Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora

Data: 2015-03-30 18:45:29
Autor: Netx
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Mam takie pytanie jak byście oceniali szanse że w laptopie Lenovo T530 zadziała procesor i7-3540m jeśli na liście części zamiennych nie ma tego cpu tylko dwu rdzeniowe kończą się na i7-3520m? Kusi mnie żeby zalicytować ten CPU i7-3540m na ebay bo jest na razie tanio w licytacji, ale nie umiem oszacować szans że on zadziała na moim laptopie. Quady odpadają bo moje chłodzenie jest na 35W TDP a wolę mieć szybkie dwa rdzenie niż cztery wolniejsze. W tej chwili mam zainstalowany jakiś core i5.

Data: 2015-03-31 10:00:56
Autor: pawelWN
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Kup sobie jakis SSD i bedzie to lepsze rozwiazanie niz wymiana procesora.

Data: 2015-03-31 10:42:30
Autor: Jacek Maciejewski
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia Tue, 31 Mar 2015 10:00:56 +0200, pawelWN napisa(a):

Kup sobie jakis SSD i bedzie to lepsze rozwiazanie niz wymiana procesora.

Te jestem takiego zdania.
--
Jacek
Dziesi przykaza ma 279 sw.

Data: 2015-03-31 11:14:43
Autor: Poldek
Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Tue, 31 Mar 2015 10:00:56 +0200, pawelWN napisa(a):

Kup sobie jakis SSD i bedzie to lepsze rozwiazanie niz wymiana procesora.

Te jestem takiego zdania.

Kup sobie SSHD, bdzie taniej, duo wicej miejsca na dysku i mniej problemw ni z SSD.

Data: 2015-03-31 11:44:44
Autor: Jacek Maciejewski
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia Tue, 31 Mar 2015 11:14:43 +0200, Poldek napisa(a):

Jacek Maciejewski wrote:
[...]

A po co komu na lapku setki GB?? Jak ju nie masz desktopa a jednak
musisz kisi takie iloci danych to dokupi dysk zewntrzny do lapka. I
niby to jakich problemw bdzie mniej z SSHD ni z SSD?

Data: 2015-03-31 11:53:06
Autor: RadoslawF

Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Tue, 31 Mar 2015 10:00:56 +0200, pawelWN napisał(a):

Kup sobie jakis SSD i bedzie to lepsze rozwiazanie niz wymiana procesora.

Też jestem takiego zdania.

Kup sobie SSHD, będzie taniej, dużo więcej miejsca na dysku i mniej
problemów niż z SSD.

A po co komu na lapku setki GB?? Jak już nie masz desktopa a jednak
musisz kisić takie ilości danych to dokupić dysk zewnętrzny do lapka. I
niby to jakich problemów będzie mniej z SSHD niż z SSD?

Do trzymania danych.
Ty jak rozumiem masz w laptopie dysk mający mniej niż setkę GB ?
I skoro tobie taki wystarczy zakładasz ze inny też musi wystarczyć.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-31 15:27:37
Autor: Jacek Maciejewski
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia Tue, 31 Mar 2015 11:53:06 +0200, RadoslawF napisa(a):

Do trzymania danych.
Ty jak rozumiem masz w laptopie dysk majcy mniej ni setk GB ?
I skoro tobie taki wystarczy zakadasz ze inny te musi wystarczy.

Ja w ogle lapka nie mam, nie ebym nie mg. Ale po co... lapek suy
do doranego posuenia si netem w podry czy terenie lub do pracy z
jakim wyspecjalizowanym programem w terenie a ja tego nie potrzebuj.
Wrzucasz tam co bdziesz potrzebowa na wyjedzie a po powrocie robisz
porzdek. Lapek jako jedyny komp w domu ma racj bytu tylko w
sporadycznych przypadkach (np. kiedy wicej pracujesz w terenie ni w
domu) i wtedy masz dysk zewntrzny na domowy magazyn mieci i zdj z
cioci imienin. I prosz mi nie wciska jakch dziwnych implikacji
obliczonych na zrobienie flejma.

Data: 2015-03-31 16:27:49
Autor: RadoslawF
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora

Do trzymania danych.
Ty jak rozumiem masz w laptopie dysk mający mniej niż setkę GB ?
I skoro tobie taki wystarczy zakładasz ze inny też musi wystarczyć.

Ja w ogóle lapka nie mam, nie żebym nie mógł. Ale po co...

To dlaczego nie mając nawet laptopa narzucasz innym jakąś
pojemność dysku ? która wedle specjalisty nie mającego laptopa
ma być dla nich wystarczająca. Syn byłego pierwszego sekretarza
czy innej czerwonej swołoczy ?

Pozdrawiam

Data: 2015-03-31 16:30:57
Autor: Jacek Maciejewski
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia Tue, 31 Mar 2015 16:27:49 +0200, RadoslawF napisa(a):

To dlaczego nie majc nawet laptopa narzucasz innym jak
pojemno dysku ?

Bo mam, w przeciwiestwie do ciebie jakie pojcie o tym o czym mwi :)
I nie narzucam pojemnoci (ani niczego w ogle) tylko zachwalam
szybko. --

Data: 2015-03-31 19:33:32
Autor: RadoslawF
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora

To dlaczego nie mając nawet laptopa narzucasz innym jakąś
pojemność dysku ?

Bo mam, w przeciwieństwie do ciebie jakieś pojęcie o tym o czym mówię :)
I nie narzucam pojemności (ani niczego w ogóle) tylko zachwalam
szybkość.

Nie masz pojęcia i kłamiesz.
Ten tekst "A po co komu na lapku setki GB??" pisał ktoś inny ?

Pozdrawiam

Data: 2015-03-31 17:38:42
Autor: Michal Lukasik
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
On 31/03/2015 10:53, RadoslawF wrote:

Do trzymania danych.

Taaa, pewnie jeszcze b.wanych. eby byo je atwiej straci. ;D

Ty jak rozumiem masz w laptopie dysk majcy mniej ni setk GB ?

Tak. Mam 32GB. Baaa, mam na nim dwa sprawne systemy operacyjne i wystarcza mi do mojej pracy bo mam na nim tylko te dane, ktre rzeczywicie potrzebuj. Reszta ley w "bezpiecznym" miejscu.

I skoro tobie taki wystarczy zakadasz ze inny te musi wystarczy.

Nie wiem, co On zaoy, ale ja zakadam, e czowiek pewnie nie zdaje sobie sprawy ile i jakie ma moliwoci i potrzebuje rady w tym temacie. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-03-31 19:36:58
Autor: RadoslawF
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
W dniu 2015-03-31 o 18:38, Michal Lukasik pisze:

Do trzymania danych.

Taaa, pewnie jeszcze b.ważnych. Żeby było je łatwiej stracić. ;D

bardzo ważne to się trzyma w archiwum, w lapku trzyma się
te które powinny być pod ręką.

Ty jak rozumiem masz w laptopie dysk mający mniej niż setkę GB ?

Tak. Mam 32GB. Baaa, mam na nim dwa sprawne systemy operacyjne i
wystarcza mi do mojej pracy bo mam na nim tylko te dane, które
rzeczywiście potrzebuję. Reszta leży w "bezpiecznym" miejscu.

Gratuluję. Podasz więcej danych o tym laptopie ?

I skoro tobie taki wystarczy zakładasz ze inny też musi wystarczyć.

Nie wiem, co On założył, ale ja zakładam, że człowiek pewnie nie zdaje
sobie sprawy ile i jakie ma możliwości i potrzebuje rady w tym temacie. ;D

To jaką redę mu udzieliłeś w temacie wymiany procesora ?
Bo inne są już chyba w innym temacie czego fanatyczni
krzykacze na temat zakładania wszędzie i wszystkim SSD
jakoś nie dostrzegają.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-31 21:50:28
Autor: Michal Lukasik
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
On 31/03/2015 18:36, RadoslawF wrote:

bardzo wane to si trzyma w archiwum, w lapku trzyma si
te ktre powinny by pod rk.

To pisz, e te 32GB akurat wystarcza na wszystko co niezbdne. Chciae przykadu, e starcza mniej ni setki GB to masz.
Zarzucasz komu, e co z gry *zakada* a sam robisz dokadnie to samo.

Gratuluj. Podasz wicej danych o tym laptopie ?

Po co? Tematem dyskusji nie jest mj laptop i nie ja pytam co w nim ulepszy.

To jak red mu udzielie w temacie wymiany procesora ?

adnej. Bo IMO ta wymiana nie ma sensu z ekonomicznego punktu widzenia (pomijam ju niepewno co do kompatybilnoci sprztu).

Bo inne s ju chyba w innym temacie czego fanatyczni
krzykacze na temat zakadania wszdzie i wszystkim SSD
jako nie dostrzegaj.

Nie wszdzie i nie wszystkim.

I taka uwaga przy okazji. Komu kto nigdy nie mia SSD przewanie wydaje si, e eby byo sprawnie i szybko trzeba przerzuci na niego wszystkie programy i dane a tak nie jest. Ale to trzeba troch pouywa SSD by si o tym przekona.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-04-03 10:03:57
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:

Tak. Mam 32GB. Baaa, mam na nim dwa sprawne systemy operacyjne i
wystarcza mi do mojej pracy bo mam na nim tylko te dane, ktre
rzeczywicie potrzebuj. Reszta ley w "bezpiecznym" miejscu.

Jak to leciao? "64 kb wystarczy kademu..." :-)

Data: 2015-04-04 20:00:44
Autor: Michal Lukasik
On 03/04/2015 09:03, Poldek wrote:

Jak to leciao? "64 kb wystarczy kademu..." :-)

Hehe. 640KB jeli ju by dokadnym. Poza tym porwnanie IMO cakiem nie trafione bo na powysze wpywu nie miae, a w przypadku dyskutowanym wybr jest i to spory.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-03-31 20:21:11
Autor: Poldek

Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Po to, eby nie pokazyway si komunikaty w rodzaju "Dysk peny, usu dane".

