Laptop do 2 tys. do internetów

Data: 2013-08-02 14:16:26
Autor: Marcin Kocur
Laptop do 2 tys. do internetów
Hej,

przyjaciółka poprosiła mnie o radę w wyborze laptopa. Otrzymałem takie kryteria:

- długa praca na baterii
- ekran 15,6
- kamerka z przodu
- ma się nie zacinać przy dziesiątkach zakładek w przeglądarce, w tym flash, zapewne reklamy, java script itp.
- bez systemu lub Linux
- najlepiej z x-kom.pl
- preferowany Dell

Ja bym do tego jeszcze dodał dobre warunki gwarancyjne, a najlepiej żeby to podziałało znacznie dłużej niż okres gwarancyjny. Stwierdziłem też bardzo nieobiektywnie, że błyszcząca matryca to idiotyzm, no ale...

Z podanych kryteriów wyszły mi takie sprzęty:
http://img.koci.net.pl/images/xkom.png

Nie upieram się przy nich, proszę Szanownych Grupowiczów o ocenę tego wyboru i ewentualnie własne typy z krótkim uzasadnieniem.

Marcin Kocur

Data: 2013-08-02 14:18:53
Autor: Marcin Kocur
Osoba Marcin Kocur napisała na pl.comp.pecet:

przyjaciółka poprosiła mnie o radę w wyborze laptopa

Aha, komputer odpada, próbowałem jej przemówić do rozsądku, nie da się.

Marcin Kocur

Data: 2013-08-02 14:31:54
Autor: $heikh el $hah
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
W dniu 2013-08-02 14:16, Marcin Kocur pisze:
- ma się nie zacinać przy dziesiątkach zakładek w przeglądarce, w tym

Co ona na tym laptopie chce robić?
2000 to mało.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-08-05 13:29:02
Autor: Poldek
$heikh el $hah wrote:
W dniu 2013-08-02 14:16, Marcin Kocur pisze:
- ma się nie zacinać przy dziesiątkach zakładek w przeglądarce, w tym

Co ona na tym laptopie chce robić?
2000 to mało.

Powiem więcej - do inernetu 3 tysiące to za mało...

Ludzie, opanujcie się.

Data: 2013-08-05 13:41:09
Autor: Chris
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
Poldek nabazgrał(a):

$heikh el $hah wrote:
[...]

Wiesz jak duży jest internet ? trzeba mieć dużego laptopa żeby to zmieścić .... :)

Data: 2013-08-05 11:47:37
Autor: Dominik & Co
Dnia 05.08.2013 Chris <chris@spam.pl> napisał/a:

Wiesz jak duży jest internet ? trzeba mieć dużego laptopa żeby to zmieścić ... :)

E tam. Pierwszy z brzegu przykład:
http://tinyurl.com/68kph4

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-08-05 13:49:19
Autor: Chris
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
Dominik & Co nabazgrał(a):

[...]

Passs :)

Data: 2013-08-05 19:46:52
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-08-05 13:49, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Całkiem niepotrzebnie, to na zdjęciu to był internet pozbawiony
przez znanego monopolistę cech użytkowych czyli towarzysko
udostępnianej muzyki i filmów oraz nielegalnie ale również
towarzysko udostępnianych programów komercyjnych.
Okrojonemu internetowi mówimy gromkie NIE.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2013-08-06 11:50:15
Autor: TheDevineMe
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
On 05/08/2013 12:41, Chris wrote:
Poldek nabazgrał(a):

$heikh el $hah wrote:
[...]

I to tylko do internetu, bo darknetu to juz nie obsluzy ;-)

--

........................DHSL..........................
....All men are tempted. There is no man that lives...

Data: 2013-08-06 11:56:44
Autor: ChrissP.

$heikh el $hah wrote:
[...]

Obsluzy, jesli bedzie mial czarna (lub khaki) obudowe ;)

--
Pozdrawiam,
krzyszp

Data: 2013-08-02 15:12:15
Autor: Roman

Użytkownik "Marcin Kocur" <marcin2006@gmail.com.wytnij> napisał w wiadomości news:ktg7ur$t3q$1news2.ipartners.pl...
[...]

-- Pozdrawiam
Marcin Kocur

Jeżeli ma być Dell do 2 tys to jest seria Vostro z baterią 6-komorowa, 4400 mAh, Li-Ion, oraz seria Inspiron z baterią 4-komorowa, 2700 mAh, Li-Ion. Seria Vostro ma ekrany matowe, Inspiron błyszczące.

Data: 2013-08-02 15:23:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-08-02 14:16, Użytkownik Marcin Kocur napisał:
[...]

Zdecydowanie nie łapią się na punkt o zacinaniu przy zakładkach.
Poszukaj czegoś z normalnymi procesorami, te kastrowane i poniżej
2GHz zostaw netbookom.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-02 16:31:37
Autor: Mr. Misio
Użytkownik RadoslawF napisał:

[...]

Dziwne. :) W sensie ceny. Ja kupilem lapka Dell w jakiejs promocji w komputroniku (tak, ten drogi sklep) i z iCore 3 oraz 6 GB ramu, bez systemu, wyszlo mnie taniej niz ten najdrozszy z obrazka, na seleronie ;)

Ogólnie jak nie ma pospiechu (ja nie mialem) to lukac lub obczajac promocje. Ja zaoszczedzielm ze 5 stów, co mi pardzo pasowalo, bo potrzebowalem maszynke, ktora wiem, ze po 2 latach wyrzuce bez sentymentów.

