Laptop dla rodziców

Data: 2011-08-31 10:04:27
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
Potrzebuję pomocy w wyborze laptopa. Jego głównym
przeznaczeniem będzie korzystanie z Internetu, jakaś
starsza gierka, przeglądanie zdjęć - czyli nic specjalnego.

Wymagania:
- (najważniejsze) matryca minimum 16" - tu ze względu na wiek (i wzrok)
ważne jest by plamka była jak największa (a jakby była matowa
to już cudo)

dość dobrym wyjściem była by matryca taka jak w Toshiba
Satellite A660 16" z 1366x768 - plamka chyba trochę większa
niż w standardowej 15,6"
- solidna obudowa
- nie za głośny
- design bez "wytrzasków" - by był łatwy do utrzymania w czystości
- cena tak do 2500zł
- jak najdłuższa gwarancja

Zbytni nie ma znaczenia:
- czas pracy na baterii
- rozmieszczenie złącz (pewnie będzie wpięta tylko myszka i od czasu
do czasu pendrive)
- nie musi być super wydajny

Macie jakieÅ› ciekawe propozycje ?

Data: 2011-08-31 10:24:34
Autor: Mateusz
Laptop dla rodziców
Użytkownik RadekD napisał:
[...]

    ważne jest by plamka byÅ‚a jak najwiÄ™ksza (a jakby byÅ‚a matowa
    to już cudo)
        dość dobrym wyjÅ›ciem byÅ‚a by matryca taka jak w Toshiba        Satellite A660 16" z 1366x768 - plamka chyba trochÄ™ wiÄ™ksza
[...]

Patrzylem kiedys za czyms podobnym, moze nie 100% spelnia Twoje wszystkie wymagania, ale Samsung chyba R710 sobie sprawdz. Z windowsem to cena wlasnie kolo 2500 byla, ja szukalem bez systemu i wtedy bylo kolo 2000.

Jesli nie musi byc mobilny (do przenoszenia) to pomysl nad zwyklym PC. Moj Tata taki dostal i jest zadowolony. 19" monitor w 1280x1024 ma spora plamke, klawiatura i msz sa w miare wygodne, bo nie upchane jak w laptopie. No i kot lubi spac na obudowie ;)

Data: 2011-08-31 10:45:56
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
[...]
Teraz jest R720 - też fajnie wygląda - choć parametry trochę gorsze od tej Toshiby (choć wątpię by kiedykolwiek zostały wykorzystane w więcej niż 30-40%). Pozostaje wycieczka z rodzicami do MiejskiejMacalni.

[...]

Mobilność nie jest mi potrzebna - ale mama niezbyt by przeżyła "budę" na środku salonu i poniewierające się kable.

Data: 2011-08-31 11:51:24
Autor: Wojciech Wrodarczyk
Laptop dla rodziców
W dniu 2011-08-31 10:45, RadekD pisze:
[...]

Ja preferujÄ™ takie rozwiÄ…zanie.
Zyski:
Super monitor,
super klawiatura,
brak wyjÄ…cego wentylatora,
niska cena.
Oczywiście jak ktoś jest mocnym estetom i nie trawi żadnych kabli, kompa chce chować na noc do szuflady to nie przeskoczę tematu, ale pod uwagę warto wziąć.
pozdr
\ww

Data: 2011-08-31 11:55:06
Autor: Wojciech Wrodarczyk
Laptop dla rodziców

zapomniałem o linku
http://dell.wroclaw.pl/opis/2590218/zestaw-dell-optiplex-755-ultra-slim-usff-- monitor-20-w-uchwycie-aio.html
ale doczytałem resztę wątku, więc link rozumiem już nieaktualny pozostaje jescze takie coś:
http://allegro.pl/dell-xps-m2010-okazja-jedyny-unikatowy-i1792339323.html
Znajomy kupił kilka lat temu nowego, koszt ca. 15 kzł.
pozdr
ww

Data: 2011-08-31 12:02:20
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
W dniu 2011-08-31 11:51, Wojciech Wrodarczyk pisze:
Oczywiście jak ktoś jest mocnym estetom i nie trawi żadnych kabli, kompa
chce chować na noc do szuflady to nie przeskoczę tematu, ale pod uwagę
warto wziąć.

To z szufladą trafia w sedno - tata skończy grać w Sapera - odłączy
jeden jedyny kabelek z zasilaniem, zamknie klapkę i na noc na półkę.

Gdyby było trochę bezpiecznego miejsca to też myślałem o nettopie.

