Laptop dla dziecka

Data: 2012-05-29 22:21:33
Autor: BQB
Laptop dla dziecka
W dniu 2012-05-29 14:27, Maciek pisze:

Doradzcie - jakiego laptopa wybrac dla 9-letniego dziecka?
Stacjonarny niestety nie moze byc, musi byc laptop. Netbooki odpadaja przez
za maly ekran.

9 letnie dziecko i laptop? Znajoma kupiła dziecku, mówiłem, że to bez sensu, że lepiej stacjonarny, ale nie, uparła się. Kupiła sama za niemal 5k. Po 3 miesiącach dziecko wylało cocacolę na laptopa. Dziecko się wystraszyło, zamknęło laptopa i odłożyło na półkę, po 3 dniach się zorientowała, że dziecko komputera nie używa. Rozbierałem go, sprawna z tego została karta wifi i ekran. Reszta zeżarta. Raty dalej spłaca, a w stacjonarnym by klawiaturę wymieniła za ~30zł i by było wszystko OK. Następny komputer kupuje stacjonarny. A dziecko chce laptopa, "bo to trendy jest"

Data: 2012-05-30 06:46:58
Autor: Michal
Laptop dla dziecka
On 2012.05.29 22:21, BQB wrote:

> [...]

tego została karta wifi i ekran. Reszta zeżarta. Raty dalej spłaca, a w
stacjonarnym by klawiaturę wymieniła za ~30zł i by było wszystko OK.

Też tak uważam. Jak z jakiegoś względu (poza "szpanem" przy równie dorosłych kolegach trudno mi sobie wyobrazić zastosowania tej mobilności - do pracy czy na studia ten 9latek będzie laptopa woził?)
ma być to urządzenie mobilne to niech będzie prawdziwie mobilne dla 9-latka: mały nettop albo tablet. To ostatnie ma też takie plusy, że poza graniem w różne casuale typu Angry Birds itp. za bardzo się nie nadaje, a jak będzie chciał oglądać filmy "przyrodnicze" to zrobi to na dowolnym urządzeniu. Przy okazji mniej będzie szkoda jak po paru miesiącach takie małe coś zmieni się w złom komputerowy, niż laptop
>15,6" nadający się do grania (albo to będzie coś mocno używanego albo cenę trzeba podnieść do 2,5-3,5 kzł). A że nie gry nie będą wymagające - na POCZĄTKU każdy tak mówi.

> Następny komputer kupuje stacjonarny. A dziecko chce laptopa, "bo to
> trendy jest"

Dziwisz się. Marketing robi swoje, a dzieciom miesza w głowach z dużo większą siłą (IMHO m.in. z tego powodu uważam bloki reklamowe w czasie programów dla dzieci za niedopuszczalne). Zresztą ostatnio słyszałem, że laptopy w tym sezonie komunijnym już nie są tak "trendy" bo przecież w każdym domu już praktycznie są. Teraz komuniści chcą tablety, najlepiej takie za 3+ kzł, bo to dodatkowe 10 punktów do prestiżu w hordzie.

BTW:
Nie tak dawno czytałem "dzieło" marketingu Samsung Polska - już po tym jak wycofali się z produkcji HDD mechanicznych do desktopów. I z tego "raportu" wynikała teza, że sprzętu stacjonarnego używają w PL ludzie o wykształceniu podstawowym lub niepełnym średnim, mieszkający na wsi, rolnicy, robotnicy niewykwalifikowani i bezrobotni. A laptopów ludzie o wykształceniu wyższym (czy jest to "prywatna szkoła tego i owego", filia w... raport już nie podawał :>) mieszkańcy miast >500. tys.
Albo moda, albo te całe "targetowe" Lejdis od Samsunga w 40-50m2 mieszkaniu na Białołęce z kredytem hipotecznym na następne 30 lat nie mają gdzie zmieścić stacjonarnego sprzętu by łazić po Pudelku czy Twarzoksiążce, albo do koloru  kanapy ten stacjonarny sprzęt nie pasuje.
Jak rzeczywiście sprawa wygląda większość z nas wie - mimo że *.pecet
kiedyś był zbieraniną z całego PL usenetu w dzisiejszych czasach manii pisania po forach nawet tu została w większości garstka profesjonalistów i geeków, którzy jak teraz rozejrzą się dookoła po sprzęcie na którym lub przy którym pracują stoi pewnie kilka pecetów, serwer, ze 2 laptopy, 2-3 smartfony i tablet. Gdyby laptopy mogłyby to wszystko wygodnie zastąpić (i to jeszcze w rozsądnej cenie) pozostałe urządzenia nie miałyby racji bytu.

--
/MB

Data: 2012-05-29 23:39:00
Autor: Lisciasty
Laptop dla dziecka
On 30 Maj, 06:46, Michal <use...@invalid.pl> wrote:
Albo moda, albo te całe "targetowe" Lejdis od Samsunga w 40-50m2
mieszkaniu na Białołęce z kredytem hipotecznym na następne 30 lat nie
mają gdzie zmieścić stacjonarnego sprzętu by łazić po Pudelku czy

Ja bym nie uogólniał, też od zawsze byłem zatwardziałym zwolennikiem
blaszaka, na podniecających się laptopami patrzyłem z lekką pogardą,
zwłaszcza kiedy koleżanka dostała od ojca sprzęt za 15 tysięcy, który
osiągi miał takie sobie. Ale po paru latach sam się przesiadłem,
blaszak został w pracy a w domu z uwagi na dzieci, sprzątanie i brak
miejsca ja i kobita mamy laptopy. Pewnie kiedyś sobie złożę jakiegoś
złoma, póki co nie ma na to szans ;)

L.

Data: 2012-05-30 10:12:36
Autor: m
Laptop dla dziecka
W dniu 30.05.2012 08:39, Lisciasty pisze:
> [...]
osiągi miał takie sobie. Ale po paru latach sam się przesiadłem,
blaszak został w pracy a w domu z uwagi na dzieci, sprzątanie i brak

Ja zostawiłem sobie wypaśny (jak na owe czasy) stacjonarny do pracy w domu i laptopa do pracy "w terenie". Synchronizacja w obie strony itd... wiadomo, ergonomia.

Dość szybko stacjonarny okazał się robić za serwer plików i drukarki (marnując swoje moce przerobowe) zaś komputerem do pracy codziennej stał się laptop.

Jest po prostu wygodniejszy i tyle.

p. m.

Data: 2012-05-30 08:53:30
Autor: Maciek
Laptop dla dziecka
Dnia Tue, 29 May 2012 22:21:33 +0200, BQB napisał(a):

(...)

Nastepny wujek dobra rada. To jest podobno grupa o sprzecie?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-05-30 18:16:07
Autor: Irokez
Laptop dla dziecka
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1r00r6ayj6r6y$.163rgn29ywj7w.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 29 May 2012 22:21:33 +0200, BQB napisał(a):
(...)
Nastepny wujek dobra rada. To jest podobno grupa o sprzecie?

No to kup jej cokolwiek za 1500
Skończy laptop jak w moim przypadku "gdzieś tam" bo za słaby aby grać w Sims 3.
hp za 1600 zeta se leży w szafie a młoda pogrywa na stacjonarce.

chyba że jej gry wcale a wcale nie interesują, to cokolwiek kupisz będzie dobrze.

--
Irokez

Laptop dla dziecka