Laptop Asus, płyta odzyskiwania i ję zyk

Data: 2009-11-12 16:24:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
Laptop Asus, płyta odzyskiwania i ję zyk
Pomocy!

Mam za zadanie (koleżanka z pracy mnie prosiła, a chcę z nią dobrze
żyć) przeinstalować z płyty recovery system (Vista) na laptopie Asus
X56VA. Zadanie proste jak konstrukcja cepa, bo nawet żadnych danych
zachować nie trzeba, więc w zasadzie popielniczka na enter, niestety
pojawiła się trudność: system ma być po polsku, a ja nie mam pojęcia,
jak mu to powiedzieć.
Laptop był kupiony w kraju, nie sprowadzany, na płycie recovery stoi
wyraźnie napisane ENG/POL, ale podczas całego procesu instalacji ani
razu nie zostałem zapytany, jaki ma być język zainstalowanego systemu
i system instaluje się po angielsku.
Na działającym systemie też nie ma w okienku zmiany języka/układu
klawiatury możliwości wybrania/dodania innego (bo to Home Premium
i tak ma być, to się zgadza z nalepką).
Na płycie instalacyjnej nic, co by wyglądało na pliki języka też nie
znalazłem (wprawdzie z Vistą znam się bardzo słabo, więc mogłem coś
przegapić, ale raczej nie, bo plików jest tam ledwie kilka).

Dwa razy to recovery puściłem, za drugim razem gapiąc się w ekran jak
sroka w gnat i bojąc mrugać, w oczekiwaniu, że w którymś momencie
pojawi się na dwie sekundy jakieś „Teraz naciśnij clrl-alt-F17, żeby
wybrać język”. Dupa – nic takiego się nie pojawia.

Ludkowie złociści, powiedzcie mi, czy Asus tylko tak dla picu to
ENG/POL nadrukował, czy jednak można jakoś polski język wybrać.
A jeśli można, to jak.

TIA

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-12 17:01:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
Laptop Asus, płyta odzyskiwania i język
On Thu, 12 Nov 2009 16:24:58 +0100
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

[...]

Przepraszam za zamieszanie. Odbój. Za trzecim razem pokazało się
okienko, w którym można było wybrać m.in. język. Ale nadal nie wiem,
czemu nie pokazało się za pierwszymi dwoma razami.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-12 17:45:02
Autor: Artur Marianski
Laptop Asus, płyta odzyskiwania ijęzyk
Tomasz Minkiewicz by napisa:

Przepraszam za zamieszanie. Odbój. Za trzecim razem pokazało się
okienko, w którym można było wybrać m.in. język. Ale nadal nie
wiem, czemu nie pokazało się za pierwszymi dwoma razami.

Nie pokazało się dlatego, że musiałeś przerywac proced recovery w
którymś momencie, np zamykając to "dosowe" okno, które wykonywało
cały czas skrypt instalacyjny dodatkowego oprogramownaia i
sterowników, pomimo że system mógł już wyglądać jakby został
zainstalowany w pełni (jest już pulpit i reszta). Ogólnie zasada
jest taka, że podczas recovery niczego nie ruszasz, nie klikasz w
żadne okna, nie zatwierdzasz żadnych komunikatów. Wybór języka i
inne końcowe ustawienia pojawiają się dopiero na sam koniec całego
programu instalacyjnego przygotowanego przez Asusa.

--
    Pozdrawiam,
    Artur Marianski

Data: 2009-11-12 19:59:10
Autor: Gupik
Laptop Asus, język
wyglda na to e lepiej kupi laptopa baz systemu, i samodzielnie go sobie zainstalowa, a potem zrobi obraz tego, a nie kupowa z ju zainstalowanym systemem, tylko nie wiem czemu prawie wszystkie laptopy s sprzedawane z ju zainstalowanym mieciem.

Data: 2009-11-13 07:23:06
Autor: Artur Frydel
Laptop Asus, język
Day Thu, 12 Nov 2009 19:59:10 +0100, Gupik wrote:

[...]

Bo 90% uytkownikw komputerw nie potrafi sobie zainstalowa OS'a. Ba!
Wikszo z nich nie wie co to takiego ten OS.

Teraz wyobra sobie e kupujesz auto, a sprzedawca mwi Ci e masz sam sobie
silnik woy.
--
Artur 'Bzyk' Frydel
"W Krlestwie rodka nigdy nie wiadomo, co jest przysowiem, a co zwyk

Data: 2009-11-13 10:55:03
Autor: Tomasz Minkiewicz
Laptop Asus, płyta odzyskiwania ijęzyk
On Thu, 12 Nov 2009 17:45:02 +0000 (UTC)
"Artur Marianski" <no@spam.com> wrote:

> [...]

sterowników, pomimo że system mógł już wyglądać jakby został
zainstalowany w pełni (jest już pulpit i reszta).

Dwa pierwsze razy zrestartowałem system (nie licząc jednego czy dwóch samoistnych restartów podczas instalacji) gdy wyglądał na praktycznie
gotowy, tylko kręcił sobie kursorem oczekiwania i co jakiś czas
wyskakiwało tekstowe okienko instalacji różnych rzeczy (ATI-cośtam,
Synaptics-cośtam itp. itd.). System był już wtedy całkowicie po
angielsku i nie dawało się tego zmienić.
Za trzecim razem okienko wyboru języka wyskoczyło na pewno wcześniej
(chyba wcześniej, niż pierwszy raz pokazał się pulpit, ale nie jestem
pewien). Bodaj zaraz po pytaniu, czy chcę konfigurację oobe, czy tę
drugą (nie pamiętam, jak się zwała). Ale dwa pierwsze razy wybierałem
w tym miejscu tak samo.

Dobra, nieważne. Jak gówniarz znowu zaświni system, to i tak nie będzie
mi się chciało dłubać przy tym recovery i dostaną normalne Ubuntu.
Szybciej pójdzie, a język można zmienić w dowolnym momencie.