Jest jeszcze jedna rzecz - taki uczący się chodzić wnuczek, który bardzo
lubi się bawić kabelkami.

Tu muszę stwierdzić, że jestem prorokiem bo kilka lat temu kupiłem obudowę Chiefteca, którą po prostu zamykam na klucz (jeszcze tylko
muszę wyprowadzić Power gdzieś na biurko).

Data: 2011-08-31 17:03:51
Autor: Mateusz
Laptop dla rodziców
Użytkownik RadekD napisał:

Mobilność nie jest mi potrzebna - ale mama niezbyt by przeżyła "budę" na środku salonu i poniewierające się kable.

Buda moze byc mala i ladna, w ostatecznosci cala zawartosc kompa moze byc w monitorze :) do tego bezprzewodowa mysz i klawiatura i pieknie jest :)

Data: 2011-08-31 10:49:39
Autor: JoteR
Laptop dla rodziców
"RadekD" napisał:

[...]

Wypunktowałem najważniejsze wymagania - wyszło na to, że wcale nie potrzebujesz laptopa, tylko komputera stacjonarnego, w tej cenie spokojnie kupisz maszynę o przyzwoitej wydajności i z monitorem o 2 klasy lepszym niż jakakolwiek matryca w laptopie.
Chyba, że są jakieś inne argumenty za notebookiem, których zapomniałeś wymienić.

JoteR

Data: 2011-08-31 11:02:25
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla rodziców
Dnia 2011-08-31, o godz. 10:04:27
RadekD <radek997@poczta.onet.pl> napisa³(a):

Potrzebujê pomocy w wyborze laptopa. Jego g³ównym
przeznaczeniem bêdzie korzystanie z Internetu, jaka¶
starsza gierka, przegl±danie zdjêæ - czyli nic specjalnego.

A czy koniecznie musi to byæ laptop? Co¶ za tym przemawia czy tylko
moda? Mo¿e lepiej kupiæ porz±dny wiêkszy monitor i jakiego¶ nettopa -
nawet takiego który powiesisz z ty³u na tym monitorze ¿eby miejsca nie
zajmowa³? Zmie¶cisz siê spokojnie w bud¿ecie a praca bêdzie
zdecydowanie bardziej ergonomiczna ni¿ na laptopie. Wiêksza matryca
lepszej jako¶ci, do tego bezprzewodowa klawiatura. Moi rodzice i
te¶ciowe mieli chwile fascynacji laptopami bo "wszyscy znajomi"
kupowali ale po dok³adnej analizie potrzeb okaza³o siê w obu przypadkach
¿e starcza im z naddatkiem w³a¶nie nettop za to z 22 calowymi
porz±dnymi monitorami. No i rzecz niebagatelna - taniej ni¿ porz±dny
laptop i zdecydowanie trwalszy ni¿ najtañsze laptopy.

Zdrówko

Data: 2011-08-31 11:35:58
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
A czy koniecznie musi to byæ laptop? Co¶ za tym przemawia czy tylko
moda?

Niestety musi byæ laptop. Z jednej strony moda ale tak¿e to ¿e to ma byæ komputer do salonu (pe³ni±cego te¿ funkcjê sypialki). Wiêc
stacjonarny (nawet nettop) by trochê przeszkadza³. A tak zamykamy klapkê i wrzucamy na pó³kê.

Wiem, ¿e komfort pracy na stacjonarnym jest du¿o lepszy ale jednak
du¿o bardziej jest k³opotliwe jest jego uprz±tniêcie na noc.

Data: 2011-08-31 11:56:42
Autor: kamil
Laptop dla rodziców
On 31/08/2011 10:35, RadekD wrote:
[...]

Przecie¿ laptop te¿ bêdzie na jakim¶ biurku staæ podczas pracy, tak samo jak nettop. Biurka na noc chyba nie wynosz±, wiêc po co go chowaæ?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-31 13:23:45
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
Przecie¿ laptop te¿ bêdzie na jakim¶ biurku staæ podczas pracy, tak samo
jak nettop. Biurka na noc chyba nie wynosz±, wiêc po co go chowaæ?

Nie bêdzie na biurku tylko na stole (obok talerzy z obiadem ;-) ) pod³aczony w najgorszym wypadku tylko kablem zasilaj±cym lub na kolanach albo w jadalni albo sobie go do WC zanios± :-P

Przestajemy rozwa¿aæ nettopy, desktopy, Media Center i zostajemy przy
laptopach.
Wiêc jaki solidny laptop z matryc± min 16" i stosunkowo du¿± plamk± w cenie ok. 2500 z³.

