Laptop do 1500zł, Asus, MSI, Acer - wczesniej wystarczal Acer Aspire 5520

Data: 2013-09-19 02:58:08
Autor: maxknowledge
Laptop do 1500zł, Asus, MSI, Acer - wczesniej wystarczal Acer Aspire 5520
Dzień dobry grupo,

od tygodnia poszukuje laptopa do zadań głównie biurowych, wcześniej korzystałem z Acera Aspire 5520 z procesorem Amd x64 1,6GHz 2 GB DDR2 i było całkiem znośnie.

Zależy mi tylko na:

Matrycy minimum 15,6 cala
Minimum 3 wyjścia USB, w tym jedno USB 3.0!
Wyjście HDMI
Kamera internetowa nie mniejsza niż 1Mpix

I teraz uwaga, szukałem na NOTEBOOKCHECk procesora z najniższym TDP 15, 17 Watt z racji chęci utrzymania jak najniższej temperatury i energii pobieranej przez laptop (mam je długo włączone). O tyle fajnie, bo znaleziony procesor mogłem odszukać na skąpcu (porównywarka cen) w różnych laptopach.

Oglądam w wolnej TV naziemną w HD na laptopie i zależy mi na 2 wątkach takiego procesora.

Mam dużą liczbę zakładek programów (Word, Mozilla) , więc stawiam na pamięć ram, najlepiej z 1600Mhz, min 4 GB.

http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/7701978
ASUS, Pentium 2117U 1,8, 17Watt! Ivy B.DDR 1600Mhz z możliwościa rozbudowy do 16GB!  Tylko te dwa wyjścia USB porażają! :(

Wzialbym nawet http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/4200775
MSI AMD E2-1800, wzialbym nawet ten, ale nie ma wyjscia USB 3.0! Ale ten wyglad jest super :) i sie zastanawiam po prostu zeby odpuscic z tymi liczbami w lektronice.

przeszukalem sklepy:
proline.pl
mixelectronics.pl
ceneo.pl
skapiec.pl
morele.net
arest.pl
rtveuroagd.pl

i powiem szczerze ze mam 5 laptopow, kazdy bym wzial, bo by mi wystarczyl, ale nie chce po 2 latach jak na strony Internetowe trafi nowa implementacja FLASHA i bedzie mi sie laptop przycinal ;)

Budżet do 1500zł, oczywiscie moze byc i 1200zl.

Dziekuje za komentarze :)
Pozdrawiam Marek Dziekaniak

Data: 2013-09-19 12:16:38
Autor: miab
W dniu 2013-09-19 11:58, maxknowledge@gmail.com pisze:
[...]

Atomy i Brazosy starszej generacji do laptopa to nie jest najlepszy wybór na przyszłość. Ja bym brał coś z normalniejszym procesorem. Np.:
http://pclab.pl/art54103.html

miab

Data: 2013-09-19 04:47:57
Autor: maxknowledge
W dniu czwartek, 19 września 2013 12:16:38 UTC+2 użytkownik miab napisał:

> [...]

Atomy i Brazosy starszej generacji do laptopa to nie jest najlepszy wybór na przyszłość. Ja bym brał coś z normalniejszym procesorem. Np.:

Znalazłem jeszcze MSI

http://www.karen.pl/product/199077/Komputery/Laptopy_i_netbooki/Wyprzedaz_MSI_CR61_0M_627XPL.html

Core i3 3120M | LCD: 15.6" | RAM: 4GB | HDD: 500GB | DOS za 1450złociszy

Data: 2013-09-19 14:19:42
Autor: WiesłaW
Dnia 19-09-2013 o 13:47  napisał na pl.comp.pecet:

Znalazłem jeszcze MSI
http://www.karen.pl/product/199077/Komputery/Laptopy_i_netbooki/Wyprzedaz_MSI_CR61_0M_627XPL.html
Core i3 3120M | LCD: 15.6" | RAM: 4GB | HDD: 500GB | DOS za 1450złociszy

(delikatne wgniecenia pod i obok touchpada) - doczytałeś?

Ogólnie mówiąc do listy Miaba dodałbym jeszcze Samsunga.
Sony trochę "przydrogie".
W twojej sytuacji proponuję standard, czyli Core i3 z trójką
z przodu i bez dodatkowej grafiki, 4GB ramu. Trzeba również
pamiętać, że procesory energooszczędne są mniej wydajne, jak
również o całkiem niezłych systemach oszczędzania energii Intela
w przypadku procesorów nie ULV.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2013-09-19 05:49:32
Autor: maxknowledge
W dniu czwartek, 19 września 2013 14:19:42 UTC+2 użytkownik WiesłaW napisał:

[...]

