Laptop do Excela

Data: 2014-12-02 06:43:40
Autor: suryga
Laptop do Excela
Miałem dłuższą przerwę ale znowu po 10 latach muszę siąść do excela.
Mam w tej chwili Dela 6430 z 6GB ramu oraz procek i5 2,7 GHz.
Windows 7  + office 2013

I mam tablice 12 kolumn x 20 000 wierszy
I jak zaczynam mieszać w excelu i szlag mnie trafia bo laptop zaczyna stawać.

więcej ramu/ lepszy procek ?

Zmiana narzędzia nie wchodzi w grę

btw
Teoretycznie może być w excelu jakiś milion wierszy pytanie jaki sprzęt to obsługuje?

Data: 2014-12-02 16:11:19
Autor: gawfron
Laptop do Excela
W dniu 2014-12-02 o 15:43, suryga@gmail.com pisze:
[...]

A jak zaczyna stawać, to co pokazuje zakładka wydajność w taskmanagerze?

Data: 2014-12-02 08:26:49
Autor: suryga
Laptop do Excela

A jak zaczyna stawać, to co pokazuje zakładka wydajność w taskmanagerze?

Wiesz co różnie są momenty że cpu 100%

W tym momencie na przykład kasuje 2000 wierszy obciążenie CPU 30%
pamięć 50 % przy czym CPU faluje dochodząc chwilami do 100%

ps
proces kasacji trwał dłużej niż napisanie tekstu

Data: 2014-12-02 17:55:26
Autor: Irokez
Laptop do Excela
W dniu 2014-12-02 o 17:26, suryga@gmail.com pisze:
[...]

Coś nieteges, bo podobny Dell i kasowanie w 15 megowym excelu wierszy nie sprawia problemu (a tak 55000 z wszystkich 65535).
No fakt że Office 2003 i WinXP ale tym bardziej bez problemów, bo ograniczenie ram do 3GB.

--
Irokez

Data: 2014-12-02 09:10:07
Autor: suryga
Laptop do Excela
Coś nieteges, bo podobny Dell i kasowanie w 15 megowym excelu wierszy

Może się starzeje ale 10 lat temu podobne operacje też tyle trwały.
Tylko że wtedy miałem 512 MB i procesor coś 500MHZ

Pytanie gdzie szukać problemu?

Data: 2014-12-02 19:54:16
Autor: qwerty
Laptop do Excela
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c8af1c7b-c295-4097-a5aa-5c14cff33df4@googlegroups.com...
Pytanie gdzie szukać problemu?

Między monitorem, a fotelem?

Data: 2014-12-03 19:38:48
Autor: Kamil
Laptop do Excela
Użytkownik <suryga@gmail.com> napisał:

Może się starzeje ale 10 lat temu podobne operacje też tyle trwały.
Tylko że wtedy miałem 512 MB i procesor coś 500MHZ

Pytanie gdzie szukać problemu?

Na początek szukał bym w samym arkuszu, a dokładniej w stopniu skomplikowania
formuł. Wiele odwołań cyklicznych potrafi zarżnąć każdy sprzęt.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-03 12:01:41
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop do Excela
Dnia 2014-12-02, o godz. 17:55:26
Irokez <no.email@wp.pl> napisał(a):

Coś nieteges, bo podobny Dell i kasowanie w 15 megowym excelu wierszy nie sprawia problemu (a tak 55000 z wszystkich 65535).
No fakt że Office 2003 i WinXP ale tym bardziej bez problemów, bo ograniczenie ram do 3GB.

Zauważyłem że to mocno zależy od skomplikowania makr w arkuszu. Co
więcej nowsze wersje Excella na tym samym sprzęcie zwykle lepiej sobie z
tym radzą.

Zdrówko

Data: 2014-12-02 20:20:56
Autor: maX
Laptop do Excela
więcej ramu/ lepszy procek ?