Data: 2015-04-01 00:31:39
Autor: Jacek Maciejewski
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia Tue, 31 Mar 2015 20:21:11 +0200, Poldek napisa(a):

Po to, eby nie pokazyway si komunikaty w rodzaju "Dysk peny, usu dane".

Rzeczywicie, mona si zamartwi na mier widzc co takiego  :)

Data: 2015-04-01 10:23:14
Autor: Poldek
Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Tue, 31 Mar 2015 20:21:11 +0200, Poldek napisa(a):

Po to, eby nie pokazyway si komunikaty w rodzaju "Dysk peny, usu dane".

Rzeczywicie, mona si zamartwi na mier widzc co takiego  :)

Wiemy, wiemy, ty jeste twardziel i takie komunikaty dla ciebie to tylko adrenalina do dalszej walki....

Data: 2015-03-31 11:59:41
Autor: Chris
W dniu 2015-03-31 o 11:14, Poldek pisze:
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Duo droej, jakie niby problemy ma SSD?

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori pojazdu.

Data: 2015-03-31 16:29:09
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-03-31 o 11:59, Chris pisze:

[...]

Dużo drożej, jakie niby problemy ma SSD?

To ja poproszę ten tańszy dysk SSD w cenie nie większej od SSHD.
Dysk ma mieć 1TB.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-04-01 08:20:13
Autor: Chris
W dniu 2015-03-31 o 16:29, RadoslawF pisze:
[...]

Masz rację ale:
SSHD 1TB to ok 1000zł, niestety 1TB SSD w tej cenie nie będzie ale do laptopa 512MB w cenie 750zł wystarczy, to nie stacjonarka gdzie ma się magazyn filmów(backup) :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-04-01 10:37:32
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-04-01 o 08:20, Chris pisze:

[...]

Więc na przyszłość nie kłam i nikt nie będzie zwracał ci uwagi.

SSHD 1TB to ok 1000zł, niestety 1TB SSD w tej cenie nie będzie ale do
laptopa 512MB w cenie 750zł wystarczy, to nie stacjonarka gdzie ma się
magazyn filmów(backup) :)

Niedawno pomagałem wybrać lapka koledze, pojemność dysku wybrał sobie
sam. Czyli wygrało SSHD 1TB. A człowiek ma stacjonarny z dyskiem 2TB
w domu. Na koniec nie wiem skąd cena tysiąca złotych za 1TB SSHD ?
Pierwszy jaki znalazłem przez google kosztował 359zł.
http://www.redcoon.pl/B452589-Seagate-Laptop-SSHD-1TB_HDD-notebookowe-do-25?refId=ceneo
Na allegro ceny są od 250 do 405zł.
Znowu ceny dysków SSD też są jakby wyższe od tej którą podawałeś.
Dyski 500GB kosztują od 720 do 920zł.

Wyjaśnisz dlaczego tak często mijasz się z prawdą ?
Bo wedle tego co znalazłem w sieci mamy dysk SSHD 1TB za 360zł
kontra dysk SSD 1TB za 1247zł. Jak dla mnie to nie ma porównania
z powodu kolosalnej różnicy cen.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-01 11:28:38
Autor: Chris
W dniu 2015-04-01 o 10:37, RadoslawF pisze:
[...]

Sam nie kłam i nie wprowadzaj w błąd innych chyba że ufasz tylko marketing.

[...]

No i?

w domu. Na koniec nie wiem skąd cena tysiąca złotych za 1TB SSHD ?

Bo tyle kosztuje.

Pierwszy jaki znalazłem przez google kosztował 359zł.
http://www.redcoon.pl/B452589-Seagate-Laptop-SSHD-1TB_HDD-notebookowe-do-25?refId=ceneo

Zajebiście duży ten SSD  :):):):)
pamięć NAND MLC 8 GB

nawet systemu nie da się zainstalować, te NIBY SSHD to zwykłe HDD z większym CACHE.

Na allegro ceny są od 250 do 405zł.
Znowu ceny dysków SSD też są jakby wyższe od tej którą podawałeś.
Dyski 500GB kosztują od 720 do 920zł.

No i ?

Wyjaśnisz dlaczego tak często mijasz się z prawdą ?
Bo wedle tego co znalazłem w sieci mamy dysk SSHD 1TB za 360zł
kontra dysk SSD 1TB za 1247zł. Jak dla mnie to nie ma porównania
z powodu kolosalnej różnicy cen.

Jedyny dysk SSHD produkuje WD i jest to SSD 120GB + 1TB HDD a ten kosztuje ok 1000zł

SSHD WD BLACK 120GB SSD+1TB HDD 2,5" WD1001X06XDTL
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=1190

Więc jak nie masz o czymś pojęcia to zamilcz i nie kompromituj się więcej.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-04-01 22:14:16
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-04-01 o 11:28, Chris pisze:

[...]

Ale to ty a nie ja kłamałem w temacie cen dysków SSHD i SSD.

[...]

wybrał inaczej niż ty piszesz.

w domu. Na koniec nie wiem skąd cena tysiąca złotych za 1TB SSHD ?

Bo tyle kosztuje.

Można linka ?
Ja linka z ceną 360zł podałem.

[...]

Bo dyski SSHD tonie dwa dyski w jednym tylko zwykły dysk
mechaniczny z cachem w SSD.

Na allegro ceny są od 250 do 405zł.
Znowu ceny dysków SSD też są jakby wyższe od tej którą podawałeś.
Dyski 500GB kosztują od 720 do 920zł.

No i ?

No i pokazuje to że zwyczajnie skłamałeś podając całkiem
inne ceny.

[...]

To nie jest dysk SSHD tylko hybryda dwa w jednym.  :-)

SSHD WD BLACK 120GB SSD+1TB HDD 2,5" WD1001X06XDTL
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=1190

Więc jak nie masz o czymś pojęcia to zamilcz i nie kompromituj się więcej.

Na stronie do której byłeś łaskaw podać linka nie twierdzą że
jest to dysk SSHD tylko że jest to "Dual Drives (SSD + HDD)".
Wychodzi na to że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
Więc może sam przestań się kompromitować a rozmówców przeproś
za uporczywe wprowadzanie w błąd.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-02 03:50:26
Autor: s.grushka83
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
nawet systemu nie da si zainstalowa, te NIBY SSHD to zwyke HDD z wikszym CACHE.

bo to sa dyski SSHD. 8 gb ssd jest uzywany jako cache dla OS + aplikacji + czesto uzywanych danych.

to do czego linka dales nie jest nazywanym sshd nawet przez producenta. ot, taki potworek wymagajacy dodatkowego softu.

Data: 2015-04-02 19:47:11
Autor: Poldek
Chris wrote:
[...]

Właśnie o to chodzi, że SSHD nie potrzebuje wielkiego i drogiego jak złoty sracz SSD. SSHD sam się uczy, które dane są często czytane - pliki związane z uruchamianiem systemu (nie cały system, bo i po co?), pliki często uruchamianych programów i wszystko inne, co jest często czytane. Zresztą on w ogóle się nie zastanawia i nie odróżnia, co jest plikiem systemu, a co nie. Interesuje go tylko, czy powtarza się czytanie określonych danych. Dane, które są często czytane z HHD są automagicznie, bez udziału użyszkodnika, bez jego wiedzy, ba - bez wiedzy OSa - umieszczane cachu SSD. Efekt jest taki, że po paru przelotach system działa responsywnie, jak system zainstalowany na kosztownym SSD, a pojemność jest taka jak niedrogiego HDD, a cena niewiele wyższa niż HDD.

Data: 2015-04-02 21:23:49
Autor: Michal Lukasik
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
On 02/04/2015 18:47, Poldek wrote:

Wanie o to chodzi, e SSHD nie potrzebuje wielkiego i drogiego jak
zoty sracz SSD. SSHD sam si uczy, ktre dane s czsto czytane - pliki
zwizane z uruchamianiem systemu (nie cay system, bo i po co?), pliki
czsto uruchamianych programw i wszystko inne, co jest czsto czytane.
Zreszt on w ogle si nie zastanawia i nie odrnia, co jest plikiem
systemu, a co nie. Interesuje go tylko, czy powtarza si czytanie
okrelonych danych. Dane, ktre s czsto czytane z HHD s
automagicznie, bez udziau uyszkodnika, bez jego wiedzy, ba - bez
wiedzy OSa - umieszczane cachu SSD. Efekt jest taki, e po paru
przelotach system dziaa responsywnie, jak system zainstalowany na
kosztownym SSD, a pojemno jest taka jak niedrogiego HDD, a cena
niewiele wysza ni HDD.

ROTFL. Bzdura. Dowodz tego testy. Ju podaem odnoniki do testw tego "cudu", ktry tak chwalisz.
Zastanw si jak wiele z tego 1TB moe pomieci 8GB (0,008 pojemnoci napdu). Teraz przelicz ile danych jest odczytanych przy starcie OS wczajc w to wszelkie tmp, plik wymiany itd., dodaj do tego inny soft. Teraz pomyl jak czsto bdzie ten cache zmieniany, albo po prostu pomijany. Gdzie wtedy ta wydajno jak SSD?
Nie ma cudw. To zwyka prowizorka.
Wiele testw udowodnio ju, e buforowanie w SSD (zwaszcza tak maym) *wszystkiego* (a takie s w tej chwili algorytmy w tych "cudach") co jest odczytywane z czci HDD jest nieefektywne i w skrajnych przypadkach prowadzi do efektu odwrotnego do zamierzonego czyli spadku wydajnoci.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-04-03 08:48:06
Autor: Chris
W dniu 2015-04-02 o 22:23, Michal Lukasik pisze:

ROTFL. Bzdura. Dowodz tego testy. Ju podaem odnoniki do testw tego
"cudu", ktry tak chwalisz.

