Laptop HP - zatrzymywanie wentylatora

Data: 2013-01-03 16:26:55
Autor: Jaskiniowiec
Laptop HP - zatrzymywanie wentylatora
Laptop to HP 530. Po "zimnym starcie" i zapuszczeniu mu HyperPi, chodzi  okej z kilka min. (w okolicach 72-77st. C) po czym wiatrak zatrzymuje sie  i temp. rosnie do setki, co skutkuje wylaczeniem.

Wina wiatraka, czy jest moze jeszcze jakis czujnik temperatury, ktory  zawodzi?

W BIOS opcja "FAN Always on" wlaczona, radiator przeczyszczony. Braklo mi  pasty, wiec na razie nie smarowalem procka.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2013-01-04 21:45:20
Autor: Wojciech Waga
Laptop HP - zatrzymywanie wentylatora
On 03/01/13 16:26, Jaskiniowiec wrote:> Laptop to HP 530. Po "zimnym starcie" i zapuszczeniu mu HyperPi, chodzi
> [...]
>
> W BIOS opcja "FAN Always on" wlaczona, radiator przeczyszczony. Braklo
> mi pasty, wiec na razie nie smarowalem procka.

Próbowałeś wymusić rozkręcenie wiatraka?

Pod Linuxem coś takiego powinno to zrobić:

for i in /sys/class/thermal/cooling_device*/cur_state; do echo 1 > $i; done

pod win nie mam pojęcia.

pozdr.
w.

Data: 2013-01-05 08:30:06
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 04.01.2013 o 21:45 Wojciech Waga <na@drzewo.pl> pisze:

> [...]

Pod Linuxem coś takiego powinno to zrobić:

for i in /sys/class/thermal/cooling_device*/cur_state; do echo 1 > $i;  done

Dzieki za podpowiedz. Nie, nie probowalem, ale wlasnie to chodzi i ma  chodzic pod XP. Mimo to zamowilem nowy wiatrak na alledrogo. Obaczymy. Jak  nie pomoze, wtedy bede sie martwil :)

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2013-01-05 09:11:22
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-01-03 16:26, Jaskiniowiec pisze:
Laptop to HP 530. Po "zimnym starcie" i zapuszczeniu mu HyperPi, chodzi
okej z kilka min. (w okolicach 72-77st. C) po czym wiatrak zatrzymuje
sie i temp. rosnie do setki, co skutkuje wylaczeniem.

Opanie! Co Ty z tym lapkiem robisz?
BTW: obecnie grzeję paląc w kominku, więc często jest po prostu za ciepło, ale wziąłem starego desktopa, z niego duży i mały wiatrak, podłączone oba przez ładowarkę od Nokii i temperatura nie przekracza 50 st. C. Zaś obroty utzymują się na poziomie 50%, więc są praktycznie niesłyszalne.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-01-05 13:17:31
Autor: WAM
Laptop HP - zatrzymywanie wentylatora
On Sat, 05 Jan 2013 09:11:22 +0100, "$heikh el $hah"
<sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:

[...]

Nic specjalnego nie musi. Niektore HP maja to do siebie ze sie grzeja.
Mialem 6730(chyba) to sie wprost palil w rekach. Zmienilem na 8470p i
ten nadaje sie do chlodzenia drinkow.

WAM

Data: 2013-01-05 17:08:09
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 05.01.2013 o 09:11 $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> pisze:

[...]

Ja wiem, ze teraz czytanie ze zrozumieniem, to cenna cecha, ktora  wystepuje coraz rzadziej, ale dobrze radze - zanim zdecydujesz sie  cokolwiek napisac, postaraj sie wpierw przeczytac tyle razy, az zrozumiesz  tresc czytana.

To nie moj laptop. Laptop ma uszkodzone chlodzenie. Nie porownuj PieCa do  laptopa, w ktorych jest zupelnie inne chlodzenie. 50stC to nic  nadzwyczajnego i wiekszosc latopow ma taka temp. w idle, a 70stC przy  Skype, albo reklamach flash w tle. Bylo wyraznie napisane, ze laptop  zostal obciazony HyperPi, czyli dwa rdzenie mial obciazone na 100%. Dalej  mam pisac, czy bedziesz dalej udawal ze cos wiesz i jaki to jestes kozak?

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2013-01-06 09:20:29
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 05 Jan 2013 17:08:09 +0100, Jaskiniowiec napisał(a):

[...]

Będzie dalej kozak. Natomiast moim zdaniem z Ciebie też jest niezły kozak,
skoro przesmarowanie procesora pastą termoprzewodzącą po prostu olałeś.

[ Foreman: You are aware of the Hippocratic oath, right? House: The one    ]
[ that starts, "First, do no harm", (...) Yeah. I took a read once. Wasn't ]
[ impressed.            (Gregory House "House M.D. 1x05 Damned If You Do") ]

Data: 2013-01-07 23:14:03
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 06.01.2013 o 09:20 Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> pisze:

[...]

Napisalem, ze nie mialem. Braklo... Inna sprawa, ze radiator na procku nie  byl nawet tkniety. Zdaje sobie sprawe, ze stara pasta mogla wyschnac i  popekac itd ale nie jestem wlasnie kozak, by zdejmowac radiator i nie  dawac nowej pasty, wiec tego nie tknalem. Wyczyscilem jedynie wentylator,  ktory jest *oddzielny* od reszty radiatora (stad lakoniczny opis, bo  liczylem na osoby, ktore mialy w rekach ten model i o tym doskonale  wiedza).

A pytalem czy jest jeszcze inny czujnik (np. na plycie), czy tylko w  wiatraku i procku (gdzie w procku dziala, bo pokazuje prawidlowa temp.). I  ew porady, co w tym konkretnym laptopie/serii siada, a nie wykladni o  temperaturach i smarowaniu prockow.

Nevermind. Google podpowiada, ze jednak wiatraki siadaja w tych modelach..  Nowy wiatrak i tak w drodze, wiec okaze sie po wymianie, czy to bylo to....
--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2013-01-11 02:12:15
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 07 Jan 2013 23:14:03 +0100, Jaskiniowiec napisał(a):

Będzie dalej kozak. Natomiast moim zdaniem z Ciebie też jest niezły  kozak,
skoro przesmarowanie procesora pastą termoprzewodzącą po prostu olałeś.

Napisalem, ze nie mialem. Braklo...

Najpierw się sprawdza, czy się ma pastę dostępną, a potem się zabierać można
za demontaż chłodzenia. :)

[...]

To w takim razie przepraszam - założyłem, że radiator został z procesora
ściągnięty. :)

[...]

Nie wiem, jak to w laptopach bywa, ale może ma dodatkowy czujnik gdzieś pod
gniazdem procesora np.?

Nevermind. Google podpowiada, ze jednak wiatraki siadaja w tych modelach.  Nowy wiatrak i tak w drodze, wiec okaze sie po wymianie, czy to bylo to...

Pożyjesz zobaczysz. :)

[ Love. The slowest form of suicide.                  (znalezione w necie) ]

Laptop HP - zatrzymywanie wentylatora