Laptop dla rodziców

Data: 2011-08-31 11:02:25
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla rodziców
Dnia 2011-08-31, o godz. 10:04:27
RadekD <radek997@poczta.onet.pl> napisał(a):

Potrzebuję pomocy w wyborze laptopa. Jego głównym
przeznaczeniem będzie korzystanie z Internetu, jakaś
starsza gierka, przeglądanie zdjęć - czyli nic specjalnego.

A czy koniecznie musi to być laptop? Coś za tym przemawia czy tylko
moda? Może lepiej kupić porządny większy monitor i jakiegoś nettopa -
nawet takiego który powiesisz z tyłu na tym monitorze żeby miejsca nie
zajmował? Zmieścisz się spokojnie w budżecie a praca będzie
zdecydowanie bardziej ergonomiczna niż na laptopie. Większa matryca
lepszej jakości, do tego bezprzewodowa klawiatura. Moi rodzice i
teściowe mieli chwile fascynacji laptopami bo "wszyscy znajomi"
kupowali ale po dokładnej analizie potrzeb okazało się w obu przypadkach
że starcza im z naddatkiem właśnie nettop za to z 22 calowymi
porządnymi monitorami. No i rzecz niebagatelna - taniej niż porządny
laptop i zdecydowanie trwalszy niż najtańsze laptopy.

Zdrówko

Data: 2011-08-31 11:35:58
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
A czy koniecznie musi to być laptop? Coś za tym przemawia czy tylko
moda?

Niestety musi być laptop. Z jednej strony moda ale także to że to ma być komputer do salonu (pełniącego też funkcję sypialki). Więc
stacjonarny (nawet nettop) by trochę przeszkadzał. A tak zamykamy klapkę i wrzucamy na półkę.

Wiem, że komfort pracy na stacjonarnym jest dużo lepszy ale jednak
dużo bardziej jest kłopotliwe jest jego uprzątnięcie na noc.

Data: 2011-08-31 11:56:42
Autor: kamil
Laptop dla rodziców
On 31/08/2011 10:35, RadekD wrote:
[...]

Przecież laptop też będzie na jakimś biurku stać podczas pracy, tak samo jak nettop. Biurka na noc chyba nie wynoszą, więc po co go chować?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-31 13:23:45
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
Przecież laptop też będzie na jakimś biurku stać podczas pracy, tak samo
jak nettop. Biurka na noc chyba nie wynoszą, więc po co go chować?

Nie będzie na biurku tylko na stole (obok talerzy z obiadem ;-) ) podłaczony w najgorszym wypadku tylko kablem zasilającym lub na kolanach albo w jadalni albo sobie go do WC zaniosą :-P

Przestajemy rozważać nettopy, desktopy, Media Center i zostajemy przy
laptopach.
Więc jaki solidny laptop z matrycą min 16" i stosunkowo dużą plamką w cenie ok. 2500 zł.

Data: 2011-08-31 22:50:29
Autor: Radosław Sokół
Laptop dla rodziców
W dniu 31.08.2011 13:23, RadekD pisze:
Więc jaki solidny laptop z matrycą min 16" i stosunkowo dużą plamką w cenie ok. 2500 zł.

Hmmm.... Żaden :)

Data: 2011-08-31 12:04:40
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla rodziców
Dnia 2011-08-31, o godz. 11:35:58
> [...]

być komputer do salonu (pełniącego też funkcję sypialki). Więc
stacjonarny (nawet nettop) by trochę przeszkadzał. A tak zamykamy

I w tanich laptokach po roku mamy wyłamane zawiasy ;-)

Zdrówko

Data: 2011-08-31 12:30:42
Autor: adresss
Laptop dla rodziców
On Wed, 31 Aug 2011 12:04:40 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

Dnia 2011-08-31, o godz. 11:35:58
> [...]

klapkę i wrzucamy na półkę.

I w tanich laptokach po roku mamy wyłamane zawiasy ;-)

i wylamane zlacza USB i luz we wtyczce zasilania

A moze jakiegos MacBook  Apple (monitor, w srodku komp, do tego
klawiatura i mysz).

--
ThinkXtra

Data: 2011-08-31 12:43:46
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
A moze jakiegos MacBook  Apple (monitor, w srodku komp, do tego
klawiatura i mysz).
Czyli nettop - tylko droższy o 2000zł bo ma logo Apple.

Data: 2011-08-31 12:58:58
Autor: adresss
Laptop dla rodziców
On Wed, 31 Aug 2011 12:43:46 +0200, RadekD <radek997@poczta.onet.pl>
wrote:

A moze jakiegos MacBook  Apple (monitor, w srodku komp, do tego
klawiatura i mysz).
Czyli nettop - tylko droższy o 2000zł bo ma logo Apple.

ale nie ma tam windowsa tylko MacOS (FreeBSD - czyli powiedzmy
prawdziwy UNIX). Ale nie martw sie, system okienkowy, troche inny i
trzeba sie przyzwyczaic. Moj sasiad ma MacBooka i dal troche
popracowac. Bajdzo fajnie sie pracuje, troche inne zwyczaje, ale to
troche czasu i sie przyzwyczaisz.

W zasadzie wszystko jest, co potrzeba do zycia (no chyba, ze ktos
gra).

--
ThinkXtra

Data: 2011-09-01 04:22:06
Autor: Szymon von Ulezalka
Laptop dla rodziców
ale nie ma tam windowsa tylko MacOS (FreeBSD - czyli powiedzmy
prawdziwy UNIX). Ale nie martw sie, system okienkowy, troche inny i

macosx to nie freebsd
freebsd nie jest uniksem (w kwesti formalno-prawnej)
macosx jest uniksem.

