Laptop Dell i modem GSM

Data: 2012-03-16 10:22:55
Autor: BAREK
Laptop Dell i modem GSM
Witam,
Czy jeśli w laptopie Della mam modem DW5550, to można w nim uaktywnić GPS?

Bartek

Data: 2012-03-16 09:29:51
Autor: Waldek Godel
Laptop Dell i modem GSM
Dnia Fri, 16 Mar 2012 10:22:55 +0100, BAREK napisa³(a):

Witam,
Czy je¶li w laptopie Della mam modem DW5550, to mo¿na w nim uaktywniæ GPS?

teoretycznie tak

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zosta³o z³amane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

Data: 2012-03-16 09:48:36
Autor: cpt. Nemo
Laptop Dell i modem GSM

U¿ytkownik "BAREK" <barek@plusnet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4f63066c$1news.home.net.pl...

Czy je¶li w laptopie Della mam modem DW5550, to mo¿na w nim uaktywniæ GPS?

A co ma modem do GPS ?

Data: 2012-03-16 11:03:34
Autor: elmer radi radisson
Laptop Dell i modem GSM
On 2012-03-16 09:48, cpt. Nemo wrote:

A co ma modem do GPS ?

Ten konkretnie, posiadanie wbudowanego modulu GPS.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-03-16 12:23:17
Autor: cpt. Nemo
Laptop Dell i modem GSM

U¿ytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:jjv35q$a4u$1inews.gazeta.pl...
On 2012-03-16 09:48, cpt. Nemo wrote:

A co ma modem do GPS ?

Ten konkretnie, posiadanie wbudowanego modulu GPS.

A to nie wiedzialem :)
Pewnie karta ma i modem i GPS bo to jakby dwie oddzielne rzeczy.
No to jesli ktos ma GPS kompatybilny z wlasnym urzadzeniem, to zapewne moze go uruchomic :)

Data: 2012-03-16 12:25:48
Autor: Waldek Godel
Laptop Dell i modem GSM
Dnia Fri, 16 Mar 2012 12:23:17 +0100, cpt. Nemo napisa³(a):

A to nie wiedzialem :)
Pewnie karta ma i modem i GPS bo to jakby dwie oddzielne rzeczy.
No to jesli ktos ma GPS kompatybilny z wlasnym urzadzeniem, to zapewne moze go uruchomic :)

To poczytaj, wiêkszo¶c GPS w laptopach jest obecnie w postaci karty
all-in-one, czyli modem 3G, WLAN i w³a¶nie GPS.
Najpopularniejsz± kart± jest Qualcomm GOBI, ale Ericsson te¿ co¶ tam robi³.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Pawe³ "robbo"

Data: 2012-03-16 22:34:12
Autor: Maciej Bebenek
Laptop Dell i modem GSM
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote:

Najpopularniejszą kartą jest Qualcomm GOBI, ale Ericsson też coś tam robił.

Ja bym odwrócił proporcje - Ericsson robił, a Qualcomm się pojawiał.

Data: 2012-03-16 22:55:16
Autor: Waldek Godel
Laptop Dell i modem GSM
Dnia 16 Mar 2012 23:34:12 +0100, Maciej Bebenek napisa³(a):

Najpopularniejsz± kart± jest Qualcomm GOBI, ale Ericsson te¿ co¶ tam robi³.

Ja bym odwróci³ proporcje - Ericsson robi³, a Qualcomm siê pojawia³.

Ale ja piszê o tym co siê w laptopach pojawia. We¼ pod uwagê, ¿e sporo tych
kart posz³o do róznych dziwnych zastosowañ, np. MiFi czy innych zabawek.
W niektórych laptopach dawa³o siê wybraæ w konfiguratorze jeden albo drugi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Udzial Androida sie kurczy kosztem iOSa na rynku smartphonów" - Pawe³

Data: 2012-03-17 01:23:11
Autor: BAREK
Laptop Dell i modem GSM
On 2012-03-16 09:48, cpt. Nemo wrote:

A co ma modem do GPS ?

Ten konkretnie, posiadanie wbudowanego modulu GPS.

Da się to jakoś uruchomić? :-)

Data: 2012-03-17 07:49:18
Autor: G Nowak
Laptop Dell i modem GSM
On 2012-03-16 09:48, cpt. Nemo wrote:

A co ma modem do GPS ?

Ten konkretnie, posiadanie wbudowanego modulu GPS.

Da siê to jako¶ uruchomiæ? :-)

A masz virtualny port? Moze jak sie do niego polaczysz, to gps wlaczy sie sam?

--
Pozdr

Data: 2012-03-16 20:05:47
Autor: Smok Wawelski
Laptop Dell i modem GSM
Użytkownik "BAREK" <barek@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:4f63066c$1news.home.net.pl...
Witam,
Czy jeśli w laptopie Della mam modem DW5550, to można w nim uaktywnić GPS?

Mi się nie udało.

Data: 2012-03-17 14:16:48
Autor: a...mx
Laptop Dell i modem GSM
BAREK wrote:

Witam,
Czy je¶li w laptopie Della mam modem DW5550, to mo¿na w nim uaktywniæ GPS?