Data: 2013-08-02 21:02:08
Autor: qwerty
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ktgbs8$7pm$1@node1.news.atman.pl...
Zdecydowanie nie łapią się na punkt o zacinaniu przy zakładkach.
Poszukaj czegoś z normalnymi procesorami, te kastrowane i poniżej
2GHz zostaw netbookom.

Zapomniałeś o dysku 7200, bo przy 5400 można zasnąć.

Data: 2013-08-03 14:35:27
Autor: xcpy
Laptop do 2 tys. do internetów
Zapomniałeś o dysku 7200, bo przy 5400 można zasnąć.

Jeden pies - prawdziwy "kop" to SSD.
Pewnie spokojnie starczy jej 60GB,
ale wzialbym 128GB - bedzie szybszy, no i dluzej posluzy.

Data: 2013-08-03 18:00:50
Autor: qwerty
Użytkownik "xcpy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ktitfv$r6k$1@node1.news.atman.pl...
ale wzialbym 128GB - bedzie szybszy, no i dluzej posluzy.

U mnie system z zainstalowanymi aplikacjami zajmuje 15 GiB. Pewnie przyda się miejsce na filmy, muzykę i sweet focie. :P
Jakoś wątpię, aby było coś sensownego, aby kupić jeszcze laptopa i zmieścić się w budżecie.

Data: 2013-08-03 18:14:41
Autor: xcpy
[...]

I tu sie mylisz:

"Mialem podobny problem jakis czas temu :).
W tej cenie spokojnie kupisz cos z i3,
wiec Celerony czy Pentiumy bym sobie odpuscil:

LENOVO P580 i3-3120 4GB 1TB USB 3.0 BT PLECAK
http://allegro.pl/alu-lenovo-p580-i3-3120-4gb-1tb-usb-3-0-bt-plecak-i3346933369.html
~1500zl
[...]
Do tego obowiazkowo wymiana HDD na SSD:
Plextor 128GB 2,5 SATA SSD M5S Series
http://www.x-kom.pl/p/116664-dysk-ssd-plextor-128gb-2-5-sata-ssd-m5s-series.html
~400zl
Stary dysk (np. 1TB z LENOVO P580) spokojnie sprzedasz za 200zl,
wiec wymiana na SSD wyjdzie niecale 200zl
i takim oto sposobem za 1700zl bedziesz mial naprawde niezamulajaca
i energooszczedna maszyne :)."

ew. SSD Kingston V300 60GB (250zl) -
- czyli doplaci max 50zl, albo nic, albo jeszcze wyjdzie na +50
(HDD 1TB stoja, po 200-300zl), wiec laps wyniesie go < 1500zl :).

Data: 2013-08-02 15:28:35
Autor: PiteR
Marcin Kocur pisze tak:

Z podanych kryteriów wyszły mi takie sprzęty:
http://img.koci.net.pl/images/xkom.png

Do 2tyś to mi wyszedł i5 za 1999zł
W Neonet widziałem, chyba nawet poza promołszył. --
Piter

Data: 2013-08-02 18:18:33
Autor: PiteR
PiteR pisze tak:

Do 2tyś to mi wyszedł i5 za 1999zł
W Neonet widziałem, chyba nawet poza promołszył.

Jednak to była promocja
http://www.neonet.pl/samsung_np350v5c-s08pl.html

--
Piter

Data: 2013-08-03 14:38:28
Autor: xcpy
Laptop do 2 tys. do internetów
Do 2tyś to mi wyszedł i5 za 1999zł
W Neonet widziałem, chyba nawet poza promołszył.

Jednak to była promocja
http://www.neonet.pl/samsung_np350v5c-s08pl.html

Po cholere jej laps z zewn. grafika
AMD Radeon HD 7670M 2GB.

No i i5 - lepiej i3 a zaoszczedzone pieniadze przeznaczyc na SSD.

Data: 2013-08-03 21:12:02
Autor: PiteR
xcpy pisze tak:

Po cholere jej laps z zewn. grafika
AMD Radeon HD 7670M 2GB.

bo ją stać

No i i5 - lepiej i3 a zaoszczedzone pieniadze przeznaczyc na SSD.

Nie było mowy o najtańszym ;) Było do 2 tyś. W cenie ładny optycznie Samsung, i5, zewn. grafika i windoza legalna choć kafelkowa. No chyba, że wrodzona awersja do win czyni 100% zbędną to 300zł przepłacamy.

Czy i5 nie będzie się mniej grzać przy takim samym obciążeniu?

--
Piter

Data: 2013-08-03 21:34:37
Autor: xcpy
Laptop do 2 tys. do internetów
Po cholere jej laps z zewn. grafika
AMD Radeon HD 7670M 2GB.

bo ją stać

Nie gra, wiec po co brac cos,
co moze sie zepsuc (zewn. grafika)
a czego naprawa to koszt rzedu 350-450zl?

Tak, wiem - stac ja, ale pewnie wolalaby wydac kase
na cos innego niz nowy scalak + kulki bga :).

Nie było mowy o najtańszym ;) Było do 2 tyś. W cenie ładny optycznie
Samsung, i5, zewn. grafika i windoza legalna choć kafelkowa. No chyba,
że wrodzona awersja do win czyni 100% zbędną to 300zł przepłacamy.

300zl?
Chodzi Ci o to, ze taki sam laptop, ale "bez systemu"
bedzie 300zl tanszy?
IMHO to kwoty rzedu 100zl, o ile nie mniej...

Czy i5 nie będzie się mniej grzać przy takim samym obciążeniu?

Pytanie dobre, ale powinno brzmiec:
czy i3 bedzie sie grzal bardziej niz i5? :)

Wymieniane tu modele i3 i i5 maja takie same TDP,
wiec pewnie istotnej roznicy nie bedzie.