Po co tu dyskutowa, nie sta go na normalne rozwizania to bdzie chwali to co ma, nie da rady przekona inaczej.

https://www.youtube.com/watch?v=9fVSLFYWTZk

Data: 2015-04-03 10:25:24
Autor: Poldek
Chris wrote:
[...]

Przepacie cikie pienidze za dwa dyski, ktre daj to samo co 4 razy taszy SSD i teraz usiujesz sobie zracjonalizowa.

Data: 2015-04-03 10:35:09
Autor: Chris
W dniu 2015-04-03 o 10:25, Poldek pisze:
Chris wrote:
[...]

Jeden miaem firmowo w laptopie i tylko dokupiem SSD a taki ukad jest kilka razy szybszy ni dowolny SSHD.

Data: 2015-04-03 10:27:40
Autor: Poldek
Chris wrote:
[...]

Przepacie cikie pienidze za dwa dyski, ktre daj to samo co 4 razy taszy SSHD i teraz usiujesz sobie zracjonalizowa.

Data: 2015-04-03 08:55:59
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-02, o godz. 19:47:11
Poldek <pugilares@interia.eu> napisa(a):

wiedzy OSa - umieszczane cachu SSD. Efekt jest taki, e po paru przelotach system dziaa responsywnie, jak system zainstalowany na kosztownym SSD,

Ju Ci pisaem: nie opowiadaj naiwnym bajek nijak majcych si do
rzeczywistoci.

Zdrwko

Data: 2015-04-03 10:29:14
Autor: Poldek
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
[...]

W przeciwiestwie do ciebie mam przed sob w tej chwili kompa, ktry chodzi na SSHD i wiem, co pisz :-)

Zakadam si, e nigdy nie miae stycznoci z SSHD w realu i opierasz si tylko na swoich wyobraeniach.

Data: 2015-04-03 10:37:22
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-03, o godz. 10:29:14
Poldek <pugilares@interia.eu> napisa(a):

W przeciwiestwie do ciebie mam przed sob w tej chwili kompa, ktry chodzi na SSHD i wiem, co pisz :-)

Wic ciesz si Twoj protez ale nie wprowadzaj innych w bd e da im
to wydajno SSD.

Zakadam si, e nigdy nie miae stycznoci z SSHD w realu i
opierasz si tylko na swoich wyobraeniach.

Znw sam ze sob dyskutujesz i co znasz mnie lepiej ni ja sam? A moe
nie czytasz tego co si do Ciebie pisze. Bo wtedy by przeczyta moe
to:

From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz"
Date: Wed, 1 Apr 2015 12:01:05 +0200
Newsgroups: pl.comp.pecet

I wida to zarwno w testach jak i realu. Mam w tej chwili w firmie ~30
laptopw z czego ~8-9 ma SSHD (Dell to pakuje z upodobaniem do
laptopw "biznesowych", ~6-7SSD a reszta HDD. I jeli chodzi o
responsywno systemu to SSD jest bezkonkurencyjne. SSHD niby troch
lepiej ale tak naprawd troch poprawy w stosunku do HDD wida w
sytuacji gdy uywany jest system i 1-2 aplikacje. Przy wikszej iloci
zarwno aplikacji jak i danych wydajno jest taka sobie. Daje zna o
sobie may bufor SSD.

Przyjmij wreszcie do wiadomoci e s tu ludzie ktrzy maj do
czynienia z ciut wiksz iloci sprztu ni Twj laptop i jedna sztuka
dysku SSHD.

Zdrwko

Data: 2015-04-03 10:40:01
Autor: Chris
W dniu 2015-04-03 o 10:29, Poldek pisze:
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
[...]

Teraz to nie Real tylko Auchan ..

Co do wydajnoci nie kam i nie prowadzaj ludzi w bd nie mwic o tym e si omieszasz tym co piszesz.

TESTY SSHD w porwniaiu do SSD i HDD:

http://pclab.pl/art54468-3.html
http://pclab.pl/art54468-4.html
http://pclab.pl/art54468-5.html
http://pclab.pl/art54468-6.html

Data: 2015-04-03 20:15:59
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-04-03 o 10:40, Chris pisze:

wiedzy OSa - umieszczane cachu SSD. Efekt jest taki, że po paru
przelotach system działa responsywnie, jak system zainstalowany na
kosztownym SSD,

Już Ci pisałem: nie opowiadaj naiwnym bajek nijak mających się do
rzeczywistości.

W przeciwieństwie do ciebie mam przed sobą w tej chwili kompa, który
chodzi na SSHD i wiem, co piszę :-)

Zakładam się, że nigdy nie miałeś styczności z SSHD w realu i opierasz
się tylko na swoich wyobrażeniach.

Teraz to nie Real tylko Auchan ..

Co do wydajności nie kłam i nie prowadzaj ludzi w błąd nie mówiąc o tym
że się ośmieszasz tym co piszesz.

TESTY SSHD w porówniaiu do SSD i HDD:

Ciekawe testy. Tam gdzie SSHD ma czas czy okazję nauczyć się
potrzeb użytkownika w sposób widoczny zbliża się do SSD za
jedną trzecią jego ceny i mając cztery razy większa pojemność.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-04 20:00:15
Autor: Michal Lukasik
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
On 03/04/2015 19:15, RadoslawF wrote:

Ciekawe testy. Tam gdzie SSHD ma czas czy okazj nauczy si
potrzeb uytkownika w sposb widoczny zblia si do SSD za
jedn trzeci jego ceny i majc cztery razy wiksza pojemno.

Nikt (przynajmniej ja) nie kwestionuje, e jest szybciej ni HDD, ale nigdy nie bdzie tak szybko jak z SSD - dochodz algorytmy analizujce przepyw danych a to zawsze bdzie zajmowao cz zasobw. Ponadto chodzi o rozmiar tego SSD, tak naprawd miejsca w nim na OS i niewiele wicej. Majc osobny SSD masz *cakowit* kontrol nad tym do czego masz szybki dostp - i na tym polega prawdziwa przewaga SSD+HDD nad SSHD.

Tak sobie dzi mylaem o tym rozwizaniu (buforowaniu wszystkiego jak leci) i id o zakad, e niedugo usyszymy o masowym spadku wydajnoci w tych "demonach prdkoci" z racji powstania wirusw zapychajcych ten "wynalazek". IMO bardzo atwe do stworzenia. Kwestia zabezpiecze pewnie dodatkowo jeszcze obniy wydajno tego "twora".
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-04-05 00:46:56
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-04-04 o 21:00, Michal Lukasik pisze:

Ciekawe testy. Tam gdzie SSHD ma czas czy okazję nauczyć się
potrzeb użytkownika w sposób widoczny zbliża się do SSD za
jedną trzecią jego ceny i mając cztery razy większa pojemność.

Nikt (przynajmniej ja) nie kwestionuje, że jest szybciej niż HDD, ale
nigdy nie będzie tak szybko jak z SSD - dochodzą algorytmy analizujące
przepływ danych a to zawsze będzie zajmowało część zasobów. Ponadto
chodzi o rozmiar tego SSD, tak naprawdę miejsca w nim na OS i niewiele
więcej. Mając osobny SSD masz *całkowitą* kontrolę nad tym do czego masz
szybki dostęp - i na tym polega prawdziwa przewaga SSD+HDD nad SSHD.

Przewaga polega na szybszym dostępie do komórek pamięci od rozwiązania
mechanicznego jakim jest ruch głowicy i szukanie potrzebnego sektora.
Rozwiązanie mechaniczne ma swoje zalety jak pojemność czy niska cena
ale szybkością dostępu nie dorówna SSD nigdy.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-07 09:42:00
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-04, o godz. 20:00:15
Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> napisa(a):

> [...]

analizujce przepyw danych a to zawsze bdzie zajmowao cz
zasobw. Ponadto chodzi o rozmiar tego SSD, tak naprawd miejsca w

Te testy maj jeszcze jedno zafaszowanie w przypadku SSHD: s robione
na czystej instalacji systemu bez zainstalowanych innych programw poza
narzdziami testowymi. I to si do dobrze mieci w cache dysku SSHD W
efekcie w wyniki s zafaszowane w porwnaniu do normalnej pracy gdy
korzysta si zwykle z kilku/kilkunastu aplikacji wydajno jest
mniejsza bo po pierwsze aplikacje nie mieszcz si w cache w caoci a
poza tym trwa ciga rywalizacja midzy nimi zalena od tego co akurat
jest ostatnio uywane.

Zdrwko

Data: 2015-03-31 20:34:13
Autor: Poldek
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Tak, duo droej SSD ni SSHD.
Sprawdziem aktualne ceny i
SSD 500 GB = 948 z
SSHD 500 GB = 279 z

Problemy np. takie, e nie z kadym starym laptopem SSD dziaa jak naley. SSHD jest dla systemu zwykym dyskiem i nie istniej przy nim zagadnienia w rodzaju TRIM, przestawiania czego w BIOSie.

Data: 2015-04-01 08:17:15
Autor: Chris
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Ale ty piszesz o dysku ktry ma cache SSD a nie porzdnej hybrydzie, taki dysk to ju 1000z za 120SSD+1TB

Problemy np. takie, e nie z kadym starym laptopem SSD dziaa jak
naley.

Podaj niby jaki a nie opierasz si na mitach.

SSHD jest dla systemu zwykym dyskiem i nie istniej przy nim
zagadnienia w rodzaju TRIM, przestawiania czego w BIOSie.

Bo to o czym piszesz to zwyky dysk z wikszym cache. S dyski SSD+HDD w jednym.

Data: 2015-04-01 10:24:37
Autor: Poldek
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Ja pisz o dysku SSHD
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=dysk+sshd+jak+dzia%C5%82a

Data: 2015-04-01 11:32:46
Autor: Chris
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Marketing i nic wicej:

Nawet zwyky HDD RED w testach kopiowania jest szybszy:

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/08/seagate_sshd/charts/action_searchncq.png

Data: 2015-04-01 11:36:59
Autor: Poldek
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Od razu wida, e nie miae nigdy dysku SSHD.
Testy mao mnie interesuj. Ja widz, jak to dziaa w realnym yciu, a nie na testach.