Doczytałem, w proline jest cały, igła. za 1500złociszy. Ale waszym zdaniem ten msi jest ok? cr61

Data: 2013-09-19 15:53:59
Autor: WiesłaW
Dnia 19-09-2013 o 14:49  napisał na pl.comp.pecet:

Doczytałem, w proline jest cały, igła. za 1500złociszy. Ale waszym  zdaniem ten msi jest ok? cr61

Na tyle co widać na obrazku plus konfiguracja i cena - nie ma się do
czego przyczepić. No, może minusem jest brak systemu.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2013-09-19 07:24:23
Autor: maxknowledge
W dniu czwartek, 19 września 2013 15:53:59 UTC+2 użytkownik WiesłaW napisał:

Na tyle co widać na obrazku plus konfiguracja i cena - nie ma się do

czego przyczepić. No, może minusem jest brak systemu.

a jakbyś brał dla siebie? MSI CR61 0M-627XPL ja boję się w nim tych plastików, że obudowa pęknie, albo pójdą zawiasy... bo na to ludzie narzekali w laptopach MSI

Data: 2013-09-19 17:16:13
Autor: WiesłaW
Dnia 19-09-2013 o 16:24  napisał na pl.comp.pecet:

a jakbyś brał dla siebie?
MSI CR61 0M-627XPL ja boję się w nim tych plastików, że obudowa pęknie,  albo pójdą zawiasy... bo na to ludzie narzekali w laptopach MSI

Ja z tym problemu nie mam, ponieważ wychodzę z założenia, że uszkodzić
może się wszystko, a wiele zależy od nas samych.
Obawiam się ponadto, że większego wyboru nie ma. O podobnych parametrach
są jeszcze:
LENOVO B590 59-383508
Lenovo G500C 59-377044
ale zdaje się z gorszą kamerką i plastiki podobne.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2013-09-19 08:39:15
Autor: maxknowledge
W dniu czwartek, 19 września 2013 17:16:13 UTC+2 użytkownik WiesłaW napisał:

są jeszcze:

LENOVO B590 59-383508

Lenovo G500C 59-377044

ale zdaje się z gorszą kamerką i plastiki podobne.

Ok, dziękuję Ci za opinię. Znalazłem jeszcze Asusa, intel dual core b980

http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/5942415_techniczne

i ten ma swietny design:

http://cenowarka.pl/asus-x550ca-xo090-a993565.html

tylko 2 wyjkscia usb, skandal!

Data: 2013-09-19 18:46:17
Autor: WiesłaW
Dnia 19-09-2013 o 17:39  napisał na pl.comp.pecet:

[...]

ASUS X501A -XX243H
-Mniej wydajny procesor i grafika.
-Tylko 2 porty USB (ale jeden 3.0)
-Brak napędu optycznego ?
-Kamerka 0,3
+Posiada Windows 8

ASUS X550CA-XO090
-Jeszcze mniej wydajny procesor i grafika
-słaby akumulator
-USB jw
-Kamerka 0,3
matowy wyświetlacz

Myślę, że wybór między wydajnością, a wyposażeniem, wyglądem
itp. należy do Ciebie. W tej cenie kompromis jest nieunikniony :)
Mogę jeszcze tylko podesłać porównanie tych procesorów:

http://ark.intel.com/pl/compare/69669,71465,71469

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2013-09-19 21:06:31
Autor: m4rkiz
<maxknowledge@gmail.com> wrote in message news:2ab55f35-9228-48fc-b5e7-51f6c4d3980dgooglegroups.com...
[...]

do uzytku 'w drodze' raczej wystarczy a w domu mozna sobie huba podpiac...

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-09-20 02:02:10
Autor: maxknowledge
Laptop do 1500zł, Asus, MSI, Acer - wczesniej wystarczal Acer Aspire 5520
W dniu czwartek, 19 września 2013 17:16:13 UTC+2 użytkownik WiesłaW napisał:

Lenovo G500C 59-377044

Tylko kazdy sklep ma inna konfiguracje?

Jedni podaja, ze ma 2 wyjscia usb 3.0, drudzy ze jedno, i 12 miesiecy gwarancji jedynie!

Data: 2013-09-20 15:58:45
Autor: WiesłaW
Dnia 20-09-2013 o 11:02  napisał na pl.comp.pecet:

[...]