To chyba te same wynalazki co pakuj± w thinkpady [1]. Tam z GPSem by³ taki ciekawy myk, ¿e by GPS dzia³a³ musia³a byæ wsadzona... karta sim. Nie musi siê rejestrowaæ w sieci ale trzeba j± mieæ i odblokowaæ PINem.

1. http://www.thinkwiki.org/wiki/Ericsson_F3507g_Mobile_Broadband_Module#Using_the_card_as_a_GPS_receiver

Bartek

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2012-03-17 17:31:44
Autor: BAREK
Laptop Dell i modem GSM

To chyba te same wynalazki co pakują w thinkpady [1]. Tam z GPSem był taki
ciekawy myk, że by GPS działał musiała być wsadzona... karta sim. Nie musi
się rejestrować w sieci ale trzeba ją mieć i odblokować PINem.

Niestety, ale w tym przypadku funkcjonująca karta SIM(PlusGSM) nie odblokowała funkcji GPS...

Data: 2012-03-17 16:36:37
Autor: Waldek Godel
Laptop Dell i modem GSM
Dnia Sat, 17 Mar 2012 17:31:44 +0100, BAREK napisa³(a):

Niestety, ale w tym przypadku funkcjonuj±ca karta SIM(PlusGSM) nie odblokowa³a funkcji GPS...

Ale czego oczekujesz pod has³em "odblokowanie" ?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2012-03-18 19:58:36
Autor: BAREK
Laptop Dell i modem GSM
W dniu 2012-03-17 17:36, Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 17 Mar 2012 17:31:44 +0100, BAREK napisał(a):

Niestety, ale w tym przypadku funkcjonujÄ…ca karta SIM(PlusGSM) nie
odblokowała funkcji GPS...

Ale czego oczekujesz pod hasłem "odblokowanie" ?

Hmmm, odblokować/aktywować/uaktywnić
Teraz nie ma, a co zrobić, żeby była?
:-)

Data: 2012-03-18 19:07:51
Autor: Waldek Godel
Laptop Dell i modem GSM
Dnia Sun, 18 Mar 2012 19:58:36 +0100, BAREK napisa³(a):

Ale czego oczekujesz pod has³em "odblokowanie" ?

Hmmm, odblokowaæ/aktywowaæ/uaktywniæ
Teraz nie ma, a co zrobiæ, ¿eby by³a?
:-)

A powiedzia³e¶ twojemu oprogramowaniu na którym porcie jest GPS?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Pawe³ "robbo" Kamiñski aka

Data: 2012-03-17 18:01:33
Autor: a...mx
Laptop Dell i modem GSM
BAREK wrote:

[...]

W wersji thinkpadowej odblokowuje siê komendami AT - patrz link z poprzedniego postu.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2012-03-25 03:40:13
Autor: Krystek
Laptop Dell i modem GSM
W dniu 2012-03-16 10:22, BAREK pisze:
Czy jeśli w laptopie Della mam modem DW5550, to można w nim uaktywnić GPS?

Ściągnij sobie program SIW (System Information for Windows) w wersji portable z PortableApps - <http://portableapps.com/apps/utilities/siw_portable> i rozpakuj do jakiegoś folderu (jeśli chcesz spolszczenie to tutaj masz - <http://www.gtopala.com/siw_lang.html>

Następnie w sekcji Hardware > Devices > Ports > Modem sprawdź pod jaką nazwą występuje modem wbudowany w laptopa. Następnie w sekcji Devices > Porty COM i LPT sprawdź czy jest jakiś port COM z nazwą modemu lub ze słowem GPS w nazwie (można też w menadżerze urządzeń w Windows przeglądać te wartości, ale SIW-em wygodniej się przegląda).

Potem pobierz program Mini GPS Lite 1.5.2 stworzony przez firmę MediaTek (bardzo ciężko go znaleźć w Internecie, ja na niego kiedyś trafiłem zupełnym przypadkiem i korzystam z niego do dzisiaj, choć jest dość stary - ma już kilka lat, ale spełnia podstawowe funkcje). Wrzuciłem go do serwisu box.net - link do pobrania: <http://www.box.com/s/4d1e65da0061341e748d>

Uruchom go, wybierz port COM, do którego jest przypisany Twój modem / moduł GPS, prędkość transmisji portów ustaw na 38400 i kliknij Cold Start. Patrz czy coś się zaczyna dziać (wykrywanie satelitów - pojawianie się pasków przy numerach, aktualny czas i data z satelity i pozycja). Ustalanie pozycji może potrwać kilka minut.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-03-25 23:03:01
Autor: BAREK
Laptop Dell i modem GSM

Potem pobierz program Mini GPS Lite 1.5.2 stworzony przez firmÄ™ MediaTek
[...]

Dziękuje za propozycje, jedyny com jaki przyjmuje to com3, pod takim występuje karta DW5550 jako modem gsm.
Jednak nie łapie fixa, ani nie zgłasza żadnych danych nawet po ponad 700 sekundach.
Do tego programik gps nie daje się zamknąć.
Problemem może być to, że programik jest z 2007 roku a na komputerze działa Win7 64bit.