Data: 2013-08-06 07:39:19
Autor: Marcin N
W dniu 2013-08-03 21:34, xcpy pisze:

300zl?
Chodzi Ci o to, ze taki sam laptop, ale "bez systemu"
bedzie 300zl tanszy?
IMHO to kwoty rzedu 100zl, o ile nie mniej...

Kupiłem właśnie ASUSa X501A (i3 2.2 GHz, 4 GB RAM, 15 cali, torba "gratis") za 1380 zł - bez systemu. Z systemem był o 220 zł droższy. I bez torby.

--
MN

Data: 2013-08-06 16:42:18
Autor: Poldek
Marcin N wrote:
[...]

Fajnie, ale co dalej zrobisz z tym laptopem?
Będziesz używał bez systemu, zainstalujesz Linuksa, zakupisz Windows osobno, czy zainstalujesz piracki Windows?

Data: 2013-08-06 16:55:00
Autor: Marcin N
W dniu 2013-08-06 16:42, Poldek pisze:
Marcin N wrote:
[...]

To, co zrobię (zrobiłem) jest nieistotne dla tego wątku. Chodziło o zweryfikowanie tezy, jakoby komputer z Windowsem był tylko o 100 zł droższy niż bez niego.

Ja zainstalowałem Linuxa.

--
MN

Data: 2013-08-07 09:09:28
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-08-06 16:55, Użytkownik Marcin N napisał:

[...]

Bywają firmy w których ta różnica faktycznie wynosi tylko sto złotych
a marketoid robi łaskę że sprzeda bez systemu. Swojego czasu tak
było przy zakupie Delli z Łódzkiej montownii.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-07 09:38:47
Autor: Marcin N
W dniu 2013-08-07 09:09, RadoslawF pisze:

Bywają firmy w których ta różnica faktycznie wynosi tylko sto złotych
a marketoid robi łaskę że sprzeda bez systemu. Swojego czasu tak
było przy zakupie Delli z Łódzkiej montownii.

Może i tak. Ale to jest sytuacja odwrotna. Mają te Windowsy w standardzie więc pozbycie się go z lapka to dodatkowa praca i stąd "zaporowa" cena bez systemu.

--
MN

Data: 2013-08-07 10:29:48
Autor: Chris
Laptop do 2 tys. do internetów
Marcin N nabazgrał(a):

[...]

Po prostu przy sprzedaniu "Z" mają profit od MS a bez systemu już tego nie mają dla tego wciskają na siłę z "Z"

Data: 2013-08-07 15:05:02
Autor: Marcin N
Laptop do 2 tys. do internetów
W dniu 2013-08-07 10:29, Chris pisze:
Marcin N nabazgrał(a):

[...]

Kto wie, jaka jest marża sprzedawcy Windowsa? 50%? 30%? 80%?

--
MN

Data: 2013-08-07 15:21:33
Autor: Chris
[...]

Marża z detalu (zwykły OEM/BOX) jest zupełnie inna od tej z laptopowych/kompów, tam są zupełnie inne licencje.
Ceny sprzedaży w dystrybucji zwykłych OEM/BOX znam i marża nie jest wysoka jeśli cię to interesuje :)

Data: 2013-08-09 16:45:50
Autor: xcpy
Laptop do 2 tys. do internetów
Kupiłem właśnie ASUSa X501A (i3 2.2 GHz, 4 GB RAM, 15 cali, torba "gratis") za 1380 zł - bez systemu. Z systemem był o 220 zł droższy. I bez torby.

Jak ponad rok temu bralem lapsa za 1200-1300zl
(z salonu x-kom), to roznica miedzy "z" i "bez" byla ~100zl.
Czyli jest roznie.

Data: 2013-08-02 18:24:23
Autor: qwerty
Użytkownik "Marcin Kocur"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ktg7ur$t3q$1@news2.ipartners.pl...
Nie upieram się przy nich, proszę Szanownych Grupowiczów o ocenę tego
wyboru i ewentualnie własne typy z krótkim uzasadnieniem.

Procki słabe, dyski małe, Szukaj coś z co najmniej i3. Mój 2 letni laptop jest mocniejszy od tych złomów.

Data: 2013-08-02 19:41:11
Autor: Marcin Kocur
Laptop do 2 tys. do internetów
Po wielu kombinacjach prawdopodobnie zdecydujemy się na to:

http://www.x-kom.pl/p/148551-notebook-laptop-15-6-samsung-270e5v-i3-3120m-6gb-750-dvd-rw-gf710m-bialy.html

Sugestie, uwagi?

Dziękuję wszystkim za wcześniejsze odpowiedzi.

Marcin Kocur

Data: 2013-08-02 21:00:31
Autor: qwerty
Laptop do 2 tys. do internetów
Użytkownik "Marcin Kocur"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ktgqvn$15jr$1@news2.ipartners.pl...
Sugestie, uwagi?

Na stronie samsunga nie widzę takiego modelu. ;p

Data: 2013-08-02 22:21:36
Autor: PiteR
qwerty pisze tak:

Na stronie samsunga nie widzę takiego modelu. ;p

to sprzętowy trojan z Apple

--
Piter

Data: 2013-08-02 22:44:28
Autor: Roman

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ktgvki$l7p$1usenet.news.interia.pl...
Użytkownik "Marcin Kocur"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ktgqvn$15jr$1@news2.ipartners.pl...
Sugestie, uwagi?