Tymczasowo skręć częstotliwość procesora lub wyłącz część rdzeni i sprawdź jaki to ma wpływ na wydajność. Jeśli żaden to znaczy że to nie CPU jest ograniczeniem.

Data: 2014-12-02 22:59:47
Autor: Budzik
Laptop do Excela
[...]

Na poczatek sprobuj ten plik stworzyc od nowa to znaczy zrob zapisz jako i zapisz w nowym miejscu.
Moze po prostu plik jest jakis "zabrudzony"?

Data: 2014-12-02 23:54:06
Autor: the_foe
Laptop do Excela
[...]

taka liczba wierszy + formuły w komórkach mogą zarżnąć każdy sprzęt. Pora zacząć bawić się VB.

--
@foe_pl

Data: 2014-12-03 09:59:46
Autor: Budzik
Laptop do Excela
Użytkownik the_foe the_foe@wupe.pl ...

[...]

12 kolumn x 20.000 wierszy?
Pytanie co on tam ma w tych wierszach bo jak dane to bez problemu, jak proste formuły typu dodaj kolumne a do b to tez powinno byc ok.
Ale jak w kazdej ma przykładowo formułe suma.iloczynów działająca na całych kolumnach to juz moze być róznie.

Ale ogólnie nie przesadzajmy 12 x 20.000 to zadna ilosc dla excela.

Data: 2014-12-03 00:40:39
Autor: jakub.szulakiewicz
Laptop do Excela
W dniu wtorek, 2 grudnia 2014 15:43:41 UTC+1 użytkownik sur...@gmail.com napisał:
[...]

1. Optymalizacja samego arkusza
2. Szybszy dysk

Jeszcze w czasach P4 pracowałem na arkuszach mających kilkadziesiąt tysięcy wierszy i nie stanowiło to jakiegoś szczególnego problemu, o ile w arkuszu są same dane i proste formuły. Schody zaczynają się w momencie, gdy formuły się komplikują, a arkusz ma w dodatku łądnie wyglądać - mam wrażenie, że opcje upiększające formatowanie są strasznie obciążające.

Wiem, że to nic nie wnosi do dyskusji - ale do poważniejszej pracy z dużą ilością danych tabelarycznych wymyślono bazy danych, a nie arkusze kalkulacyjne. Excel jest potężnym narzędziem, ale służy do wszystkiego, a wiadomo jak jest z narzędziami do wszystkiego.

Data: 2014-12-03 02:08:56
Autor: suryga
Laptop do Excela
Laptop ma dwa tygodnie wiec jeszcze nie zdążył się zasyfić.

Dane są wyciągne z systemu i zapisywane w formacie excelowym przez ten system. Przekopiowałem dane do nowego arkusza.
Wstawiłem nową kolumne. Proces trwał ok 10 sekund.

W domu mam Core2Duo 2,4Ghz 4GB Ramu Windows instalowany nie pamiętam.
bez programu antiwirusowego
służy do oglądania bajek i przeglądania www.
Generalnie sprzęt ma 6 lat.
Ten sam plik ta sama operacja Proces trwał UWAGA !!!!  ok 10 sekund.

Pytanie o co chodzi?????

Bo na chłopski rozum to do zastosowań biurowych więcej niż i3 nie ma sensu
Chyba że o czymś nie wiem

ps

VBA i Bazy jest bardzo dobry jak w tym siedziesz.
Ja takie ilości danych obrabiam teraz przez 2 tygodnie.
następny raz będzie może za rok.

ps jak można wyłączyć rdzenie?

Data: 2014-12-03 02:12:11
Autor: suryga
Laptop do Excela
Własnie antywirus sprawdził żę comp czysty
Regclenner posprzątał efekt porównywalny

Data: 2014-12-03 18:59:43
Autor: Budzik
Laptop do Excela
Użytkownik  suryga@gmail.com ...

Własnie antywirus sprawdził żę comp czysty
Regclenner posprzątał efekt porównywalny

Czy zastosowałes się do rad, ktore napisałem w innym poscie?

