Laptop dla dziecka

Data: 2012-05-29 14:32:13
Autor: Einstein
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 14:27, Maciek pisze:

Doradzcie - jakiego laptopa wybrac dla 9-letniego dziecka?
Stacjonarny niestety nie moze byc, musi byc laptop. Netbooki odpadaja przez
za maly ekran.

Wymagania: ekran wiekszy niz 15 cali, w miare trwala klawiatura i osprzet.

Ma sluzyc do gier (ale nic wymagajacego graficznie), nauki, filmow, tak ze
pierdylion rdzeni jest raczej zbedny.

Ograniczenia - cena. Idealnie bylo sie zmiescic w 1500 zl.

Okres komunijny chyba po woli dobiega końca?

Data: 2012-05-29 14:37:44
Autor: marfi
Laptop dla dziecka
Użytkownik "Einstein" <einstein09@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jq2fk9$650$1inews.gazeta.pl...

Okres komunijny chyba po woli dobiega końca?

Może tak: "po woli do biega"
Idź na ca łość Ein stein :)

--
marfi

Data: 2012-05-29 14:48:27
Autor: Einstein
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 14:37, marfi pisze:
Użytkownik "Einstein" <einstein09@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Okres komunijny chyba po woli dobiega końca?

Może tak: "po woli do biega"
Idź na ca łość Ein stein :)

Tak to jest jak piszesz i myślisz o czymś innym.
A tak na poważnie. Widziałem już laptopy po takich dzieciach. Nie można tego było nazwać komputerem, wygląd odstraszał. Dlaczego nie może być stacjonarny? Mało miejsca na biurku czy taki ternd?

Data: 2012-05-29 15:11:30
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 14:48:27 +0200, Einstein napisał(a):

A tak na poważnie. Widziałem już laptopy po takich dzieciach. Nie można tego było nazwać komputerem, wygląd odstraszał. Dlaczego nie może być stacjonarny? Mało miejsca na biurku czy taki ternd?

Bo chce laptopa i koniec. A od wyglad i dbalosc o sprzet sie nie martw, to
juz nie twoj problem.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-29 22:24:25
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 15:11, Maciek pisze:
Bo chce laptopa i koniec.
Jak chce i koniec to już nic nie da się poradzić. Nie pozostaje Ci nic
innego jak kupić. Strach pomyśleć co będzie jak na tym laptopie otworzy
jakąś stronę z "nastolatkami". No będzie chciał i koniec :->

Maciek

Data: 2012-05-30 06:31:54
Autor: Artur Frydel
Laptop dla dziecka
Day Tue, 29 May 2012 22:24:25 +0200, Maciek wrote:

[...]

Dobrze że mu się najnowszego BMW nie  zachciało.
Kupowanie laptopa dla dziecka w tej cenie (1500zl) to IMO proszenie się o
kłopoty. Pewnym rozwiązaniem mogłoby być kupno poleasingowego trwałego
Thinkpada lub innego Della, ale pewno to rozwiązanie Cię nie zadowoli.

--
bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
Experience is a wonderful thing. It enables you to recognize

Data: 2012-05-30 08:51:24
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 06:31:54 +0200, Artur Frydel napisał(a):

Dobrze że mu się najnowszego BMW nie  zachciało.

Odpisze zbiorczo:

Wzrusza mnie powszechna troska o oczy i kregoslup mojego dziecka, ale
umowmy sie, ze pilnowanie postawy przed ekranem to juz moja dzialka.

Wszyscy jestescie bardzo madrzy, ale zaloze sie, ze wiekszosc nie ma
dzieci. Dla 9-letniego smarka komputer jest po czesci zabawka i musi byc,
uwaga, trudne slowo, FAJNY :) Tak to juz z dzieciakami jest.

Zreszta z doroslymi nie inaczej, tylko sie nie przyznaja - czytacie grupe,
to widzicie, ze czesto wywala sie dobrego blaszaka tylko po to, zeby kupic
szybszego, badziej bajeranckiego, zracego 2x wiecej pradu, z kompletnie
zbednym nadmiarem mocy. Za to ze szpanerskim chlodzeniem na cieklym azocie
:P

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 09:25:19
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-30 08:51, Maciek pisze:
Wszyscy jestescie bardzo madrzy, ale zaloze sie, ze wiekszosc nie ma
dzieci.
Myślę, że jeśli chodzi o liczbę dzieci, to moglibyśmy się policytować :->

Dla 9-letniego smarka komputer jest po czesci zabawka i musi byc,
uwaga, trudne slowo, FAJNY :) Tak to juz z dzieciakami jest.
Może najwyższy czas wyjaśnić "smarkowi", że nie można mieć wszystkich
zabawek. Ba - nawet nie warto.