Na stronie samsunga nie widzę takiego modelu. ;p

przyznają się do niego
http://www.samsung.com/pl/function/search/espsearchResult?input_keyword=NP270E5V-X02PL&keywords=NP270E5V-X02PL

Data: 2013-08-02 23:00:22
Autor: qwerty
Laptop do 2 tys. do internet
UĹźytkownik "Roman"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kth5p8$mhr$1@news.task.gda.pl...
przyznajďż˝ siďż˝ do niego
http://www.samsung.com/pl/function/search/espsearchResult?input_keyword=NP270E5V-X02PL&keywords=NP270E5V-X02PL

1. Ustaw kodowanie
2. ?
3. http://www.samsung.com/pl/function/search/espsearchResult?input_keyword=NP270E5V&keywords=NP270E5V

Data: 2013-08-03 10:41:28
Autor: Piotr S.
W dniu 2013-08-02 21:00, qwerty pisze:

Na stronie samsunga nie widzę takiego modelu. ;p

Jak nie ma jak jest:

http://www.samsung.com/pl/function/search/espsearchResult?input_keyword=270e5v&keywords=270e5v

tylko jest trochę inaczej oznaczony.

P.S.

Data: 2013-08-03 10:52:08
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-08-03 10:41, Piotr S. pisze:
[...]

Matowy, Kobiecie?
To jak, kici-kici, taś-taś do lwa.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-08-03 11:42:24
Autor: Marcin Kocur
Osoba $heikh el $hah napisała na pl.comp.pecet:

Matowy, Kobiecie?
To jak, kici-kici, taś-taś do lwa.

Widzisz, opisałem w miarę obiektywnie czym to się różni i sama powiedziała, że chce matową. Także nie sądź po pozorach ;)

Marcin Kocur

Data: 2013-08-03 18:03:11
Autor: qwerty
Użytkownik "Piotr S."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ktifno$e9a$1@node2.news.atman.pl...
http://www.samsung.com/pl/function/search/espsearchResult?input_keyword=270e5v&keywords=270e5v

tylko jest trochę inaczej oznaczony.

To wskaż który z tych trzech ma i3 3120m, 6GiB ramu, 750 GB hdd i gf710m (bo na razie się tylko ośmieszasz).

Data: 2013-08-03 10:42:17
Autor: Piotr S.
W dniu 2013-08-02 19:41, Marcin Kocur pisze:
[...]

Moim zdaniem jest ok. Przynajmniej jeśli chodzi o parametry. Nie wiadomo tylko jak z wyświetlaczem.

P.S.

Data: 2013-08-03 14:41:33
Autor: xcpy
Laptop do 2 tys. do internetów
http://www.x-kom.pl/p/148551-notebook-laptop-15-6-samsung-270e5v-i3-3120m-6gb-750-dvd-rw-gf710m-bialy.html

Sugestie, uwagi?

Calkiem przyzwoity - szkoda tylko, ze ma  GeForce 710M.
HD4000 spokojnie jej styknie.

No i nie zapominaj o wymiane na SSD, o ktorym pisalem :).

Data: 2013-08-05 10:19:26
Autor: Marcin Kocur
Osoba xcpy napisała na pl.comp.pecet:

Calkiem przyzwoity - szkoda tylko, ze ma  GeForce 710M.
HD4000 spokojnie jej styknie.

Myślisz? No właśnie stwierdziłem, że to dobrze, że ma, dla bajerów na stronkach i w GUI, i pod tym kątem też dobierałem sprzęt, żeby miał te 710M. To był zresztą nie tylko mój pomysł, ale nie miałem nigdy styczności z tymi kartami.

Dysk SSD, wybacz, raczej nie. Ja bym przynajmniej bał się trzymać na tym dane.

Marcin Kocur

Data: 2013-08-05 10:35:52
Autor: Chris
Laptop do 2 tys. do internetów
Marcin Kocur nabazgrał(a):

Dysk SSD, wybacz, raczej nie. Ja bym przynajmniej bał się trzymać na tym
dane.

Czemu ??

Data: 2013-08-05 11:22:45
Autor: xcpy
Laptop do 2 tys. do internetów
Dysk SSD, wybacz, raczej nie. Ja bym przynajmniej bał się trzymać na tym
dane.

Czemu ??

Kiedys sie sypaly i legenda zyje.

Data: 2013-08-05 11:46:06
Autor: Chris
Laptop do 2 tys. do internetów
xcpy nabazgrał(a):

Dysk SSD, wybacz, raczej nie. Ja bym przynajmniej bał się trzymać na tym
dane.
Czemu ??
Kiedys sie sypaly i legenda zyje.

I to tylko OCZ Agility i Vertex II :)

Data: 2013-08-05 11:56:37
Autor: Yakhub
Laptop do 2 tys. do internetów
W liście datowanym 5 sierpnia 2013 (11:46:06) napisano:

Dobrze, że mój dysk o tym nie wie.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-08-05 12:28:58
Autor: Chris
Laptop do 2 tys. do internetów
Yakhub nabazgrał(a):

[...]

Ciesz się póki czas :)

Data: 2013-08-05 16:13:55
Autor: xcpy
Laptop do 2 tys. do internetów
Dobrze, że mój dysk o tym nie wie.

Ciesz się póki czas :)

Ostatnio wzialem Plextora 128 i uwaga.....
(werble)
....trzymam na nim dane!

Tak, wiem - "jestem hardkorem" ;)

Data: 2013-08-05 11:21:48
Autor: xcpy
[...]

Bedziesz gral na tym lapsie?
Jesli nie, to 710M jest bez sensu -
- jest to kolejna rzecz, ktora moze pasc
i pewnie padnie miesiac po uplywie gwarancji :).

HD4000 spokojnie starczy, i to z zapasem
(np. sprzetowe dekodowanie m.in. H264).
Czytales w ogole o mozliwosciach tej karty?
Intel w koncu wzial sie za IGP.

