Laptop Samsung Q530 - dziwny problem z ekranem i klawiaturą

Data: 2012-05-11 20:16:52
Autor: Doxent
Laptop Samsung Q530 - dziwny problem z ekranem i klawiaturą
Pojawił się problem z laptopem (nie mój). Nie zawsze działa ekran laptopa. Czasami na kilka uruchomień się włącza i wtedy jest ok. Czasami nawet potrafi działać 10 razy pod rząd prawidłowo a czasami przez pół dnia nie odpali nigdy. Gdy podłączę zewnętrzny monitor to na nim tylko mam obraz i mogę używać laptopa ale wszystkie litery i funkcje na klawiaturze laptopa są pozamieniane, zamiast q mam x, zamiast x jest b itd kompletny chaos. Co ciekawe zamiana liter na klawiaturze nie jest losowa ale według jakiegoś dziwnego wzoru następuje identyczne przemieszanie funkcji i liter q>x, x>b BS>8 itd. za każdym razem. Natomiast na klawiaturze zewnętrznej usb wszystkie litery i funkcje są na miejscu. Gdy ekran laptopa działa to prawidłowo działa też klawiatura laptopa. Dodam, że mam też tak gdy odpalę z live cd więc jest to problem sprzętowy. Gdy nie działa ekran, klawiatura jest pomieszana. Raz udało mi się odpalic z ekranem który włączył się w trakcie pracy i wtedy klawiatura była pomieszana. Co to może być ? Miał ktoś może taki objaw bo wygląda to bardzo dziwnie.

Data: 2013-11-14 15:33:07
Autor: marcin.lukasiewicz
Laptop Samsung Q530 - dziwny problem z ekranem i klawiaturą
miałem to samo, to musi być problem z kablami czy tam taśmą w zawiasach, bo zauważyłem, że robi mi się to przy pewnych odchyleniach ekranu. co ciekawe,z klawiaturą po pewnym czasie przeszło, przy włączaniu w każdym odchyleniu, po czym wróciło, po czym znowu przeszło, natomiast ekran zaczął stopniowo się psuć, w sensie migać przy konkretnych odchyleniach, ewentualnie robi się cały biały, maxymalne odchylenie przy którym nie miga to +- 80 stopni.

Laptop Samsung Q530 - dziwny problem z ekranem i klawiaturą