[...]
Przyznam, że nie zauważam. Może po prostu większość gimnazjalistów
trafia już raczej na bardziej bajeranckie portale, a nie do
przestarzałego usenetu :->
Maciek

Data: 2012-05-30 16:23:07
Autor: R.e.m.e.K
Laptop dla dziecka
[...]

Ale pieprzysz...ech.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-05-30 16:36:36
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 16:23:07 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

Ale pieprzysz...ech.

Nie, ty pieprzysz.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-31 07:00:21
Autor: Artur Frydel
Laptop dla dziecka
Day Wed, 30 May 2012 08:51:24 +0200, Maciek wrote:

Wszyscy jestescie bardzo madrzy, ale zaloze sie, ze wiekszosc nie ma
dzieci. Dla 9-letniego smarka komputer jest po czesci zabawka i musi byc,
uwaga, trudne slowo, FAJNY :) Tak to juz z dzieciakami jest.

Właśnie dlatego że mamy dzieci to odpowiadamy. Dla kogoś kto nie ma
dzieciarni - ten wątek nie istnieje. Pewno że to Twoja sprawa: czy i jaki
komputer kupisz dzieciakowi...
.... ale skoro pytasz na grupie, to ludzie się udzielają i starają się
wybić Ci ten pomysł z głowy. Dla mnie normalną sytuacją jest, że 9 latek gania za piłką, uczy się, a z
komputera korzysta sporadycznie i TYLKO pod kontrolą rodziców. Mam w
rodzinie takiego kilkunastoletniego nolife'a. Co to właśnie w wieku 8 lat
dostał komputer na komunię. Teraz powoli zaczynają się problemy, bo
dziecko myśli że świat to taka jedna wielka gra w WoWa.

--
bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
Gdy koń się śmieje to nie ma żartów.

Data: 2012-05-31 08:38:47
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Thu, 31 May 2012 07:00:21 +0200, Artur Frydel napisał(a):

(...)

Swietnie, ale ja doskonale wiem, co sie moze stac z dzieckiem, jesli sie je
pusci samopas. Zadne z moich puszczone samopas nie jest. Wiecej, wole
dzisiaj uchodzic (czasem) za tyrana i taliba, bo wiem, ze za 20 lat mi
podziekuja.

Ale czasem ide tez na ustepstwa, bo - jak pisalem - dziecko jest tylko
dzieckiem, ma potrzebe zabawy i chce, zeby przedmioty, ktorych na co dzien
uzywa, mialy dodatkowy "fun factor". I dlatego jestem w stanie zgodzic sie
na laptopa, jesli dziecko strasznie chce go zamiast blaszaka. Zwlaszcza, ze
czas spedzany przed ekranem jest scisle limitowany.

A na grupie pytam wylacznie o sprzet - w miare tani, trwaly, z duzym
ekranem. Za reszte porad uprzejmie dziekuje.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-31 01:27:44
Autor: Lisciasty
Laptop dla dziecka
On 31 Maj, 08:38, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
A na grupie pytam wylacznie o sprzet - w miare tani, trwaly, z duzym
ekranem. Za reszte porad uprzejmie dziekuje.

Nie duś dyskusji, wątek się rozrasta i dobrze, człowiek się uczy całe
życie :>

L.

Data: 2012-05-31 10:56:54
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Thu, 31 May 2012 01:27:44 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

Nie duś dyskusji, wątek się rozrasta i dobrze, człowiek się uczy całe
życie :>

Ale strach pomyslec, do czego dojdziemy - do porad malzenskich? :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-06-01 23:36:02
Autor: m4rkiz
Laptop dla dziecka
"Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> wrote in message news:1w8zpbu8y1gcv.1ogq2sstcj8y.dlg40tude.net...
A na grupie pytam wylacznie o sprzet - w miare tani, trwaly, z duzym
ekranem. Za reszte porad uprzejmie dziekuje.

albo 1500 albo trwaly

w tej cenie da sie kupic sporo dobrego sprzetu z drugiej reki, i marketowy
badziew dzialajacy (przy odrobinie szczescia) do konca gwarancji

Data: 2012-05-29 22:29:45
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 15:11, Maciek pisze:
Bo chce laptopa i koniec.
A teraz poważnie: chce laptopa, bo będzie z nim gdzieś ganiał, czy może
po prostu kolega dostał na komunię, więc i on musi? Pytam, bo używanie
laptopa zamiast komputera stacjonarnego przez dziecko to jakaś paranoja.
Poczytaj o ergonomii i schorzeniach, których można sobie sporo zafundować.

Maciek

Data: 2012-05-29 23:42:05
Autor: RadoslawF
Laptop dla dziecka
Dnia 2012-05-29 22:29, Użytkownik Maciek napisał:

[...]