Dysk SSD, wybacz, raczej nie. Ja bym przynajmniej bał się trzymać na tym
dane.

1. Dyski SSD naprawde rozwijaja sie (3 generacja?)
i nie jest z nimi tak jak kiedys + sa alternatywy dla SandForce.

2. SDD czy HDD nie zwalnia Cie z regularnego robienia kopii zapasowej :P

Data: 2013-08-03 14:32:48
Autor: xcpy
[...]

ew.
Lenovo - IBM :: G580 i3-3120M/4GB/1000/DVD-RW
http://www.x-kom.pl/p/137765-notebook-laptop-15-6-lenovo-ibm-g580-i3-3120m-4gb-1000-dvd-rw.html

....ale jak dluga praca na baterii jest istotna (a piszesz, ze jest),
to moze zamiast i3 3120M wziac cos na i3 3217U
czy nawet i3 3229Y (ekstremalnie).

Data: 2013-08-03 17:31:14
Autor: januszek
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
Marcin Kocur napisa?(a):

przyjaciółka poprosiła mnie o radę w wyborze laptopa. Otrzymałem takie kryteria:

http://www.euro.com.pl/porownanie.bhtml?p1=3414483238&p2=3868310972&p3=3801774727

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2013-08-03 21:37:05
Autor: xcpy
Laptop do 2 tys. do internetĂłw

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnkvqfj3.7ea.januszekgimli.mierzwiak.com...
Marcin Kocur napisa?(a):

przyjaciółka poprosiła mnie o radę w wyborze laptopa. Otrzymałem takie
kryteria:

http://www.euro.com.pl/porownanie.bhtml?p1=3414483238&p2=3868310972&p3=3801774727

Pentium, Pentium, Pentium
i to jeszcze Sandy a nie Ivy bridge.

Czyli NIE, NIE, NIE :).

Data: 2013-08-06 11:01:25
Autor: Marcin N
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
W dniu 2013-08-03 19:31, januszek pisze:
Marcin Kocur napisa?(a):

przyjaciółka poprosiła mnie o radę w wyborze laptopa. Otrzymałem takie
kryteria:

http://www.euro.com.pl/porownanie.bhtml?p1=3414483238&p2=3868310972&p3=3801774727

Jak to możliwe, że dwa z tych trzech lapków mają w parametrach "brak danych" w sprawie rozdzielczości i typu matrycy? Toż to zwyczajne "manie w dupie" klientów.

--
MN

Data: 2013-08-05 10:55:15
Autor: TheDevineMe
On 02/08/2013 13:16, Marcin Kocur wrote:
Hej,

przyjaciółka poprosiła mnie o radę w wyborze laptopa.

Acer Aspire V3-571 Core i3 6GB DDR3 500GB ...

Data: 2013-08-06 02:39:51
Autor: Santana

UĹźytkownik "TheDevineMe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7EKLt.179$E%4.90@fx03.am4...

On 02/08/2013 13:16, Marcin Kocur wrote:
Hej,

przyjaciółka poprosiła mnie o radę w wyborze laptopa.

Acer Aspire V3-571 Core i3 6GB DDR3 500GB ...

Acer? No to żeś pojechał :P

Data: 2013-08-05 19:17:13
Autor: krzysiek17a
Laptop do 2 tys. do internetów
Ja mam Acera z B960 i systemem windows 7 i jestem zadowolony kosztowal mnie 1699 zl

no nie do konca zadowolony bo klawiatura do kitu ale to byl najtanszy komp w sklepie ktory mieli swego czasu

ACER 5749Z

Data: 2013-08-06 08:21:18
Autor: krzysiek17a
Laptop do 2 tys. do internetów
teraz za ta kase bym bral LENOVO albo MSI

Data: 2013-08-07 08:28:04
Autor: Chris
Laptop do 2 tys. do internetów
krzysiek17a@gmail.com nabazgral(a):

teraz za ta kase bym bral LENOVO albo MSI

Co do Lenowo to trzymac sie z daleka ze wzgledu na ich procedury DOA ... trzymaja i nie rozliczaja sprzetu po ponad pól roku ...

Co do MSI to raczej nie jest zle, serwis poprawil sie bo kiedys to byla zenada. Mialem MSI i wspominam go dobrze.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdz historie auta i zobacz czy nie bylo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdz VIN, wyposazenie, przebieg, historie wypadkowa.

Data: 2013-08-06 10:35:04
Autor: TheDevineMe
On 06/08/2013 01:39, Santana wrote:

Acer Aspire V3-571 Core i3 6GB DDR3 500GB ...

Acer? No to żeś pojechał :P

Kazde pudelko ma inna firme i inna naklejke, a w pudelku te same zabawki... ;-)
Jak pudelko jest firmy Acer to placisz malo, jak jest Dell to placisz duzo, a w drodku i tak ten sam intel ;-P

No, moze z wyjatkiem Dell'a bo ten ma w srodku jakies kompletne smiecie z Korei.

Data: 2013-08-06 13:20:02
Autor: Santana

UĹźytkownik "TheDevineMe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cr3Mt.1198$s85.382@fx08.am4...

On 06/08/2013 01:39, Santana wrote:

Acer Aspire V3-571 Core i3 6GB DDR3 500GB ...

Acer? No to żeś pojechał :P

Kazde pudelko ma inna firme i inna naklejke, a w pudelku te same zabawki... ;-)

Bzdury Waść pleciesz :P Jakby było to samo psuł by się taki sam odsetek produktów a Acer w tej konkurencji jest samotnym liderem.

