Laptop MSI CR500

Data: 2011-10-17 14:55:34
Autor: sailorwawa
Laptop MSI CR500
Probuje wyciagnac informacje o chipsecie WiFi i kamerze i nic.
Probuje Everes Home i Aida 32 - sporo pol jest pustych (zapewne dlatego ze to za free) - np. nazwa plyty glownej.
Na stronie MSI sa tylko same ogolniki.
Moze ktos ma ten model, lub podpowie jak zdobyc te informacje?

Data: 2011-10-17 16:04:13
Autor: wozniak grzegorz
Laptop MSI CR500
sailorwawa wrote:

[...]
Q:: I have no idea which wireless adapter is in my notebook? How do I
know which wireless adapter it is?
A: Please check the silver label located at the bottom of your notebook
to find out which WLAN module is installed.
http://www.msi.com/html/pdf/wireless_note.pdf

Data: 2011-10-17 16:45:46
Autor: sailorwawa
Laptop MSI CR500
W dniu 17-10-2011 16:04, wozniak grzegorz pisze:
Q:: I have no idea which wireless adapter is in my notebook? How do I
know which wireless adapter it is?
A: Please check the silver label located at the bottom of your notebook
to find out which WLAN module is installed.
http://www.msi.com/html/pdf/wireless_note.pdf

Bardzo Ci dziekuje - tego linku nie znalazlem, a wiele wyjasnia.

Pozostaje mi kamerka :)

Data: 2011-10-18 09:35:25
Autor: sailorwawa
Laptop MSI CR500
W dniu 17-10-2011 14:55, sailorwawa pisze:
Probuje wyciagnac informacje o chipsecie WiFi i kamerze i nic.
Probuje Everes Home i Aida 32 - sporo pol jest pustych (zapewne dlatego
ze to za free) - np. nazwa plyty glownej.
Mała przygoda z MSI.

Dzieki koledze Grzegorzowi pokonałem problem chipsetow dla bluetooth i wi-fi, ale pozostala kamera i uklad dziekowy.
Na liscie cisza wiec zatelefonowalem do MSI Polska (dzial plyt glownych).
Po kilku minutach tlumaczenia jakiemus miłemu panu po jakiego diabla mi sa potrzebne te informacje i sluchania wykladu o sciaganiu sterownikow z ich strony, oraz innych argumentow zniechecajacych do uzyskania informacji dowiedzialem sie, ze...
Że się nie dowiem, bo takie informacje sa dostepne na ich stronach, a serwis mi nie powie bo to jest tajne.
Napisalem oczywiscie email na podany przez pana adres ale prawde mowiac watpie w efekt.
Tak wiec dalej jestem "na lodzie".
P.s.
Instalacja kiku linuksow w trakcie operacji sie "wywala" - a sadzilem, ze moze poprzez linuksa dowiem sie co tam siedzi.
P.s2.
Pan w MSI na ta informacje odpowiedzial, ze laptopy MSI CR500 sa produkowane pod jedynie słuszny system (!!) :)

Data: 2011-10-18 09:56:40
Autor: Ghosthunter
Laptop MSI CR500
Dnia Tue, 18 Oct 2011 09:35:25 +0200, sailorwawa napisał(a):

[...]

Traktuj ich tak samo jak oni Ciebie. Wniosek z tego nasuwa się jeden, nie
kupować laptopów msi. Jest wiele firm, mamy w czym wybierać.

[...]

Z linuxem na laptopie miałem wiele dziwnych przygód, które mnie do tego
systemu zniechęciły bardzo skutecznie.

Data: 2011-10-18 10:27:53
Autor: Rafał Łukawski
Laptop MSI CR500

[...]

Firma MSI daje support pod Windows (wyobrazasz sobie support pod kazdy niszowy system??), support pod Linuxa daje tzw. community.. sorry Winetou.

Data: 2011-10-18 11:32:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop MSI CR500
Dnia 2011-10-18, o godz. 10:27:53
Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

> [...]

Firma MSI daje support pod Windows (wyobrazasz sobie support pod
kazdy niszowy system??), support pod Linuxa daje tzw. community..

Bzdurę piszesz - np. mój laptop ma support i wsparcie pod Linuxa
zarówno od producenta sprzętu jak i od producenta systemu. I bynajmniej
nie jest to wyjątek.

Zdrówko

Data: 2011-10-18 11:31:47
Autor: Rafał Łukawski
Laptop MSI CR500
On 2011-10-18 11:32, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2011-10-18, o godz. 10:27:53
[...]

W jakim sensie bzdura. Ktoś chce to daje i ma do tego 100% prawo, tak samo jak ty masz 100% prawo do wyboru firmy przed zakupem.

Czy Firma, która wyprodukowała Twojego Laptopa daje wsparcie np. do QNX? ;)

ZdrĂłwko

Data: 2011-10-18 11:56:09
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop MSI CR500
Dnia 2011-10-18, o godz. 11:31:47

On 2011-10-18 11:32, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]

Czy Firma, która wyprodukowała Twojego Laptopa daje wsparcie np. do

Pisałeś o tym że support Linuxa daj community - a to ewidentna bzdura.
Zerknij np. na to co wspiera HP czy Intel albo przejrzyj listę sprzętu
certyfikowanego przez RedHat-a. Ludzie przyzwyczaili się że Linux-a
robią zapaleńcy i w powszechnej świadomości nie dostrzegają że istnieją
też dystrybucje klasy Enterprise z normalnym wsparciem zarówno dla nich
jak i dla certyfikowanego sprzętu. Na rynku serwerowym to akurat
systemy MS do niedawna były niszowe a i obecnie nie stanowią
większości.

Zdrówko

Data: 2011-10-18 12:14:45
Autor: Rafał Łukawski
Laptop MSI CR500

[...]
teĹź dystrybucje klasy Enterprise z normalnym wsparciem zarĂłwno dla nich
jak i dla certyfikowanego sprzętu. Na rynku serwerowym to akurat
systemy MS do niedawna były niszowe a i obecnie nie stanowią
większości.

Tak, ale tu znacznie odbiegamy od tematu: rynek serwerowy vs laptop domowy, gdzie Linux stanowi margines.

ZdrĂłwko

Data: 2011-10-18 12:26:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop MSI CR500
Dnia 2011-10-18, o godz. 12:14:45
> [...]

Tak, ale tu znacznie odbiegamy od tematu: rynek serwerowy vs laptop domowy, gdzie Linux stanowi margines.

Laptop akurat nie domowy - ale ma wsparcie. Zresztą poprzedni też
był ;-)

Zdrówko

Laptop MSI CR500