A mogę wiedzieć jakież to sklepy mają tego lapka z jednym USB 3.0 i
12-to miesięczną gwarancję, bo jakoś nie mogę znaleźć.
Chyba, że mówisz o zakupie na firmę.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2013-09-20 09:07:52
Autor: maxknowledge
W dniu piątek, 20 września 2013 15:58:45 UTC+2 użytkownik WiesłaW napisał:

A mogę wiedzieć jakież to sklepy mają tego lapka z jednym USB 3.0 i

12-to miesięczną gwarancję, bo jakoś nie mogę znaleźć.

Chyba, że mówisz o zakupie na firmę.

Cześć, słuchaj, teraz to już musztarda po obiedzie, dzwoniłei zgłaszałem, więc poprawione :) Okazało się jeszcze żę Lenovo nie jest wcale takie dobre i tanie! Przed wysyłką zamówienia laptop miał pęknięty zawias... co sam przyznał sprzedawca i anulowali mi zamówienie... do tego jeszcze baterie lenovo to szajs... 2200amh to malo w porownaniu do msi..4400mah, juz wolem iec blyszczaca matryce ;)

Kupilem MSI, bo ogladalem ja w komputroniku i jestem przekonany w 100% do niego :) zamowilem i czekam na kuriera.

Pozdrawiam Wiesiu, dziekuje tez za pomoc i zaangazowanie!

Data: 2013-09-21 09:55:51
Autor: m4rkiz
<maxknowledge@gmail.com> wrote in message news:57543970-7475-4255-aa11-208a66bfabb9googlegroups.com...
Okazało się jeszcze żę Lenovo nie jest wcale takie dobre i
tanie! Przed wysyłką zamówienia laptop miał pęknięty zawias... co sam przyznał
sprzedawca i anulowali mi zamówienie...

znaczy lenovo jest zle bo ktos zlamal zawias?

do tego jeszcze baterie lenovo to
szajs... 2200amh to malo w porownaniu do msi..4400mah

znaczy lenovo jest zle bo mozna laptopy kupic tez z tanszymi
bateriami o mniejszej pojemnosci?

juz wolem iec blyszczaca matryce ;)

co kto lubi

Kupilem MSI, bo ogladalem ja w komputroniku i jestem przekonany w 100% do
niego :) zamowilem i czekam na kuriera.

jw.

wlasnie sobie kolejny raz uswiadamiam dlaczego nie moglbym pracowac jako
sprzedawca... ;)

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-09-21 03:11:27
Autor: maxknowledge
W dniu sobota, 21 września 2013 10:55:51 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:

znaczy lenovo jest zle bo ktos zlamal zawias?

Na sucho kojarzysz fakty. Masz płytkie rozumowanie, a sam mnie osądzasz o debilną opinię. Już tłumaczę.

Wyobraź sobie, że: mam ograniczony budżet na zakup, a ten sprzęt jest tylko w tym sklepie w cenie dla mnie do zaakceptowania. Nie ma sprawnego.. Sprzedawca proponuje inny. Ja od dłuższego czasu śledzę wyposażenie i ceny. Nie zgodziłem się. Nie zaproponował mi sprawnego, może braki w magazynach? Czy polityka sklepu co do sprzedawania marki INNEJ.

Czyli lenovo nie bo:
brak zaufania do sprzętu pochodzącego ze źródła (gdzie pękają obudowy)
sprzedawca sam nie wie czy to dobry wybór
parametry lenovo, serwis są o wiele gorsze od wybranego przeze mnie modelu MSI
i od wczoraj mam znajomego w serwisie MSI :)

znaczy lenovo jest zle bo mozna laptopy kupic tez z tanszymi

bateriami o mniejszej pojemnosci?

Tak, jeśli jest model, który w tej samej cenie ma 2 razy pojemniejszą baterię.
Przypominam oczywiście, że kierowałem się ekonomicznością w wyborze! Czyli lepsze jest dla mnie to, za co płacę tyle samo, a mam lepsze parametry.

wlasnie sobie kolejny raz uswiadamiam dlaczego nie moglbym pracowac jako

sprzedawca... ;)

Sugerujesz, że jestem kretynem... Aby być dobrym sprzedawcą trzeba być kimś więcej niż SPRZEDAWCą, bo:

- klient ma różne potrzeby i trzeba to rozumieć i potrafić wykorzystać (psychologia i socjomarketing)

to nie jest kasa Tesco, chociaż tam nie obchodzą Cię opinie idiotów ;)

