Laptop - Acer czy Asus?

Data: 2013-05-23 22:32:45
Autor: Mr. Misio
Laptop - Acer czy Asus?
Wlasnie, w tanich tanich laptopach to lepiej brac Asus czy Acer?

Pod uwage brane:

Acer TravelMate 5744-384G50 - ok. 1650+/-

ASUS X501A-XX242H - ok. < 1500

A moze cos innego w tym zakresie ok. 1500+/-

Zeby mial 4GB ram i 64 bitowy system, 15 cali, hd ready, DVD

i wlasciwie tyle. ;)

Data: 2013-05-23 22:52:04
Autor: $heikh el $hah
Laptop - Acer czy Asus?
W dniu 2013-05-23 22:32, Mr. Misio pisze:
Wlasnie, w tanich tanich laptopach to lepiej brac Asus czy Acer?

Pod uwage brane:

Acer TravelMate 5744-384G50 - ok. 1650+/-

ASUS X501A-XX242H - ok. < 1500

Na ASUSA masz chyba 2 lata gwarancji, a na Acera 1 rok.
Ja bym wziął ASUSA. Zwłaszcza, że tańszy.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-24 09:08:20
Autor: Chris
Laptop - Acer czy Asus?
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Jak nie bierze na firmę to na oba ma 2 lata odpowiedzilności sprzedawcy ...

Ja bym wziął ASUSA. Zwłaszcza, że tańszy.

Ja żadnego z obu :) ale jak mus to ASUSA.

Data: 2013-05-24 09:43:20
Autor: $heikh el $hah
Laptop - Acer czy Asus?
W dniu 2013-05-24 09:08, Chris pisze:
Jak nie bierze na firmę to na oba ma 2 lata odpowiedzilności sprzedawcy ...

Co przez to rozumiesz? Rękojmia za wady fizyczne to właśnie rok. A ja patrzyłem na gwarancję sprzedawcy. Nawet Toshiba na start daje rok i dopiero trzeba ją sobie przedłużyć o kolejny, rejestrując produkt (oczywiście bezpłatnie).

Ja żadnego z obu :) ale jak mus to ASUSA.

No, wiadomo, że 300 zł i można mieć coś pewniejszego. Ja jestem wierny Toshibie ze względu na ich serwis. Poza tym miałem netbooka HP, ale się utopił. :)

Jednak generalnie słyszy się i czyta, że ASUS jest dobry, a Acer to łamliwy szajs. Ale wiadomo, że np. topowy Acer będzie lepszy od budżetowego DELL-a.

╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-24 09:50:30
Autor: Piotr Rezmer
Laptop - Acer czy Asus?
$heikh el $hah pisze:
[...]

Jeśli kupujesz nie na firmę, to 2 lata. Szczegóły tutaj:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-dlugo-trwa-odpowiedzialnosc-za-wady-fizyczne-sprzedanej-rzeczy-1690687.html

A gwarancja to umowa dodatkowa, w żaden sposób nie powiązana z rękojmią. Może być ważna nawet 100 lat jeśli gwarant taką zadeklaruje.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-05-24 09:58:09
Autor: $heikh el $hah
Laptop - Acer czy Asus?
W dniu 2013-05-24 09:50, Piotr Rezmer pisze:
Jeśli kupujesz nie na firmę, to 2 lata.

Tak, ale tam jest mowa o wadach fizycznych (nie zepsuciu się), czyli jak rozumiem – wadach ukrytych, fabrycznych i występujących już w chwili zakupu.
A gwarancja producenta, to chyba jednak coś innego, bo dysk w chwili zakupu może być całkowicie sprawny, ale jak padnie w czasie gwarancji, to powinni wymienić.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-24 10:10:20
Autor: Chris
Laptop - Acer czy Asus?
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Wada = zepsucie, jedyny warunek to taki że w momencie wykrycia wady/usterki musisz to zgłsić w ciągu pół roku.

Data: 2013-05-24 14:15:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Laptop - Acer czy Asus?
On Fri, 24 May 2013, $heikh el $hah wrote:

W dniu 2013-05-24 09:50, Piotr Rezmer pisze:
Jeli kupujesz nie na firm, to 2 lata.

Tak, ale tam jest mowa o wadach fizycznych (nie zepsuciu si)

  Skoro umowa zakada zakup dziaajcego komputera, to niedziaajcy
jest "niezgodny". A takie jest okrelenie z ustawy :)
  Pewna puapka jest na defaulcie p roku zaoenia, e pado
z winy zakupionego towaru (po p roku tego zaoenia nie ma,
wic "nie wiem co pado" prowadzi do braku ustalenia e to
nie bya wina kupujcego).

