Laptop dla dziecka

Data: 2012-05-29 14:27:57
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka

Doradzcie - jakiego laptopa wybrac dla 9-letniego dziecka?  Stacjonarny niestety nie moze byc, musi byc laptop. Netbooki odpadaja przez
za maly ekran.

Wymagania: ekran wiekszy niz 15 cali, w miare trwala klawiatura i osprzet.

Ma sluzyc do gier (ale nic wymagajacego graficznie), nauki, filmow, tak ze
pierdylion rdzeni jest raczej zbedny.

Ograniczenia - cena. Idealnie bylo sie zmiescic w 1500 zl.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-29 14:32:13
Autor: Einstein
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 14:27, Maciek pisze:

[...]

Okres komunijny chyba po woli dobiega końca?

Data: 2012-05-29 14:37:44
Autor: marfi
Laptop dla dziecka
Użytkownik "Einstein" <einstein09@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jq2fk9$650$1inews.gazeta.pl...

Okres komunijny chyba po woli dobiega końca?

Może tak: "po woli do biega"
Idź na ca łość Ein stein :)

--
marfi

Data: 2012-05-29 14:48:27
Autor: Einstein
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 14:37, marfi pisze:
Użytkownik "Einstein" <einstein09@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Okres komunijny chyba po woli dobiega końca?

Może tak: "po woli do biega"
Idź na ca łość Ein stein :)

Tak to jest jak piszesz i myślisz o czymś innym.
A tak na poważnie. Widziałem już laptopy po takich dzieciach. Nie można tego było nazwać komputerem, wygląd odstraszał. Dlaczego nie może być stacjonarny? Mało miejsca na biurku czy taki ternd?

Data: 2012-05-29 15:11:30
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 14:48:27 +0200, Einstein napisał(a):

A tak na poważnie. Widziałem już laptopy po takich dzieciach. Nie można tego było nazwać komputerem, wygląd odstraszał. Dlaczego nie może być stacjonarny? Mało miejsca na biurku czy taki ternd?

Bo chce laptopa i koniec. A od wyglad i dbalosc o sprzet sie nie martw, to
juz nie twoj problem.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-29 22:24:25
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 15:11, Maciek pisze:
Bo chce laptopa i koniec.
Jak chce i koniec to już nic nie da się poradzić. Nie pozostaje Ci nic
innego jak kupić. Strach pomyśleć co będzie jak na tym laptopie otworzy
jakąś stronę z "nastolatkami". No będzie chciał i koniec :->

Maciek

Data: 2012-05-30 06:31:54
Autor: Artur Frydel
Laptop dla dziecka
Day Tue, 29 May 2012 22:24:25 +0200, Maciek wrote:

[...]

Dobrze że mu się najnowszego BMW nie  zachciało.
Kupowanie laptopa dla dziecka w tej cenie (1500zl) to IMO proszenie się o
kłopoty. Pewnym rozwiązaniem mogłoby być kupno poleasingowego trwałego
Thinkpada lub innego Della, ale pewno to rozwiązanie Cię nie zadowoli.

--
bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
Experience is a wonderful thing. It enables you to recognize

Data: 2012-05-30 08:51:24
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 06:31:54 +0200, Artur Frydel napisał(a):

Dobrze że mu się najnowszego BMW nie  zachciało.

Odpisze zbiorczo:

Wzrusza mnie powszechna troska o oczy i kregoslup mojego dziecka, ale
umowmy sie, ze pilnowanie postawy przed ekranem to juz moja dzialka.

Wszyscy jestescie bardzo madrzy, ale zaloze sie, ze wiekszosc nie ma
dzieci. Dla 9-letniego smarka komputer jest po czesci zabawka i musi byc,
uwaga, trudne slowo, FAJNY :) Tak to juz z dzieciakami jest.

Zreszta z doroslymi nie inaczej, tylko sie nie przyznaja - czytacie grupe,
to widzicie, ze czesto wywala sie dobrego blaszaka tylko po to, zeby kupic
szybszego, badziej bajeranckiego, zracego 2x wiecej pradu, z kompletnie
zbednym nadmiarem mocy. Za to ze szpanerskim chlodzeniem na cieklym azocie
:P

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 09:25:19
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 08:51, Maciek pisze:
Wszyscy jestescie bardzo madrzy, ale zaloze sie, ze wiekszosc nie ma
dzieci.
Myślę, że jeśli chodzi o liczbę dzieci, to moglibyśmy się policytować :->

Dla 9-letniego smarka komputer jest po czesci zabawka i musi byc,
uwaga, trudne slowo, FAJNY :) Tak to juz z dzieciakami jest.
Może najwyższy czas wyjaśnić "smarkowi", że nie można mieć wszystkich
zabawek. Ba - nawet nie warto.

[...]
Przyznam, że nie zauważam. Może po prostu większość gimnazjalistów
trafia już raczej na bardziej bajeranckie portale, a nie do
przestarzałego usenetu :->
Maciek

Data: 2012-05-30 16:23:07
Autor: R.e.m.e.K
Laptop dla dziecka
[...]

Ale pieprzysz...ech.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-05-30 16:36:36
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 16:23:07 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

Ale pieprzysz...ech.

Nie, ty pieprzysz.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-31 07:00:21
Autor: Artur Frydel
Laptop dla dziecka
Day Wed, 30 May 2012 08:51:24 +0200, Maciek wrote:

Wszyscy jestescie bardzo madrzy, ale zaloze sie, ze wiekszosc nie ma
dzieci. Dla 9-letniego smarka komputer jest po czesci zabawka i musi byc,
uwaga, trudne slowo, FAJNY :) Tak to juz z dzieciakami jest.

Właśnie dlatego że mamy dzieci to odpowiadamy. Dla kogoś kto nie ma
dzieciarni - ten wątek nie istnieje. Pewno że to Twoja sprawa: czy i jaki
komputer kupisz dzieciakowi...
.... ale skoro pytasz na grupie, to ludzie się udzielają i starają się
wybić Ci ten pomysł z głowy. Dla mnie normalną sytuacją jest, że 9 latek gania za piłką, uczy się, a z
komputera korzysta sporadycznie i TYLKO pod kontrolą rodziców. Mam w
rodzinie takiego kilkunastoletniego nolife'a. Co to właśnie w wieku 8 lat
dostał komputer na komunię. Teraz powoli zaczynają się problemy, bo
dziecko myśli że świat to taka jedna wielka gra w WoWa.

--
bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
Gdy koń się śmieje to nie ma żartów.

Data: 2012-05-31 08:38:47
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Thu, 31 May 2012 07:00:21 +0200, Artur Frydel napisał(a):

(...)

Swietnie, ale ja doskonale wiem, co sie moze stac z dzieckiem, jesli sie je
pusci samopas. Zadne z moich puszczone samopas nie jest. Wiecej, wole
dzisiaj uchodzic (czasem) za tyrana i taliba, bo wiem, ze za 20 lat mi
podziekuja.

Ale czasem ide tez na ustepstwa, bo - jak pisalem - dziecko jest tylko
dzieckiem, ma potrzebe zabawy i chce, zeby przedmioty, ktorych na co dzien
uzywa, mialy dodatkowy "fun factor". I dlatego jestem w stanie zgodzic sie
na laptopa, jesli dziecko strasznie chce go zamiast blaszaka. Zwlaszcza, ze
czas spedzany przed ekranem jest scisle limitowany.

A na grupie pytam wylacznie o sprzet - w miare tani, trwaly, z duzym
ekranem. Za reszte porad uprzejmie dziekuje.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-31 01:27:44
Autor: Lisciasty
Laptop dla dziecka
On 31 Maj, 08:38, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
A na grupie pytam wylacznie o sprzet - w miare tani, trwaly, z duzym
ekranem. Za reszte porad uprzejmie dziekuje.

Nie duś dyskusji, wątek się rozrasta i dobrze, człowiek się uczy całe
życie :>

L.

Data: 2012-05-31 10:56:54
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Thu, 31 May 2012 01:27:44 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

Nie duś dyskusji, wątek się rozrasta i dobrze, człowiek się uczy całe
życie :>

Ale strach pomyslec, do czego dojdziemy - do porad malzenskich? :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-06-01 23:36:02
Autor: m4rkiz
Laptop dla dziecka
"Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> wrote in message news:1w8zpbu8y1gcv.1ogq2sstcj8y.dlg40tude.net...
A na grupie pytam wylacznie o sprzet - w miare tani, trwaly, z duzym
ekranem. Za reszte porad uprzejmie dziekuje.

albo 1500 albo trwaly

w tej cenie da sie kupic sporo dobrego sprzetu z drugiej reki, i marketowy
badziew dzialajacy (przy odrobinie szczescia) do konca gwarancji

Data: 2012-05-29 22:29:45
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 15:11, Maciek pisze:
Bo chce laptopa i koniec.
A teraz poważnie: chce laptopa, bo będzie z nim gdzieś ganiał, czy może
po prostu kolega dostał na komunię, więc i on musi? Pytam, bo używanie
laptopa zamiast komputera stacjonarnego przez dziecko to jakaś paranoja.
Poczytaj o ergonomii i schorzeniach, których można sobie sporo zafundować.

Maciek

Data: 2012-05-29 23:42:05
Autor: RadoslawF
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-29 22:29, Użytkownik Maciek napisał:

[...]

9 letnie dziecko będzie z laptopem 17 calowym ganiać ?
Do ganiania jakiś nowszy nettop z 11 calowym ekranem.

Pozdrawiam

Data: 2012-05-30 06:54:03
Autor: qwerty
Laptop dla dziecka
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1fyqq59lumj1$.1ikle7i962otd$.dlg@40tude.net...
Dnia Tue, 29 May 2012 14:48:27 +0200, Einstein napisał(a):
Bo chce laptopa i koniec. A od wyglad i dbalosc o sprzet sie nie martw, to
juz nie twoj problem.

Zacznij wychowywać dziecko, a nie dajesz się szantażować...

Data: 2012-05-30 09:44:46
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 29.05.2012 15:11, Maciek pisze:
[...]

Ach, "wychowanie bezstresowe" i posłuszne spełnianie każdej zachcianki?

Data: 2012-05-30 10:03:30
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 09:44:46 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Ach, "wychowanie bezstresowe" i posłuszne spełnianie każdej zachcianki?

Nie. Kazdej na pewno nie. Ani nawet nie polowy. Ale niektorych tak, bo
dziecko jest dzieckiem.

A teraz zastanow sie, czy np. ktos chcialby jeszcze gadac z Toba na
grupach, gdyby powszechne bylo wyciaganie tak pochopnych wnioskow na
podstawie przyzerowej ilosci danych. Na pewno wiesz, o czym mowie.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 10:19:13
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 10:03, Maciek pisze:
[...]

I ty, jako rodzic, powinieneś podjąć decyzję nie na podstawie tego,
czego dziecko się domaga, tylko co będzie dla dziecka najlepsze.

A na pewno nie będzie najlepszy laptop. Argumenty - czysto medyczne i
techniczne - były już przedstawione.

A teraz zastanow sie, czy np. ktos chcialby jeszcze gadac z Toba na
grupach, gdyby powszechne bylo wyciaganie tak pochopnych wnioskow na

Pochopnych? Sam na pytanie "dlaczego laptop" odpisałeś "bo dziecko chce".

podstawie przyzerowej ilosci danych. Na pewno wiesz, o czym mowie.

Nie, nie wiem.

I generalnie ludzie wartościowi nie mają problemów z rozmową ze mną.
Nawet jeśli w dyskusji udaje się uzgodnić tylko "protokół niezgodności".