Jak pudelko jest firmy Acer to placisz malo, jak jest Dell to placisz duzo, a w drodku i tak ten sam intel ;-P

No akurat intel jest ten sam ale zdradzę Ci tajemnice że komp nie składa się wyłącznie z procesora ;)

No, moze z wyjatkiem Dell'a bo ten ma w srodku jakies kompletne smiecie z Korei.

A tego to już nawet nie warto komentować.
Miłego dnia i szczęśliwego życia w błogiej nieświadomości :)

Data: 2013-08-06 11:38:37
Autor: januszek
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
Santana napisa?(a):

Bzdury Waść pleciesz :P Jakby było to samo psuł by się taki sam odsetek produktów a Acer w tej konkurencji jest samotnym liderem.

Z ktĂłrego roku masz statystyki?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2013-08-06 14:00:12
Autor: Santana
Laptop do 2 tys. do internetĂłw

UĹźytkownik "januszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnl01o1t.157d.januszek@gimli.mierzwiak.com...

Santana napisa?(a):

Bzdury Waść pleciesz :P Jakby było to samo psuł by się taki sam odsetek
produktĂłw a Acer w tej konkurencji jest samotnym liderem.

Z ktĂłrego roku masz statystyki?

A jakie ma to znaczenie skoro od lat nic się nie zmienia. Ostatni raport niezawodności który studiowałem był za IV kwartał 2012. Samsung numero uno a Acer jak zwykle ostatni z żenująco wysokim odsetkiem awarii. Zresztą pewnie sam wiesz jak znaleźć odpowiednie zestawienia :)

Data: 2013-08-06 13:00:17
Autor: TheDevineMe
On 06/08/2013 12:20, Santana wrote:

[...]

Ty panie kolego cytujesz statystyki a ja praktyke i tyle ;-)

[...]

No dopsz, w jednym laptoku jest chip graficzny Intela, w drugim Intela,
tudziez w jednym dysk Maxtor a w drugim Maxtor ... etc.

Plyty glowne owszem przerozne, aczkolwiek sprzet jest tani z konkretnego powodu.

No, moze z wyjatkiem Dell'a bo ten ma w srodku jakies kompletne
smiecie z Korei.

A tego to już nawet nie warto komentować.
Miłego dnia i szczęśliwego życia w błogiej nieświadomości :)

Wbrew pozorom wiem co pisze. Ale wzajemnie, milego zycia w statystykach ;-)

Data: 2013-08-06 14:11:27
Autor: Santana

UĹźytkownik "TheDevineMe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lz5Mt.1202$s85.397@fx08.am4...

[...]

Tzn. ile miałeś tych Acerów żeś taki praktyk?
W moim wypadku statystyke potwierdza praktyka serwisowa. I tyle ;)

[...]

No to dlaczego te Acery tak się sypią skoro są identyczne z innymi wyrobami? Czary jakieś czy spisek konkurencji?

Plyty glowne owszem przerozne, aczkolwiek sprzet jest tani z konkretnego powodu.

No właśnie. Sypie się bo jest tani. Brawo Szerloku :P

[...]

Chyba jednak pozory mają znaczenie. To że Twój egzemplarz działa jeszcze o niczym nie świadczy. Wszak nie wszystkie się psują. Jedni mają pecha a inni szczęście. W wypadku posiadaczy Acerów tych pechowców jest niestety wielokrotnie więcej niż wśród posiadaczy np. Samsungów.

Data: 2013-08-06 14:15:35
Autor: Chris
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
Santana nabazgrał(a):

[...]

To podaj ile sprzedałeś Acerów w tym roku i ile wróciło na serwis bo wtedy będą statystyki dopiero.

[...]

Jakoś ja nie widzę lawiny Acerów za to0 Asus czy HP już tak :)

Plyty glowne owszem przerozne, aczkolwiek sprzet jest tani z konkretnego powodu.
No właśnie. Sypie się bo jest tani. Brawo Szerloku :P

A drogi sprzęt się nie sypie ??

[...]
a inni  szczęście. W wypadku posiadaczy AcerĂłw tych pechowcĂłw jest
niestety  wielokrotnie więcej niĹź wśrĂłd posiadaczy np. SamsungĂłw.

Podaj dane a nie tylko hahaha  jaki ja mądry ...

Data: 2013-08-06 14:21:54
Autor: Santana
Laptop do 2 tys. do internetĂłw

UĹźytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ktqpd8$t85$1@node1.news.atman.pl...

Santana nabazgrał(a):

[...]

Nie sprzedaje tylko naprawiam. Acery to około 35%. Prawda że sporo.

[...]

HP od kilku lat to przereklamowany syf. Z Asusem jest sporo lepiej

Plyty glowne owszem przerozne, aczkolwiek sprzet jest tani z konkretnego powodu.
No właśnie. Sypie się bo jest tani. Brawo Szerloku :P

A drogi sprzęt się nie sypie ??

Każdy się sypie ale jeden mniej a drugi bardziej. Zgadnij dlaczego?

[...]

Nadinterpretujesz. Ale znam Twój sposób prowadzenia dyskusji więc mnie to nie dziwi.
A co do danych to nie potrafisz sam znaleźć? Masz bana na googla? :P

Data: 2013-08-06 14:29:41
Autor: marfi

http://www.rescuecom.com/news-press-releases/Computer-Reliability-Report-2013.aspx

--
marfi

Data: 2013-08-06 14:29:59
Autor: Chris
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
Santana nabazgrał(a):

Acer Aspire V3-571 Core i3 6GB DDR3 500GB ...
Acer? No to żeś pojechał :P7
[...]

Teraz podaj jak stare są te acery ?? bo skoro je naprawiasz znaczy że mają parę lat i są po gwarancji.
Powiem ci że od jakiegoś czasu się porawili i obecnie są na niezłym poziomie. Stare tak to był szmelc :)

[...]

