Laptop caly czas podlaczony do gniazdka

Data: 2011-04-06 21:05:36
Autor: zg
Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
Moj laptop jest caly czas podlaczony do gniazdka, traktuje go jak "zamiennik" komputera stacjonarnego.

Czy powinienem wyjac z niego baterie, czy wylaczac go tylko z gniazdka, gdy go nie uzywam?

--
zg

Data: 2011-04-06 22:23:17
Autor: Skylla
W dniu 2011-04-06 22:05, zg pisze:
Moj laptop jest caly czas podlaczony do gniazdka, traktuje go jak "zamiennik" komputera stacjonarnego.

Czy powinienem wyjac z niego baterie, czy wylaczac go tylko z gniazdka, gdy go nie uzywam?

Jesli ci zależy na żywwotności baterii, możesz ją wyjąć, choć co 2-3 miesiące trzebaby ją poużywać kilka cykli naładowania/rozładowania. Dotyczy to też sytuacji, gdy aku jest w laptopie cały czas. Pamiętaj też, że robi ona za ups.
S.

Data: 2011-04-06 21:40:14
Autor: zg
On 06/04/2011 21:23, Skylla wrote:
[...]

teĹĽ, ĹĽe robi ona za ups.
S.

A jesli mi nie chodzi o zywotnosc baterii? Czy bedzie OK, jesli bede tylko odlaczal laptop od zasilania na czas gdy go nie uzywam?

--
zg

Data: 2011-04-06 22:14:11
Autor: DooMiniK
On 06/04/2011 21:40, zg wrote:
[...]

Przed burzą możesz odłączać - a tak to niech cały czas będzie podłączony. Zasilacz taki będzie minimalnie cały czas sobie pobierał
prąd (znikome ilości). Jak bardzo Ci zależy, możesz wyciągać wtyczkę
z gniazdka (tego w ścianie, nie z laptopa).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-04-07 14:41:33
Autor: ąćęłńóśźż
Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
PrÄ…d jak prÄ…d, ale zasilacze PISZCZÄ„.
Kto nie wierzy, niech przyłoży ucho do chodzącego "na luzie" zasilacza od laptopa.

-- -- -

Data: 2011-04-07 19:49:56
Autor: zg
On 07/04/2011 13:41, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]

-- -- -

| Zasilacz taki będzie minimalnie cały czas sobie pobierał prąd.

Moj nie piszczy, albo moze mam slaby sluch. Co by sie dzialo, gdybym odlaczal laptopa od zasilania, gdy go nie uzywam? Rozumiem, ze lepiej pozostawic go caly czas podlaczony do pradu?

--
zg

Data: 2011-04-07 10:53:13
Autor: Q
Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
Jesli ci zależy na żywwotności baterii, możesz ją wyjąć, choć co 2-3 miesiące trzebaby ją poużywać kilka cykli naładowania/rozładowania.

ale najlepiej jak to NIE beda cykle:
- ladowanie do 100%
- rozladowanie do 0%

Data: 2011-04-06 22:30:29
Autor: Radosław Sokół
W dniu 06.04.2011 22:05, zg pisze:
Moj laptop jest caly czas podlaczony do gniazdka, traktuje go jak "zamiennik" komputera stacjonarnego.
Czy powinienem wyjac z niego baterie, czy wylaczac go tylko z gniazdka, gdy go nie uzywam?

http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-04-06 23:07:19
Autor: zg
On 06/04/2011 21:30, Radosław Sokół wrote:
[...]

Popdsumowujac - najlepiej nie odlaczac zasilania sieciowego, a poniewaz baterii wyjmowac nie chce (bo spelnia funkcje UPS) najlepiej co 2-3 miesiace rozladowywac ja do ok. 20%, a potem ladowac do pelna.

Dodam jeszcze, ze caly czas wyswietla mi sie komunikat "plugged in, not charging - 77% available". Czy to wlasciwe zachowanie laptopa?

--
zg

Data: 2011-04-07 05:01:34
Autor: Jacek
Dnia Wed, 06 Apr 2011 23:07:19 +0100, zg napisał(a):

[...]

Te 80%, to ograniczenie programowe, ktore laduje wlasnie do tej wartosci,
aby wydluzyc zywotnosc.

Data: 2011-04-08 10:52:18
Autor: Radosław Sokół
W dniu 07.04.2011 00:07, zg pisze:
Popdsumowujac - najlepiej nie odlaczac zasilania sieciowego, a poniewaz baterii wyjmowac nie chce (bo spelnia funkcje UPS) najlepiej co 2-3 miesiace rozladowywac ja do ok. 20%, a potem ladowac do pelna.