Data: 2011-08-31 22:50:29
Autor: Rados³aw Sokó³
Laptop dla rodziców
W dniu 31.08.2011 13:23, RadekD pisze:
Wiêc jaki solidny laptop z matryc± min 16" i stosunkowo du¿± plamk± w cenie ok. 2500 z³.

Hmmm.... ¯aden :)

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-08-31 12:04:40
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla rodziców
Dnia 2011-08-31, o godz. 11:35:58
> [...]

byæ komputer do salonu (pe³ni±cego te¿ funkcjê sypialki). Wiêc
stacjonarny (nawet nettop) by trochê przeszkadza³. A tak zamykamy

I w tanich laptokach po roku mamy wy³amane zawiasy ;-)

Zdrówko

Data: 2011-08-31 12:30:42
Autor: adresss
Laptop dla rodziców
On Wed, 31 Aug 2011 12:04:40 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

Dnia 2011-08-31, o godz. 11:35:58
> [...]

klapkê i wrzucamy na pó³kê.

I w tanich laptokach po roku mamy wy³amane zawiasy ;-)

i wylamane zlacza USB i luz we wtyczce zasilania

A moze jakiegos MacBook  Apple (monitor, w srodku komp, do tego
klawiatura i mysz).

--
ThinkXtra

Data: 2011-08-31 12:43:46
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
A moze jakiegos MacBook  Apple (monitor, w srodku komp, do tego
klawiatura i mysz).
Czyli nettop - tylko dro¿szy o 2000z³ bo ma logo Apple.

Data: 2011-08-31 12:58:58
Autor: adresss
Laptop dla rodziców
On Wed, 31 Aug 2011 12:43:46 +0200, RadekD <radek997@poczta.onet.pl>
wrote:

A moze jakiegos MacBook  Apple (monitor, w srodku komp, do tego
klawiatura i mysz).
Czyli nettop - tylko dro¿szy o 2000z³ bo ma logo Apple.

ale nie ma tam windowsa tylko MacOS (FreeBSD - czyli powiedzmy
prawdziwy UNIX). Ale nie martw sie, system okienkowy, troche inny i
trzeba sie przyzwyczaic. Moj sasiad ma MacBooka i dal troche
popracowac. Bajdzo fajnie sie pracuje, troche inne zwyczaje, ale to
troche czasu i sie przyzwyczaisz.

W zasadzie wszystko jest, co potrzeba do zycia (no chyba, ze ktos
gra).

--
ThinkXtra

Data: 2011-09-01 04:22:06
Autor: Szymon von Ulezalka
Laptop dla rodziców
ale nie ma tam windowsa tylko MacOS (FreeBSD - czyli powiedzmy
prawdziwy UNIX). Ale nie martw sie, system okienkowy, troche inny i

macosx to nie freebsd
freebsd nie jest uniksem (w kwesti formalno-prawnej)
macosx jest uniksem.

Data: 2011-09-01 13:56:00
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla rodziców
Dnia 2011-09-01, o godz. 04:22:06
Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisa³(a):

> ale nie ma tam windowsa tylko MacOS (FreeBSD - czyli powiedzmy
> prawdziwy UNIX). Ale nie martw sie, system okienkowy, troche inny i

macosx to nie freebsd

Ale jest to pochodna FreeBSD i NetBSD rozwinêtych w NextSTEP, potem
OpenSTEP i w koñcu w Mac OS X.

freebsd nie jest uniksem (w kwesti formalno-prawnej)

Ciekawe rzeczy prawisz bo FreeBSD ma to BSD od Berkeley System
Distribution potocznie czêsto zwany Berkeley Unix.

Zdrówko

Data: 2011-09-05 03:57:33
Autor: Szymon von Ulezalka
Laptop dla rodziców
Ale jest to pochodna FreeBSD i NetBSD rozwinêtych w NextSTEP, potem
OpenSTEP i w koñcu w Mac OS X.

czyli piata woda po kisielu.

Ciekawe rzeczy prawisz bo FreeBSD ma to BSD od Berkeley System
Distribution potocznie czêsto zwany Berkeley Unix.

http://en.wikipedia.org/wiki/Single_UNIX_Specification

Zdrówko
pozdrawiam
szymon

Data: 2011-09-05 13:20:50
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla rodziców
Dnia 2011-09-05, o godz. 03:57:33
> [...]
> Ciekawe rzeczy prawisz bo FreeBSD ma to BSD od Berkeley System
> Distribution potocznie czêsto zwany Berkeley Unix.