Data: 2012-05-30 11:34:26
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 10:19:13 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

I ty, jako rodzic, powinieneś podjąć decyzję nie na podstawie tego,
czego dziecko się domaga, tylko co będzie dla dziecka najlepsze.

Oczywiscie, ale w zyciu dokonujemy tysiecy decyzji i wyborow, a w relacji
rodzice-dzieci ogromna czesc z nich wymaga dodatkowo uporania sie z
problemem rozbieznosci miedzy tym, co bedzie zdaniem rodzica najlepsze, a
tym, co bedzie najlepsze zdaniem dziecka.. :) To sa naprawde powszechne,
codzienne sytacje, wiec uogolnianie, ze "bezstresowo" wychowuje, na
podstawie jednej i w sumie drobnej kwestii, jaka jest wybor komputera, jest
zwyczajnie wkurzajace.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 12:09:48
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 11:34, Maciek pisze:
> [...]

codzienne sytacje, wiec uogolnianie, ze "bezstresowo" wychowuje, na
podstawie jednej i w sumie drobnej kwestii, jaka jest wybor komputera, jest

Strasznie wkurzający się jesteś.

Rzuciłeś temat na grupie dyskusyjnej i masz pretensje że dyskutujemy.

p. m.

Data: 2012-05-30 16:23:46
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 12:09:48 +0200, m napisał(a):

Strasznie wkurzający się jesteś.

Tak, pozatechniczny aspekt tej dyskusji mnie wkurzyl.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 16:37:39
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 16:23, Maciek pisze:
Dnia Wed, 30 May 2012 12:09:48 +0200, m napisał(a):

Strasznie wkurzający się jesteś.

Tak, pozatechniczny aspekt tej dyskusji mnie wkurzyl.

Nie poradzisz. On jest ciekawszy od technicznego.

p. m.

Data: 2012-05-30 12:12:07
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
[...]

Czego nie rozumiesz w znaku zapytania stojącym na końcu zdania?

Data: 2012-05-29 15:09:39
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 14:32:13 +0200, Einstein napisał(a):

Okres komunijny chyba po woli dobiega końca?

Pudlo. Zreszta - jakie to by mialo znaczenie?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-29 15:10:49
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Einstein nabazgrał(a):

[...]

Tylko co teraz zrobić z jeżem :)

Data: 2012-05-29 15:15:21
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

Allegro > laptopy > 17" i więcej > sortowanie cena .... i czekać na cud w tej cenie.

Data: 2012-05-29 15:49:47
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 15:15:21 +0200, Chris napisał(a):

Allegro > laptopy > 17" i więcej > sortowanie cena .... i czekać na cud w tej cenie.

E no :)

Problem w tym, ze ja juz od dawna nie sledze nowinek, polowa nazw niewiele
mi mowi, a o jakosci poszczegolnych marek mam pojecie niewielkie.

15 lat temu mialem Thinkpada i to bylo cos, a dzis...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-29 15:56:04
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

Problem w tym że przy twoich wymaganiach musisz kupić używkę, na nówkę raczej nie ma szans.
Co do jakości to każdy producent ma swoją serię domową i biznesową i główna różnica to jakość wykonania.

Proponuje przejść się o ile się da do jakiegoś MM/Saturn/Euro itp ... i popmacać różne modele różnych marek i potem poszukać starszych wersji tego co się spodobało.

Nie będę ci polecał konkretnego modelu ani  konkretnej marki bo się nie da .... :)
Szukaj modeli popularnych marek/serii bo w razie awari można wtedy dostać tanio części, różnie to bywa ze sprzętem używanym.
Postaraj się wybrać parę modeli i zamieść na grupie wtedy będzie już coś więcej wiadomo czego szukasz.

Może jak będę w domu to zobaczę na szybko bo teraz uciekam z firmy do domu ale nie obiecuję bo nei wiem jak będę stał z czasem.

Data: 2012-05-29 16:19:54
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 29.05.2012 15:56, Chris pisze:
Maciek nabazgrał(a):

[...]

Nie przesadzasz?

http://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki/lenovo-g575-e300-4gb-500gb-w7hp.bhtml IMHO mieści się w kryteriach Maćka (15.6 > 15)

p. m.

Data: 2012-05-29 20:44:30
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 16:19, m pisze:

IMHO mieści się w kryteriach Maćka (15.6 > 15)

Domyślam się że te >15" było umowne i chodzi o coś z matrycą >17" :)
Ciekawe czy mój Sony 16.4" też jest za mały czy już w sam raz :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-05-29 18:53:17
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 15:15:21 +0200, Chris napisał(a):

Allegro > laptopy > 17" i więcej > sortowanie cena .... i czekać na cud w tej cenie.

No, sprawdzilem... jest pare Acerow, jedno Lenovo i jakies no-name'y.
Do 1600 zl robi sie wiekszy wybor...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-29 21:01:08
Autor: Chris
Laptop dla dziecka

http://allegro.pl/samsung-rv720-4-500-led-hd-win-7-geforce-520m-i2379664446.html

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-05-29 15:39:55
Autor: Czeslawek
Laptop dla dziecka
[...]

Nowy czy używany?
Jak nowy, to ciężko będzie z tą ceną. Za 1500 to tylko średnio dobry netbook lub bardzo kiepski laptop z wydajnością netbooka i matrycą nie większą niż 15,6".

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-05-29 15:42:26
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Czeslawek nabazgrał(a):

[...]

17" za 1500zł ... chyba się nie da ... nawet acer nie ma takich tanich

Data: 2012-05-29 21:04:00
Autor: Przemysław Ryk
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 14:27:57 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

Spójrz na te:
http://www.progress.pc.pl/index.php?product_id=78&category_id=1&from=20&nm=HP-Pavilion-DV6
http://www.progress.pc.pl/index.php?product_id=80&category_id=1&from=20&nm=Dell-Precision-M4400
choć niestety zakładany przez Ciebie budżet przekraczają.

[ Bóg stworzył człowieka ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych        ]
[ eksperymentów zrezygnował.                                  (Mark Twain) ]

Data: 2012-05-29 21:32:12
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 21:04, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Tylko że oba mają matryce 15" a autor chciał większą  ...

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-05-30 14:03:53
Autor: Przemysław Ryk
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 21:32:12 +0200, Chris napisał(a):

SpĂłjrz na te:
[...]

Tylko Ĺźe oba mają matryce 15" a autor chciał większą  ...

15,4" i 15,6", więc jednak większa niż 15"… ;)

[ Tylko głupcy się nie zmieniają.                            (G. Zapolska) ]

Data: 2012-05-29 22:21:33
Autor: BQB
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 14:27, Maciek pisze:

Doradzcie - jakiego laptopa wybrac dla 9-letniego dziecka?
Stacjonarny niestety nie moze byc, musi byc laptop. Netbooki odpadaja przez
za maly ekran.

9 letnie dziecko i laptop? Znajoma kupiła dziecku, mówiłem, że to bez sensu, że lepiej stacjonarny, ale nie, uparła się. Kupiła sama za niemal 5k. Po 3 miesiącach dziecko wylało cocacolę na laptopa. Dziecko się wystraszyło, zamknęło laptopa i odłożyło na półkę, po 3 dniach się zorientowała, że dziecko komputera nie używa. Rozbierałem go, sprawna z tego została karta wifi i ekran. Reszta zeżarta. Raty dalej spłaca, a w stacjonarnym by klawiaturę wymieniła za ~30zł i by było wszystko OK. Następny komputer kupuje stacjonarny. A dziecko chce laptopa, "bo to trendy jest"

Data: 2012-05-30 06:46:58
Autor: Michal
Laptop dla dziecka
On 2012.05.29 22:21, BQB wrote:

> [...]

tego została karta wifi i ekran. Reszta zeżarta. Raty dalej spłaca, a w
stacjonarnym by klawiaturę wymieniła za ~30zł i by było wszystko OK.

Też tak uważam. Jak z jakiegoś względu (poza "szpanem" przy równie dorosłych kolegach trudno mi sobie wyobrazić zastosowania tej mobilności - do pracy czy na studia ten 9latek będzie laptopa woził?)
ma być to urządzenie mobilne to niech będzie prawdziwie mobilne dla 9-latka: mały nettop albo tablet. To ostatnie ma też takie plusy, że poza graniem w różne casuale typu Angry Birds itp. za bardzo się nie nadaje, a jak będzie chciał oglądać filmy "przyrodnicze" to zrobi to na dowolnym urządzeniu. Przy okazji mniej będzie szkoda jak po paru miesiącach takie małe coś zmieni się w złom komputerowy, niż laptop
>15,6" nadający się do grania (albo to będzie coś mocno używanego albo cenę trzeba podnieść do 2,5-3,5 kzł). A że nie gry nie będą wymagające - na POCZĄTKU każdy tak mówi.

> Następny komputer kupuje stacjonarny. A dziecko chce laptopa, "bo to
> trendy jest"

Dziwisz się. Marketing robi swoje, a dzieciom miesza w głowach z dużo większą siłą (IMHO m.in. z tego powodu uważam bloki reklamowe w czasie programów dla dzieci za niedopuszczalne). Zresztą ostatnio słyszałem, że laptopy w tym sezonie komunijnym już nie są tak "trendy" bo przecież w każdym domu już praktycznie są. Teraz komuniści chcą tablety, najlepiej takie za 3+ kzł, bo to dodatkowe 10 punktów do prestiżu w hordzie.

BTW:
Nie tak dawno czytałem "dzieło" marketingu Samsung Polska - już po tym jak wycofali się z produkcji HDD mechanicznych do desktopów. I z tego "raportu" wynikała teza, że sprzętu stacjonarnego używają w PL ludzie o wykształceniu podstawowym lub niepełnym średnim, mieszkający na wsi, rolnicy, robotnicy niewykwalifikowani i bezrobotni. A laptopów ludzie o wykształceniu wyższym (czy jest to "prywatna szkoła tego i owego", filia w... raport już nie podawał :>) mieszkańcy miast >500. tys.
Albo moda, albo te całe "targetowe" Lejdis od Samsunga w 40-50m2 mieszkaniu na Białołęce z kredytem hipotecznym na następne 30 lat nie mają gdzie zmieścić stacjonarnego sprzętu by łazić po Pudelku czy Twarzoksiążce, albo do koloru  kanapy ten stacjonarny sprzęt nie pasuje.
Jak rzeczywiście sprawa wygląda większość z nas wie - mimo że *.pecet
kiedyś był zbieraniną z całego PL usenetu w dzisiejszych czasach manii pisania po forach nawet tu została w większości garstka profesjonalistów i geeków, którzy jak teraz rozejrzą się dookoła po sprzęcie na którym lub przy którym pracują stoi pewnie kilka pecetów, serwer, ze 2 laptopy, 2-3 smartfony i tablet. Gdyby laptopy mogłyby to wszystko wygodnie zastąpić (i to jeszcze w rozsądnej cenie) pozostałe urządzenia nie miałyby racji bytu.

--
/MB

Data: 2012-05-29 23:39:00
Autor: Lisciasty
Laptop dla dziecka
On 30 Maj, 06:46, Michal <use...@invalid.pl> wrote:
Albo moda, albo te całe "targetowe" Lejdis od Samsunga w 40-50m2
mieszkaniu na Białołęce z kredytem hipotecznym na następne 30 lat nie
mają gdzie zmieścić stacjonarnego sprzętu by łazić po Pudelku czy

Ja bym nie uogólniał, też od zawsze byłem zatwardziałym zwolennikiem
blaszaka, na podniecających się laptopami patrzyłem z lekką pogardą,
zwłaszcza kiedy koleżanka dostała od ojca sprzęt za 15 tysięcy, który
osiągi miał takie sobie. Ale po paru latach sam się przesiadłem,
blaszak został w pracy a w domu z uwagi na dzieci, sprzątanie i brak
miejsca ja i kobita mamy laptopy. Pewnie kiedyś sobie złożę jakiegoś
złoma, póki co nie ma na to szans ;)

L.