A gwarancja producenta, to chyba jednak co innego

  Dziaa tak samo, jak gwarancja sprzedawcy - ma zapewni to co
obieca :) (i kady z nich moe obieca co innego).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-24 10:08:46
Autor: Chris
Laptop - Acer czy Asus?
Piotr Rezmer nabazgrał(a):

$heikh el $hah pisze:
[...]

Dokładnie ale jak widać nie każdy to rozumie :)

Dodam że dystrybutorzy są w chyba 100% wyłączeni z rękojmi art.558 §1 KC

Data: 2013-05-24 14:23:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Laptop - Acer czy Asus?
On Fri, 24 May 2013, Chris wrote:

Piotr Rezmer nabazgra(a):

Jeli kupujesz nie na firm, to 2 lata. Szczegy tutaj:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-dlugo-trwa-odpowiedzialnosc-za-wady-fi
zyczne-sprzedanej-rzeczy-1690687.html
A gwarancja to umowa dodatkowa, w aden sposb nie powizana z rkojmi. Moe by wana nawet 100 lat jeli gwarant tak zadeklaruje.

Dokadnie ale jak wida nie kady to rozumie :)

Dodam e dystrybutorzy s w chyba 100% wyczeni z rkojmi art.558 1 KC

  Za to s wtedy wczeni do przepisu o dwu latach z "niezgodnoci" :D

  Potocznie stosowane okrelenie e "2 lata nie na firm" jest
NIEPRAWDZIWE, bo zaley co firma z "zakupem na firm" zrobi :)

  Zastrzegam, e tekst Piotra pod t uwag nie podpada, bo jest
warunkowy i w t stron dziaa[1], z zastrzeeniem, i warunkiem
wcale nie jest "na firm" lecz "w celach zawodowych"
(zakup "osobisty" ale uywany do realizacji osobistej umowy
o dzieo rwnie nie jest "konsumencki"!)

[1] Znaczy "nie na firm to dwa lata" implikuje "konsumenck
  niezgodno", ale nie jest z ni tosamy - moe by "na
  firm" i nadal podlega pod "to dwa lata".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-24 14:34:37
Autor: Chris
Laptop - Acer czy Asus?
Gotfryd Smolik news nabazgra(a):

[...]

Nie :)  bo dystrybutor nie prowadzi sprzeday detalicznej a w/w ustawa dostyczy tylko sprzeday detalicznej/konsumenckiej :)

Co do reszty posta prawnicy/sdy twierdz inaczej :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie byo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2013-05-24 23:54:26
Autor: qwerty
Laptop - Acer czy Asus?
Użytkownik "Piotr Rezmer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:519f1bd0$0$26683$65785112@news.neostrada.pl...
A gwarancja to umowa dodatkowa, w żaden sposób nie powiązana z rękojmią.

Rękojmi nie ma już kilka lat.

Data: 2013-05-25 10:54:41
Autor: Piotr Rezmer
Laptop - Acer czy Asus?
qwerty pisze:

Rękojmi nie ma już kilka lat.

Możesz podać jakiś link?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-05-25 12:13:37
Autor: qwerty
Laptop - Acer czy Asus?
Użytkownik "Piotr Rezmer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51a07c54$0$26708$65785112@news.neostrada.pl...
Możesz podać jakiś link?

Rękojmia jest tylko jako przedsiębiorca->przedsiębiorca, a nie przedsiębiorca->klient indywidualny (a taki jest w domyśle).

Data: 2013-05-24 11:16:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop - Acer czy Asus?
Dnia 2013-05-23, o godz. 22:52:04
"$heikh el $hah" <xxx.xxx@xxx.xx> napisa(a):

> [...]
>
> Acer TravelMate 5744-384G50 - ok. 1650+/-
>
> ASUS X501A-XX242H - ok. < 1500

Na ASUSA masz chyba 2 lata gwarancji, a na Acera 1 rok.
Ja bym wzi ASUSA. Zwaszcza, e taszy.

Po czym przy awarii i potrzebie naprawy gwarancyjnej serwis w
Koszalinie stwierdzi zalanie wod i odmwi naprawy gwarancyjnej. W
optymistycznej wersji przy awarii ekranu sformatuje twardy dysk i
porysuje obudow. Oba przypadki sam przeszedem. Od tego czasu unikam
Asusa.

