Laptop HP - zatrzymywanie wentylatora

Data: 2013-01-04 21:45:20
Autor: Wojciech Waga
Laptop HP - zatrzymywanie wentylatora
On 03/01/13 16:26, Jaskiniowiec wrote:> Laptop to HP 530. Po "zimnym starcie" i zapuszczeniu mu HyperPi, chodzi
> okej z kilka min. (w okolicach 72-77st. C) po czym wiatrak zatrzymuje
> sie i temp. rosnie do setki, co skutkuje wylaczeniem.
>
> Wina wiatraka, czy jest moze jeszcze jakis czujnik temperatury, ktory
> zawodzi?
>
> W BIOS opcja "FAN Always on" wlaczona, radiator przeczyszczony. Braklo
> mi pasty, wiec na razie nie smarowalem procka.

Próbowałeś wymusić rozkręcenie wiatraka?

Pod Linuxem coś takiego powinno to zrobić:

for i in /sys/class/thermal/cooling_device*/cur_state; do echo 1 > $i; done

pod win nie mam pojęcia.

pozdr.
w.

Data: 2013-01-05 08:30:06
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 04.01.2013 o 21:45 Wojciech Waga <na@drzewo.pl> pisze:

> [...]

Pod Linuxem coś takiego powinno to zrobić:

for i in /sys/class/thermal/cooling_device*/cur_state; do echo 1 > $i;  done

Dzieki za podpowiedz. Nie, nie probowalem, ale wlasnie to chodzi i ma  chodzic pod XP. Mimo to zamowilem nowy wiatrak na alledrogo. Obaczymy. Jak  nie pomoze, wtedy bede sie martwil :)

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Laptop HP - zatrzymywanie wentylatora