Data: 2014-12-03 12:45:10
Autor: suryga
Laptop do Excela
> Własnie antywirus sprawdził żę comp czysty
> Regclenner posprzątał efekt porównywalny

Czy zastosowałes się do rad, ktore napisałem w innym poscie
Tak

Data: 2014-12-03 23:59:41
Autor: Budzik
Laptop do Excela
> [...]

> Własnie antywirus sprawdził żę comp czysty
> Regclenner posprzątał efekt porównywalny

Czy zastosowałes się do rad, ktore napisałem w innym poscie

Jakie skutki, wnioski i obserwacje?

Data: 2014-12-03 12:40:53
Autor: Poldek
Laptop do Excela
suryga@gmail.com wrote:
[...]

Do zastosowań biurowych używam Intel Celeron M 1,5 GHz, 2 GB RAM, XP SP3 i hula. Ostatnio pracowałem na arkuszu 38 tys. wierszy × 5 kolumn. Wczytanie pliku do Calca trwało faktycznie kilkanaście sekund. Ale jak już się wczytał, to wszelkie operacje na otwartym pliku przebiegały bez żadnych zacięć. Ten sam plik na Core i7 8GB RAM Win7/64 wczytywał się owszem szybciej, pewnie te 4 razy szybciej, ale dalsza praca wyglądała już dokładnie tak samo na obu komputerach. Ten plik .xlsx zapisałem pod inną nazwą jako .ods, zamknąłem arkusz i otworzyłem ods-a. Na Celeronie 1,5 GHz wczytał się w kilka sekund. Więc moim zdaniem jest to kwestia jakości pliku generowanego przez "system".

Data: 2014-12-03 13:11:10
Autor: the_foe
Laptop do Excela
W dniu 2014-12-03 o 11:08, suryga@gmail.com pisze:
[...]

moze po prostu wrzuc gdzies ten plik

--
@foe_pl

Data: 2014-12-03 13:57:59
Autor: ZZZ
Laptop do Excela

Użytkownik <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:6dd1f577-9c82-4961-9a58-53f1d9d0d519googlegroups.com...
[...]

==================

A może kluczowe tu jest to, że to nie arkusz stworzony przez Excella
tylko plik wyeksportowany przez inny program "w formacie excelowym".
Kiedyś jakiś program (nie pamiętam już jaki) wytworzył mi taki "eksport"
który był całkiem nieduży ale baaardzo długo był wczytywany pod Excelem
a czasem go nawet wywracał.

ZZ

Data: 2014-12-03 06:30:38
Autor: suryga
Laptop do Excela

A może kluczowe tu jest to, że to nie arkusz stworzony przez Excella

Control+c control+v do nowego pliku nie zadziałało

Data: 2014-12-03 01:56:31
Autor: Poldek
Laptop do Excela
suryga@gmail.com wrote:
[...]

Moim zdaniem taki komputer powinien bez szemrania działać na takim pliku. Spróbuj użyć innej wersji Excela, zainstaluj OpenOffice Calc i otwórz w nim ten sam plik, ogólnie oczyść system z zamulaczy. Uruchom Linuksa live i otwórz ten sam plik na tym samym komputerze pod linuksem i się przekonasz, że sprzęt nie jest tu barierą.

Data: 2014-12-03 00:34:13
Autor: jakub.szulakiewicz
Laptop do Excela
W dniu środa, 3 grudnia 2014 01:56:30 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
[...]

Po 1: Twórca wątku napisał wyraźnie: "zmiana narzędzia nie wchodzi w grę".

Po 2: OO radzi sobie z dużymi ilościami danych jeszcze gorzej, niż Excel.

Data: 2014-12-03 10:14:46
Autor: Poldek
Laptop do Excela
jakub.szulakiewicz@gmail.com wrote:
[...]

Kiedy pisał o zmianie narzędzia, to chodziło o zmianę komputera, czy zmianę oprogramowania?

