Laptop HP635 i WinXP - problem z instalacja

Data: 2012-04-20 21:08:11
Autor: the_foe
Laptop HP635 i WinXP - problem z instalacja
Mam taki problem, ze za Chiny nie moge zainstolwac XP na tym lapku.
Oryginalnie zainstalowany byl SUSE, usunalem go z liveCD, po porstu usunalem partycje.
Niestety okazalo sie ze BIOS jest mocno okrojony i nie ma prawie zadnych ustawien. Nie ma mozliwosci wylaczenia AHCPI
Proba instalacji XP Pro SP2 prawie od razu wykazala blue screena. w 100% przewidywalne.
Korzystajac z tego watku:
za pomoca nLite dodalem stery z samego dolu. Instaluje z napedu DVD. Instalacja przebiegala pomyslnie do czasu kiedy komputer po raz pierwszy ruszyl z dysku. Na krotki moemnt pojawil sie ekran WinXP bywywalic na ulamek sekundy blue screena i zrobic reset.
http://img854.imageshack.us/img854/9716/bluesc.jpg

Nastepnie trzy razy instalowalem goly XP pro (pierwotne wydanie bez zadnych zmian). Dwa razy ze sterow na podanym z wyzej linku forum elektrody. i trzeci raz na sterach z tej strony:
http://transmitterdown.wordpress.com/2011/08/30/installing-windows-xp-pro-sp2-on-a-hp-635-%E2%80%93-amd-fusion-e350-1-6-ghz-laptop/
lub: http://tinyurl.com/73cmbq9

W pierwszym przypadku system od razu wywalil blue screena. w kolejnych dwoch przypadkach objawy byly takie same: system poprawnie sie instalowal, "przezyl" pierwsz bootowanie sie z dysku. przy wykrywaniu urzadzen ok. 60% paska postepu nastepowalo wywalenie blue screena bez resetu:
http://img594.imageshack.us/img594/5739/bluesc2.jpg

nadmienie:
przetestowalem pamiec i dysk - wszytko niby ok.
sprawdzilem mbr i poprawilem mbrfixem pogrubowe resztki.
pamieci jest 2GB
partycja systemowa 60GB

bede wdzieczny za kazde sugestie.

--
the_foe

Data: 2012-04-20 22:02:28
Autor: Andy Niwinski

"the_foe" <the_foe@wupe.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jmsc6p$tmr$1news.dialog.net.pl...
[...]

A ja twierdz臋, 偶e na 100% padni臋ta jest pami臋膰.

Data: 2012-04-20 23:15:43
Autor: DooMiniK
On 20/04/2012 21:02, Andy Niwinski wrote:

"the_foe" <the_foe@wupe.pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]
A ja twierdz臋, 偶e na 100% padni臋ta jest pami臋膰.

Ma艂o jeszcze widzia艂e艣 w wykonaniu Windowsa XP, jak
nie ma odpowiednich sterownik贸w.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-04-21 01:42:50
Autor: Andy Niwinski

"DooMiniK" <bachus@post.pl> schrieb im Newsbeitrag news:4f91e01d$1news.home.net.pl...
[...]

Przeczytaj dok艂adnie co kolega napisa艂.

Data: 2012-04-21 09:49:10
Autor: DooMiniK
On 21/04/2012 00:42, Andy Niwinski wrote:

[...]

Przeczytaj jeszcze raz co ja napisa艂em, walczy艂em
z tym modelem kilka dni temu.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-04-21 02:37:11
Autor: the_foe
W dniu 2012-04-20 22:02, Andy Niwinski pisze:
A ja twierdz臋, 偶e na 100% padni臋ta jest pami臋膰.

zrobile stress test (memtest86+) i nic nie wykazal.
Sprawdzilem logi instalacji, ostatnia czynnosc zapisana to instalacja procesora.

--
the_foe

Data: 2012-04-20 23:15:00
Autor: DooMiniK
On 20/04/2012 20:08, the_foe wrote:
Mam taki problem, ze za Chiny nie moge zainstolwac XP na tym lapku.
Oryginalnie zainstalowany byl SUSE, usunalem go z liveCD, po porstu
usunalem partycje.
[...]

Dok艂adnie to samo robi艂em tydzie艅 temu - laptop nie ma w BIOSie
mo偶liwo艣ci prze艂膮czenia z AHCI. B臋dzie NTG, no ale:
- http://www.nliteos.com/
- RAID7xx
- zintegrowa膰 sterowniki.

Jak masz stacj臋 dysk贸w USB + dyskietk臋 b臋dzie szybciej.

http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Systems-and/General-XP-Downgrade-Guide-for-HP-Laptops/td-p/83267

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-04-21 00:37:16
Autor: the_foe
W dniu 2012-04-21 00:15, DooMiniK pisze:
[...]

napisalem, przeciez ze to zrobilem.

--
the_foe

Data: 2012-04-21 00:30:04
Autor: DooMiniK
On 20/04/2012 23:37, the_foe wrote:
[...]

No to s艂abo doczyta艂em; raz te偶 mia艂em podobny objaw, p贸藕niej
inne sterowniki wgra艂em. Mog臋 da膰 Ci ISO z kt贸rego ja instalowa艂em.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-04-21 02:48:48
Autor: the_foe
W dniu 2012-04-21 01:30, DooMiniK pisze:

No to s艂abo doczyta艂em; raz te偶 mia艂em podobny objaw, p贸藕niej
inne sterowniki wgra艂em. Mog臋 da膰 Ci ISO z kt贸rego ja instalowa艂em.

a jaki masz procek, bo ten lapek wystepuje w 3. wersjach? Athlon II Mobile, E-300 i E-450.
Jaka masz wersje BIOS?
Jakie stery wgrales? Bo mnie sie udalo tylko te do RAIDA.

Dzieki

--
the_foe

Data: 2012-04-21 09:48:20
Autor: DooMiniK
On 21/04/2012 01:48, the_foe wrote:
[...]

1) ci臋偶ko mi ju偶 b臋dzie sprawdzi膰 jaki procesor, w papierach
musz臋 poszuka膰 (wr贸ci艂 na produkcj臋 u klienta)
2) sterowniki praktycznie wszystkie 'wesz艂y', poza gor膮cymi
klawiszami (jasno艣膰 itd., nie chcia艂o si臋 z tym babra膰).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-04-24 00:59:13
Autor: the_foe
W dniu 2012-04-20 21:08, the_foe pisze:
[...]

problem rozwiazany: sterowniki SATA wspolgraja tylko z XP SP3. Po wgraniu tego dodatku wszytko dziala perfekt.

--
the_foe

Laptop HP635 i WinXP - problem z instalacja