Data: 2015-04-01 11:38:17
Autor: Chris
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Ok, ufaj dalej swojej wiedzy i realnemu yciu ...

Data: 2015-04-01 11:47:04
Autor: Chris
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Bo nikt nam nie powie e biae jest biae a czarne jest czarne ... ju gdzie to syszaem :)

Data: 2015-04-01 10:40:51
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-04-01 o 08:17, Chris pisze:

[...]

Tak, dużo drożej SSD niż SSHD.
Sprawdziłem aktualne ceny i
SSD 500 GB = 948 zł
SSHD 500 GB = 279 zł

Ale ty piszesz o dysku który ma cache SSD a nie porządnej hybrydzie,
taki dysk to już 1000zł za 120SSD+1TB

Problemy np. takie, że nie z każdym starym laptopem SSD działa jak
należy.

Podaj niby jaki a nie opierasz się na mitach.

SSHD jest dla systemu zwykłym dyskiem i nie istnieją przy nim
zagadnienia w rodzaju TRIM, przestawiania czegoś w BIOSie.

Bo to o czym piszesz to zwykły dysk z większym cache. Są dyski SSD+HDD w
jednym.

Mylisz pojęcia. Masz niżej przykład taniego dysku SSHD:

Data: 2015-04-01 11:30:10
Autor: Chris
W dniu 2015-04-01 o 10:40, RadoslawF pisze:
[...]

To pokaż mi wydajność tego monstrum :)

pamięć NAND MLC 8 GB

Ot i całe jego SSD.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-04-01 11:40:28
Autor: Poldek
Chris wrote:
[...]

Poczytaj trochę o zasadach działania SSHD.
Jak masz ka$$$ę na 1 TB SSD, to płać i nie dyskutuj tutaj, bo my mówimy o rozwiązaniu, które kosztuje niewiele więcej niż zwykły dysk HDD tej samej pojemności, a w codziennym użytkowaniu - uruchamianie systemu, uruchamianie aplikacji, najczęściej wykonywane czynności - daje komputerowi kopa zbliżonego do SSD.

Data: 2015-04-01 11:46:35
Autor: Chris
W dniu 2015-04-01 o 11:40, Poldek pisze:
Chris wrote:
[...]

Kopa? chyba kopniaczka w porównaniu do SSD ale proponuję skończyć bo przeskakujesz z tematów wydajności na ceny byle tylko coś napisać i nie zgodzić się z tym że SSHD w wykonaniu Seagate to w 90% tylko bełkot markengowy a nie prawdziwe rozwiązanie SSHD jaki ma np. WD.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-04-01 22:46:42
Autor: Poldek
Chris wrote:

[...]

Od razu widać, że na temat SSHD wypowiadasz się na podstawie doświadczeń z tym typem dysku, którego nie posiadasz.

Data: 2015-04-01 12:01:05
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-01, o godz. 11:40:28
Poldek <pugilares@interia.eu> napisa(a):

Poczytaj troch o zasadach dziaania SSHD.
Jak masz ka$$$ na 1 TB SSD, to pa i nie dyskutuj tutaj, bo my
mwimy o rozwizaniu, ktre kosztuje niewiele wicej ni zwyky dysk
HDD tej samej pojemnoci, a w codziennym uytkowaniu - uruchamianie
systemu, uruchamianie aplikacji, najczciej wykonywane czynnoci -
daje komputerowi kopa zblionego do SSD.

Ucilajc - nie daje kopa zblionego do SSD. Daje troch lepsz
szybko ale tylko dla danych ktre s czsto czytane. Nie przypieszy
operacji wykonywanych na wikszych plikach albo na czsto zmieniajcych
si plikach. To taka proteza dajca userom zwykych HDD ciut prdkoci.
Natomiast realnie jest sporo wolniejsza od SSD.

[...]

Gdybym mi pooy nacisk na wydajno to brabym SSD. Jeli pojemno
to szybki dysk HDD. SSHD to taki kompromis typu ni pies - ni wydra. Za
mae SSD i za wolne HDD.

Zdrwko

Data: 2015-04-01 12:07:15
Autor: Chris
W dniu 2015-04-01 o 12:01, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Gdybym mi pooy nacisk na wydajno to brabym SSD. Jeli pojemno
to szybki dysk HDD. SSHD to taki kompromis typu ni pies - ni wydra. Za
mae SSD i za wolne HDD.

Bo to w sumie nie SSD tylko HDD + 8GB cache dla tego daje przyrost tylko na maych plikach.

Data: 2015-04-01 20:47:07
Autor: Poldek
Chris wrote:
[...]

Nadal nie zapoznae si z zasad dziaania SSHD.

Data: 2015-04-02 09:11:52
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-01, o godz. 20:47:07
Poldek <pugilares@interia.eu> napisa(a):

> Bo to w sumie nie SSD tylko HDD + 8GB cache dla tego daje przyrost
> tylko na maych plikach.

Nadal nie zapoznae si z zasad dziaania SSHD.

Ciekawe e wiesz co ja zrobiem a czego nie. Telepata czytajcy w moich
mylach jeste?

Ot zapoznaem si z ide dziaania dyskw SSHD. Zapoznaem si te z
dziaaniem na przykadzie prbki ktr opisaem (inne pomin dla
jasnoci). i przyrost prdkoci jest nieduy. W adnym przypadku nie
moe rwna si z SSD.

W sumie to pozosta w swojej uudzie e SSHD jest cudownym lekarstwem
na szybkoci i pojemno jednoczenie. Tylko nie wprowadzaj ludzi w
bd - OK?

Zdrwko

Data: 2015-04-02 10:43:43
Autor: Chris
W dniu 2015-04-02 o 09:11, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

W sumie to pozosta w swojej uudzie e SSHD jest cudownym lekarstwem
na szybkoci i pojemno jednoczenie. Tylko nie wprowadzaj ludzi w
bd - OK?

To s zwyke posty po zoci tak eby co napisa i nie przyzna racji, ja ju sobie darowaem odpisywanie i tumaczenie bo nie wygrasz.

Data: 2015-04-02 14:14:16
Autor: RadoslawF
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
W dniu 2015-04-02 o 10:43, Chris pisze:

W sumie to pozostań w swojej ułudzie że SSHD jest cudownym lekarstwem
na szybkości i pojemność jednocześnie. Tylko nie wprowadzaj ludzi w
błąd - OK?

To są zwykłe posty po złości tak żeby coś napisać i nie przyznać racji,
ja już sobie darowałem odpisywanie i tłumaczenie bo nie wygrasz.

Ty sobie darowałeś odpisywanie bo okazało się że nie odróżniasz
dysków SSHD do DualDrive.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-03 08:45:49
Autor: Chris
W dniu 2015-04-02 o 14:14, RadoslawF pisze:
[...]

Nazwy się czepiasz? oba mają tą samą zasadę połączenie w obudowie możliwości SSD + HDD i oba rozwiązania mają właśnie takie rozwiązania tylko że Seagate ma 8MB + 1TB a WD ma 120GB + 1TB, widzisz różnicę?

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-04-03 19:58:05
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-04-03 o 08:45, Chris pisze:

[...]

Nie mają tej samej zasady.
Dyski DualDrive systemy widzą jako dwa dyski (SSD i zwykły) a
dyski SSHD widziane są jako jeden dysk.
I nie czepiam się nazwy tylko bredni jakie wypisujesz, np. że dysk
SSHD jest nieprawdziwym dyskiem SSHD bo prawdziwym dyskiem SSHD
(dla ciebie) jest dopiero dysk DualDrive.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-02 19:49:33
Autor: Poldek
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

W sumie to pozosta w swojej uudzie e SSHD jest cudownym lekarstwem
na szybkoci i pojemno jednoczenie. Tylko nie wprowadzaj ludzi w
bd - OK?

Nigdy nie wprowadzaem ludzi w bd. Szczeglnie co do ceny SSD oraz upierdliwoci i jeszcze wyszej ceny rozwizania, w ktrym paci si za SSD + HDD, a uzyskany efekt jest nie lepszy ni 4 razy taszego SSHD.

Data: 2015-04-02 21:26:09
Autor: Michal Lukasik
On 02/04/2015 18:49, Poldek wrote:

Nigdy nie wprowadzaem ludzi w bd. Szczeglnie co do ceny SSD oraz
upierdliwoci i jeszcze wyszej ceny rozwizania, w ktrym paci si za
SSD + HDD, a uzyskany efekt jest nie lepszy ni 4 razy taszego SSHD.

Przesta pieprzy! Efekt jest rny. Wikszy lub mniejszy w zalenoci od zastosowa, ale jest.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-04-03 08:57:57
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-02, o godz. 19:49:33

Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

> [...]

za SSD + HDD, a uzyskany efekt jest nie lepszy ni 4 razy taszego

Wanie wprowadzasz piszc e tania hybryda da im wydajno na poziomie
SSD. Bo to bzdura.

Zdrwko

Data: 2015-04-01 12:54:57
Autor: Jacek Maciejewski
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia Wed, 1 Apr 2015 12:01:05 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisa(a):

Gdybym mi pooy nacisk na wydajno to brabym SSD. Jeli pojemno
to szybki dysk HDD. SSHD to taki kompromis typu ni pies - ni wydra. Za
mae SSD i za wolne HDD.

Dokadnie. Jak kto ma miejsce na oba, niech si nie waha ani chwli. To
stwierdzenie jest wanie jeszcze jakie 5 lat, korzystajcie :)

Data: 2015-04-01 22:43:12
Autor: Poldek
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Zapomniae jeszcze napisa, e "jak ma miejsce i kas na oba".
Jeeli ma miejsce i kas na oba, to owszem.
Bdzie droej, duo droej i nadal temat nie bdzie zaatwiony do koca, poniewa pliki skadowane na HDD nadal bd czytane i zapisywane w tempie waciwym dla HDD. Wic zaraz - waciwie, to jaka jest przewaga takiego rozwizania nad SSHD?