Niewiele lepiej ....

[...]

No popatrz kupiłem drogie Vaio i na drugi dzień oddałem bo wyskoczył bad pixel, po wymianie nie sprzedziłem wszystkiego ale okazalo się że napęd BD nie czyta płyt dwuwarstwowych i serwis ... a lapek z seri F więc jak wiesz nie są tanie.

[...]

Podaję fakty bo siedzę w tej branży od lat i znam ją od środka a nie z mitów ....

A co do danych to nie potrafisz sam znaleźć? Masz bana na googla? :P

Ale to ty krzyczysz Ĺźe Acer to padlina a nie ja i na dodatek nie potrafisz tego poprzeĹź Ĺźadnymi danymi.

Data: 2013-08-06 14:38:34
Autor: Santana

UĹźytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ktqq87$u8p$1@node1.news.atman.pl...

Ale to ty krzyczysz Ĺźe Acer to padlina a nie ja i na dodatek nie potrafisz tego poprzeĹź Ĺźadnymi danymi.

Pokaż palcem w którym miejscu cokolwiek krzyczałem :P
Ale oczywiście potwierdzam bez krzyku że Acer to najgorszy badziew na rynku od czasu szczęśliwego odejścia w niebyt laptopów "firmy" California Access :)
Kolega marfi podał powyżej linka więc nie będę się powtarzał. Jak się postarasz to znajdziesz w wielu niezależnych od siebie miejscach potwierdzenia tej statystyki.
Dla mnie EOT. Szkoda czasu na jałowe dyskusje

Data: 2013-08-06 15:15:54
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop do 2 tys. do internetów
Dnia 2013-08-06, o godz. 14:38:34
"Santana" <santana@interia.pl> napisał(a):

[...]

To nie do końca tak. Zwłaszcza Acer (często też Asus czy Samsung) na
podstawie których klient wyrabia sobie opinię to modele low-endowe.
Najtańsze modele przeznaczone na rynek konsumencki. Jakość
zastosowanych materiałów ma mniej-więcej pozwolić tym modelom na
przepracowanie do czasu końca gwarancji. Stąd taka a nie inna niska
jakość. Trzeba lepszej jakości? Sorry - ale wtedy laptok nie kosztuje
1500PLN ale 2, 3 czy 4 razy tyle. Wielu ludzi podnieca się że marka
"XXXXX" to badziew a "YYYYY" jest super. Tylko że najczęściej wyrabiają
sobie opinie na podstawie najtańszych egzemplarzy. A te najtańsze - w
przypadku firm które odpuściły sobie rynek najtańszych konstrukcji - są
jednak droższe i wykonane solidniej. Używam laptoków od ~1996 roku. Przez moje ręce przeszło ich sporo.
Acer, Asus, HP, IBM/Lenovo, Toshiba, Dell, kilkanaście no name (np.
swego czasu "konfigurowalne" modele niby Asusa czy Intela(, Samsungi,
Apple, FS. I parę innych zapewne. Tak naprawdę 90% problemów sprawiały
modele które były najtańszymi na rynku. A niestety Acer jest jednym z
największych graczy w tym segmencie więc nie dziwne że stosunkowo dużo
jego sprzętu ulega awarii.

Zdrówko

Data: 2013-08-06 15:38:08
Autor: Chris
Laptop do 2 tys. do internetów
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Bo właśnie z takich danych biorą się mity że coś jest złe albo dobre ... tak samo jest z dyskami SSD gdzie jeden model OCZ wpłynał na opinię że wszystkie padają co chwila ...

Data: 2013-08-06 16:39:39
Autor: Poldek
Maciek Babcia Dobosz wrote:

[...]

Nie do końca się zgodzę, ponieważ posiadam w rodzinie m.in. laptopa od Lenovo (jeszcze ze znaczkiem IBM), który kosztował w 2007 roku 1549 zł brutto. Wtedy to było naprawdę niedrogo za laptopa. Do dziś chodzi bez jak gdyby nigdy nic, i jest używany codziennie. Już wtedy, kiedy go kupowałem jego podzespoły należało uznać za słabe (wydajność procesora i grafiki, wielkość dysku twardego). Ale trwałość na przestrzeni lat wciąż okazuje się bez zarzutu.

Data: 2013-08-06 17:00:40
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop do 2 tys. do internetów
Dnia 2013-08-06, o godz. 16:39:39
Poldek <noczelny@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Generalizujesz na podstawie jednego przypadku? Odważnie.
Jednego z mojego Acera z ~2005 roku do tej pory używa uczeń 3 klasy i
sprawdza się doskonale. Ale ja na tej podstawie nie generalizuje.

Rocznie przez moje ręce (w uproszczeniu bo nie ja się tym głównie
zajmuję tylko mój pracownik) przechodzi ~100 różnych laptopów. Głównie w
celu odesłania do różnych napraw lub skonfigurowania po
zakupie/powrocie z serwisu. I od paru lat zauważyłem tę prawidłowość że
gdy cena spadła i laptopy stały się modne to najtańsze modele psują się
najczęściej. Jeszcze 7-8 lat temu można było napisać "Bierz Toshibę
czy IBM" i sama nazwa firmy starczyła. Obecnie trzeba wskazać
konkretnym model czy linię a nie całego producenta. Bo linia tania
Lenovo (żeby było o firmie z której laptopem masz styczność) to całkiem
inna jakość niż droższa linia biznesowa. Ot leży w kącie nienajtańszy
LenovoY460 którego naprawa jest nieopłacalna. Bo nikt w tanim
komputerze nie wykonał solidnego umocowania złącza HDMI które po dwóch
latach odpadło od płyty głównej przy okazji nieźle ją fajcząc. Usterka
mechaniczna - nie podlega gwarancji. Po rozebraniu doszedłem do wniosku
że ja lutując kabelki do wtyczki RS umocuje je lepiej niż tam były
wykonane. A to tylko jeden z przykładów zepsutych tanich laptoków.