Data: 2011-09-01 13:56:00
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla rodziców
Dnia 2011-09-01, o godz. 04:22:06
Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisał(a):

> ale nie ma tam windowsa tylko MacOS (FreeBSD - czyli powiedzmy
> prawdziwy UNIX). Ale nie martw sie, system okienkowy, troche inny i

macosx to nie freebsd

Ale jest to pochodna FreeBSD i NetBSD rozwinętych w NextSTEP, potem
OpenSTEP i w końcu w Mac OS X.

freebsd nie jest uniksem (w kwesti formalno-prawnej)

Ciekawe rzeczy prawisz bo FreeBSD ma to BSD od Berkeley System
Distribution potocznie często zwany Berkeley Unix.

Zdrówko

Data: 2011-09-05 03:57:33
Autor: Szymon von Ulezalka
Laptop dla rodziców
Ale jest to pochodna FreeBSD i NetBSD rozwinętych w NextSTEP, potem
OpenSTEP i w końcu w Mac OS X.

czyli piata woda po kisielu.

Ciekawe rzeczy prawisz bo FreeBSD ma to BSD od Berkeley System
Distribution potocznie często zwany Berkeley Unix.

http://en.wikipedia.org/wiki/Single_UNIX_Specification

Zdrówko
pozdrawiam
szymon

Data: 2011-09-05 13:20:50
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop dla rodziców
Dnia 2011-09-05, o godz. 03:57:33
> [...]
> Ciekawe rzeczy prawisz bo FreeBSD ma to BSD od Berkeley System
> Distribution potocznie często zwany Berkeley Unix.

To że FreeBSD nie jest certyfikowany za kasę to nie znaczy że nie jest
Unicxem. Oczywiście podobnie wiem że Linux Is Not Unix ale także LINus
i unIX. FreeDOS mimo że powstał niezależnie od komercyjnego MS-, IBM-
czy DR-DOS-a nadal tym DOS-em także jest.

Zdrówko

Data: 2011-08-31 14:01:32
Autor: Radosław Sokół
Laptop dla rodziców
W dniu 31.08.2011 11:35, RadekD pisze:
Niestety musi być laptop. Z jednej strony moda ale także to że to ma być komputer do salonu (pełniącego też funkcję sypialki). Więc

To dlaczego nie all-in-one?

Przecież one są właśnie do takich zastosowań!

Data: 2011-08-31 22:18:26
Autor: Piotr Rezmer
Laptop dla rodziców
Radosław Sokół pisze:
[...]

Pytający nie chce takiego, mimo że taki sprzęt może być nawet ozdobą. Do tego dotykalski ekran - prawie Startrek.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-09-01 11:45:33
Autor: RadekD
Laptop dla rodziców
W dniu 2011-08-31 14:01, Radosław Sokół pisze:
To dlaczego nie all-in-one?

Przecież one są właśnie do takich zastosowań!

A więc jakiego AiO byś polecił do 2500zł ?
Tak jak patrzę to albo na Atomie albo na czymś podobnym.

Data: 2011-09-01 11:30:12
Autor: kamil
Laptop dla rodziców
On 01/09/2011 10:45, RadekD wrote:
[...]

Pierwszy z brzegu:

http://www.dell.com/pl/p/inspiron-one-2205/pd

Tylko nie wiem, czy jest sens płacić za touch screen. To jest bajer, który ludzie używają przez 5 minut, po czym nie mogąc paluchem kliknąć w te małe ikonki pod Windows łapią za myszkę.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-02 08:35:40
Autor: robot
Laptop dla rodziców
On Thu, 01 Sep 2011 11:30:12 +0100, kamil wrote:

Pierwszy z brzegu:

http://www.dell.com/pl/p/inspiron-one-2205/pd
 "i czterordzeniowy procesor AMDÂŽ Athlon™ X2"

dobre :)

Data: 2011-09-02 10:28:20
Autor: kamil
Laptop dla rodzicĂłw
On 02/09/2011 07:35, robot wrote:
On Thu, 01 Sep 2011 11:30:12 +0100, kamil wrote:

Pierwszy z brzegu:

http://www.dell.com/pl/p/inspiron-one-2205/pd

"i czterordzeniowy procesor AMD® Athlon™ X2"

dobre :)

Ojtam ojtam, w systemie pokazuje 4. ;P

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-01 13:16:57
Autor: Q
Laptop dla rodziców
[...]

Sam poszukuje jakiegos przywoitego nettopa,
ktorego da sie zawiesic z tylu 42" lcd tv (vesa).
Do tego klawiatura + mysz na radio.

Jak do salonu to jest to rozwiazanie o niebo lepsze
od laptopa - no i plamke masz wpip duza :).

Data: 2011-09-06 13:59:32
Autor: _ąćę
Laptop dla rodziców
A właściwie to co to jest ten "nettop" ?

-- -- -

Data: 2011-09-06 13:33:51
Autor: Szymon von Ulezalka
Laptop dla rodziców
A właściwie to co to jest ten "nettop" ?

niewielki rozmiarowo, malo wydajny pecet /w sensie: pudlo/- nadajacy
sie zasadniczo jedynie "do sieci". najczesciej na platformie intela o
nazwie "atom" badz na amd "fusion". jedyna jego zaleta sa wspomniane
juz niewielkie wymiary, oraz male zuzycie energii /jak rowniez bardzo
cicha praca/

szymon

Laptop dla rodziców