Laptop Compaq z Biedronki

Data: 2011-08-17 02:56:49
Autor: Q
Laptop Compaq z Biedronki
Karta graficzna - ATI Mobility Radeon HD 4250 (maks. 1,37GB)

4250 to jakies niedorobione gowno.
Albo stery do tego to jakies niedorobione gowno.
Albo obydwa.

Gupi 9500gt byl o niebo lepszy do gier.
Byc moze stery maja lepiej dopracowane,
bo to ogolnie ten sam segment.

Czasami 4250 schodzi do 10-30 fps w miejscach
gdzie 9500gt z palcem w dupie trzma 60fps.
Dziwne.

Data: 2011-08-17 08:22:15
Autor: BQB
Laptop Compaq z Biedronki
W dniu 11-08-17 02:56, Q pisze:
[...]

Ale piszesz o wersjach mobile obu, czy też stacjonarnych? A może porównujesz kartę do stacjonarnego z kartą z laptopa? Układy mobile nie mają takiej prędkości, jak odpowiadające im nazwą karty do stacjonarnych komputerów. Karty mobile są tylko _oparte_ na podzespołach normalnej karty do stacjonarnego komputera.

Data: 2011-08-17 13:39:52
Autor: Q
Laptop Compaq z Biedronki
Czasami 4250 schodzi do 10-30 fps w miejscach
gdzie 9500gt z palcem w dupie trzma 60fps.

Ale piszesz o wersjach mobile obu, czy też stacjonarnych?

Porownywalem hd 4250 wbudowana w plyte z osobna karta 9500gt.
Zreszta hd 4250 chyba nie ma w innej postaci.
9500gt chyba tez.

Data: 2011-08-17 14:27:18
Autor: Marx
Laptop Compaq z Biedronki
On 17.08.2011 13:39, Q wrote:
[...]

porównywanie integry z samodzielną kartą to jak porównywanie aparatu w komórce z lustrzanką...
Marx

Data: 2011-08-18 01:08:53
Autor: Q
Laptop Compaq z Biedronki
[...]

Przesadzasz.
Porownywalem jedna z lepszych kart zintegrowanych
z jedna z najtanszych "samodzielnych" na rynku.
Zreszta spojrz na ich parametry, taktowania, pamieci, itd.
Nie jestem pewien na 199%, ale te sciemnanie karty
(w momentach naprawde niewymagajacych)
wyglada bardziej na blad w sterownikach.
Kiedys ati slynelo z takich wtop.

Data: 2011-08-18 07:45:09
Autor: BQB
Laptop Compaq z Biedronki
W dniu 11-08-18 01:08, Q pisze:
[...]

A jesteś pewien, że to wina karty a nie np słabego chipsetu, bądź zajęcia szyny danych?

Data: 2011-08-17 18:06:52
Autor: ToMasz
Laptop Compaq z Biedronki
W dniu 17.08.2011 02:56, Q pisze:
[...]

nie chcę Ci obrazić, ale zauważ, ze jeśli o karcie graficznej stworzonej głównie poto zeby wyświetlała obraz, zarzucasz brak wydajności w grach to:
masz pojęcie o sprzęcie bliskie..... graczowi
zawężasz możliwość wykorzystania komputera go gier.

Podobnie jak kolega który nabija sie z jednordzeniowca. po co mi dwurdzeniowiec, jak najtrudniejszą rzeczą dla procesora będzie odkodowanie filmiku z Youtube? Moze nawet ten drugi rdzeń wpłynie negatywnie na czas działania na baterii!

Pomyślcie czasem ze inni ludzie mają prawa takie same jak Wy. Tak jak ja mogę nie grać i chcieć marną kartę graficzną i jednordzeniowca, tak Ty możesz wymagać 6 rdzeni (z których zajęte są góra2) i super karty graficznej.
ToMasz

Data: 2011-08-18 01:31:42
Autor: Q
Laptop Compaq z Biedronki
nie chcę Ci obrazić, ale zauważ, ze jeśli o karcie graficznej stworzonej głównie poto zeby wyświetlała obraz,

Chyba chodzi Ci o integry intela sprzed kilku lat?
To masz racje - te byly stworzone tylko do wyswietlania obrazu.

Ale HD 42xx - mimo, ze to odgrzewane kotlety -
- to jedne z lepszych IGP na rynku.
Dopiero od niedawna sa dostepne APU
z nowym krolem na pokladzie - HD 6xxx.
Poczytaj troche o tych ukladach a potem wypisuj bzdury
o "wyswietlaniu obrazu" jako glownym celu obecnych IGP.

Naprawde, to scierwo potrafi wiecej niz tylko wyswietlac zawartosc notepada.

zarzucasz brak wydajności w grach to:
masz pojęcie o sprzęcie bliskie..... graczowi

Ty za to prenumerujesz Chipa i w ogole jestes najmadrzejszy.
Nie lubie dokladnie opisywac sytuacji,
bo wiem, ze ludzie nie lubia czytac przydlugich postow.
Nie chce Ciebie obrazac, ale kompletnie nie wiesz
co mialem na mysli piszac, ze grafika "sciemnia".
Chodzilo mi o stara gre sprzed wielu wielu lat,
ktora powinna smigac na tej IGP podobnie jak smiga
na starej 9500gt - zreszta na 6600 tez smigala idealnie
i na jakiejs niskobudzetowej z serii gf 7xxx tez.