Data: 2012-05-30 10:12:36
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 08:39, Lisciasty pisze:
> [...]
osiągi miał takie sobie. Ale po paru latach sam się przesiadłem,
blaszak został w pracy a w domu z uwagi na dzieci, sprzątanie i brak

Ja zostawiłem sobie wypaśny (jak na owe czasy) stacjonarny do pracy w domu i laptopa do pracy "w terenie". Synchronizacja w obie strony itd... wiadomo, ergonomia.

Dość szybko stacjonarny okazał się robić za serwer plików i drukarki (marnując swoje moce przerobowe) zaś komputerem do pracy codziennej stał się laptop.

Jest po prostu wygodniejszy i tyle.

p. m.

Data: 2012-05-30 08:53:30
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 22:21:33 +0200, BQB napisał(a):

(...)

Nastepny wujek dobra rada. To jest podobno grupa o sprzecie?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 18:16:07
Autor: Irokez
Laptop dla dziecka
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1r00r6ayj6r6y$.163rgn29ywj7w.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 29 May 2012 22:21:33 +0200, BQB napisał(a):
(...)
Nastepny wujek dobra rada. To jest podobno grupa o sprzecie?

No to kup jej cokolwiek za 1500
Skończy laptop jak w moim przypadku "gdzieś tam" bo za słaby aby grać w Sims 3.
hp za 1600 zeta se leży w szafie a młoda pogrywa na stacjonarce.

chyba że jej gry wcale a wcale nie interesują, to cokolwiek kupisz będzie dobrze.

--
Irokez

Data: 2012-05-30 00:07:01
Autor: Feromon
Laptop dla dziecka

Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:19vtar5fxkjbq.ntjt0ccasjhb$.dlg40tude.net...

[...]

Pomyśl o konsekwencjach.
W tym wieku dzieciak ma się rozwijać motorycznie - biegać za piłką,
włazić na drzewa, no i oczywiście: uczyć się.

Komputer spowoduje gigantyczne problemy wychowawcze, gdyż
nie da się odciągnąć młodego od kompa bez narażenia się na pobicie lub
zelżenie słowne, w skrajnie w Anglii 15 latek zabił matkę, bo nie pozwalała mu
grać cały dzień w jego ulubione gry.

Znam takiego 12 latka - szczypior ze skoliozą. Za to po stronach porno śmiga.
Znam 13 latka - misiek nie wykazujący innych zainteresowań, niż głupie gry.

Filmy i nauka to przykrywka, wierz mi.
Moje dzieci na szczęście młode lata spędziły w erze niekomputerowej.
Ale i tak jako 15 latki zaraziły się bakcylem. Studiów nie skończyły.
Za to potrafią 8 i więcej godzin zdobywać z kolegami jakiś "poziom".

Nie powtarzaj moich błędów.
Feromon

PS. Każdy laptop p 2 latach jest już stary.

Data: 2012-05-29 23:32:33
Autor: Lisciasty
Laptop dla dziecka
On 30 Maj, 00:07, "Feromon" <fer0...@wp.pl> wrote:
Nie powtarzaj moich błędów.
Feromon

Ano właśnie, jest jakaś strategia na obecne czasy odnośnie dzieci i
kompów? Moja trzoda ma obecnie 3 i 4 lata, pytanie jak to rozegrać
żeby nie zrobić z nich technicznych analfabetów, ale żeby też nie
wpadły w nałóg? Wiem że mam jeszcze czas ale ten czas się szybko
skończy :>

L.

Data: 2012-05-30 08:56:02
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Lisciasty nabazgrał(a):

[...]

Ja mam 4 latka i mam gdzieś tych co piszą że to zło .. bla bla bla  ... czasy się zmieniają i komputery stają się normą wychowawczą, komputery to nie tylko porno i gry ... chyba że co piszą te bzdury mają tylko takie doświadczenia z komputerami. W wieku 3 lat potrafił pisać różne słowa na komputerze więc uważam że komputer pomaga w rozwoju dziecka, jako 2 latek na tel. układał figury geometryczne w całość oraz łączył cyfry. Oczywiście gra w piłkę, rowerek, bieganie itp nie są zaniedbywane.
Oczywiście nie wolno pozwolić żeby dziecko siedziało 24h przed ekranem i trzeba to dozować zarówno czas jak i treści ale nie popadajmy w paranoję.
Co do wyboru laptop/stacjonarny też wybrał bym laptopa, stacjonarne komputery to przeżytek.

Data: 2012-05-30 09:33:37
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 08:56, Chris pisze:
Co do wyboru laptop/stacjonarny też wybrał bym laptopa, stacjonarne komputery to przeżytek.
Będziesz walił głową w ścianę, gdy w wieku lat 15 okaże się, że dziecię
ma np. zniesioną lordozę na odcinku szyjnym kręgosłupa i związane z tym
dolegliwości: zaburzenia widzenia, równowagi, czucia w dłoniach itp.
Pozostanie rehabilitacja do końca życia, bo tatuś uważał, że stacjonarny
to przeżytek :->

Maciek

Data: 2012-05-30 09:45:40
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

Ty z PISu że wierzysz w herezję ?? rozumiem że leczysz poprzez wsadzenie dziecka do pieca na 3 zdrowaśki ... :)

Data: 2012-05-30 10:09:55
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 09:45, Chris pisze:
Ty z PISu że wierzysz w herezję ?? rozumiem że leczysz poprzez wsadzenie dziecka do pieca na 3 zdrowaśki ... :)
Po prostu wolę zapobiegać niż leczyć. Ty jak rozumiem jesteś za
nowoczesnością rodem z PełO? :->

Maciek

Data: 2012-05-30 10:20:57
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

Znaczy zamknąć w pokoju i nich nigdzie się nie nie rusza bo przecież grając w piłkę można złamać nogę.
Jestem za nikim, mam gdzieś politykę :)

Data: 2012-05-30 10:26:10
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 10:20, Chris pisze:
Znaczy zamknąć w pokoju i nich nigdzie się nie nie rusza bo przecież grając w piłkę można złamać nogę.
Można. Dlatego do rodzica należy dobór aktywności bezpiecznej dla
dziecka. Gra w piłkę na laptopie nie jest IMHO bezpieczną aktywnością.
Na stacjonarnym już prędzej :->

Jestem za nikim, mam gdzieś politykę :)
I pewnie dlatego próbowałeś mi PiSem dosunąć :->

Maciek

Data: 2012-05-30 10:39:06
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

To fakt, mój 4 latek jest zawiedzony tym że w Wawie nie ma parku linowego dla takich maluchów, tydzień temu już nie wiedziałem co mu powiedzieć jak nie mógł wejśc na liny bo miarka pokazała że jest jeszcze za mały :( ciekawe czemu nie robią tras właśnie dla maluchów kiedy mają tyle siły i zaprcia żeby trenować równowagę na takich trasach. Dodam że we Władysławowie jest trasa dla maluchów i dzieciaki bawią się przy tym wyśmienicie, jak widać Wawa to zapadła dziura :(

Jestem za nikim, mam gdzieś politykę :)
I pewnie dlatego próbowałeś mi PiSem dosunąć :->

Podobno modne jest komuś powiedzieć że jest za pisem :)

Data: 2012-05-30 11:10:01
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 10:39, Chris pisze:
[...]
Widać nikt nie chce brać odpowiedzialności za wypadki małych dzieci. Weź
go na pierwszego lepszego "pająka" i niech włazi pod Twoją kontrolą.
Zacnej wysokości jest np. na placu zabaw na Kępie Potockiej

Jestem za nikim, mam gdzieś politykę :)
I pewnie dlatego próbowałeś mi PiSem dosunąć :->
Podobno modne jest komuś powiedzieć że jest za pisem :)
Nie wiem, nigdy nie nadążałem za wszelkimi modami :->

Maciek

Data: 2012-05-30 11:47:17
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

Tam nie ma jak mieć wypadku, wszędzie chodzisz otoczony siatką więc nawet jak spadniesz z belki bo po 20cm masz już siatkę.

go na pierwszego lepszego "pająka" i niech włazi pod Twoją kontrolą.
Zacnej wysokości jest np. na placu zabaw na Kępie Potockiej

To zupełnie co innego, park linowy jest z trasą dla dzieci jest zrobiony tak że dziscko samo się bawi i idzie do przodu bo cała trasa jest w siatce a przeszkody w środku.

hehe :) koniec tematu politycznego :)

Data: 2012-05-30 14:06:57
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 11:47, Chris pisze:
[...]
No to "pająk" lepszy, bo dziecko uczy się, że musi uważać, żeby się nie
zabić ;-)

Maciek

Data: 2012-05-30 10:10:23
Autor: RadoslawF
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-30 09:33, Użytkownik Maciek napisał:

[...]

O ile komputer u dzieciaka w wieku do 6 lat przy właściwym
podejściu rodziców to przyśpieszacz rozwoju to w latach późniejszych
jest dokładnie odwrotnie i nawet idealne podejście rodziców tego
nie jest w stanie zmienić. A że nie wszyscy to wiedzą to już
ich strata.

Pozdrawiam

Data: 2012-05-30 09:44:11
Autor: JDX
Laptop dla dziecka
On 2012-05-30 08:56, Chris wrote:
[.....]
Co do wyboru laptop/stacjonarny też wybrał bym laptopa, stacjonarne
komputery to przeżytek.
A to od kiedy, skoro wygoda użytkowania laptopów jest beznadziejna i bez
znaczenia jest fakt czy jest to laptop z najwyższej czy też najniższej
półki. Zwłaszcza wyświetlacze są do bani - małe rozmiary oraz niezbyt
duża i często "dziwna" rozdzielczość. Do tego często błyszczą się jak
psu jajca. :-) Jakoś nie mogę sobie wyobrazić kolesia robiącego np. w
branży "software" którego podstawową maszyną do pracy jest laptop. :-)

A aby było w temacie to mój szwagier kupił 4-letniemu dzieciakowi iPada2
i tenże (dzieciak) jest bardzo zadowolony. :-) I IMO jest to idealny
sprzęt do takich zastosowań. :-)

Data: 2012-05-30 09:50:08
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
JDX nabazgrał(a):

On 2012-05-30 08:56, Chris wrote:
[.....]
[...]

Mało widujesz jak widzę .... SONY seria F  matryca matowa 16.4" 1920 x 1080 (16:9), nie wiem w czym problem ... ciekawe jak zabierasz swojego super wypasionego kompa na prezentację... hahaahha

A aby było w temacie to mój szwagier kupił 4-letniemu dzieciakowi iPada2
i tenże (dzieciak) jest bardzo zadowolony. :-) I IMO jest to idealny
sprzęt do takich zastosowań. :-)

Tu się zgodzę że tablety w tym wieku to rewelacja ... laptopy czy stacjonarki chyba jeszcze za wcześnie ale wiek 9 lat jak w temacie to już nie ma co się bawić w tablety tylko coś z normalnego kompa.