Zdrwko

Data: 2013-05-24 11:27:35
Autor: Chris
Laptop - Acer czy Asus?
Maciek Babcia Dobosz nabazgra(a):

[...]

Acera reklamowaem 3 razy  a wymienili ca pyt :) za drugim razem wrci z Test OK cho by totalnie martwy ... :)

Ale jak pisaem wczesniej adnej w/w fimry bym nie bra  ... ale mniejsze zo to chyba jednak Asus

Data: 2013-05-24 11:40:08
Autor: Yakhub
Laptop - Acer czy Asus?
W liście datowanym 23 maja 2013 (22:32:45) napisano:

[...]

A musi być marka na A?

Za  takie  pieniądze  powinieneś  znaleźć już jakiegoś HP (ale z serii
ProBook, nie Pavilion).

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-05-24 12:56:16
Autor: Piotr Rezmer
Laptop - Acer czy Asus?
Yakhub pisze:

Za  takie  pieniądze  powinieneś  znaleźć już jakiegoś HP (ale z serii
ProBook, nie Pavilion).

Niestety ProBooki cierpią na te same choroby (zimne luty, przegrzewanie chipsetów) co Pavulony :(

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-05-24 13:05:28
Autor: Chris
Laptop - Acer czy Asus?
Piotr Rezmer nabazgrał(a):

Yakhub pisze:
Za  takie  pieniądze  powinieneś  znaleźć już jakiegoś HP (ale z serii
ProBook, nie Pavilion).
Niestety ProBooki cierpią na te same choroby (zimne luty, przegrzewanie chipsetów) co Pavulony :(

Zależy jaka seria ...

Data: 2013-05-24 23:27:45
Autor: Tom
Laptop - Acer czy Asus?
W dniu 2013-05-24 11:40, Yakhub pisze:

Za  takie  pieniądze  powinieneś  znaleźć już jakiegoś HP (ale z serii
ProBook, nie Pavilion).

Mam Probooka w którym tuż po okresie gwarancji padł dysk twardy, u koleżanki też w probooku zdechł dysk tylko, że był jeszcze na gwarancji. Dodatkowo jakiś czas temu padł jej wentylator. Ogólnie mam raczej złe doświadczenia z tym typem.

T.

Data: 2013-05-25 13:16:30
Autor: Jawi
Laptop - Acer czy Asus?
W dniu 2013-05-24 23:27, Tom pisze:
[...]

Tak, ale dysk nie jest produkcji HP.

Data: 2013-05-25 22:42:49
Autor: Tom
Laptop - Acer czy Asus?
W dniu 2013-05-25 13:16, Jawi pisze:

[...]

Prawda, ale patrząc w ten sposób to mało jest części made in HP w HP ;)
T.

Data: 2013-05-25 23:14:37
Autor: $heikh el $hah
Laptop - Acer czy Asus?
W dniu 2013-05-25 22:42, Tom pisze:
Prawda, ale patrząc w ten sposób to mało jest części made in HP w HP ;)

A Toshiba też jest niezła. Według specyfikacji z ich strony, w moim starszym laptopie powinna być matryca Toshiby. A jest Samsunga. :)
Ciekawe co siedzi w nowym.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-24 14:48:53
Autor: work
Laptop - Acer czy Asus?
a czemu nie samsung np. W tej samej cenie co asus a lepiej wyposażony

Data: 2013-05-24 21:35:35
Autor: $heikh el $hah
Laptop - Acer czy Asus?
W dniu 2013-05-23 22:32, Mr. Misio pisze:
A moze cos innego w tym zakresie ok. 1500+/-

No może właśnie, tylko jakie zastosowanie, dla kogo?
Do domu czy do torby?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-25 13:17:53
Autor: Jawi
Laptop - Acer czy Asus?
[...]

Ja to żadnego z nich. Acer - nie wiem. Asus - dużo osób narzeka na serwis. Mój znajomy klnie jak szewc.

Data: 2013-05-25 14:35:36
Autor: Mr. Misio
Laptop - Acer czy Asus?
Użytkownik Jawi napisał:

Ja to żadnego z nich. Acer - nie wiem. Asus - dużo osób narzeka na
serwis. Mój znajomy klnie jak szewc.

w okolicach 1500 to niespecjalnie jest wybor w laptopach "renomowanych marek"

Laptop - Acer czy Asus?