Nieistotne.

Chodzi o to, że pyta czy za słaby ma procesor, czy za mało ramu.
Ja odpowiadam, że do opisanego zadania komputer z Core i5 i 6GB RAM to jest maszyna z ogromnym zapasem. O wiele słabszy sprzęt nie ma prawa się jąkać przy pliku arkusza kalkulacyjnego z 20 tys. wierszy/12 kolumn.
Więc problem nie jest po stronie sprzętu, tylko oprogramowania.
Czasami wystarczy wręcz przekopiować dane Ctrl-C, Ctrl-V do nowego pliku, zamknąć stary plik i okazuje się, że hula jak malina i ma luzy.

Data: 2014-12-05 21:09:47
Autor: Przemysław Ryk
Laptop do Excela
Dnia Wed, 03 Dec 2014 10:14:46 +0100, Poldek napisał(a):

(ciach…)
[...]

No ja bym się aż tak bardzo nie rozpędzał, gdyż nie znamy struktury tego
arkusza. Czy tam są stosunkowo proste formuły i mało przeliczeń, czy sporo
rzeczy robionych warunkowo plus jeszcze makra.

[ Sam nie wiem co jest gorsze: bycie alkoholikiem czy seksoholikiem?       ]
[ W pierwszym przypadku Ci nie staje, w drugim nie ma czasu wypić...       ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora MediĂłw) ]

Data: 2014-12-03 17:29:28
Autor: qwerty
Laptop do Excela
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1c728327-94d9-475f-872c-cb4e7a61d1ff@googlegroups.com...
Zmiana narzędzia nie wchodzi w grę

Wrzuć plik.

Data: 2014-12-03 12:38:56
Autor: suryga
Laptop do Excela
Data: 2014-12-03 12:44:00
Autor: suryga
Laptop do Excela
W dniu środa, 3 grudnia 2014 21:39:00 UTC+1 użytkownik sur...@gmail.com napisał:
> Wrzuć plik.

http://przeklej.org/file/tKLFR4/test.xlsx

Czas wstawienia kolumny 10 sekund i5 2,7GHz 6GB

Data: 2014-12-03 23:37:05
Autor: Tasiorsa
Laptop do Excela
W dniu 2014-12-03 o 21:44, suryga@gmail.com pisze:
Czas wstawienia kolumny 10 sekund i5 2,7GHz 6GB
I7 2,8 GHz 18 GB Ram ~12s Excel 2013

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2014-12-03 23:59:40
Autor: Budzik
Laptop do Excela
Użytkownik Tasiorsa tasiorsa@poczta.fm ...

Czas wstawienia kolumny 10 sekund i5 2,7GHz 6GB
I7 2,8 GHz 18 GB Ram ~12s Excel 2013

athlon x2 5600 4gb ramu, polowa zajeta - czas bardzo podobny.

Ciekawe, zadnych skomplikowanych formuł, zwykłe dane tekstowe a takie opóźnienia.

Może spróbuj jeszcze tu zapytac?
www.excelforum.pl

A jak dostaniesz odp to koniecznie daj znac, bo sam jestem ciekawy co tak obciąża.

Data: 2014-12-04 05:15:57
Autor: suryga
Laptop do Excela

Może spróbuj jeszcze tu zapytac?
www.excelforum.pl

http://tiny.pl/qbw91
można zaglądać za jakiś czas

Data: 2014-12-04 00:19:57
Autor: miab
Laptop do Excela
W dniu 2014-12-03 o 23:37, Tasiorsa pisze:
W dniu 2014-12-03 o 21:44, suryga@gmail.com pisze:
Czas wstawienia kolumny 10 sekund i5 2,7GHz 6GB
I7 2,8 GHz 18 GB Ram ~12s Excel 2013