Data: 2012-05-30 09:59:54
Autor: JDX
Laptop dla dziecka
On 2012-05-30 09:50, Chris wrote:
[.....]
Mało widujesz jak widzę .... SONY seria F  matryca matowa 16.4" 1920 x
1080 (16:9), nie wiem w czym problem ... ciekawe jak zabierasz swojego
super wypasionego kompa na prezentację... hahaahha
Nie no, matowe FullHD 16.4" - po prostu pełen wypas do pełnoetatowej
roboty. :D Na szczęście nie muszę rzeźbić w jakimś marketingu, ale gdy
czasami udaję się na jakieś szkolenie lub do klienta to zabieram ze sobą
mój drugi komputer klasy laptop na którego oczywiście, jako
profesjonalistę w mojej branży, mnie stać. Ów laptop większość czasu
spędza w szafie.

Data: 2012-05-30 10:01:48
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
JDX nabazgrał(a):

On 2012-05-30 09:50, Chris wrote:
[.....]
[...]

Wszystko zależy od tego co robisz, zawsze się znajdzie jakaś nisza dla stacjonarek :)

Data: 2012-05-30 10:12:48
Autor: JDX
Laptop dla dziecka
On 2012-05-30 10:01, Chris wrote:
[.....]
Wszystko zależy od tego co robisz, zawsze się znajdzie jakaś nisza dla
stacjonarek :)
Robię w branży software także raczej nie jest to nisza. :D A
hobbystycznie projektuję sobie czasami płytki drukowane (PCB) i gram w
pokera online. :D We wszystkich trzech zastosowaniach duży monitor,
najlepiej więcej niż jeden, bardzo się przydaje.

Data: 2012-05-30 10:23:40
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
JDX nabazgrał(a):

On 2012-05-30 10:01, Chris wrote:
[.....]
[...]

Do tego dojdzie praca z grafiką 2D/3D, projektowanie stron, CAD ale 95% ludzi pracuje na wordach i exelach czy innych programach wymagających jedynie wklepania danych do systemu i tu wysatrczy laptop.

Data: 2012-05-30 10:32:17
Autor: JDX
Laptop dla dziecka
On 2012-05-30 10:23, Chris wrote:
[.....]
Do tego dojdzie praca z grafiką 2D/3D, projektowanie stron, CAD ale 95%
ludzi pracuje na wordach i exelach czy innych programach wymagających
jedynie wklepania danych do systemu i tu wysatrczy laptop.
Nie, do tego wystarczy blaszak ponieważ jest tańszy a 95% z tych 95%
siedzi w biurze i nigdzie się nie rusza. Nie wspominając nawet o
kompletnych braku wygody użytkowania laptopa.

Data: 2012-05-30 10:40:39
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
JDX nabazgrał(a):

On 2012-05-30 10:23, Chris wrote:
[.....]
[...]

Ceny laptow zmalały, nie każdy kosztuje 10tyś :)
Co do wygody to pojęcie względne, mi wygodniej pracuje się na laptopie, tobie na stacjonarnym .. na trym skończmy bo każdy ma inne potrzeby  :)

Data: 2012-05-30 11:01:37
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 10:32, JDX pisze:
On 2012-05-30 10:23, Chris wrote:
[.....]
[...]

Samo użytkowanie - istotnie jest mniej wygodne.

Ale szeroko pojęta obsługa stanowiska pracy (sprzątanie, ewentualne przeprowadzki itd...) - laptop bije stacjonarnego na głowę.

Dość powiedzieć, że żeby moja żona mogła sobie siąść do komputera to gdyby to był stacjonarny, to albo musiałby być wspólny (więc spory o to kto ma ważniejszą sprawę w sieci), albo musielibyśmy skądś wykombinować miejsce żeby rozłożyć stacjonarny z całym jego kablowiskiem, klawiaturą i monitorem. Za które to kablowisko, klawiaturę i monitor bardzo chętnie by nasz 1.5 roczny synek sobie poszarpał kiedy nie widzimy.

A tak, siądzie sobie przy stole, na kanapie, na łóżku, gdzie jej się żywnie podoba i sobie sprawdzi pocztę.

Przy czym - laptopa możesz podłączyć przecież do zewn monitora, klawiatury i myszy. I masz wtedy stacjonarny z możliwością odłączenia i pójścia na kanapę.

p. m.

Data: 2012-05-30 11:11:40
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 11:01, m pisze:
A tak, siądzie sobie przy stole, na kanapie, na łóżku, gdzie jej się żywnie podoba i sobie sprawdzi pocztę.
Ale to nie jest praca. Piszemy od dłuższym siedzeniu, czyli przy
robocie, albo grze - sprawdzenie poczty się nie liczy :-P

Maciek

Data: 2012-05-30 11:50:17
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

W dniu 2012-05-30 11:01, m pisze:
[...]

Powiedz to dziennikarza że jedynie swoją pracę mogą wykonywać na komputerze stacjonarnym przy biurku na specjalnym ergonomicznym fotelu ... hahaha

Data: 2012-05-30 12:27:44
Autor: JDX
Laptop dla dziecka
On 2012-05-30 11:50, Chris wrote:
[.....]
Powiedz to dziennikarza że jedynie swoją pracę mogą wykonywać na
komputerze stacjonarnym przy biurku na specjalnym ergonomicznym fotelu
... hahaha
No przecież to nisza. :-D Poza tym IMO dziennikarz to jedzie w teren
raczej z kamerą i/lub dyktafonem. :-D Być może w bagażniku auta ma też i
laptopa. Ale tylko tak na wszelki wypadek a nie jako realne narzędzie
pracy którego często używa w terenie i które jest niezbędne.

Data: 2012-05-30 12:34:39
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
JDX nabazgrał(a):

On 2012-05-30 11:50, Chris wrote:
[.....]
[...]

Dziennikarstwo to nie tylko jazda z kamerą w terenie :) a nawet jeśli to wymogi szybkiej informacji to właśnie mobilność a to tylko dzięki temu że ma się laptopa przy sobie i można pisać artykuły od razu na miejscu zdażenia i wysyłania tego do redakcji. Informacja to nie tylko gazeta pisana, to dziś przede wszystkim internet a tam kto szybszy ten lepszy.

Data: 2012-05-30 12:21:53
Autor: JDX
Laptop dla dziecka
On 2012-05-30 11:01, m wrote:
[.....]
A tak, siądzie sobie przy stole, na kanapie, na łóżku, gdzie jej się
żywnie podoba i sobie sprawdzi pocztę.
To iPad jest jeszcze do tego (tzn. poczty i www) jeszcze lepszy. I ma
nad laptopem jeszcze jedną zaletę - wygodniej się z nim siedzi na
kibelku. :-) Tzn. tak mi się wydaje ponieważ nigdy nie próbowałem
siedzieć z laptopem na kibelku. :-) Z iPadem i PDA tak. PDA jest trochę
za mały. :-D

Przy czym - laptopa możesz podłączyć przecież do zewn monitora,
klawiatury i myszy. I masz wtedy stacjonarny z możliwością odłączenia i
pójścia na kanapę.
Ale po co tak kombinować i bawić się w podłączanie/odłączanie skoro
można sobie do blaszaka dodatkowo kupić laptopa? I masz wtedy dwa
kompletne i samodzielne komputery chociaż jeden z nich jest bardziej
toporny w użyciu. :-D I wtedy działasz na blaszaku, a jak żona nagle
zapragnie sprawdzić pocztę to sobie weźmie laptopa.

Data: 2012-05-30 14:16:58
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 12:21, JDX pisze:
On 2012-05-30 11:01, m wrote:
[.....]
[...]

Wszystko pięknie ładnie, tylko jakby jej przyszło napisać maila na 3 strony na ipadzie czy czymś takim, to by po pierwszym akapicie wzięła go i za okno wywaliła.

"poczta i www" to niekoniecznie oznacza "kliknę se raz na minutę gdzieś". To także oznacza "przez godzinę prowadzę korespondencję tak szybką że się klawiatura grzeje".

[...]

Jak już pisałem w którymś podwątku - I've been there. Nie sprawdziło się.

[...]

Mojego laptopa?! :). W sensie że programista powinien dzielić komputer z żoną? Bardzo kiepski pomysł.

p. m.

Data: 2012-05-30 14:36:29
Autor: JDX
Laptop dla dziecka
On 2012-05-30 14:16, m wrote:
[.....]
"poczta i www" to niekoniecznie oznacza "kliknę se raz na minutę
gdzieś". To także oznacza "przez godzinę prowadzę korespondencję tak
szybką że się klawiatura grzeje".
No wiesz, wcześniej pisałeś, że do laptopa można podpiąć zewnętrzna
klawiaturę aby uczynić z niego sprzęt zdatny do użycia. Do iPada też
można. :-D A jednak na kibelku iPad jest chyba wygodniejszy od laptopa. :-D

Mojego laptopa?! :). W sensie że programista powinien dzielić komputer z
żoną? Bardzo kiepski pomysł.
No i ja mojego blaszka nie dzielę z nikim, zawsze jest zabezpieczony
hasłem, itp, itd. Za to mojego laptopa, którego sam używam niezbyt
często, udostępniam gościom którzy czasami wpadają do mnie na weekend
aby sobie mogli pocztę sprawdzić, kupić bilet, wydrukować kartę
pokładową, itp.

Data: 2012-05-30 16:31:13
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 14:36, JDX pisze:
On 2012-05-30 14:16, m wrote:
[.....]
[...]

No niby można. Tylko - trzebaby kupić jeszcze jakąś podstawkę żeby ekran chciał stać i ogólnie robi się zbiorowisko rzeczy wszelkich.

[...]

Też można. Jednak uważam model laptop + laptop-klawiatura-monitor-myszka za znacznie praktyczniejszy niż blaszak+laptop.

p. m.

Data: 2012-05-30 14:41:59
Autor: JDX
Laptop dla dziecka
On 2012-05-30 14:16, m wrote:
[.....]
Mojego laptopa?! :). W sensie że programista powinien dzielić komputer z
żoną? Bardzo kiepski pomysł.
BTW. A kiepskim pomysłem to jest praca jako programista na śmiesznych
rozmiarów laptopowym wyświetlaczu. Tak, wiem, można podpiąć zewnętrzny
monitor. :-D

Data: 2012-05-30 17:03:52
Autor: Przemysław Ryk
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 11:01:37 +0200, m napisał(a):

(ciach…)
Przy czym - laptopa możesz podłączyć przecież do zewn monitora, klawiatury i myszy.

I wtedy kablowiska, którymi pędrak poszarpać może, już magicznie nie ma. :D

[ I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.   ]
[                                                          (Douglas Adams) ]

Data: 2012-05-30 17:17:52
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 17:03, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Nie mieszajmy systemĂłw walutowych.

Nie myl laptopa który może zastąpić stacjonarkę w normalnej pracy, bo tak jak do stacjonarki możesz do niego wszystko podłączyć, z laptopem mojej żony który normalnie leży na półce i tylko na jakiś czas codziennie jest rozkładany żeby sprawdzić pocztę.

To właśnie alternatywą do tego rozkładanego na chwilę laptopa jest stacjonarka która by musiała zajmować miejsce 24h/d i eksponować kable kusząc pędraka.

p. m.

Data: 2012-05-31 07:54:55
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 17:17, m pisze:

To właśnie alternatywą do tego rozkładanego na chwilę laptopa jest
stacjonarka która by musiała zajmować miejsce 24h/d i eksponować kable
kusząc pędraka.

Hmm... Nigdy nie słyszałeś o różnego rodzaju mocowaniach i
"organizatorach" kabli?

Data: 2012-05-31 08:10:05
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

W dniu 30.05.2012 17:17, m pisze:
[...]

Co nie zmienia faktu że masz tonę kabli do wszystkiego, nie wszystkie da się pochować.

Data: 2012-05-31 08:45:24
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 08:10, Chris pisze:

Hmm... Nigdy nie słyszałeś o różnego rodzaju mocowaniach i
"organizatorach" kabli?