Zresztą koło biurka leży stosik laptopów 2-3 letnich których reanimacja
jest nieopłacalna - Toshiba, Lenovo, 2xIBM T41, kilka netbooków Asusa,
druga Toshiba, jakiś FS. na tyle tanie że koszta naprawy przekraczają
ich wartość.

Zdrówko

Data: 2013-08-07 08:30:25
Autor: Chris
[...]

Poszukaj tańszego serwisu .. jest 50% szansy że wyjdzie tanio. Jak byś porzebował mogę ci dać namiary na prv.

Data: 2013-08-07 09:17:30
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Laptop do 2 tys. do internetów
Dnia 2013-08-07, o godz. 08:30:25
> [...]

> naprawy przekraczają ich wartość.

Poszukaj tańszego serwisu .. jest 50% szansy że wyjdzie tanio. Jak
byś porzebował mogę ci dać namiary na prv.

Parę serwisów sprawdziłem ;-)
To co leży pod ścianą traktowane jest jako dawcy części. To są kompy
po gwarancji których po prostu nie opłaca się naprawiać o ile nie
trafi się 2-3 walniętych z których złoży się jeden sprawny. Oczywiście
ci się da to z tego się wykorzystuje do innych. Bo nie ma sensu wydawać
na naprawę sprzętu 500-600PLN przy jego obecnej wartości 800-1000PLN.
Np. bezsensem jest naprawa chociażby paru netbooków które tam leżą.
Zostaną spisane ze stanu i pójdą jako uszkodzone na Alledrogo.

Natomiast jeśli mógłbyś mi na prov wrzucić np. dobry serwis monitorów w
W-wie to mam ciut do naprawy. Bo samemu nie mam czasu grzebać -
odechciało mi się dłubania w sprzęcie ładnych parę lat temu. Szkoda mi
czasu na coś za co zapłacę komu innemu niewiele. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-08-06 16:34:31
Autor: Poldek
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
Chris wrote:
Santana nabazgrał(a):

[...]

mitĂłw ...

A co do danych to nie potrafisz sam znaleźć? Masz bana na googla? :P

Ale to ty krzyczysz Ĺźe Acer to padlina a nie ja i na dodatek nie
potrafisz tego poprzeĹź Ĺźadnymi danymi.

Vaio jest mocno przereklamowane, za drogie, trzeszczy i wygina się obudowa itp. Wiem, bo mam (z półki za prawie 6 tys.) i może nie żałuję, bo ma dobrą matrycę, ale ogólnie jest przereklamowany.

Acera nigdy nie miałem i raczej nie będę miał, po prostu nie podobają mi się.

Mam też starego IBM-a, czyli wczesne Lenovo i jest nie do zdarcia od lat. Chociaż parametry podzespołów daleko odstają od współczesności ten laptop do dziś jest w codziennym użyciu.

W domu jest też jeden HP-ek z epoki Dual Core i niestety ma usterkę grafiki, która powoduje, że od czasu do czasu obraz znika z ekranu. Podobno w tych modelach układ graficzny się odkleja, czy coś w tym stylu i daje taki efekt. Naprawa jest nieopłacalna, wyrzucić takiego laptopa też bez sensu.

Z innymi markami laptopów miałem mało do czynienia ostatnio.

Data: 2013-08-06 16:45:44
Autor: TheDevineMe
Laptop do 2 tys. do internetĂłw
On 06/08/2013 15:34, Poldek wrote:
Chris wrote:
Santana nabazgrał(a):

[...]

Mam teĹź starego IBM-a, czyli wczesne Lenovo i jest nie do zdarcia od
lat. Chociaż parametry podzespołów daleko odstają od współczesności ten
laptop do dziś jest w codziennym użyciu.

W domu jest też jeden HP-ek z epoki Dual Core i niestety ma usterkę
grafiki, ktĂłra powoduje, Ĺźe od czasu do czasu obraz znika z ekranu.
Podobno w tych modelach układ graficzny się odkleja, czy coś w tym stylu
i daje taki efekt. Naprawa jest nieopłacalna, wyrzucić takiego laptopa
teĹź bez sensu.

Z innymi markami laptopów miałem mało do czynienia ostatnio.

Generalnie jakosc jest kwestia gustu, a awaryjnosc zalezy od podzespolow.
Jezeli kilku producentow uzyje jakas 'dziwna' partie tego samego elementu to niezaleznie od marki wszystkie sie posypia.

W zapytaniu z tematu mialo byc tanio, wiec taka padla propozycja a ze sie komus Acer nie spodobal no to juz trudno.

Ja akurat takiego posiadam od jakies czasu i nie narzekam. Wczesniej mialem dwa HP - z calkiem dolnej polki
- wytrzymaly chyba z 8 lat zanim je sprzedalem, wiec tez wysmienicie.

Potem byly Dell z gornej polki ktory zakonczyl zywot po 2 latach, a i firmowy Latitude tez juz chorowal.
Sony Vaio to juz w ogole wycenia chyba tylko swoja firmowa naklejke.

Nie mam jedynie doswiadczenia z Samsungiem a wiem ze jest tez jakis model z takimi samymi parametrami jak Acer ktorego podalem
i w tej samej cenie. Bardzo jestem ciekawy jak wygladaloby porownanie podzespolow, bo przypuszczam ze pochodza spod tego samego dachu.