9 letnie dziecko będzie z laptopem 17 calowym ganiać ?
Do ganiania jakiś nowszy nettop z 11 calowym ekranem.

Pozdrawiam

Data: 2012-05-30 06:54:03
Autor: qwerty
Laptop dla dziecka
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1fyqq59lumj1$.1ikle7i962otd$.dlg@40tude.net...
Dnia Tue, 29 May 2012 14:48:27 +0200, Einstein napisał(a):
Bo chce laptopa i koniec. A od wyglad i dbalosc o sprzet sie nie martw, to
juz nie twoj problem.

Zacznij wychowywać dziecko, a nie dajesz się szantażować...

Data: 2012-05-30 09:44:46
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 29.05.2012 15:11, Maciek pisze:
[...]

Ach, "wychowanie bezstresowe" i posłuszne spełnianie każdej zachcianki?

Data: 2012-05-30 10:03:30
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 09:44:46 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Ach, "wychowanie bezstresowe" i posłuszne spełnianie każdej zachcianki?

Nie. Kazdej na pewno nie. Ani nawet nie polowy. Ale niektorych tak, bo
dziecko jest dzieckiem.

A teraz zastanow sie, czy np. ktos chcialby jeszcze gadac z Toba na
grupach, gdyby powszechne bylo wyciaganie tak pochopnych wnioskow na
podstawie przyzerowej ilosci danych. Na pewno wiesz, o czym mowie.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 10:19:13
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 10:03, Maciek pisze:
[...]

I ty, jako rodzic, powinieneś podjąć decyzję nie na podstawie tego,
czego dziecko się domaga, tylko co będzie dla dziecka najlepsze.

A na pewno nie będzie najlepszy laptop. Argumenty - czysto medyczne i
techniczne - były już przedstawione.

A teraz zastanow sie, czy np. ktos chcialby jeszcze gadac z Toba na
grupach, gdyby powszechne bylo wyciaganie tak pochopnych wnioskow na

Pochopnych? Sam na pytanie "dlaczego laptop" odpisałeś "bo dziecko chce".

podstawie przyzerowej ilosci danych. Na pewno wiesz, o czym mowie.

Nie, nie wiem.

I generalnie ludzie wartościowi nie mają problemów z rozmową ze mną.
Nawet jeśli w dyskusji udaje się uzgodnić tylko "protokół niezgodności".

Data: 2012-05-30 11:34:26
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 10:19:13 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

I ty, jako rodzic, powinieneś podjąć decyzję nie na podstawie tego,
czego dziecko się domaga, tylko co będzie dla dziecka najlepsze.

Oczywiscie, ale w zyciu dokonujemy tysiecy decyzji i wyborow, a w relacji
rodzice-dzieci ogromna czesc z nich wymaga dodatkowo uporania sie z
problemem rozbieznosci miedzy tym, co bedzie zdaniem rodzica najlepsze, a
tym, co bedzie najlepsze zdaniem dziecka.. :) To sa naprawde powszechne,
codzienne sytacje, wiec uogolnianie, ze "bezstresowo" wychowuje, na
podstawie jednej i w sumie drobnej kwestii, jaka jest wybor komputera, jest
zwyczajnie wkurzajace.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 12:09:48
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 11:34, Maciek pisze:
> [...]

codzienne sytacje, wiec uogolnianie, ze "bezstresowo" wychowuje, na
podstawie jednej i w sumie drobnej kwestii, jaka jest wybor komputera, jest

Strasznie wkurzający się jesteś.

Rzuciłeś temat na grupie dyskusyjnej i masz pretensje że dyskutujemy.

p. m.

Data: 2012-05-30 16:23:46
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Wed, 30 May 2012 12:09:48 +0200, m napisał(a):

Strasznie wkurzający się jesteś.

Tak, pozatechniczny aspekt tej dyskusji mnie wkurzyl.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 16:37:39
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 16:23, Maciek pisze:
Dnia Wed, 30 May 2012 12:09:48 +0200, m napisał(a):

Strasznie wkurzający się jesteś.

Tak, pozatechniczny aspekt tej dyskusji mnie wkurzyl.

Nie poradzisz. On jest ciekawszy od technicznego.

p. m.

Data: 2012-05-30 12:12:07
Autor: Andrzej Lawa
Laptop dla dziecka
[...]

Czego nie rozumiesz w znaku zapytania stojącym na końcu zdania?

Data: 2012-05-29 15:09:39
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 14:32:13 +0200, Einstein napisał(a):

Okres komunijny chyba po woli dobiega końca?

Pudlo. Zreszta - jakie to by mialo znaczenie?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

[...]