Co nie zmienia faktu że masz tonę kabli do wszystkiego, nie wszystkie da
się pochować.

Da się.

Swoją szosą - jaką "tonę kabli"? Kabel do sieci - podobnie jak do
laptopa. Pewnie, można radiowo - ale to zupełnie jak w stacjonarnym.
Klawiatura, mysz i monitor? Skoro i tak tutaj zwolennicy laptopĂłw
proponują podłączanie zewnętrznych, żeby w kalectwo nie popaść...

Co jeszcze? Głośniki? Ojej, ale wielki kabel.

A, wiem! Zasilanie! Ale moment... Laptopa też trzeba zasilić ;->

Data: 2012-05-31 09:08:33
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Ja preferuję laptopa bez dodatków ale takiego który ma normalny ekran + pełną klawiaturę.

Co jeszcze? Głośniki? Ojej, ale wielki kabel.

5+1 to już mała kabloteka :)

A, wiem! Zasilanie! Ale moment... Laptopa też trzeba zasilić ;->

Bateria a ładujesz w noy :)

Data: 2012-05-31 09:26:50
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 09:08, Chris pisze:

[...]

Laptop z "normalnym ekranem" będzie mało przenośny. I cholernie drogi.

Co jeszcze? Głośniki? Ojej, ale wielki kabel.

5+1 to już mała kabloteka :)

Ooo, w laptopie masz 5+1?

A, wiem! Zasilanie! Ale moment... Laptopa też trzeba zasilić ;->

Bateria a ładujesz w noy :)

W sumie to teĹź pewna metoda na ograniczenie dzieciakowi uzaleĹźnienia od
komputera ;)

Data: 2012-05-31 09:29:07
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Stacjonarka z normalnym monitorem teĹź nie jest tania, dobry pecet swoje teĹź kosztuje.

Co jeszcze? Głośniki? Ojej, ale wielki kabel.
5+1 to już mała kabloteka :)
Ooo, w laptopie masz 5+1?

Nie wymagam .. :)

A, wiem! Zasilanie! Ale moment... Laptopa też trzeba zasilić ;->
Bateria a ładujesz w noy :)
W sumie to teĹź pewna metoda na ograniczenie dzieciakowi uzaleĹźnienia od
komputera ;)

4h wystarczą dla dziecka ... :)

Data: 2012-05-31 10:11:13
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 09:29, Chris pisze:

[...]

Ale w tej samej cenie można uzyskać dużo lepsze parametry, chociażby w
zakresie wielkości i jakości monitora.

dobry pecet swoje teĹź kosztuje.

Aleś Amerykę w konserwach odkrył...

Co jeszcze? Głośniki? Ojej, ale wielki kabel.
5+1 to już mała kabloteka :)
Ooo, w laptopie masz 5+1?

Nie wymagam .. :)

To dlaczego wymagasz tego od normalnej stacji roboczej?

Data: 2012-05-31 10:14:14
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Jedyny problem to zabrać go ze sobą np. na konferencję :)

dobry pecet swoje teĹź kosztuje.
Aleś Amerykę w konserwach odkrył...

W końcu jestem Krzysztof :)

Co jeszcze? Głośniki? Ojej, ale wielki kabel.
5+1 to już mała kabloteka :)
Ooo, w laptopie masz 5+1?
Nie wymagam .. :)
To dlaczego wymagasz tego od normalnej stacji roboczej?

A dla czego wymagacie do laptopa zew. klawiatury ?

Data: 2012-05-31 10:22:10
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 10:14, Chris pisze:

[...]

Na konferencje itepe to mam małego netbooka - bo laptop z porządnym,
dużym ekranem, to będzie (pomijając nawet kwestię ceny) za duży, za
ciężki i za dużo żrący energii.

[ciach]

Bo np. nie mam zapasowych nadgarstkĂłw.

Data: 2012-05-31 10:24:18
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Nie zawsze netbook się sprawdza, czasami potrzebna jest większa maszyna ..

[...]

Zamień netbooka na laptopa to będziesz miał wygodniej .

Data: 2012-05-31 10:35:16
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 10:24, Chris pisze:

[...]

Nie zawsze laptop się sprawdza, czasami potrzebna jest większa maszyna.

To dlaczego wymagasz tego od normalnej stacji roboczej?
A dla czego wymagacie do laptopa zew. klawiatury ?
Bo np. nie mam zapasowych nadgarstkĂłw.

Zamień netbooka na laptopa to będziesz miał wygodniej .

No beton... Jak potrzebuję czegoś mobilnego do krótkotrwałej/awaryjnej
pracy - mam netbooka lub w skrajnym przypadku Nokię N8. Jak potrzebuję
dłużej popracować bez zwichnięcia nadgarstka czy karku - mam komputer
stacjonarny. Ja cenię swoje zdrowie.

Data: 2012-05-31 10:39:44
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

W terenie ... hahaha :)

[...]

Ja też cenie i dobry laptop nie męczy oraz nie doprowadza do utraty zdrowia.

Skończmy tą durną dyskusję .... podsumujmy to tak, jedna i druga maszyna ma swoje wady i zalety a to co komu pasuje zostawmy dla użytkowników ..

Data: 2012-05-31 10:42:45
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-31 10:39, Chris pisze:
Ja też cenie i dobry laptop nie męczy oraz nie doprowadza do utraty zdrowia.
Widzę, że nie rozumiesz zupełnie o co chodzi z tą ergonomią/prawidłową
postawą przy pracy z komputerem (i nie tylko). Rzeczywiście czas na EOT.

Maciek

Data: 2012-05-31 10:44:00
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

Amen ...

Data: 2012-05-31 09:19:36
Autor: RadoslawF
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-31 08:45, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
[...]

Nie da się.
Kable w miarę łatwo schować na odcinku blat stołu/biurka - podłoga.
Ale schowaj te kable od krawędzi blatu do samego laptopa, dodatkowo
w laptopie kable te będą podpinane z dwu lub nawet z trzech stron.
Jak chcesz je schować, dasz drugi blat który schowa te kable
razem z laptopem ?

Pozdrawiam

Data: 2012-05-31 09:27:53
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 09:19, RadoslawF pisze:
[...]

Mowa była o rzekomej masie kabli w przypadku komputera stacjonarnego.

Laptop rzekomo nie ma problemów z okablowaniem ;)

Data: 2012-05-31 12:44:56
Autor: RadoslawF
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-31 09:27, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

[...]

A to przepraszam, źle zrozumiałem.

Pozdrawiam

Data: 2012-05-31 13:53:44
Autor: Przemysław Ryk
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 17:17:52 +0200, m napisał(a):

[...]

W jednym poście piszesz o dwóch kwestiach. Najpierw jest o odpalanym raz na
paręnaście minut laptopie, a za chwilę „Przy czym - laptopa możesz podłączyć
przecieĹź do zewn monitora, klawiatury i myszy. I masz wtedy stacjonarny z
możliwością odłączenia i pójścia na kanapę.”.

Skoro możesz go podpiąć do zewnętrznych podzespołów, to znaczy, że one
gdzieś jednak stoją. I nie wmówisz mi, że wtedy plątaniny kabli nie ma.
Chwilami, patrząc na takowe stanowiska u znajomych mam wrażenie, że
pieprznik w nich większy, niż przy mojej stacjonarce. U mnie to wszystko
jest za biurkiem, pospinane „trytytkami” i finał. :)

Swoją drogą - skoro raz dziennie na jakiś czas jest rozkładany do
sprawdzenia poczty, to nie lepiej smartfona jakiegoś? ;)

[ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie moĹźe mieć, na pewno     ]
[ łatwiej mu się Ĺźyje.                     (Clive Barker "Piąte dominium") ]

Data: 2012-05-30 17:12:24
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-30, o godz. 10:23:40
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

[...]

Ale trzeba go uzupełnić choć klawiaturą/myszką jeśli chce się te dane
klepać w miarę wygodnie.

Zdrówko

Data: 2012-05-31 08:10:51
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Laptopowe klawiatury też są pełnowymiarowe więc nie widzę z tym problemu.

Data: 2012-05-31 09:08:55
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

I co ci lekarz zaleca ??

Data: 2012-05-31 09:21:41
Autor: RadoslawF
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-31 09:08, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Jemu ? pytanie co tobie zalecana na problemy z nadgarstkami ?
Ewentualnie przyznaj się że komputera używasz jak emeryt,
kwadrans dziennie więc laptopowa klawiatura jest dla ciebie
wystarczająca.

Pozdrawiam

Data: 2012-05-31 09:26:30
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

14-16h dziennie ... fakt jak emeryt ...

Data: 2012-05-31 12:40:04
Autor: RadoslawF
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-31 09:26, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Ale na klikanie w klawisze chyba jednak tylko 15 minut inaczej
miał byś inne zdania na tema klawiatur.

Pozdrawiam

Data: 2012-05-31 09:23:39
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
[...]

Ergonomiczne stanowisko pracy.

Swoją drogą do lekarza to ty powinieneś się udać - masz jakieś urojenia...

Data: 2012-05-31 09:27:09
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Na razie to ty wmawiasz że nie da się pracować na laptopach a pewnie jedyne które widziałeś to na banerach albo w telewizji.

Data: 2012-05-31 09:48:17
Autor: Vituniu
Laptop dla dziecka
Na razie to ty wmawiasz że nie da się pracować na laptopach
a pewnie jedyne które widziałeś to na banerach albo w telewizji.

Na laptopach da sie pracowac, oczywiscie. Mozna nawet
zapewnic rozsadna ergonomie, a przewaga mobilnosci nie
podlega dyskusji.

Ale nie wymagaj od osoby, ktora wstala od biurka z wygodna
klawiatura w "szuladce" i monitorem z rozdzielczoscia 1200 pix
w pionie pol metra dalej zeby skakala z radosci na propozycje
pracy na dowolnie "wypasionym" laptopie.

pozdrawiam,
i EOT z mojej strony.
Vituniu

Data: 2012-05-31 10:04:52
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Vituniu nabazgrał(a):

[...]

Nie wymagam od nikogo przesiadki na laptopa, piszę tylko ze na laptopie da się pracować tak samo dobrze jak na stacjonarce.

Data: 2012-05-31 10:35:30
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-31 10:04, Chris pisze:
Nie wymagam od nikogo przesiadki na laptopa, piszę tylko ze na laptopie da się pracować tak samo dobrze jak na stacjonarce.
Oczywiście. Tak samo jak dało się jechać maluchem w 4 osoby z Warszawy
do Wisły w zimę stulecia. Z bagażami. Z nartami. Bez zimowych opon i
łańcuchów. Wszystko się da.

Maciek

Data: 2012-05-31 10:40:50
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

A co to ma wspólnego z komputerami ??

Data: 2012-05-31 10:44:43
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-31 10:40, Chris pisze:
[...]
To, że pojęcie "dobrze" jest bardzo względne.

Maciek

Data: 2012-05-31 10:06:56
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 09:27, Chris pisze:

[...]

Wiesz, da się wiele rzeczy - włącznie z np. podróżowaniem zimą tysiące
kilometrów w towarowym wagonie. Co nie znaczy, że jest to korzystne dla
zdrowia.

jedyne które widziałeś to na banerach albo w telewizji.

ROTFL

Prezentujesz podejście typowego dresa - dorobiłeś się jednego laptopa na
10-letni kredyt i teraz szpanujesz, jaki to dziany ziomal jesteś.

Data: 2012-05-31 10:15:32
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Poczytaj coi piszesz a potem się zastanów ....