Tez mi podobnie wychodzi.
To przez te kolumny z tekstem.
Arkusz kalkulacyjny(jak nazwa wskazuje) raczej służy do przetwarzania danych liczbowych(takie było pierwotne założenie).
Przy kolumnach tylko liczbowych wstawianie trwa poniżej sekundy.
Dane w tym arkuszu to bardziej do bazy danych pasują.
A tak na marginesie jak często tą kolumnę trzeba wstawiać?

miab

Data: 2014-12-04 00:53:01
Autor: Maciej Milinkiewicz
Laptop do Excela

sur...@gmail.com napisał:

Czas wstawienia kolumny 10 sekund i5 2,7GHz 6GB

LibreOffice 4.3.4 Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU     P8600  @ 2.40GHz
8 GB
14 sekund

Data: 2014-12-04 08:02:26
Autor: Sławek Maculewicz
Laptop do Excela
Dnia 03-12-2014 o 21:44:00 <suryga@gmail.com> napisał(a):

W dniu środa, 3 grudnia 2014 21:39:00 UTC+1 użytkownik sur...@gmail.com  napisał:
> Wrzuć plik.

http://przeklej.org/file/tKLFR4/test.xlsx

Czas wstawienia kolumny 10 sekund i5 2,7GHz 6GB

Czas wstawiania kolumny, ale poza obszarem danych (czyli od kolumny T) -  niemierzalny... ;-)
A zatem... ?
--
Brak sygnaturki.

Data: 2014-12-04 10:07:45
Autor: Sławek Maculewicz
Laptop do Excela
Dnia 04-12-2014 o 08:02:26 Sławek Maculewicz
<smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> napisał(a):

> [...]

Czas wstawienia kolumny 10 sekund i5 2,7GHz 6GB

Czas wstawiania kolumny, ale poza obszarem danych (czyli od kolumny T) -  niemierzalny... ;-)

Sam sobie odpowiem:

Zaznaczam wszystko i robię "Wyczyść formatowanie".
No dobrze, przywracam filtrowanie...

Czas wstawiania kolumny: 2 s  (E6500 2.93 GHz, 3.25 GB, XP 32bit)
--
Brak sygnaturki.

Data: 2014-12-04 03:04:20
Autor: suryga
Laptop do Excela

Zaznaczam wszystko i robię "Wyczyść formatowanie".

Fakt jest lepiej tylko powiedz  mi co to za data : 46161.

Data: 2014-12-04 12:25:04
Autor: Sławek Maculewicz
Laptop do Excela
Dnia 04-12-2014 o 12:04:20 <suryga@gmail.com> napisał(a):

Zaznaczam wszystko i robię "Wyczyść formatowanie".

Fakt jest lepiej tylko powiedz  mi co to za data : 46161.

No przecież widać, że 2 stycznia 2014 ;-)

Tę kolumnę sformatuj jako data.

--
Brak sygnaturki.

Data: 2014-12-04 05:23:10
Autor: suryga
Laptop do Excela
Tę kolumnę sformatuj jako data.

Problem jest taki że ja muszę wyciągnąć dane z systemu.
Żeby móc zrobić raport.
Czyli nie mogę zrobić raz i koniec.
Tylko na zasadzie co wyjdzie jak zrobimy od września do maja
za ostatnie cztery lata z uwzględnieniem temo ilości dni roboczych
i coś coś tam.
Najfajnie by było wrzucić wszystkie dane od starożytności do dzisiaj sformatować sobie i chulaj dusza.
Tylko że ten plik to 1/10 tego co może być no i jutro będą nowe rekordy.

Data: 2014-12-05 07:51:21
Autor: Sławek Maculewicz
Laptop do Excela
Dnia 04-12-2014 o 14:23:10 <suryga@gmail.com> napisał(a):

[...]

Czyli ten plik to dane WEJŚCIOWE do późniejszych raportów?
No to one nie muszą ładnie wyglądać. Ładny ma być raport.
A tym co to za data niech się martwi Excel. Ważne żebyś wiedział, że  akurat ta kolumna zawiera daty.

--
Brak sygnaturki.