Po prostu wyglada mi to na jakis bug w sterach.
ATI z tego slynie.
Od lat. Dodatkowo to powraca jak bumerang.

Pamietam jak dzis ile to nameczylem sie ze zintegrowanym
HD 3300 (AMD 790GX) na dosysc drogiej plycie Asusa,
o ktorym tyle dobrego pisali na forach.
A wiesz co tam sciemnialo?
Przewijanie stron www, i to takich prostych.
I co Ty na to?
(bo przeciez karta ma wyswietlac glownie, no nie? :)
Dopiero po ponad miesiacu wyszly jakies stery,
ktore umozliwialy plynne przewijanie stron www.

[...]

Racja.

[...]

6 rdzeni jest fajne - pewnie, ze przez wiekszosc czasu
nie uzywalbym ich, ale zapewniam Cie, ze potrafilbym je wykorzystac.
Nie, nie gram.
No, za wyjatkiem jednej, starej sprzed lat, sporadycznie.

Data: 2011-08-18 07:58:14
Autor: Sławek Maculewicz
Laptop Compaq z Biedronki
Dnia 18-08-2011 o 01:31:42 Q <no@spam.pl> napisał(a):

Po prostu wyglada mi to na jakis bug w sterach.
ATI z tego slynie.
Od lat. Dodatkowo to powraca jak bumerang.

Mimo całej sympatii dla Radeonów potwierdzam.

--
Brak sygnaturki.

Data: 2011-08-18 10:38:15
Autor: Leszek K.
Laptop Compaq z Biedronki
Dnia Thu, 18 Aug 2011 01:31:42 +0200, Q napisał(a):

[...]

Miałem 790GX jak było nowością. Bez problemu wszystko chodziło. Nawet w
starsze gierki można było pograć. Warunek - zainstalować sterowniki od ATI.
Na tych co w7 z automatu instalował była tragedia.

Data: 2011-08-20 20:39:16
Autor: m4rkiz
Laptop Compaq z Biedronki
Leszek K. wrote:
Miałem 790GX jak było nowością. Bez problemu wszystko chodziło. Nawet w
starsze gierki można było pograć. Warunek - zainstalować sterowniki od ATI.
Na tych co w7 z automatu instalował była tragedia.

przez ostatnie dwa lata przerobilem gtx 260, 285, 460, 480, 560ti oraz
radeony 5830, 5850, 5870, 5970 2GB i 4GB, kilka roznych modeli 6950 1GB i 2GB

z kartami nvidii bylo w miare ok, kilka bugow i zwiech
z ati mialem problemy non stop, o ile seria 5XXX chodzi na catalystach 11.x
juz dosyc dobrze to sterowniki dla 6950 powodowowaly problemy az do 11.5 po
ktorych poddalem sie i zrezygnowalem z dalszego uzywania serii 6xxx

karty uzywane sa do sporadycznego pogrywania, glownym zastosowaniem jest
konwersja wideo i opencl

bugi w uvd3/opencl sa w sterownikach ati nie zalatane miesiacami, a co
smieszniejsze potrafia zalatane sterowniki znowu spieprzyc...

na moje oko tak z rok od premiery musi minac zeby byl sens uzywac ati do
czegokolwiek innego niz grania (a i tu nierzadko maja sporo do hotfixowania)

Data: 2011-08-21 01:28:20
Autor: Leszek K.
Laptop Compaq z Biedronki
Dnia Sat, 20 Aug 2011 20:39:16 +0100, m4rkiz napisał(a):

[...]

Mam 6950 i instalowałem na niej 11.5 potem 11.6 i ostatnio 11.7. Bez
żadnych problemów. To co jest grane? Co najciekawsze nie jesteś jedyny,
który ma jakieś problemy. Podstawa - odinstalować dokładnie starsze
sterowniki przed wgraniem nowych. Może tu się kryją problemy z ati?

Data: 2011-08-21 14:19:42
Autor: m4rkiz
Laptop Compaq z Biedronki
Leszek K. wrote:
[...]

instalowac to sie instaluja, nie wiem jak 11.6 i pozniejsze, ale przez pol
roku w sterach byl m.in. bug ktory objawial sie kompletnym zwisiem jezeli
podczas uzywania opencl chcialo sie rownoczesnie uzyskac dostep do uvd
czyli np. odpalic filmik na youtube (w domyslnej konfiguracji)

nie ladujace sie profile w catalyst managerze, najrozniejsze problemy z
trzema i czterema gpu pod windowsem, moge wymieniac dlugo

oni maja naprawde dobry sprzet, ale sterowniki przez pierwsze kilka lub
w skrajnych przypadkach kilkanascie miesiecy sa do dupy

owszem, z reguly wystarczaja zeby pograc bezstresowo w gierki z miesiac
po premierze (jak juz hotfix ze wsparciem danego tytulu wyjdzie),
ale do jakichkolwiek nietypowych zastosowan przestalem ich uzywac jezeli
nie musze (niestety duza ilosc prostych alu jest czesto niezastapiona,
ale czesto da sie to obejsc stosujac jakiegos linuxa w ktorym jakos tych
problemow zupelnie nie zauwazylem)

Laptop Compaq z Biedronki