Data: 2015-04-02 03:56:15
Autor: s.grushka83
[...]

w zaleznosci od systemu, mozna sobie zrobic na (czesci) dysku ssd cache na czesto uzywane dane. lvm-cache badz bcache pod pindwinem, pod windowsa pewnie tez jakies oprogramowanie jest.

Data: 2015-04-02 13:02:17
Autor: Michal Lukasik
On 02/04/2015 11:56, s.grushka83@gmail.com wrote:

w zaleznosci od systemu, mozna sobie zrobic na (czesci) dysku ssd cache na czesto uzywane dane. lvm-cache badz bcache pod pindwinem, pod windowsa pewnie tez jakies oprogramowanie jest.

To akurat jest saby pomys - uzyskasz efekt SSHD co jest krokiem wstecz, nie ma jak dotd dobrego algorytmu buforowania na SSD. W skrajnych przypadkach taki cache wpywa negatywnie na wydajno. Sam tego prbowaem na moim domowym serwerze (Debian) i odradzam (sam zaczem si temu przyglda po lekturze tego http://www.raid6.com.au/posts/SSD_caching_problems/ ). Duo lepszy efekt jest po zainstalowaniu OSa i kluczowych danych na SSD. Sam mam w moim serwerze 64GB SSD z czego wykorzystane ~25GB, reszta w tej chwili wolne (wykorzystywane jako "poligon dowiadczalny").

Oglnie SSHD to na pewno lepsze rozwizanie od HDD, ale nikt mi nie powie, e zastpi SSD+HDD.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-04-02 20:15:27
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:

Oglnie SSHD to na pewno lepsze rozwizanie od HDD, ale nikt mi nie
powie, e zastpi SSD+HDD.

Rozwizanie SSD + HDD ma wszystkie wady i tylko niektre zalety.
Zacznijmy od zalet:
1. szybkie uruchamianie systemu, i aplikacji zainstalowanych na SSD,
2. szybkie czytanie i zapis tych danych, ktre z rozmysem uyszkodnik umieszcza na niewielkiej przestrzeni pozostaej na SSD.

Teraz wady:
1. wyjtkowo wysoka cena: trzeba zapaci za drogie SSD i "normalne" HDD,
2. uciliwy monta dwch oddzielnych dyskw fizycznych, szczeglnie w laptopach praktycznie tak upierdliwe, e odpada,
3. nadal dane zapisane na HDD s czytane i zapisywane z prdkoci zwykego HDD, wic po co tyle kasy wydano?

Nie widz adnej przewagi takiego rozwizania nad SSHD.
SSHD nie do, e taszy, bezobsugowy, brak potrzeby jakiejkolwiek konfiguracji, to jeszcze sam si nauczy, co powinno by w czci SSD.

Data: 2015-04-02 21:13:55
Autor: Jacek Maciejewski
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia Thu, 02 Apr 2015 20:15:27 +0200, Poldek napisa(a):

1. wyjtkowo wysoka cena: trzeba zapaci za drogie SSD i "normalne" HDD,
Nie potrzebujesz drogiego i pojemnego. Na jeden system z podstawowymi
aplikacjami potrzebujesz 32 GB za 80 z z drugiej rki. Szkoda e ich
si ju praktycznie nie sprzedaje, montowabym w kadym kompie ktry
przechodzi przez moje rce.
2. uciliwy monta dwch oddzielnych dyskw fizycznych, szczeglnie w laptopach praktycznie tak upierdliwe, e odpada,
Ale w tym przypadku jest to mozliwe.
3. nadal dane zapisane na HDD s czytane i zapisywane z prdkoci zwykego HDD, wic po co tyle kasy wydano?
Odczyt tych  danych ktre skadujesz na HDD prawie nigdy nigdy nie musi
by szybki bo nie spowalnia kompa. Przykad - film. Duy ale nie musi
mie szybkiego odczytu. Jeli nawet znajdziesz przykady duych porcji
danych z koniecznoci szybkiego odczytu to bd niszowe, niespotykane w
domowych kompach przykady. --

Data: 2015-04-02 21:51:01
Autor: Michal Lukasik
On 02/04/2015 19:15, Poldek wrote:

[...]

Niewielkiej? Cztero i wicej krotnie wikszej nazywasz niewielk? W tym wypadku IMO kolosaln.

Teraz wady:
1. wyjtkowo wysoka cena: trzeba zapaci za drogie SSD i "normalne" HDD,

HDD wszyscy przewanie ju maj. 64GB (8-mio krotnie wikszy od cache stosowanych w tanich SSHD) z drugiej rki to IMO mieszny koszt w stosunku do moliwoci.

2. uciliwy monta dwch oddzielnych dyskw fizycznych, szczeglnie w
laptopach praktycznie tak upierdliwe, e odpada,

Ile procent takich instalacji bd stanowi laptopy?
Co w tym takiego upierdliwego? Dodatkowa trejka na napd (pomijam fakt, e wiele "duych" laptopw uywanych zamiast stacjonarek ma dodatkowe miejsce na napd)?

3. nadal dane zapisane na HDD s czytane i zapisywane z prdkoci
zwykego HDD, wic po co tyle kasy wydano?

A w SSHD to wszystko leci z SSD? Bo w "automagiczny" sposb w 0,008 (podawany wczeniej 8GB/1TB) pojemnoci caego napdu mieszcz si wszystkie dane, do ktrych "uyszkodnik" akurat ma ochot zajrze? Prosz Ci... przesta mnie rozmiesza. :D

Nie widz adnej przewagi takiego rozwizania nad SSHD.

Sorry, ale albo jeste lepy, albo ogupiony przez marketing.

SSHD nie do, e taszy, bezobsugowy, brak potrzeby jakiejkolwiek
konfiguracji, to jeszcze sam si nauczy, co powinno by w czci SSD.

"yka na to..."
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-04-02 20:08:19
Autor: Poldek
s.grushka83@gmail.com wrote:
[...]

Mona, napewno mona:
1. najpierw zapaci na mae i drogie SSD,
2. potem zapaci za drugi dysk HDD,
3. nastpnie uprawia ekwilibrystyk zwizan z montaem do laptopa dwch dyskw, paci za dodatkowe kieszenie pozwalajce na monta dysku w miejscu napdu optycznego i rezygnowa w zwizku z tym z napdu optycznego,
4. teraz ju mona zacz dugie i fascynujce zabawy zwizane z umieszczaniem tego tu, a tamtego tam...

Prawie si podjaraem.

Data: 2015-04-03 09:01:17
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-02, o godz. 20:08:19
[...]

Mam takie pytanie: czy widziae inny laptop poza swoim i inny dysk ni
swj SSHD?

Zdrwko

Data: 2015-04-03 11:55:24
Autor: kosmos
W dniu 2015-04-02 o 20:08, Poldek pisze:

[...]

A ja mam w laptopie HDD, SSD i CD-ROM naraz - szach-mat ;-)

Data: 2015-04-03 11:59:06
Autor: Chris
W dniu 2015-04-03 o 11:55, kosmos pisze:
[...]

J/W :) dodam wicej, mog mie 3 x mSATA SSD poczony w RAID + HDD + CD/BD-ROM.

Data: 2015-04-04 07:51:55
Autor: 2late
On 03/04/2015 10:55, kosmos wrote:
W dniu 2015-04-02 o 20:08, Poldek pisze:

Można, napewno można:
1. najpierw zapłacić na małe i drogie SSD,
2. potem zapłacić za drugi dysk HDD,
3. następnie uprawiać ekwilibrystykę związaną z montażem do laptopa
dwóch dysków, płacić za dodatkowe kieszenie pozwalające na montaż dysku
w miejscu napędu optycznego i rezygnować w związku z tym z napędu
optycznego,

A ja mam w laptopie HDD, SSD i CD-ROM naraz - szach-mat ;-)

Tez tak mam. Bez zadnej ekwilibrystyki.

Data: 2015-04-02 09:17:22
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-01, o godz. 22:43:12
Poldek <pugilares@interia.eu> napisa(a):

Zapomniae jeszcze napisa, e "jak ma miejsce i kas na oba".
Jeeli ma miejsce i kas na oba, to owszem.

Masz manier przeinaczania wypowiedzi ludzi. Ja pidsaem alboHHD albo
SSD, Jacek napiSA "Jak kto ma miejsce na oba, niech si nie waha ani
chwili". A Ty swoje e nei napisalimy tego co Ty sobie wymylie.

[...]

Zastanw si gdzie lduje np. plik systemowego cache-a i zawarto /tmp
w dysku SSHD. Moe to Ci co podpowie.

Zdrwko

Data: 2015-04-02 20:04:38
Autor: Poldek
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

Zastanw si gdzie lduje np. plik systemowego cache-a i zawarto /tmp
w dysku SSHD. Moe to Ci co podpowie.

Nie mam pojcia i nie obchodzi mnie to.
To jest wanie pikne w SSHD, e dysk sam decyduje co umieszcza w czci SSD, a co nie. Uyszkodnik nie ma ani potrzeby, ani moliwoci, ani straty czasu zwizanej z dubaniem przy ustawieniach, co ma by gdzie.

Data: 2015-04-02 13:11:32
Autor: Michal Lukasik
On 01/04/2015 21:43, Poldek wrote:

Zapomniae jeszcze napisa, e "jak ma miejsce i kas na oba".
Jeeli ma miejsce i kas na oba, to owszem.

Tu zgoda, nie zawsze da si zainstalowa oba i wtedy SSHD jest dobrym pomysem by zastpi HDD, ale nigdy nie zastpi duetu SSD+HDD.
To nisko budetowa proteza.