ROTFL :)

Data: 2012-05-31 10:45:12
Autor: Vituniu
Laptop dla dziecka
jedyne które widziałeś to na banerach albo w telewizji
Prezentujesz podejście typowego dresa

ROTFL
ROTFL :)

"Oj dziewczynki, dziewczynki... Obie jesteście ładne. Mogę już iść do
domu?"
(c) Megamocny 2010

MSPANC ;),
Vituniu

Data: 2012-05-31 15:46:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-31, o godz. 08:10:51
> [...]

> dane klepać w miarę wygodnie.

Laptopowe klawiatury też są pełnowymiarowe więc nie widzę z tym

wiesz - jeszcze nie udało mi się spotkać z klawiaturą w laptopie która
ma podpórkę pod nadgarstki. Uwierz mi że po ćwierć wieku przed
monitorem zwracam na to uwagę bo problemy mam. Właśnie dlatego że
wcześniej to lekceważyłem.

Duże laptoki - takie ~17 cali - mają niby fajne klawiatury ale nadal
nie maja układu identycznego z wygodną klawiaturą stacjonarną. O
ergonomicznej nawet nei ma co wspominać. Dodatkowo w laptopie tej
wielkości przeszkadza trackpad przez który trzeba wyginać nienaturalnie
nadgarstki bo się o niego zawadza. Pomijając nawet to że konstruktorzy
z uporem maniaka umieszczają w takich laptokach trackpad po lewej
stronie mimo że większość ludzi jest praworęczna...

Zdrówko

Data: 2012-05-30 20:29:29
Autor: JoteR
Laptop dla dziecka
"Chris" napisał:

95% ludzi pracuje na wordach i exelach czy innych programach
wymagających jedynie wklepania danych do systemu i tu wysatrczy laptop.

Nie wystarczy.
Wystarczyłby laptop tylko w aspekcie nienachalnej wydajności, jaką zapewnia praktycznie każdy notebook za "tysioncpińcet" nawet z "Biedronki". Natomiast do wymienionych zadań konieczny jest monitor najlepiej FHD oraz porządna klawiatura. Żaden z tych wymogów nie jest spełniony w przypadku nawet najbardziej firmowego laptopa 17". Zatem powyższy cytat jest co najmniej wątpliwej wiarygodności, że tak pozwolę sobie użyć oględnego eufemizmu.

JoteR

Data: 2012-05-31 08:11:37
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
JoteR nabazgrał(a):

"Chris" napisał:
[...]

Widać nigdy nie miałeś dobrego laptopa w rękach.

Data: 2012-05-31 08:46:10
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 08:11, Chris pisze:

[...]

Przypominam, że w wątku jest limit na 1500zł ;)

Data: 2012-05-31 09:09:40
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

A cena Ddobrej stacjonarki z super wyjebanym monitorem, zestawem audio do tego też się zmieści w 1500zł  :)

Data: 2012-05-31 08:15:25
Autor: januszek
Laptop dla dziecka
Chris napisa?(a):

A cena Ddobrej stacjonarki z super wyjebanym monitorem, zestawem audio do tego teĹź się zmieści w 1500zł  :)

Jasne, ale tylko w calkowicie odjebanej rzeczywistosci... j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-31 09:24:51
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 09:09, Chris pisze:

Widać nigdy nie miałeś dobrego laptopa w rękach.
Przypominam, że w wątku jest limit na 1500zł ;)

A cena Ddobrej stacjonarki z super wyjebanym monitorem, zestawem audio
do tego też się zmieści w 1500zł  :)

A kto pisze o "super wyjebanym" monitorze i zestawie audio? Urojenia
masz jakieś.

Konfiguracja ma odpowiadać temu laptopowi za 1500zł.

Data: 2012-05-31 09:30:05
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Sama dobra karta graficzna kosztuje więcej niż 1500zł .. a gdzie reszta ??

Data: 2012-05-31 10:08:08
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 09:30, Chris pisze:
A kto pisze o "super wyjebanym" monitorze i zestawie audio? Urojenia
masz jakieś.
Konfiguracja ma odpowiadać temu laptopowi za 1500zł.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Sama dobra karta graficzna kosztuje więcej niż 1500zł .. a gdzie reszta ??

Widać, jak praca na laptopach wpływa (przynajmniej u niektórych) na oczy
i mózg...

Data: 2012-05-31 10:16:39
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Argumenty kolego ... a wycieczki personalne zostaw siobie dla rodziny ... argmenty się skończyły to trzeba atakować hamstwem .. hahah typowy dres.

Data: 2012-05-31 10:20:17
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 10:16, Chris pisze:
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Twoje problemy z mózgiem i oczami coraz bardziej się uwidaczniają...
Ortografia się sypie, nie widzisz podkreślenia, nie rozumiesz, że w
laptopie za 1500zł za chiny ludowe nie będziesz miał parametrów grafiki
takich, że by im dorównać stacjonarny pecet musiałby mieć grafikę za
1500zł... mam wymieniać dalej, czy przyznasz się do głupoty?

Data: 2012-05-31 10:22:23
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Temat 1500 złskończył się w momencie wspomnienia o stacjonarce ... za 1500zł to kupisz kalkulator w wielkim pudle a nie maszynę do pracy i grania ....

Data: 2012-05-31 10:33:11
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 10:22, Chris pisze:

Temat 1500 złskończył się w momencie wspomnienia o stacjonarce ... za
1500zł to kupisz kalkulator w wielkim pudle a nie maszynę do pracy i
grania ....

To do czego wg. ciebie będzie się nadawał laptop w tej samej cenie, hmm?

Data: 2012-05-31 10:41:26
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Dla dziecka jak w temacie :)

Data: 2012-05-31 10:45:25
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-31 10:41, Chris pisze:
Dla dziecka jak w temacie :)
Żeby sobie logarytmy mogło policzyć?

Maciek

Data: 2012-05-31 12:48:30
Autor: RadoslawF
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-31 10:41, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Dlaczego chcesz ten bidny (1500zł) laptop dla dziecka porównywać
do wypasionego peceta z grafiką za 1500zł ?

Pozdrawiam

Data: 2012-05-31 09:37:43
Autor: Vituniu
Laptop dla dziecka
Konfiguracja ma odpowiadać temu laptopowi za 1500zł.

Skladak przegrywa o cene najtanszej licencji na Win...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-05-31 10:09:02
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 31.05.2012 09:37, Vituniu pisze:
Konfiguracja ma odpowiadać temu laptopowi za 1500zł.

Skladak przegrywa o cene najtanszej licencji na Win...
                                                  ^^^^

Fuuuj...

Data: 2012-05-31 10:17:21
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Vituniu nabazgrał(a):

Konfiguracja ma odpowiadać temu laptopowi za 1500zł.
Skladak przegrywa o cene najtanszej licencji na Win...

Bo licencję ma z torrentów więc taniej ...

Data: 2012-05-31 12:54:13
Autor: RadoslawF
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-31 09:37, Użytkownik Vituniu napisał:
Konfiguracja ma odpowiadać temu laptopowi za 1500zł.

Skladak przegrywa o cene najtanszej licencji na Win...

Tyle że spokojnie to nadrobi na różnicy w cenach części
i w efekcie w podanej cenie będzie szybszy i będzie miał
lepszy i większy ekran.

Pozdrawiam

Data: 2012-05-31 12:00:13
Autor: januszek
Laptop dla dziecka
RadoslawF napisa?(a):

Tyle że spokojnie to nadrobi na różnicy w cenach części
i w efekcie w podanej cenie będzie szybszy i będzie miał
lepszy i większy ekran.

Co nadrobi na czesciach odda w zasilaczu... ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-31 13:03:44
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
januszek nabazgrał(a):

RadoslawF napisa?(a):
Tyle że spokojnie to nadrobi na różnicy w cenach części
i w efekcie w podanej cenie będzie szybszy i będzie miał
lepszy i większy ekran.
Co nadrobi na czesciach odda w zasilaczu... ;)

+ 2m2 mieszkania w cenie za metr 8-10k + specjalistyczne biurko + specjalne ergonomiczne krzesło do tego, oj jakoś  nie widzę tego tanio

Data: 2012-05-31 13:15:31
Autor: Vituniu
Laptop dla dziecka
+ 2m2 mieszkania w cenie za metr 8-10k + specjalistyczne biurko +
specjalne
ergonomiczne krzesło do tego, oj jakoś  nie widzę tego tanio

Chwilunia... Przyzwoitego biurka i krzesla potrzebujesz takze do laptopa i
odrabiania lekcji.
Chyba, ze tak zachwalana przez Ciebie ergonomiczna postawe zachowujesz
sila woli trzymajac laptopa na kolanach a zadania domowe dzieci pisza na
taborecie w kuchni.

To raz.

Od czasow wyspecyfikowania ITX troche czasu minelo i juz nie tylko VIA sie
w to bawi.
Sa sympatyczne plyty pod Llano czy najnowsze Intele. Sa obudowy
umozliwiajace podwieszenie takiego pececika "na plecach" monitora. Sa
wreszcie obudowy niewiele wieksze od podtsawy wspomnianego monitora.
Stacjonarny pecet nie musi oznaczac wielkiej warczacej puchy wcisnietej
pod krzeslo.

To dwa.

Znow dalem sie wciagnac w brednioserial "o wyzszosci swiat..." z Twoim
udzialem ;)

To trzy.

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2012-05-31 12:29:06
Autor: januszek
Laptop dla dziecka
Vituniu napisa?(a):

Chwilunia... Przyzwoitego biurka i krzesla potrzebujesz takze do laptopa i
odrabiania lekcji.

Odpowiednio duzy monitor moze stac na podlodze a siedziec mozna na odpowiedio mocnej obudowie blaszaka.. ;P

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-31 13:35:42
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Vituniu nabazgrał(a):

[...]

Wystrczy stół + krzesło :)

To raz.
Od czasow wyspecyfikowania ITX troche czasu minelo i juz nie tylko VIA sie
w to bawi.

Tylko co na tym atomie ruszy ?? :)

Sa sympatyczne plyty pod Llano czy najnowsze Intele. Sa obudowy
umozliwiajace podwieszenie takiego pececika "na plecach" monitora. Sa
wreszcie obudowy niewiele wieksze od podtsawy wspomnianego monitora.

TylkoĹźe taki nettop koszyje juĹź dobre 2000 albo 3000 ... miniatyryzacja kosztuje niestety.

Stacjonarny pecet nie musi oznaczac wielkiej warczacej puchy wcisnietej
pod krzeslo.

Po biurko ...

To dwa.
Znow dalem sie wciagnac w brednioserial "o wyzszosci swiat..." z Twoim
udzialem ;)
To trzy.

hehe :)

Data: 2012-05-31 14:14:34
Autor: Vituniu
Laptop dla dziecka
Od czasow wyspecyfikowania ITX troche czasu minelo i juz nie tylko
VIA sie w to bawi.

Tylko co na tym atomie ruszy ?? :)

Taki Gigabyte GA-A75N-USB3 (FM1 - Llano) kosztuje ponizej 300,-
Podobnie AsRock H61M-ITX (pod socket 1155).

Czas zaktualizowac wiedze ;)

TylkoĹźe taki nettop koszyje juĹź dobre 2000 albo 3000 ...

Nie az tak.

miniatyryzacja kosztuje niestety.

O... mamy jakis postep. Do tej pory caly czas utrzymywales,
ze laptop jest mniejszy od stacjonarki (zwlaszcza liczac z biurkiem)
i tanszy. :P

Wracajac do kosztow ITX'a - jedyny problem to obudowy.
Ciezko znalezc cos pasujacego do kolorystyki wnetrza. :)

Ale i tu niekoniecznie musi byc drogo: na ten przyklad
Chieftec FI-01B-200W (ca. 200 pln) jak dla mnie jest
rozsadnym kompromisem cena/jakosc/rozmiar ;)

Tylko ten "piano black" troszke wnerwia ;)

Pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-05-31 14:26:14
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Vituniu nabazgrał(a):

[...]

