatury granicznej wyłączają zasilanie, żeby się trwale nie
uszkodzić.  Z braku innego dysku pod ręką uruchomiłem na nim na szybko
Linuksa z pendrive (DSL), na którym działa do teraz.  Laptop nie ma
już żadnych części ruchomych, a wentylator włącza się tylko
w największe upały, kiedy temperatura w komórce, gdzie stoi, przekracza
26 stopni.  Myślę, że zagrożenie związane z jego użytkowaniem nie jest
większe niż dla domowego routera wi-fi.

T.

Data: 2010-11-16 12:29:06
Autor: z
Laptop 24h/dobe
Tomasz Finke pisze:
  Laptop jest włączony
non-stop, ma ustawione na stałe maksymalne oszczędzanie energii i
z zamkniętą pokrywą pobiera około 9W,

Mój Dell Studio często chodzi 8-10 godzin z zamkniętą pokrywą.
Grzebię w nim trochę przez zdalny pulpit jak jestem w pracy.

Czy to mu nie zaszkodzi? Chciałem mieć pewność że ekran będzie wyłączony   ale przy zamkniętej klapie może gorzej odprowadzać ciepło.
Kilka razy zauważyłem że jednak ekran się świeci przy zamkniętej klapie.
nie znalazłem przyczyny (W764). Lepiej go zostawiać z otwartą klapą???

Data: 2010-11-16 21:14:09
Autor: TM
Laptop 24h/dobe
On Tue, 16 Nov 2010 12:29:06 +0100
z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

[...]

W domu mam jeszcze HP6710b, ktory chodzi z zamknieta klapa od 6 rano
do 23 (manager zadan go usypia o 23 jesli zapomne recznie). Jeszcze
Przez okolo rok dzialal w nim glosno wiatrak tak jakby laptop sie
przegrzewal i nie mogl schlodzic, zaczalem o tym czytac i sie
okazalo, ze ta seria miala jakas tam wade i wymieniali plyty. Potem
chcialem zmienic w nim ram z (2x1GB na 2x2GB) i je wymontowalem by
je sprawdzi i co sie okazalo, po ponownym wlozeniu wiatrak juz nie
wyje (czyzby zle ram byl wlozony i cos mu zle dzialalo?). Obecnie
wymienilem ram na 2x2GB i rowniez jest cisza. No ale komp jest
szybki, a robi glownie jako przegladarka do www dla zony, wiec
specjalnie sie nie poci. Moj z kolei samsung q210 rowniez szybki i
czy z zamknieta klapa czy z otwarta pokazuje 54stopnie (programem
CoreTemp) i dziala prawie 22h/dobe (wylaczam go tylko w drodze do/z
roboty na czas przejazdu autem, a wlasciwie usypiam). Dzisiaj stawiam debiana i bede monitorowal jego temp, wloze go od
razu do szafki, niech dziala juz w srodowisku docelowym. Zobaczymy
jak sie bedzie sprawowal. O wynikach napisze.

Dzieki wszystkim za informacje.

TM

Data: 2010-11-17 11:06:44
Autor: ąćęłńóśźż
Laptop 24h/dobe
No właśnie też mnie to nurtuje.

-- -- -

Data: 2010-11-17 10:52:46
Autor: Sergiusz Rozanski
Laptop 24h/dobe
Dnia 17.11.2010 ąćęłńóśźż <antyspam@interia.pl> napisał/a:
No właśnie też mnie to nurtuje.

-- -- -

| przy zamkniętej klapie może gorzej odprowadzać ciepło.

Złe cytowanie.

Jakiś problem zainstalować coś do monitorowanie temperatury, chocby
speedfan i pooglądać wykresiki pracując wprost i na zdalnym
pulpicie?

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-11-18 11:43:13
Autor: z
Laptop 24h/dobe
Sergiusz Rozanski pisze:

Jakiś problem zainstalować coś do monitorowanie temperatury, chocby
speedfan i pooglądać wykresiki pracując wprost i na zdalnym
pulpicie?

Z tym to nie ma problemu. Gorzej z kartą graficzną (mam jakieś grzejące się Ati. Próbowałem nawet grzebać żeby zmienić taktowanie na mniejsze (nie gram) ale programiki nie rozpoznawały tego wynalazku.
Niby grafika nic specjalnego nie robi. Tylko Aero :-)

Chyba zrobię drugie podejście w temacie spowalniania grafiki:-)

Laptop 24h/dobe