[...]

Taka, e masz cakowit kontrol nad tym co skadujesz na SSD i do czego masz szybki dostp. Algorytmy w SSHD Ci tego nie zapewni, baaa w skrajnych przypadkach efekt bdzie odwrotny do zamierzonego (buforowanie wszelkiego rodzaju tmp, swap, plikw wymiany, itp. delikatnie powiedziawszy to nie jest dobry pomys).
IMO SSHD *na razie* mona poleci tylko w przypadku gdy inaczej si nie da. A ju na pewno rozwizanie z 8GB czci SSD to IMO pomyka.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-04-01 20:46:29
Autor: Poldek
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

Gdybym mi pooy nacisk na wydajno to brabym SSD. Jeli pojemno
to szybki dysk HDD. SSHD to taki kompromis typu ni pies - ni wydra. Za
mae SSD i za wolne HDD.

Te bym tak kad nacisk, gdybym paci nie swoimi pienidzmi.

Jak pac swoimi, ciko zarobionymi pienidzmi, to wychodzi mi, e apanie si lew rk za prawe ucho w celu zapakowania 2 dyskw do jednego laptopa i wydawanie na to takiej kasy, jak to kosztuje, to przerost formy nad treci.
SSHD - prostota, wygoda, responsywno w cenie, ktra nie doprowadza do bankructwa.

Data: 2015-04-01 23:42:54
Autor: JDX
On 2015-04-01 20:46, Poldek wrote:
[...]
SSHD - prostota, wygoda, responsywno w cenie, ktra nie doprowadza do
bankructwa.
Nie twierdz, e SSD s tanie, ale zdecydowanie powiniene poszuka
lepszej roboty skoro wydanie ~1 kz na SSD 512 GB doprowadza ci do
bankructwa. :-D

Data: 2015-04-02 10:30:06
Autor: Poldek
JDX wrote:
On 2015-04-01 20:46, Poldek wrote:
[...]
[...]

Mam lepszy pomys - tak intensywnie wciskasz najlepsze dla wszystkich pod kadym wzgldem rozwizanie SSD, to przylij mi przekaz na 1000 z, a ja sobie kupi SSHD nie 500 GB, a 1000 GB i jeszcze zostanie mi 639 z na wyjazd z dzieciakiem na wczasy :-)

Data: 2015-04-02 10:46:06
Autor: Chris
W dniu 2015-04-01 o 23:42, JDX pisze:
On 2015-04-01 20:46, Poldek wrote:
[...]
[...]

Tu nie ma co dyskutowa, typowa polska natura. To tak jak z telefonami, wielkie oburzenie e najwyszy model telefonu kosztuje 2-3ty a nie 1z + abonament ze wszystkim free za max 10z.

Data: 2015-04-02 09:20:17
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-01, o godz. 20:46:29

Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

> [...]

Jak pac swoimi, ciko zarobionymi pienidzmi, to wychodzi mi, e apanie si lew rk za prawe ucho w celu zapakowania 2 dyskw do jednego laptopa i wydawanie na to takiej kasy, jak to kosztuje, to przerost formy nad treci.

Moesz wskaza miejsce gdzie pisze o dwch dyskach w jednym laptopie?
Bo na razie to Twj wymys.

SSHD - prostota, wygoda, responsywno w cenie, ktra nie doprowadza
do bankructwa.

SSHD to proteza ktra ma poaskota waciciela e zrobi wietny
interes. A faktycznie niewielki przyrost prdkoci i wolna cz
mechaniczna w komplecie. Sensowniejszym jest szybki dysk HDD w miejsce
montowanego zwykle modelu z 5400 obrotw.

Zdrwko

Data: 2015-04-02 10:40:34
Autor: Poldek
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

SSHD to proteza ktra ma poaskota waciciela e zrobi wietny

Owszem, SSD to nie jest proteza i to si czuje. Szczeglnie w portfelu. A potem w krtkim czasie, gdy przed oczami pojawiaj si komunikaty "Disk FULL, delete your data....".

interes. A faktycznie niewielki przyrost prdkoci i wolna cz
mechaniczna w komplecie. Sensowniejszym jest szybki dysk HDD w miejsce
montowanego zwykle modelu z 5400 obrotw.

A gdyby ten szybki HDD by jeszcze do tego dyskiem SSHD to ju by si obrzydzi. No bo przecie "SSHD to proteza"... :-)

Data: 2015-04-02 13:18:42
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-02, o godz. 10:40:34

Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

> [...]

portfelu. A potem w krtkim czasie, gdy przed oczami pojawiaj si
komunikaty "Disk FULL, delete your data....".

Ciekawe bo nam si takie komunikaty nie pojawiaj mimo e wikszo SDD
w laptopach to 128GB. Moe dlatego e archiwum plikw znajduje si na
NAS-ach? I wicej miejsca i bezpieczniej dla archiwum ni dysk w
laptopie naraony na uszkodzenie czy utrat.

> [...]

A gdyby ten szybki HDD by jeszcze do tego dyskiem SSHD to ju by
si obrzydzi. No bo przecie "SSHD to proteza"... :-)

To ten szybki SSHHD by kosztowa tyle co SSD. Wic praktycznie nei
produkuje si dyskw SSHD z prdkoci obrotow 7200 czy wicej. I
take dlatego SSHD to proteza. Analogicznie ju par razy w przypadku
komputerw byo. A to ramdysk, a to pendrive jako cache dla swapa.
Wszystkie odeszy w niepami. Podobnie jak odejdzie SSHD.

Zdrwko

Data: 2015-04-02 13:27:30
Autor: Michal Lukasik
On 02/04/2015 09:40, Poldek wrote:

Owszem, SSD to nie jest proteza i to si czuje. Szczeglnie w portfelu.

Skoro sowo pisane nie dociera to moe "obrazki" przemwi. ;D
https://www.youtube.com/watch?v=4gnm8bGFYvo
https://www.youtube.com/watch?v=6iBhf8rpobo

Pomijam fakt, e IMO Windows pod tym SSD nie jest prawidowo skonfigurowany, tj. nie s powyczane bzdety jak "loading logo" itp. - to tylko spowalnia uruchomienie.

Dodatkowo zacytuj konkluzj std http://www.storagereview.com/seagate_desktop_sshd_review

"The Seagate Desktop SSHD Hybrid is a way to give hard drive users a modest bump in speed, but don't be sidetracked by SSD claims. Hybrid technology today certainly extends hard drive performance, but comes nowhere close to the "SSD Performance" purported by Seagate."

A potem w krtkim czasie, gdy przed oczami pojawiaj si komunikaty
"Disk FULL, delete your data....".

Bullshit.

A gdyby ten szybki HDD by jeszcze do tego dyskiem SSHD to ju by si
obrzydzi. No bo przecie "SSHD to proteza"... :-)

Oczywicie, e proteza.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-04-02 10:47:46
Autor: Chris
W dniu 2015-04-02 o 09:20, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

[...]

Nie dotyczy WD BLACK SSHD gdzie masz poczone 120GB SSD + 1TB HDD w jednej obudowie 2.5" tylko taka zabawka kosztuje ju ok 1000z.

Data: 2015-04-02 13:31:26
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-02, o godz. 10:47:46
Chris <actchris@gazeta.pl> napisa(a):

> [...]

Nie dotyczy WD BLACK SSHD gdzie masz poczone 120GB SSD + 1TB HDD w jednej obudowie 2.5" tylko taka zabawka kosztuje ju ok 1000z.

To co robili z Sandiskiem? Testowaem to tak z rok temu i wydajnociowo
byo tak o poow gorzej ni SSD. Firmware miao to wtedy niezbyt
dopracowany. Zdecydowaem si wtedy do 3 laptokw na WD VelociRaptor.
Cena WD VR bya nisza o jakie 20% a wydajno podobna.

Zdrwko

Data: 2015-04-02 14:00:52
Autor: Dawid
W dniu 2015-04-02 o 10:47, Chris pisze:

Nie dotyczy WD BLACK SSHD gdzie masz poczone 120GB SSD + 1TB HDD w
jednej obudowie 2.5" tylko taka zabawka kosztuje ju ok 1000z.

To nie jest dysk SSHD, zrozum to wreszcie.

Data: 2015-04-03 08:39:30
Autor: Chris
W dniu 2015-04-02 o 14:00, Dawid pisze:
W dniu 2015-04-02 o 10:47, Chris pisze:

Nie dotyczy WD BLACK SSHD gdzie masz poczone 120GB SSD + 1TB HDD w
jednej obudowie 2.5" tylko taka zabawka kosztuje ju ok 1000z.

To nie jest dysk SSHD, zrozum to wreszcie.

O dziecko ma ferie ...

Data: 2015-04-03 15:14:39
Autor: Dawid
W dniu 2015-04-03 o 08:39, Chris pisze:
[...]

powiedzia analfabeta bez szkoy
szkoda na ciebie klawiatury tpaku

Data: 2015-04-03 15:27:19
Autor: Chris
W dniu 2015-04-03 o 15:14, Dawid pisze:
[...]

Sam jeste tpak dzieciaku, poka cho jedn twoj odpowiedz na temat.

Data: 2015-04-03 15:33:35
Autor: Dawid
W dniu 2015-04-03 o 15:27, Chris pisze:
[...]

a co jest tematem tego postu? piszesz na temat? poka gdzie?
biedny jeste i gupi, nie musisz odpisywa.

Data: 2015-04-03 15:40:00
Autor: Chris
W dniu 2015-04-03 o 15:33, Dawid pisze:
[...]

Temat si rozwin o dyski debilu ale wida nawet nie wiesz co to jest.
Wr do szkoy bo wida mamusia ci za wczenie dzi odebraa.