Mam wiedzę na ten temat :)
Tylko że ty podajesz cenę samej płyty, dodaj do tego obudowe, procesor, pamięci, dysk, monitor, peryferia ...

TylkoĹźe taki nettop koszyje juĹź dobre 2000 albo 3000 ...
Nie az tak.

ASROCK NetTop CORE 100HT i3-350 4GB 500GB DVD HDMI  1 484,99 + monitor +system, grafa do worda starczy ale nie pograsz juĹź na tym (IntelÂŽ HDGraphics)

Mały Mocny Nettop 3x2,4GHz/8/500 +Monitor 22" 2 449 zł + system i robi się prawie 3000 zł

iTX-ów z Atomami n ie liczę bo to nie jest wiele szybsze od kalkulatora :)

[...]

Ale to znowu tylko obudowa .. a gdzie reszta ??
ps. na środku jest srebrny pasek więc nie takie czarne :)

Data: 2012-05-31 14:30:58
Autor: Vituniu
Laptop dla dziecka
Mam wiedzę na ten temat :)
Tylko że ty podajesz cenę samej płyty, dodaj do tego obudowe, procesor,
pamięci, dysk, monitor, peryferia ...

Nie, czekaj, nie tak.
Staram sie jedynie wykazac, ze ITX niekoniecznie musi wypadac duzo
drozej od "normalnej" puszki (zazwyczaj oznaczajacej plyte mATX
wpakowanej do "wysokiej" budy)

Ze "sie nie da" wcisnac tego w owe "1500 minus licencja na Win"
to ja doskonale wiem ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-05-31 14:42:36
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Vituniu nabazgrał(a):

[...]

Tylko że tani ITX to zazwyczaj płyta integrowana z prcesorem Atom 1.6 + grfika onboard która i taki zestaw może mieć nawet problemy z upaleniem materiału video w 720p, za tą samą kasę mam Netbooka z jedną wadą czyli mały monitor ale za to mobilne.
Dobre ITX (min. i3) to juz niestety dość wysokie koszta gdzie min kasowe to 2000zł za samą puszkę.

Ze "sie nie da" wcisnac tego w owe "1500 minus licencja na Win"
to ja doskonale wiem ;)

To chociaż tu się zgadzamy.

Data: 2012-05-31 14:57:07
Autor: Vituniu
Laptop dla dziecka
Dobre ITX (min. i3) to juz niestety dość wysokie koszta gdzie
min kasowe to 2000zł za samą puszkę.

Wspomniana przeze nie plyta Gigabyte plus
A4 x2 3300 (najtansze Llano) to jakies 500,-
Dalej w/w obudowa Chiefteca za 200,-
Do tego dysk 300 GB 3,5" za jakies 250,-,
naped optyczny slim za 100,-,
4GB RAM w dwoch modulach za 80,-
i czytnik kart za 30,-

1160,- za "sama puszke".

U mnie pracuje na tym openSuSe akurat,
ale jak masz chec, to mozesz doliczyc do
tego 400,- na Win.

Nadal wypada sporo ponizej twoich kalkulacji.

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2012-05-31 15:05:31
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Vituniu nabazgrał(a):

[...]

+ monitor +klawiatura +myszka   :)

Nadal wypada sporo ponizej twoich kalkulacji.

ASUS 1015BX-RED071S C50 1GB 10,1 320 HD6250 W7S red - 1020 zł :)

Data: 2012-05-31 15:15:29
Autor: Vituniu
Laptop dla dziecka
+ monitor +klawiatura +myszka   :)

Sam powiedziales "2000 za sama puszke".
Nie krec ;)

Nadal wypada sporo ponizej twoich kalkulacji.

ASUS 1015BX-RED071S C50 1GB 10,1 320 HD6250 W7S red - 1020 zł :)

No i? Bo starcilem watek...

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2012-05-31 15:17:50
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Vituniu nabazgrał(a):

+ monitor +klawiatura +myszka   :)
Sam powiedziales "2000 za sama puszke".
Nie krec ;)

Bo liczę coś z Intela, z AMD straciłem kontakt dawno temu :)

Nadal wypada sporo ponizej twoich kalkulacji.
ASUS 1015BX-RED071S C50 1GB 10,1 320 HD6250 W7S red - 1020 zł :)
No i? Bo starcilem watek...

Netbook jest tańszy przy podobnych parametrach a ma matrycę, klawiaturę i ststem :)

Data: 2012-05-31 15:38:24
Autor: Vituniu
Laptop dla dziecka

Bo liczę coś z Intela, z AMD straciłem kontakt dawno temu :)

A... No to watek do zamkniecia :)

ASUS 1015BX-RED071S C50 1GB 10,1 320 HD6250 W7S red - 1020 zł :)
No i? Bo starcilem watek...

Netbook jest tańszy przy podobnych parametrach
a ma matrycę, klawiaturę i  ststem :)

C50 vs A4 to nie sa "podobne parametry"
O pozostalych "detalach" nie wspomne. :)

Dobra... Okopalismy sie na swoich pozycjach, wystarczy juz?
Deszcz pada, wreszcie. Pojde na spacer, zmarnowac
troche czasu w zdrowszy sposob ;)

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2012-05-31 15:43:24
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Vituniu nabazgrał(a):

[...]

Jedno i drugie ledwo zipie w takim zestawie :)

Dobra... Okopalismy sie na swoich pozycjach, wystarczy juz?
Deszcz pada, wreszcie. Pojde na spacer, zmarnowac
troche czasu w zdrowszy sposob ;)

Gdzie pada ? ..u mnie susza  do tego mnie ząb rozbolał ... :(

Data: 2012-05-31 13:05:51
Autor: Vituniu
Laptop dla dziecka
[...]

Nie sadze.

Win 7 Home Premium OEM kosztuje jakies 400,-
Czyli na sprzet zostaje Ci 1100,-

Przy czym ZTCW instalujac samemu sobie OEM
lamiesz postanowienia licencji, wiec zasadniczo
powienienes od tych 1500 odjac cene BOX'a ;)

Ale niech tam... Olac licencje :)

Powiedz mi co mozesz poskladac w cenie 1100,- zeby
bylo _znaczaco_ lepsze od laptopa za 1500,-?
Bo probowalem z pol roku temu i poza najtanszym
Llano wlasciwie nic sie wcisnac w ten segment nie dalo...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-05-31 13:08:59
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Vituniu nabazgrał(a):

[...]

Sam dysk 500GB to obecnie wydatek ok 300zł a gdzie reszta ?

System + dysk = 800zł ... więc połowa wartości laptopa z dyskiem i systemem.

Data: 2012-05-31 13:23:22
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-31 13:08, Chris pisze:
Sam dysk 500GB to obecnie wydatek ok 300zł a gdzie reszta ?
System + dysk = 800zł ... więc połowa wartości laptopa z dyskiem i systemem.
A w tym laptopie za 1500 PLN to będzie taki mały dysk?? Myślałem, że
przynajmniej z 1TB :->

Maciek

Data: 2012-05-31 22:43:26
Autor: JoteR
Laptop dla dziecka
"Chris" napisał:

Widać nigdy nie miałeś dobrego laptopa w rękach.

Widać nigdy nie widziałeś arkusza kalkulacyjnego z wypełnionymi więcej niż 4 komórkami na krzyż.

JoteR

Data: 2012-05-30 17:10:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-30, o godz. 09:59:54

On 2012-05-30 09:50, Chris wrote:
[.....]
> [...]
sobą mój drugi komputer klasy laptop na którego oczywiście, jako
profesjonalistę w mojej branży, mnie stać. Ów laptop większość czasu

Chyba najwłaściwsze podejście. Np. dla mnie laptop to w 60-70% terminal
do zdalnego dostępu do stacjonarki. Pomijając to że leży w plecaku a
nie w szafie. No i szybko wyleczyłem się z ekranu ~17 cali - wielkość,
masa i czas pracy na baterii są nieakceptowalne. ~13 cali spokojnie
starcza. A laptop a nie netbook dlatego że czasami potrzeba mocy. Ot
tak żeby 1-2 wirtualki odpalić. Tyle że to może z 5% czasu pracy na
laptopie gdy czegoś takiego potrzebuję.

Co do laptoka dla kilkulatka: uważam że to błąd. Jak ma służyć do nauki
to netbook starczy. Jak do grania to parametry i trwałość tanich
laptopów są nieakceptowalne a mając w perspektywie wymianę za ~2 lata
nie ma sensu inwestować w coś droższego. Tani komp po użyciu przez
dzieciaka - dla niego to zabawka a nie narzędzie pracy - po takim
czasie nie nadaje się nawet na sprzedaż bo zwykle jest w stanie
tragicznym. A i tak za chwilę zacznie robić dziurę w brzuchu że ten
nowy laptop to na nic bo "Biablo III" albo "Wieśmin" na nim nie działa.

Żeby nie było że nie wiem o czym piszę: w swoim doświadczeniu zawodowym
mam parę lata pracy w ośrodku który zajmuje się doradztwem metodycznym
w zakresie informatyki. No i własna córka (a także ciut dzieciaków po
rodzinie gdzie proszą mnie o pomoc w podobnych problemach) pozwoliła
zebrać ciut obserwacji. 4-latka ma własny komputer. Stacjonarkę. Plus
konsolę. Ale bawi się i gra na nich tylko w weekendy przez określony z
góry czas. Podobnie jak ma ograniczony czas bajek w telewizji. Jasno o
tym wie - i nie ma problemów bo wie że zagra kolejny raz następnego
dnia. Acha - ważne by była to traktowane jak każda inna zwykła zabawa a
nie nagroda za coś. I godzina-półtorej 1-2 razy w tygodniu takiemu
smykowi starcza.

Zdrówko

Data: 2012-05-30 10:14:13
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 09:50, Chris pisze:
Mało widujesz jak widzę .... SONY seria F  matryca matowa 16.4" 1920 x 1080 (16:9), nie wiem w czym problem ... ciekawe jak zabierasz swojego super wypasionego kompa na prezentację... hahaahha
No rzeczywiście - pornola da się obejrzeć, ale jak bym miał przy tym
spędzić więcej niż 5 godzin to bym się chyba pochlastał :->

Tu się zgodzę że tablety w tym wieku to rewelacja ... laptopy czy stacjonarki chyba jeszcze za wcześnie ale wiek 9 lat jak w temacie to już nie ma co się bawić w tablety tylko coś z normalnego kompa.
Dokładnie: normalnego, a nie przenośnego (bo przenoszone to będzie
najwyżej z biurka na łóżko).

Maciek

Data: 2012-05-30 10:25:22
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

Ja już dawno pozbyłem się stacjonarnego bo oprócz zajmowania miejsca nic więcej mi nie dawał .. teraz wystarczy mi taki laptop bez straty komfortu.

[...]

Mi tam wygodnie się siedzi na łóżku z laptopem .. :)

Data: 2012-05-30 10:30:40
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 10:25, Chris pisze:
Ja już dawno pozbyłem się stacjonarnego bo oprócz zajmowania miejsca nic więcej mi nie dawał .. teraz wystarczy mi taki laptop bez straty komfortu.
Widać nie wiesz, co to komfort, albo spędzasz przy komputerze mało czasu
(czego akurat zazdroszczę).