To ¿e FreeBSD nie jest certyfikowany za kasê to nie znaczy ¿e nie jest
Unicxem. Oczywi¶cie podobnie wiem ¿e Linux Is Not Unix ale tak¿e LINus
i unIX. FreeDOS mimo ¿e powsta³ niezale¿nie od komercyjnego MS-, IBM-
czy DR-DOS-a nadal tym DOS-em tak¿e jest.

Zdrówko

Data: 2011-08-31 14:01:32
Autor: Rados³aw Sokó³
Laptop dla rodziców
W dniu 31.08.2011 11:35, RadekD pisze:
Niestety musi byæ laptop. Z jednej strony moda ale tak¿e to ¿e to ma byæ komputer do salonu (pe³ni±cego te¿ funkcjê sypialki). Wiêc

To dlaczego nie all-in-one?

Przecie¿ one s± w³a¶nie do takich zastosowañ!

Data: 2011-08-31 22:18:26
Autor: Piotr Rezmer
Laptop dla rodziców
Rados³aw Sokó³ pisze:
[...]

Pytaj±cy nie chce takiego, mimo ¿e taki sprzêt mo¿e byæ nawet ozdob±. Do tego dotykalski ekran - prawie Startrek.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-09-01 11:45:33
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
W dniu 2011-08-31 14:01, Rados³aw Sokó³ pisze:
To dlaczego nie all-in-one?

Przecie¿ one s± w³a¶nie do takich zastosowañ!

A wiêc jakiego AiO by¶ poleci³ do 2500z³ ?
Tak jak patrzê to albo na Atomie albo na czym¶ podobnym.

Data: 2011-09-01 11:30:12
Autor: kamil
Laptop dla rodziców
On 01/09/2011 10:45, RadekD wrote:
[...]

Pierwszy z brzegu:

http://www.dell.com/pl/p/inspiron-one-2205/pd

Tylko nie wiem, czy jest sens p³aciæ za touch screen. To jest bajer, który ludzie u¿ywaj± przez 5 minut, po czym nie mog±c paluchem klikn±æ w te ma³e ikonki pod Windows ³api± za myszkê.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-02 08:35:40
Autor: robot
Laptop dla rodziców
On Thu, 01 Sep 2011 11:30:12 +0100, kamil wrote:

Pierwszy z brzegu:

http://www.dell.com/pl/p/inspiron-one-2205/pd
 "i czterordzeniowy procesor AMD® Athlonâ„¢ X2"

dobre :)

Data: 2011-09-02 10:28:20
Autor: kamil
Laptop dla rodziców
On 02/09/2011 07:35, robot wrote:
On Thu, 01 Sep 2011 11:30:12 +0100, kamil wrote:

Pierwszy z brzegu:

http://www.dell.com/pl/p/inspiron-one-2205/pd

"i czterordzeniowy procesor AMD® Athlon™ X2"

dobre :)

Ojtam ojtam, w systemie pokazuje 4. ;P

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-01 13:16:57
Autor: Q
Laptop dla rodziców
[...]

Sam poszukuje jakiegos przywoitego nettopa,
ktorego da sie zawiesic z tylu 42" lcd tv (vesa).
Do tego klawiatura + mysz na radio.

Jak do salonu to jest to rozwiazanie o niebo lepsze
od laptopa - no i plamke masz wpip duza :).

Data: 2011-09-06 13:59:32
Autor: _±æê
Laptop dla rodziców
A w³a¶ciwie to co to jest ten "nettop" ?

-- -- -

Data: 2011-09-06 13:33:51
Autor: Szymon von Ulezalka
Laptop dla rodziców
A w³a¶ciwie to co to jest ten "nettop" ?

niewielki rozmiarowo, malo wydajny pecet /w sensie: pudlo/- nadajacy
sie zasadniczo jedynie "do sieci". najczesciej na platformie intela o
nazwie "atom" badz na amd "fusion". jedyna jego zaleta sa wspomniane
juz niewielkie wymiary, oraz male zuzycie energii /jak rowniez bardzo
cicha praca/

szymon

Data: 2011-08-31 18:44:01
Autor: Nex@pl
Laptop dla rodziców
Satellite C660 ?

Data: 2011-09-29 15:02:04
Autor: Vince
Laptop dla rodziców
Zbytni nie ma znaczenia:
- czas pracy na baterii
- rozmieszczenie z³±cz (pewnie bêdzie wpiêta tylko myszka i od czasu
do czasu pendrive)
- nie musi byæ super wydajny

Macie jakie¶ ciekawe propozycje ?

Ja bym wybra³ Acer e-Machines ;)