Data: 2015-04-03 15:43:00
Autor: Dawid
W dniu 2015-04-03 o 15:40, Chris pisze:
[...]

brnij dalej, robi si ciekawie

Data: 2015-04-09 19:27:31
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Fri, 03 Apr 2015 08:39:30 +0200, Chris napisał(a):

W dniu 2015-04-02 o 14:00, Dawid pisze:
W dniu 2015-04-02 o 10:47, Chris pisze:

Nie dotyczy WD BLACK SSHD gdzie masz połączone 120GB SSD + 1TB HDD w
jednej obudowie 2.5" tylko taka zabawka kosztuje już ok 1000zł.

To nie jest dysk SSHD, zrozum to wreszcie.

O dziecko ma ferie ...

To chyba w jakiejś rzeczywistości równoległej.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive

[ Twa opowieść mnie znudziła, albowiem nie była o mnie… kumasz zależność?  ]
[                                              (Król Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2015-04-02 20:41:39
Autor: Poldek
Chris wrote:
[...]

Typowo polackie podejcie, e topowy model smartfona nie kosztuje 1 z.

Data: 2015-04-03 08:40:46
Autor: Chris
W dniu 2015-04-02 o 20:41, Poldek pisze:
Chris wrote:
[...]

Dla tego ja kupiem telefon z TOP za normaln cen a nie jak wikszo by chciaa za 1z plus abbo all free za 19.90.

Data: 2015-04-01 22:49:27
Autor: Poldek
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
Dnia 2015-04-01, o godz. 11:40:28
[...]

Analogicznie kilkukrotnie drosze i o wiele bardziej upierdliwe dla uytkownika - szczeglnie uytkownika laptopa - rozwizanie z SSD + HDD rwnie, a nawet bardziej nie przyspiesza czytania/pisania plikw, ktre s na HDD. Przy stosowaniu SSHD po kilku razach nauczy si, co jest czsto czytane i bdzie czyta szybko. Przy rozwizaniu SSD + HDD nigdy si nie nauczy.

Data: 2015-04-01 23:31:36
Autor: BQB
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
W dniu 2015-04-01 o 22:49, Poldek pisze:
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
Dnia 2015-04-01, o godz. 11:40:28
Poldek <pugilares@interia.eu> napisał(a):

[...]

Uściślając - nie daje kopa zbliżonego do SSD. Daje trochę lepszą
szybkość ale tylko dla danych które są często czytane. Nie przyśpieszy
operacji wykonywanych na większych plikach albo na często zmieniających
się plikach. To taka proteza dająca userom zwykłych HDD ciut prędkości.
Natomiast realnie jest sporo wolniejsza od SSD.

Analogicznie kilkukrotnie droższe i o wiele bardziej upierdliwe dla
użytkownika - szczególnie użytkownika laptopa - rozwiązanie z SSD + HDD
również, a nawet bardziej nie przyspiesza czytania/pisania plików, które
są na HDD. Przy stosowaniu SSHD po kilku razach nauczy się, co jest
często czytane i będzie czytał szybko. Przy rozwiązaniu SSD + HDD nigdy
się nie nauczy.

A nie prawda, ktoś nie wie i twierdzi, że nie ma i być nie może oraz, że się nie nauczy, polecam poczytać o: Intel® Smart Response Technology
http://www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/smart-response-technology.html?wapkw=intel+smart+response+technology
http://www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/smart-response-technology-brief.html?wapkw=intel+smart+response+technology

Zdziwiony? W tym wypadku SSD może być wielkości, jakiej sobie wybierzesz i HDD też - nie wiem, czy już działa przy dyskach większych niż 2 TB.

Data: 2015-04-01 23:53:45
Autor: Poldek
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
[...]

Przecież to jest to samo, co SSHD, więc o co chodzi?

Data: 2015-04-01 23:59:03
Autor: BQB
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
[...]

Jak to samo? Jak masz SSHD i stwierdzisz, że jednak przydała by się większa pojemność dysku SSD, bo brakuje, to co robisz? Więc jakie to samo? Tu masz osobno dysk SSD i osobno HDD "spięte" takim mechanizmem, że to "udaje" SSHD, ale nadal masz nad tym lepszą kontrolę i możliwości konfiguracyjne.

Data: 2015-04-02 10:20:09
Autor: Poldek
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
[...]

Pewnie to rozwiązanie jest dobre dla kogośtam. Np. dla kogoś, kto ma nadmiar ka$$$y i czasu na zabawy z konfigurowaniem.
Poza tym krytykujecie SSHD, za to, że tam jest dysk HDD, a w tym rozwiązaniu, które jest pewnie parę razy droższe od Seagatowskiego SSHD nadal jest dysk talerzowy. Tylko, że w rozwiązaniu Seagate i podobnych użyszkodnik nic nie musi robić, poza normalnym korzystaniem z komputera. Odpadają też wszelkie kłopoty z TRIM i niekompatybilnością starszych komputerów z dyskami SSD. Podtrzymuję twierdzenie, że do laptopa zabawa z dwoma oddzielnymi dyskami, to przerost formy nad treścią.

Data: 2015-04-02 10:25:39
Autor: Poldek
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
[...]

Po pierwsze: "stwierdzasz, że przydałaby się większa pojemność dysku SSD" i co? Ona się automagicznie zwiększa, czy też trzeba udać się do sklepu, wybulić ciężką ka$$$ę za większy dysk SSD, wywalić mniejszy dysk SSD zakupiony niedawno za ciężką ka$$$ę na szrot i zabrać się za mozolne konfigurowanie?
Po drugie: mam SSHD, używam i nie stwierdzam, że "przydałaby się większa pojemność SSD". Ta pojemność, którą zaprojektował Seagate, to dobrze zaprojektował, więcej nie potrzeba.
Krytykujecie SSHD, za to, że tam jest dysk HDD, a w tym rozwiązaniu, które podałeś i które jest pewnie parę razy droższe od Seagatowskiego SSHD nadal jest dysk talerzowy. Pewnie to rozwiązanie jest dobre dla kogoś tam. Np. dla kogoś, kto ma nadmiar ka$$$y i czasu na zabawy z konfigurowaniem.

Data: 2015-04-02 09:24:06
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia 2015-04-01, o godz. 22:49:27
[...]

Ale czemu e si upar na dwa dyski? Ja pisaem o albo-albo - zalenie
od potrzeb wydajnociowych. A Ty sobie co ubzdurae i sam ze swoj
tez dyskutujesz.

SSHD nauczy si pod warunkiem e to nie bd zmienne dane. Czyli np.
przy katowaniu 1-2 gier bdzie wida jaki przyrost. Przy przerzucaniu
wikszej iloci plikw ten przyrost jest znikomy. Brutalne ale takie s
wyniki obserwacji dziaania laptopw z tymi dyskami.

Zdrwko

Data: 2015-03-31 17:07:55
Autor: qwerty
Użytkownik "pawelWN"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mfdlit$6mi$1@mx1.internetia.pl...
Quady
odpadają bo moje chłodzenie jest na 35W TDP a wolę mieć szybkie dwa
rdzenie niż cztery wolniejsze.

Niby w jakich zastosowaniach 4 rdzeniowy będzie wolniejszy, od 2 rdzeniowego?
Mam i7-2630QM.

Data: 2015-03-31 18:51:47
Autor: Netx
W dniu 2015-03-31 o 17:07, qwerty pisze:
Niby w jakich zastosowaniach 4 rdzeniowy będzie wolniejszy, od 2
rdzeniowego?
Mam i7-2630QM.

Moim zdaniem to zależy jakie konkretnie CPU się porównuje. Załóżmy że CPU Intela i mobilne. Więc jak quad jest szybszy w jednowątkowym przetwarzaniu to będzie zawsze szybszy od dual-core też w wielowątkowym. Nie chodzi mi o taktowanie (zegar/turbo) tylko szybkość "jednowątkową" (ja przy zmianie CPU mierze ją z ciekawości w Super PI / mod 1.5XS i porównuje z poprzednim CPU).

Natomiast jak pisałem wyżej rozważałem zakup i7-3540m dwu rdzeniowego i ma on wyższy wynik ogólny cpuboss od podanego przez Ciebie CPU quad, choć przyznaję że nie wiem jak oni ten wynik ustalają.
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-3540M-vs-Intel-Core-i7-2630QM
Zwraca moją uwagę wyższy wynik cząstkowy i7-3540m w "single-core performance" w podanej wyżej stronie, czyli w jenowątkowym przetwarzaniu i7-3540m jest szybszy. Spodziewałbym się więc szybszego otwierania aplikacji, otwierania dokumentów w aplikacjach np. Gimp, Excel, obliczeń VBA np.Excel, działania "nauki" w Supermemo UX/Extreme English (tu mi akurat b.wolno działało na poprzednim procesorze) itp. Ale już np. niektóre operacje w programach graficznych mogą być szybsze na czterordzeniowym jeśli napisano je "wielowątkowo". No i pominąłem kwestię że SSD też przyśpiesza niektóre działania komputera, na co mi zwrócono uwagę w odpowiedziach (poniekąd celnie bo akurat w laptopie nie mam jeszcze SSD).

Data: 2015-03-31 21:14:24
Autor: m4rkiz
"Netx" <nospam@chip.pl> wrote in message news:551ad0a1$0$15680$65785112news.neostrada.pl...
[...]

problem jest taki ze pomijasz otoczenie owego watku czyli system
i inne programy - jezeli odpalisz system, dasz mu pomachac
wszystkim czym trzeba i po kilku minutach odpalisz ow jednowatkowy
program to owszem

w rzeczywistosci jednak masz kilkadziesiat procesow, antywirusa,
pare zadan w harmonogramie, wtedy kiedy program x cos robi
uzywa sie przegladarki czy slucha muzyki wiec wszystkie rdzenie
maja co robic

problem ogolnie jest rozlegly bo w gre wchodzi tez oszczedzanie
energi, thermal throttling itd. itp.