Nie. Nie wiem, sk±d wzi±łe¶ takie wnioski. Podsumowujesz
chyba to, co chciałby¶ usłyszeć.

Należy odł±czać zasilanie sieciowe jak komputer nie pracuje i
należy wyjmować baterię, jeżeli przez dłuższy czas nie zamie-
rzamy z niej korzystać. Bateria nie powinna "spełniać funkcji
UPSa" -- jest na to *za droga*. Poza tym czasy się zmieniły,
nie pamiętam kiedy ostatnio nie miałem zasilania z winy dys-
trybutora.

Dodam jeszcze, ze caly czas wyswietla mi sie komunikat "plugged in, not charging - 77% available". Czy to wlasciwe zachowanie laptopa?

Tak, komputer w pewnym zakresie broni Cię przed zarżnięciem
baterii nie ładuj±c jej w sytuacji, gdy jest prawie w pełni
naładowana.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-04-08 11:28:28
Autor: Kamil
On 08/04/2011 09:52, Radosław Sokół wrote:
[...]

Bateria jest zazwyczaj tańsza od UPSa i o wiele poręczniejsza, UPS nie zabezpieczy przed dzieciakiem wyci±gaj±cym przypadkeim wtyczkę zasilacza podczas pracy - bateria tak.

Kamil

Data: 2011-04-11 09:48:51
Autor: Artur\(m\)
Laptop caly czas podlaczony do gniazdka

Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1mviey4rr4a2p$.dlgwazzenon.pl...
[...]

Gdyby¶ opanował nerwy i oprócz nicnieznacz±cego,
 ulubionego przez niektórych, słowa, podparł swoje
emocjonalnie nieuzasadnione stanowisko - jakimi¶,
 choćby byle jakimi, argumentami - ¶wiat byłby Ci wdzięczny.

Ja widzę (najtańszy ups) Evera za 240 zł i bateria do mojego HP 7300 - 149 zł
(że nie jest to oryginalna nie jest żadnym argumentem)

Opanuj nerwy, i żeby nie wyszło, że może piszesz głupoty
podawaj w tym samym po¶cie, swoje argumenty.

Artur(m)

Data: 2011-04-08 13:36:44
Autor: zg
[...]

Cytat ze strony, ktora podales w linku wczesniej:

"Nigdy też nie odł±czaj zasilania sieciowego od komputera: brak zasilania (na przykład w nocy) może spowodować doładowywanie baterii po ponownym jego podł±czeniu, a to niepotrzebnie zużyje baterię"

No to jak to w koncu jest?

--
zg

Data: 2011-04-11 10:33:32
Autor: januszek
Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
Radosław Sokół napisa?(a):

Należy odłączać zasilanie sieciowe jak komputer nie pracuje i
należy wyjmować baterię, jeżeli przez dłuższy czas nie zamie-
rzamy z niej korzystać. Bateria nie powinna "spełniać funkcji
UPSa" -- jest na to *za droga*.

Hmm... IMO tory zasilania w laptopach projektowane są przy założeniu, że bateria jest integralną cześcią całego systemu. Upraszczając można powiedzieć, że elektronika uczy się charakterystyki tej konkretnej baterii z którą wpółpracuje i na tej podstawie stara się przewidzieć stopień sprawności ogniw. Wyjmowanie baterii i praca bez niej powoduje rozprogramowanie się tego systemu. Może to doprowadzić do tego, że laptop będzie sygnalizował spadek pojemności baterii mimo tego, że ogniwa będą całkowicie sprawne. Po za tym obudowa baterii jest elementem usztywniającym konstrukcję całej obudowy laptopa. Jej brak może zwiększyć naprężenia całej obudowy, które mogą przenieść się na płytę główną powodując jej mechaniczne uszkodzenia. Dlatego nie należy wyjmować baterii z laptopów i pracować bez niej.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-04-07 10:51:31
Autor: Q
Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
Moj laptop jest caly czas podlaczony do gniazdka, traktuje go jak "zamiennik" komputera stacjonarnego.

wlacz w biosie (czy gdzie tam) "oszczedzanie baterii" -
- wtedy bateria bedzie ladowana do max 80% (czy jakos tak)
i dzieki temu jej pojemnosc bedzie "wolniej malec"

Czy powinienem wyjac z niego baterie, czy wylaczac go tylko z gniazdka, gdy go nie uzywam?

komu dzisiaj by sie chcialo baterie wyciagac? :)

Data: 2011-04-07 14:42:32
Autor: acelnószz
Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
Jesli masz podrózna, to sie chce ;-)