Data: 2014-12-04 12:42:33
Autor: Sławek Maculewicz
Laptop do Excela
Dnia 04-12-2014 o 12:04:20 <suryga@gmail.com> napisał(a):

Zaznaczam wszystko i robię "Wyczyść formatowanie".

Fakt jest lepiej tylko powiedz  mi co to za data : 46161.

Może dziwne, ale wydaje się że odkrycie wierszy i kolumn daje jeszcze  trochę zysku...
--
Brak sygnaturki.

Data: 2014-12-04 15:28:46
Autor: animka
Laptop do Excela
Czy nie powinno być Excel do laptopa?
Komputer/laptop dostosowywujesz do programu?

Data: 2014-12-04 06:38:56
Autor: suryga
Laptop do Excela
W dniu czwartek, 4 grudnia 2014 15:28:32 UTC+1 użytkownik animka napisał:
Czy nie powinno być Excel do laptopa?
Komputer/laptop dostosowywujesz do programu?

Jakie mam możliwości dostosowania excela do laptopa?

Data: 2014-12-06 14:59:04
Autor: animka
Laptop do Excela
W dniu 2014-12-04 15:38, suryga@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 4 grudnia 2014 15:28:32 UTC+1 użytkownik animka napisał:
Czy nie powinno być Excel do laptopa?
Komputer/laptop dostosowywujesz do programu?

Jakie mam możliwości dostosowania excela do laptopa?

Może bardziej do systemu w laptopie/komputerze i ewentualnie pamięci.

--
animka

Data: 2014-12-04 10:07:51
Autor: Sławek Maculewicz
Laptop do Excela

Data: 2014-12-04 12:07:05
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop do Excela

sur...@gmail.com napisał:

Czas wstawienia kolumny 10 sekund i5 2,7GHz 6GB

16 sekund Intel E8400 3,0GHz na Asus P5K, 4GB, Libre Office 4.2 na
Ubuntu 14.04 64bit

Zdrówko

Data: 2014-12-04 18:19:05
Autor: qwerty
Laptop do Excela
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:16638609-9f25-4004-9d81-8c6b06cb4e3d@googlegroups.com...
Czas wstawienia kolumny 10 sekund i5 2,7GHz 6GB

Ok 12 sek na i7 2630QM, 8 GiB ram, WDC Black 750GB, Seven (zaśmiecony).
Jutro mogę sprawdzić na AMD FX 8320.

Data: 2014-12-04 19:25:40
Autor: jg
Laptop do Excela
Dnia Wed, 3 Dec 2014 12:44:00 -0800 (PST), suryga@gmail.com napisał(a):

W dniu środa, 3 grudnia 2014 21:39:00 UTC+1 użytkownik sur...@gmail.com napisał:
Wrzuć plik.

http://przeklej.org/file/tKLFR4/test.xlsx

Czas wstawienia kolumny 10 sekund i5 2,7GHz 6GB

wylaczenie zawijania tekstu w komorkach tej kolumny z nazwa towaru i z 13
sek do 5 sek zeszlo...

--
jg

Data: 2014-12-04 19:27:57
Autor: jg
Laptop do Excela
Dnia Thu, 4 Dec 2014 19:25:40 +0100, jg napisał(a):

[...]

wylaczenie zawijania tekstu w calym arkuszu (2 sek. roboty) - wstawia
kolumne w oka mgnieniu...

--
jg

Data: 2014-12-05 04:11:04
Autor: s.grushka83
Laptop do Excela

Zmiana narzędzia nie wchodzi w grę

hm... "excel" zawarty w openoffice potrafi uzywac opencl, ktore to jest obslugiwane przez twoj procek- roznica jest jak najbardziej zauwazalna. tak tylko mowie...

btw
Teoretycznie może być w excelu jakiś milion wierszy pytanie jaki sprzęt to obsługuje?

zaden problem jesli by excel byl napisany poprawnie :)

Laptop do Excela