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-03-31 22:09:16
Autor: qwerty
Użytkownik "Netx"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:551ad0a1$0$15680$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To włącz jakiś menedżer zadań i patrz na użycie cpu podczas uruchamiania programu. Jak nieprzekracza 50% to zmiana cpu nic nie da (ogranicza go hdd)
U mnie uruchamiając sony vegas studio, word, excel, power point, firefox nie dochodzi do 2,5% użycia CPU.

Data: 2015-03-31 19:24:02
Autor: Netx
W dniu 2015-03-31 o 10:00, pawelWN pisze:
Kup sobie jakis SSD i bedzie to lepsze rozwiazanie niz wymiana procesora.

Jeśli chodzi o mnie to rozważam SSD ale razem z obecnym drugim (większym) dyskiem HDD w laptopie. Na SSD - system, programy i część dokumentów co częściej używanych (np. na pulpicie). W tej sytuacji w T530 mogę wmontować SSD w miejsce napędu DVD (musiałbym z niego zrezygnować) albo w slot mSata bo akurat mam wolny (nie mam modemu 3g i jest wolny slot). Prosiłbym o opinie czy zakup dysku mSata to dobry pomysł - konkretnie rozważałbym:
Crucial M550 256GB mSATA Internal SSD - CT4819447
Crucial MX200 250GB mSATA 6Gb/s Internal SSD - CT6893768
Nie wiem czy oba są dostępne w Polsce i nie mam też doświadczenia z dyskami mSata więc proszę ewentualnie o opinie.

Pojemność potrzebuję "aż" 256GB, bo szybko zapełniam partycję systemową a nie chce się ograniczać.

Data: 2015-03-31 19:47:36
Autor: Jacek Maciejewski
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia Tue, 31 Mar 2015 19:24:02 +0200, Netx napisa(a):

W dniu 2015-03-31 o 10:00, pawelWN pisze:
Kup sobie jakis SSD i bedzie to lepsze rozwiazanie niz wymiana procesora.

Jeli chodzi o mnie to rozwaam SSD ale razem z obecnym drugim (wikszym) dyskiem HDD w laptopie. Na SSD - system, programy i cz dokumentw co czciej uywanych (np. na pulpicie). W tej sytuacji w T530 mog wmontowa SSD w miejsce napdu DVD (musiabym z niego zrezygnowa) albo w slot mSata bo akurat mam wolny (nie mam modemu 3g i jest wolny slot). Prosibym o opinie czy zakup dysku mSata to dobry pomys - konkretnie rozwaabym:
Crucial M550 256GB mSATA Internal SSD - CT4819447
Crucial MX200 250GB mSATA 6Gb/s Internal SSD - CT6893768
Nie wiem czy oba s dostpne w Polsce i nie mam te dowiadczenia z dyskami mSata wic prosz ewentualnie o opinie.

Pojemno potrzebuj "a" 256GB, bo szybko zapeniam partycj systemow a nie chce si ogranicza.

Jeli masz moliwo uycia SSD razem z dyskiem mechanicznym to si nie
zastanawiaj ani chwili i olewaj szybszego procka, przynajmniej do czasu
kiedy bardzo zaswdzi ci w portfelu :)   Oczywicie, sprawa pojemnoci
to si tyczy raczej wytrzymaoci twojego portfela. Jeli wytrzyma SSD o
duej pojemnoci, kupuj. Jeli sta ci jedynie na 64 GB SATA3, te
kupuj i lokuj na nim system lub dwa (Mint jest godny uwagi).  Ktry
akurat typ to mniej wane. Ostatnio nie syszy si specjalnych narzeka
na jakkolwiek wytwrni czy seri. Co do opcji wywalenia CD/DVD to
rzecz indywidualna. Umiabym sobie wyobrazi uywanie w lapku wycznie
pendrajww i obejcie si bez napdw optycznych. Id w SSD, bdziesz zachwycony :)

Data: 2015-03-31 20:26:36
Autor: Netx
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Jeli masz moliwo uycia SSD razem z dyskiem mechanicznym to si nie
zastanawiaj ani chwili i olewaj szybszego procka

Liczyem na kilka klatek na sekund wicej w FarCry3, a jad na wbudowanej w procesor grafice ktra te jest nieco szybsza w i7-3540m

Data: 2015-04-01 00:38:01
Autor: Jacek Maciejewski
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia Tue, 31 Mar 2015 20:26:36 +0200, Netx napisa(a):

[...]

Skoro grasz, to troch odbiegasz od tego profilu do ktrego bym
adresowa swoje rady dot. SSD. Ale jeli nie pracowae na desktopie czy
lapku z SSD to poszukaj kogo kto go ma i pobaw si chwil tym kompem.
Bdziesz mia jasno czy tego chcesz bo rzecz jasna SSD nie jest
panaceum na wszystko. Ja sobie go ceni i jak sid teraz do kompa z
talerzem to nieco mnie wg... :) Ale ja nie grywam. --

Data: 2015-03-31 21:23:09
Autor: Michal Lukasik
On 31/03/2015 18:47, Jacek Maciejewski wrote:

 Co do opcji wywalenia CD/DVD to
rzecz indywidualna. Umiabym sobie wyobrazi uywanie w lapku wycznie
pendrajww i obejcie si bez napdw optycznych.
Id w SSD, bdziesz zachwycony :)

Oglnie dodabym tylko, e "optyka" mona przeoy do zewntrznej obudowy USB. Kosztuj grosze i dodatkowo wyjdzie na dobre baterii.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-03-31 20:38:43
Autor: Poldek
Netx wrote:
[...]

Po co wykonywać takie akrobacje, jeżeli w tego typu zastosowaniach do laptopa wymarzonym rozwiązaniem jest SSHD?

Data: 2015-03-31 21:23:23
Autor: m4rkiz
"Poldek" <pugilares@interia.eu> wrote in message news:551ae9b1$0$2201$65785112news.neostrada.pl...
Po co wykonywać takie akrobacje, jeżeli w tego typu zastosowaniach do laptopa wymarzonym rozwiązaniem jest SSHD?

znacznie szybciej, wiekszy wybor, wieksza kontrola nad tym co
i gdzie lezy, bezpieczniej

w moich laptopach od ponad 6 lat jedynym ruchomym elementem jest
wentylator - a i to nie we wszystkich - i zdecydowanie wole
ssd niz talerze

bede strzelal ze ew. poza peknietymi matrycami uszkodzenie
dysku twardego to glowny problem z laptopami w dzisiejszych
czasach

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-03-31 21:47:08
Autor: Poldek
m4rkiz wrote:
[...]

Za tą szybkość się słono płaci.
Takiej szybkości - czyli tego, żeby wszystko było szybko - potrzebują owszem profi montażyści wideo, być może profesjonalni fotografowie, więcej mi nie przychodzi do głowy. Reszta nie zauważy różnicy w szybkości między drogim SSD i niedrogim SSHD. System i aplikacje uruchamiają się tak samo szybko, często używane rzeczy działają tak samo szybko. Co do uszkodzeń to SSD się też lubi się uszkadzać, tylko nie na skutek wstrząsów, ale na skutek wad konstrukcyjnych, "niedostosowania" systemu/sprzętu do współpracy z tego typu dyskami.
Odrębna sprawa, że szczególnie w przypadku laptopów ekwilibrystyka z montowaniem dwóch dysków: drogiego i mało pojemnego SSD oraz tańszego - ale też kosztuje - talerzowca, to już wyjątkowe iście pod górkę.
Policzmy: SSD 256 GB = 480 zł + talerzowy 500 GB = 200 zł, razem 680 zł za pojemność 750 GB i trzeba kombinować z kieszeniami na drugi dysk do laptopa. Taka kieszeń też potrafi sporo kosztować. Tymczasem za 390 zł dostajesz SSHD 1000 GB. Dlatego właśnie w laptopach SSHD szczególnie ma sens.

Data: 2015-04-01 10:49:09
Autor: nadporucznik
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:mfes6a$7pb$1srv.chmurka.net...

w moich laptopach od ponad 6 lat jedynym ruchomym elementem jest
wentylator - a i to nie we wszystkich (ciach)

Zapomniałeś o pokrywie/ekranie, chyba że zostały unieruchomione.
A klawiaturę zapewne masz dotykową.
--
nadporucznik
starszy.porucznik@wojsko.pl

Data: 2015-04-08 23:18:55
Autor: m4rkiz
"nadporucznik" <starszy.porucznik@wojsko.pl> wrote in message news:551bb106$0$15665$65785112news.neostrada.pl...
Zapomniałeś o pokrywie/ekranie, chyba że zostały unieruchomione.

nie licze luznych zawiasow jako krytycznej awarii

A klawiaturę zapewne masz dotykową.

klawiatura jeszcze nigdy mi sie w zadnym laptopie nie zepsula

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-04-02 16:35:41
Autor: Konspirator
W dniu 2015-03-30 o 18:45, Netx pisze:
Mam takie pytanie jak byście oceniali szanse że w laptopie Lenovo T530
zadziała procesor i7-3540m jeśli na liście części zamiennych nie ma tego
cpu tylko dwu rdzeniowe kończą się na i7-3520m?

Usenet się kończy.
Pytanie o procesor.
Gównoburza o SSD...

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-04-02 18:00:14
Autor: 2late
On 02/04/2015 03:35, Konspirator wrote:
[...]

No to sie chyba nie znasz. To jest usenet pelna geba.

Data: 2015-04-02 21:14:52
Autor: Jacek Maciejewski
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
Dnia Thu, 02 Apr 2015 16:35:41 +0200, Konspirator napisa(a):

Usenet si koczy.
Pytanie o procesor.
Gwnoburza o SSD...

Przeginasz. --

Data: 2015-04-02 21:52:48
Autor: Michal Lukasik
Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
On 02/04/2015 15:35, Konspirator wrote:

Usenet si koczy.
Pytanie o procesor.
Gwnoburza o SSD...

No co Ty. Dobry flejm to przecie kwintesencja starego Usenetu. ;D
--

Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora