Laptop caly czas podlaczony do gniazdka

Data: 2011-04-06 22:23:17
Autor: Skylla
Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
W dniu 2011-04-06 22:05, zg pisze:
Moj laptop jest caly czas podlaczony do gniazdka, traktuje go jak "zamiennik" komputera stacjonarnego.

Czy powinienem wyjac z niego baterie, czy wylaczac go tylko z gniazdka, gdy go nie uzywam?

Jesli ci zależy na żywwotności baterii, możesz ją wyjąć, choć co 2-3 miesiące trzebaby ją poużywać kilka cykli naładowania/rozładowania. Dotyczy to też sytuacji, gdy aku jest w laptopie cały czas. Pamiętaj też, że robi ona za ups.
S.

Data: 2011-04-06 21:40:14
Autor: zg
On 06/04/2011 21:23, Skylla wrote:
[...]

A jesli mi nie chodzi o zywotnosc baterii? Czy bedzie OK, jesli bede tylko odlaczal laptop od zasilania na czas gdy go nie uzywam?

--
zg

Data: 2011-04-06 22:14:11
Autor: DooMiniK
On 06/04/2011 21:40, zg wrote:
[...]

Przed burzą możesz odłączać - a tak to niech cały czas będzie podłączony. Zasilacz taki będzie minimalnie cały czas sobie pobierał
prąd (znikome ilości). Jak bardzo Ci zależy, możesz wyciągać wtyczkę
z gniazdka (tego w ścianie, nie z laptopa).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-04-07 14:41:33
Autor: ąćęłńóśźż
Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
PrÄ…d jak prÄ…d, ale zasilacze PISZCZÄ„.
Kto nie wierzy, niech przyłoży ucho do chodzącego "na luzie" zasilacza od laptopa.

-- -- -

Data: 2011-04-07 19:49:56
Autor: zg
On 07/04/2011 13:41, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]

-- -- -

| Zasilacz taki będzie minimalnie cały czas sobie pobierał prąd.

Moj nie piszczy, albo moze mam slaby sluch. Co by sie dzialo, gdybym odlaczal laptopa od zasilania, gdy go nie uzywam? Rozumiem, ze lepiej pozostawic go caly czas podlaczony do pradu?

--
zg

Data: 2011-04-07 10:53:13
Autor: Q
Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
Jesli ci zależy na żywwotności baterii, możesz ją wyjąć, choć co 2-3 miesiące trzebaby ją poużywać kilka cykli naładowania/rozładowania.

ale najlepiej jak to NIE beda cykle:
- ladowanie do 100%
- rozladowanie do 0%

Laptop caly czas podlaczony do gniazdka