Data: 2013-09-21 12:57:57
Autor: m4rkiz
<maxknowledge@gmail.com> wrote in message news:2d1bedab-dabb-4c4f-a90e-97205801cdcfgooglegroups.com...
[...]

czyli wystarczylo napisac ze lenovo jest drozsze niz msi

ja po wieloletnim kontakcie (co prawda z nieco starszymi modelami)
uwazam ze lenovo jest o wiele lepszym (chociaz niekoniecznie wydajniejszym)
wyborem w zadanym budzecie niz msi (oraz toshiby, packard bell, oraz
wiekszosc hp, dellow, asusow i acerow - tu zdarzaja sie wyjatki)

ale to tylko moja opinia tylko i wylacznie na podstawie sprzetu z ktorym
ja sie zetknalem

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-09-21 14:20:51
Autor: maxknowledge
W dniu sobota, 21 września 2013 13:57:57 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:

ja po wieloletnim kontakcie (co prawda z nieco starszymi modelami)

uwazam ze lenovo jest o wiele lepszym (chociaz niekoniecznie wydajniejszym)

wyborem w zadanym budzecie niz msi

Nie rozumiem dlaczego uważasz, że Lenovo jest o wiele lepszy, wyborem? Tylko dlatego, że to były IBM? Zauważ przecież, że nie pisałem jedynie o budżecie, a także o fakcie, że dzwoniłem do znajomego z serwisu MSI, który mieści się we Wrocławiu, a który zapewnił mnie, że MSI cr61 nie jest awaryjnym sprzętem i w razie czego można dać mu znać (serwis Bielany Wrocławskie).

Poza tym, jakoś jak trzymałem w MM oba laptopy, to z zamkniętymi oczami wybrałbym MSI. , bo zaraz będzie że podrasowuję PR MSI :)

Data: 2013-09-23 11:26:05
Autor: robot
W dniu 2013-09-21 23:20, maxknowledge@gmail.com pisze:

Nie rozumiem dlaczego uważasz, że Lenovo jest o wiele lepszy, wyborem? Tylko dlatego, że to były IBM?

Pozwolę sobie dodać, że lenovo to nie jest były IBM. Firma IBM nadal istnieje.
Lenovo ma związek z IBM między innymi taki, że kiedyś był ich podwykonawcą a potem lenovo
odkupiło dział IBM zajmujący się komputerami osobistymi i prawo do używania loga IBM.

--
pozdro

Data: 2013-09-22 12:01:10
Autor: qwerty
Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l1k1ke$3nl$1@dont-email.me...
[...]

Lenovo kiedyś było dobre. Teraz ten sam złom co acer, czy FS.

Data: 2013-09-22 12:16:32
Autor: Jeffrey
qwerty wrote:
[...]

a acer nadal ma pękające zawiasy czy po tylu latach się uporali z problemem?

Data: 2013-09-22 12:29:59
Autor: miab
W dniu 2013-09-22 12:01, qwerty pisze:
[...]

To ty chyba te Lenovo a może Lenowo musisz brać od Nigeryjczyjów:
http://www.crn.pl/news/wydarzenia/badania-rynku/2013/04/jakie-laptopy-maja-najmniej-awarii

miab

Data: 2013-09-22 13:39:27
Autor: qwerty
Użytkownik "miab"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l1mhi3$to8$1@mx1.internetia.pl...
To ty chyba te Lenovo a może Lenowo musisz brać od Nigeryjczyjów:
http://www.crn.pl/news/wydarzenia/badania-rynku/2013/04/jakie-laptopy-maja-najmniej-awarii

HP podejrzanie wysoko.

Data: 2013-09-22 14:06:17
Autor: miab
W dniu 2013-09-22 13:39, qwerty pisze:
[...]

Też się zdziwiłem ze tak się poprawili.

miab

Data: 2013-09-19 12:19:06
Autor: miab
W dniu 2013-09-19 12:16, miab pisze:
[...]

Oops.
Ten ma w miare wydajny procesor.

Data: 2013-09-19 03:25:48
Autor: maxknowledge
Laptop do 1500zł, Asus, MSI, Acer - wczesniej wystarczal Acer Aspire 5520
miab:

> Atomy i Brazosy starszej generacji do laptopa to nie jest najlepszy

> wyb�r na przysz�o��. Ja bym bra� co� z normalniejszym procesorem. Np.:

> http://pclab.pl/art54103.html

Cześć, słuchaj, nie wiem dlaczego Naczelny portalu Notebookchec.pl poleca Z nowych - Lenovo B590. Lenovo to nie tandeta z Biedronek i Auchanow?

dzieki za odpowiedź.