Data: 2012-03-25 22:04:54
Autor: Waldek Godel
Laptop Dell i modem GSM
Dnia Sun, 25 Mar 2012 23:03:01 +0200, BAREK napisa³(a):

Dziêkuje za propozycje, jedyny com jaki przyjmuje to com3, pod takim wystêpuje karta DW5550 jako modem gsm.

To jest trzeci rodzaj prawdy, ta karta ma dwa porty COM

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2012-03-25 23:20:51
Autor: BAREK
Laptop Dell i modem GSM
W dniu 2012-03-25 23:04, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 25 Mar 2012 23:03:01 +0200, BAREK napisał(a):

Dziękuje za propozycje, jedyny com jaki przyjmuje to com3, pod takim
występuje karta DW5550 jako modem gsm.

To jest trzeci rodzaj prawdy, ta karta ma dwa porty COM

Owszem, ale tego drugiego, czyli com4 nie przyjmuje programik, podobnie jak innych jakie sprawdzałem(od com1 po com12)
com3 akceptuje, ale cisza, brak wskazań.

Data: 2012-03-25 22:39:36
Autor: Waldek Godel
Laptop Dell i modem GSM
Dnia Sun, 25 Mar 2012 23:20:51 +0200, BAREK napisa³(a):

Owszem, ale tego drugiego, czyli com4 nie przyjmuje programik, podobnie jak innych jakie sprawdza³em(od com1 po com12)
com3 akceptuje, ale cisza, brak wskazañ.

Jeden jest do sterowania, drugi do transmisji danych.
A nie masz czasem sprzêtowego wy³±cznika od wszystkich interfejsów
bezprzewodowych?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Pawe³

Data: 2012-03-26 16:37:56
Autor: BAREK
Laptop Dell i modem GSM
W dniu 2012-03-25 23:39, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 25 Mar 2012 23:20:51 +0200, BAREK napisał(a):

Owszem, ale tego drugiego, czyli com4 nie przyjmuje programik, podobnie
jak innych jakie sprawdzałem(od com1 po com12)
com3 akceptuje, ale cisza, brak wskazań.

Jeden jest do sterowania, drugi do transmisji danych.
A nie masz czasem sprzętowego wyłącznika od wszystkich interfejsów
bezprzewodowych?

A wiesz co... po raz pierwszy w lapku nie mam tego sprzętowego wyłącznika(nowy Dell Vostro V131) ale sprawdzałem już różne możliwe konfiguracje; włączony/wyłączony modem GSM itp/itd.

Data: 2012-03-26 15:39:05
Autor: Waldek Godel
Laptop Dell i modem GSM
Dnia Mon, 26 Mar 2012 16:37:56 +0200, BAREK napisa³(a):

A wiesz co... po raz pierwszy w lapku nie mam tego sprzêtowego wy³±cznika(nowy Dell Vostro V131) ale sprawdza³em ju¿ ró¿ne mo¿liwe konfiguracje; w³±czony/wy³±czony modem GSM itp/itd.

Fn+jaki¶ klawisz?
Masz na klawiszach jak±¶ antenkê na niebiesko?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

Data: 2012-03-26 16:47:19
Autor: BAREK
Laptop Dell i modem GSM
W dniu 2012-03-26 16:39, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 26 Mar 2012 16:37:56 +0200, BAREK napisał(a):

A wiesz co... po raz pierwszy w lapku nie mam tego sprzętowego
wyłącznika(nowy Dell Vostro V131) ale sprawdzałem już różne możliwe
konfiguracje; włączony/wyłączony modem GSM itp/itd.

Fn+jakiÅ› klawisz?
Masz na klawiszach jakÄ…Å› antenkÄ™ na niebiesko?

WiFi ciągle włączone też było.

Data: 2012-03-25 23:10:25
Autor: Krystek
Laptop Dell i modem GSM
W dniu 2012-03-25 23:03, BAREK pisze:
Do tego programik gps nie daje się zamknąć.
Problemem może być to, że programik jest z 2007 roku a na komputerze
działa Win7 64bit.

Spod menadżera zadań także nie da się zamknąć tego programu?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-03-25 23:21:48
Autor: BAREK
Laptop Dell i modem GSM
W dniu 2012-03-25 23:10, Krystek pisze:
[...]

No jakoś się zaczął wolno, bo wolno ale zamykać, jednak danych żadnych gps nie pokazuje...
Coś jeszcze w ustawieniach ruszać?

Data: 2012-03-26 00:55:28
Autor: Krystek
Laptop Dell i modem GSM
W dniu 2012-03-25 23:21, BAREK pisze:
[...]

No to jest taki programik, że tam więcej już nic nie da się pozmieniać, by zaczęło działać. Mam odbiornik GPS podłączany przewodem USB do komputera i jak wybiorę port COM, do którego menadżer urządzeń przypisał GPS-a to ten program mi normalnie pokazuje satelity i ustalanie pozycji.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Laptop Dell i modem GSM