Mi tam wygodnie się siedzi na łóżku z laptopem .. :)
Ty już jesteś stary i jak szybciej umrzesz to nie będziesz obciążał
systemu jakimiś zachciewajkami w postaci emerytury :-> Za to dziecko z
masą zwyrodnień będzie ten system obciążać kosztami leczenia, więc daj
żyć podatnikom i kup stacjonarny, albo jakiś all-in-one, jak miejsca nie
masz :->

Maciek

Data: 2012-05-30 10:42:45
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

ok 14h dziennie ... może to mało ....

[...]

Młody to ja nie jestem :) o czym ty gadasz ?? taki sam komfort pracy jest na stacjonarnym i laptopie  .. wystarczy zadbać o stanowisko pracy .. tak samo można nabawić się zwyrodnień na stacjonarnym jak i na laptopie ...

Data: 2012-05-30 11:06:39
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Przecież nic takiego nie napisałem :->

taki sam komfort pracy jest na stacjonarnym i laptopie  .. wystarczy zadbać o stanowisko pracy .. tak samo można nabawić się zwyrodnień na stacjonarnym jak i na laptopie ...
Racja - wystarczy stanowisko pracy. Jeśli laptopa postawisz na biurku,
na właściwej wysokości podwyższeniu i podłączysz do niego klawiaturę i
mysz, to uzyskasz mniej więcej komfort stacjonarnego z badziewnym
monitorem. Tylko jak ktoś kupuje laptopa, to nie po to, żeby tworzyć do
niego stanowisko pracy - czyli kończy się na kolanach, ewentualnie
jakimś stoliku, przy którym w pozycji embrionalnej dziubie się coś na
touchpadzie :->

Maciek

Data: 2012-05-30 11:40:54
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

A w ameryce biją murzyów ... znowu podajesz jakieś gdybania .... kolego przed stacjonarnym też można siedzieć na kiepskim fotelu w pozycji S .... klawiatury w lapkach są wygodne co widać po producentach klawiatur do stacjonarek którzy kopiją właśnie latopowe wzory żeby było wygodniej, myszka do laptopa to standard więc nie widzę z tym problemu tak samo jak ekrany które w laptopach często są dużo lepsze od taniochy sprzedawanej do stacjonarnych po okazyjnych cenach ... nawet praca na kolanach nie musi być niezgodna z ergonomią, wszystko zależy od urzytkownika czy mu zależy na postawie czy nie ...

Data: 2012-05-30 12:08:59
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 11:40, Chris pisze:
Maciek nabazgrał(a):

[...]

A w zależności od możliwości lokalowych - tylko w pozycji S.

Bo jak jest ciasno, to stacjonarny trzeba na siłę "przytulić" gdzieś - czyli w efekcie komfort pracy jest taki jakby siedzieć na rogu krzesła mając klawiaturę na rogu biurka. Czasem nie ma gdzie podziać nóg.

Jak masz laptopa - możesz siąść przy stole, na wygodnym krześle, w miejscu które normalnie służy do czegoś innego (np. jedzenia).

p. m.

Data: 2012-05-30 14:12:11
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 12:08, m pisze:
Jak masz laptopa - możesz siąść przy stole, na wygodnym krześle, w miejscu które normalnie służy do czegoś innego (np. jedzenia).
Odpowiem zbiorczo, bo nie chce mi się już pisać. Laptop (bez urządzeń
zewnętrznych) _nigdy_ nie umożliwi ergonomicznej i względnie bezpiecznej
dla kręgosłupa pracy. No choćbyś pękł, to nie ustawisz rąk, pleców i
głowy w odpowiedniej pozycji, bo konstrukcja tego sprzętu na to nie
pozwala. Przy stacjonarnym to jest tylko kwestia chęci/możliwości. Kropka.

Maciek

Data: 2012-05-30 15:53:41
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 14:12, Maciek pisze:
W dniu 2012-05-30 12:08, m pisze:
[...]

Przy odpowiednio kiepskich możliwościach, stacjonarny może być jeszcze gorzej ustawiony niż może być ustawiony laptop np. na stole.

p. m.

Data: 2012-05-30 18:12:16
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 15:53, m pisze:
Przy odpowiednio kiepskich możliwościach, stacjonarny może być jeszcze gorzej ustawiony niż może być ustawiony laptop np. na stole.
To ostatni już raz: w stacjonarnym ustawienie zawsze możesz poprawić, w
laptopie, za chiny ludowe - nie.

Maciek

Data: 2012-05-30 20:03:10
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 18:12, Maciek pisze:
W dniu 2012-05-30 15:53, m pisze:
Przy odpowiednio kiepskich możliwościach, stacjonarny może być jeszcze
gorzej ustawiony niż może być ustawiony laptop np. na stole.
To ostatni już raz: w stacjonarnym ustawienie zawsze możesz poprawić,

Jak? Kupując inny mebel?

p. m.

Data: 2012-05-30 20:07:39
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 20:03, m pisze:
Jak? Kupując inny mebel?
Jak dla mnie to możesz sobie monitor i klawiaturę na stosach książek (o
odpowiedniej wysokości) postawić. Jak w domu nie ma książek to mogą być
skrzynki po piwie, czy co tam pod ręką będzie :->

Maciek

Data: 2012-05-30 22:00:51
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 20:07, Maciek pisze:
W dniu 2012-05-30 20:03, m pisze:
[...]

Śmiem twierdzić, że laptop postawiony na porządnym stole (który już w domu jest), przy porządnym i stabilnym krześle (które już jest) będzie znacznie zdrowsze dla użytkownika niż stanowisko sklecone ze stosów książek i skrzynek po piwie.

A na pewno będzie estetyczniejsze.

p. m.

Data: 2012-05-30 22:31:28
Autor: BQB
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 20:03, m pisze:
[...]

To ustaw laptopa ergonomicznie - tj górna krawędź ekranu na wysokości wzroku, klawiatura od laptopa na takiej wysokości, aby w łokciu był kąt prosty i siedź na krześle, które wymusza kąt prosty w kolanach i oparcie, które jest prostopadłe do podłogi. I to wszystko bez zewnętrznych akcesorii do laptopa typu dodatkowy ekran, dodatkowa klawiatura.

Data: 2012-05-30 23:09:28
Autor: Animka
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 20:03, m pisze:
[...]

znacznie zdrowsze dla uĹźytkownika niĹź stanowisko sklecone ze stosĂłw
[...]

Mój 2/5 roczny wnuniek dostał ode mnie laptopa na gwiazdkę. Nie wiedział jaki klawisz nacisnąć to naciskał wszystkie, No i się zdenerwował i za przeproszeniem pieprznął go na podłogę. Na szczęcie cały i córka schowała gdzies wysoko, da mu za rok. Takim drugim laptopem z myszką (na klapie batman) to się jako tako umie bawić i myszką posługiwać, tylko literek jeszcze nie zna, ale on jest bystry-szybko się nauczy. We wrześniu idzie do przedszkola. Zapisze się go do grupy tanecznej bo to tancerz nad tancerze. Któregos dnia moja siostra, która się nim tego dnia opiekowała wchodzi do pokoju, patrzy a niuniuś siedzi przy córki laptopie i sobie zdjęcia ogląda. Sam sobie włączył i znalazł. A siostra sirota, która ma w domu 2 laptopy (wnuczki) nie umiała tego laptopa wyłaczyć. Szczyt szczytów normalnie. Uśmiałam się do łez.

--
animka

Data: 2012-05-31 08:34:52
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 20:03, m pisze:
[...]

O rany. Widzę że jeszcze raz:
- nie, nie ustawię laptopa ergonomicznie. Ale jest jakoś.
- w istniejących warunkach mieszkaniowych - tj - bez dokupowania dodatkowego mebla, stanowisko do "blaszaka" mogę ustawić tylko gorzej. dodatkowy mebel się nie zmieści inaczej niż "na siłę".

Widzę że zatwardziałych antylaptopowców nie przekonam. EOT z mojej strony.

p. m.

Data: 2012-05-31 07:52:33
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 20:03, m pisze:
[...]

Najwyraźniej jesteś zbyt ograniczony, żeby zauważyć sarkazm...

Data: 2012-05-30 09:02:20
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 23:32:33 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

[...]

A po prostu - komputer (poza lekcjami) - maks. godzina dziennie. TV - maks.
godzina dziennie/jeden film. Jesli jest ladna pogoda - won z domu, bawic
sie na zewnatrz, nie ma komputera ani TV. No i absolutny zakaz korzystania
z ww. przed wykonaniem obowiazkow.
A konsoli do gier w domu nie ma i nie bedzie.

Uwierz, dziala.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 09:05:45
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Maciek nabazgrał(a):

[...]

Z tym nie będzie to nie mów .. :) dziś nie będzie ale za 2-3 lata może się to zmienić. U mnie też nie ma ale za jakiś czas być może się kupi bo kinekt jako narzędzie ruchu przed konsolą spisuje się dość ciekamie, nie zawsze mamy ładną pogodę na spacery a jak jest -30 to czemu nie poćwiczyć przed konsolą, tak samo się top sprawdza przy rywalizacji z kolegami np. grając w virtualnego tenisa .. można się nieżle spocić :)

Data: 2012-05-30 09:35:17
Autor: Q
Laptop dla dziecka
Pomyśl o konsekwencjach.
W tym wieku dzieciak ma się rozwijać motorycznie - biegać za piłką,
włazić na drzewa, no i oczywiście: uczyć się.

Podpisuje sie pod Twoim postem wszyskimi konczynami, niestety...

PS
Z tym "uczyc sie" to tak troche nie do konca,
bo to czy bedzie mialo same 3 czy 5 w podstawowce
nie ma kompletnie wplywu na to czy pojdzie na studia
i (co wazniejsze) czy w ogole je ukonczy.

Natomiast jesli rodzic nie dopilnuje,
aby dziecko nie mialo platfusa, skoliozy
i zeby bylo ogolnie rozwiniete,
to potem takie zaniedbanie rzutuje
na cale dalsze zycie takiego dzieciaka.
A studia to se moze zrobic nawet po 30-stce ;)

Data: 2012-05-30 08:14:24
Autor: januszek
Laptop dla dziecka
Maciek napisa?(a):

Ma sluzyc do gier (ale nic wymagajacego graficznie), nauki, filmow, tak ze
pierdylion rdzeni jest raczej zbedny.

Gry ale nie wymagajace graficznie super pomysl na startupa, potencjalnie miliardy baksow do wyjecia z rynku ;P

ps. moze napisz w co koledzy dziecka graja i jakie filmy ogladaja (i skad je maja) ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-30 09:26:30
Autor: Q
Laptop dla dziecka
Ograniczenia - cena. Idealnie bylo sie zmiescic w 1500 zl.

MSI CR650-419XPL - ok 1200zl
MSI CR650-278XPL - ok 1400zl

Data: 2012-05-30 09:52:25
Autor: Chris
Laptop dla dziecka
Q nabazgrał(a):

Ograniczenia - cena. Idealnie bylo sie zmiescic w 1500 zl.
MSI CR650-419XPL - ok 1200zl
MSI CR650-278XPL - ok 1400zl

Tylko że to ciągle laptopy z matrycą 15" a człopiek szuka czegoś większego więc pewnei coś koło 17"

Data: 2012-05-30 10:33:04
Autor: Q
Laptop dla dziecka
Tylko że to ciągle laptopy z matrycą 15" a człopiek szuka czegoś większego więc pewnei coś koło 17"

15'4" > 15"
;)

Data: 2012-05-30 21:16:26
Autor: miab
Laptop dla dziecka
[...]

Jak do gier(niezbyt wymagających) i tanio to coś na AMD E-450:
http://www.skapiec.pl/site/cat/17/filtr/_0_0_86686_0_0_0_0_0_0_0

miab

Laptop dla dziecka