Data: 2013-09-19 12:47:33
Autor: miab
Laptop do 1500zł, Asus, MSI, Acer - wczesniej wystarczal Acer Aspire 5520
W dniu 2013-09-19 12:25, maxknowledge@gmail.com pisze:
miab:

[...]

Ja wiem czy taka tandeta? Kiedys robili dla IBM (chyba do dzisiaj coś tam jeszcze robią). Raczej nie wieksza niz Acer.

miab

Data: 2013-09-19 03:50:23
Autor: maxknowledge
W dniu czwartek, 19 września 2013 12:47:33 UTC+2 użytkownik miab napisał:

Ja wiem czy taka tandeta? Kiedys robili dla IBM (chyba do dzisiaj coś tam jeszcze robią). Raczej nie wieksza niz Acer.

Poczekaj, a Ty jakiego producenta masz?

Data: 2013-09-19 13:50:56
Autor: miab
W dniu 2013-09-19 12:50, maxknowledge@gmail.com pisze:
[...]

Z laptopów i netbooków to:
ASUS, MSI, Toshiba, Lenovo.

miab

Data: 2013-09-19 05:09:55
Autor: maxknowledge
Laptop do 1500zł, Asus, MSI, Acer - wczesniej wystarczal Acer Aspire 5520
W dniu czwartek, 19 września 2013 13:50:56 UTC+2 użytkownik miab napisał:

Z laptopów i netbooków to:

ASUS, MSI, Toshiba, Lenovo.

A MSI jaki model? Bo ja telefonowałem do serwisu :) dogadałem się z gościem że załatwi tego CR61 w wersji Ferrari ;) MSI CR61 0M

Data: 2013-09-19 15:58:18
Autor: miab
W dniu 2013-09-19 14:09, maxknowledge@gmail.com pisze:
[...]

  Raczej nie z bieżącej oferty.

miab

Data: 2013-09-19 20:30:42
Autor: qwerty
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1da71103-eb88-4a1e-84c3-74dd7b07d975@googlegroups.com...
Minimum 3 wyjścia USB, w tym jedno USB 3.0!

Mój ma 4 USB (2x USB2, 2x USB3) i ma ponad 2 lata

Wyjście HDMI

Każdy

Oglądam w wolnej TV naziemną w HD na laptopie i zależy mi na 2 wątkach takiego procesora.

Po co? Akceleracja GPU i po problemie.

Data: 2013-09-21 19:07:37
Autor: Jeffrey
Laptop do 1500zł, Asus, MSI, Acer - wczesniej wystarczal Acer Aspire 5520
Użytkownik wrote:
w listopadzie 2012 kupiłem asusa i żywałem go może przez miesiąc reszta to serwisy i ciąganie ze sprzedawcami. teraz chcą mi dać nowy, taki sam ale obecnie jest już tańszy o 1000zł więc chyba szukają łosia

nadal chcesz asusa ?

jeffrey

Data: 2013-09-21 14:24:52
Autor: maxknowledge
W dniu sobota, 21 września 2013 19:07:37 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

w listopadzie 2012 kupiłem asusa i żywałem go może przez miesiąc reszta to serwisy

Trzeba uważać moim zdaniem na każdy model. Prześledzić, o ile nie jest nowy, jego historię serwisową, pomacać w MM, poczekać aż ktoś rozbierze, aby sprawdzić, czy inżynier taśmolog nie był kretynem - Acer 5520 i mostek BGA.

nadal chcesz asusa ?

Nie, nie chcę. Ja się podniecam czym innym ;) Chyba Ci o Pana Wiesia chodzi?

Data: 2013-09-23 12:29:27
Autor: WiesłaW
Dnia 21-09-2013 o 23:24  napisał na pl.comp.pecet:

nadal chcesz asusa ?

Nie, nie chcę. Ja się podniecam czym innym ;)

No i znowu cała rozmowa kończy się na jednym... :D

Chyba Ci o Pana Wiesia chodzi?

A czegóż to? Ja mam Samsunga za "trzy szejset" :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2013-09-23 20:56:25
Autor: Jeffrey
WiesłaW wrote:
[...]

ja kupiłem za cztery trzysta i liczyłem na jakość a wyszło jakoś

jeffrey

Laptop do 1500zł, Asus, MSI, Acer - wczesniej wystarczal Acer Aspire 5520