Laptop DELL, pytania przed zakupem

Data: 2009-03-28 23:22:59
Autor: Norpheusz
Laptop DELL, pytania przed zakupem
Witam,
zanim kupie laptopa chcialbym poznac Wasze opinie o sprzecie tej firmy i jak wypada na tle konkurencji. Wole wypytac najpierw, niz pozniej oplakiwac kilka tysi. Model, ktory sobie uparzylem to 17" Studio 1737 o nastepujacej specyfikacji: CD2 P9500 (ewentualnie P8400), 4 GB RAM, dysk 500 Free Fall sensor, Radeon 3650, matryca LED. Moje pytania dotycza w zasadzie wielu podzespolow, poniewaz dzisiaj deliberowalem na tenat konfiguracji. Czy pomiedzy procesorami Pxxxx i Txxxx jest duza roznica i odczuje ze procesor jest 2Ghz, 2,4 lub 2,6. Czy tajemnicze "Free Fall sensor" jako dumnie brzmiace zabezpieczenie dysku przed uszkodzeniami to raczej marketing, czy rzeczywiscie sprawdzajacy sie ficzer. No i najwazniejsze - matryca LED. Czy warta jest doplaty i rzeczywiscie jest lepsza w porownaniu z tradycyjnymi matrycami? Jak pracuje sie na laptopie z rozdzielczoscia HD? Do tej pory widzialem laptopy z nizszymi rodzielczosciami, ale na takiej...wszystko widac, ale za to jakie malenkie:). Moze ktos opisze prace na codzien na takiej rozdzialce. Mnie laptop ma sluzyc generalnie do pracy, w tym duzo programowania i boje sie, czy ta matryca przy dlugim siedzieniu przed kompem nie wyssie mi oczu. Gwarancja do tego laptopa to 3 lata NBD.
Rozwazany jest rowniez HP Pavillion z porownywalana konfiguracja (no bez kilku opcji typu matryca LED, czy dysk Free Fall sensor).

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam

Laptop DELL, pytania przed zakupem