Laptop do Excela

Data: 2014-12-03 00:40:39
Autor: jakub.szulakiewicz
Laptop do Excela
W dniu wtorek, 2 grudnia 2014 15:43:41 UTC+1 użytkownik sur...@gmail.com napisał:
Miałem dłuższą przerwę ale znowu po 10 latach muszę siąść do excela.
Mam w tej chwili Dela 6430 z 6GB ramu oraz procek i5 2,7 GHz.
Windows 7  + office 2013

I mam tablice 12 kolumn x 20 000 wierszy
I jak zaczynam mieszać w excelu i szlag mnie trafia bo laptop zaczyna stawać.

więcej ramu/ lepszy procek ?

Zmiana narzędzia nie wchodzi w grę

btw
Teoretycznie może być w excelu jakiś milion wierszy pytanie jaki sprzęt to obsługuje?

1. Optymalizacja samego arkusza
2. Szybszy dysk

Jeszcze w czasach P4 pracowałem na arkuszach mających kilkadziesiąt tysięcy wierszy i nie stanowiło to jakiegoś szczególnego problemu, o ile w arkuszu są same dane i proste formuły. Schody zaczynają się w momencie, gdy formuły się komplikują, a arkusz ma w dodatku łądnie wyglądać - mam wrażenie, że opcje upiększające formatowanie są strasznie obciążające.

Wiem, że to nic nie wnosi do dyskusji - ale do poważniejszej pracy z dużą ilością danych tabelarycznych wymyślono bazy danych, a nie arkusze kalkulacyjne. Excel jest potężnym narzędziem, ale służy do wszystkiego, a wiadomo jak jest z narzędziami do wszystkiego.

Data: 2014-12-03 02:08:56
Autor: suryga
Laptop do Excela
Laptop ma dwa tygodnie wiec jeszcze nie zdążył się zasyfić.

Dane są wyciągne z systemu i zapisywane w formacie excelowym przez ten system. Przekopiowałem dane do nowego arkusza.
Wstawiłem nową kolumne. Proces trwał ok 10 sekund.

W domu mam Core2Duo 2,4Ghz 4GB Ramu Windows instalowany nie pamiętam.
bez programu antiwirusowego
służy do oglądania bajek i przeglądania www.
Generalnie sprzęt ma 6 lat.
Ten sam plik ta sama operacja Proces trwał UWAGA !!!!  ok 10 sekund.

Pytanie o co chodzi?????

Bo na chłopski rozum to do zastosowań biurowych więcej niż i3 nie ma sensu
Chyba że o czymś nie wiem

ps

VBA i Bazy jest bardzo dobry jak w tym siedziesz.
Ja takie ilości danych obrabiam teraz przez 2 tygodnie.
następny raz będzie może za rok.

ps jak można wyłączyć rdzenie?

Data: 2014-12-03 02:12:11
Autor: suryga
Laptop do Excela
Własnie antywirus sprawdził żę comp czysty
Regclenner posprzątał efekt porównywalny

Data: 2014-12-03 18:59:43
Autor: Budzik
Laptop do Excela
Użytkownik  suryga@gmail.com ...

Własnie antywirus sprawdził żę comp czysty
Regclenner posprzątał efekt porównywalny

Czy zastosowałes się do rad, ktore napisałem w innym poscie?

Data: 2014-12-03 12:45:10
Autor: suryga
Laptop do Excela
> Własnie antywirus sprawdził żę comp czysty
> Regclenner posprzątał efekt porównywalny

Czy zastosowałes się do rad, ktore napisałem w innym poscie
Tak

Data: 2014-12-03 23:59:41
Autor: Budzik
Laptop do Excela
> [...]

> Własnie antywirus sprawdził żę comp czysty
> Regclenner posprzątał efekt porównywalny

Czy zastosowałes się do rad, ktore napisałem w innym poscie

Jakie skutki, wnioski i obserwacje?

Data: 2014-12-03 12:40:53
Autor: Poldek
Laptop do Excela
suryga@gmail.com wrote:
[...]

Do zastosowań biurowych używam Intel Celeron M 1,5 GHz, 2 GB RAM, XP SP3 i hula. Ostatnio pracowałem na arkuszu 38 tys. wierszy × 5 kolumn. Wczytanie pliku do Calca trwało faktycznie kilkanaście sekund. Ale jak już się wczytał, to wszelkie operacje na otwartym pliku przebiegały bez żadnych zacięć. Ten sam plik na Core i7 8GB RAM Win7/64 wczytywał się owszem szybciej, pewnie te 4 razy szybciej, ale dalsza praca wyglądała już dokładnie tak samo na obu komputerach. Ten plik .xlsx zapisałem pod inną nazwą jako .ods, zamknąłem arkusz i otworzyłem ods-a. Na Celeronie 1,5 GHz wczytał się w kilka sekund. Więc moim zdaniem jest to kwestia jakości pliku generowanego przez "system".

Data: 2014-12-03 13:11:10
Autor: the_foe
Laptop do Excela
W dniu 2014-12-03 o 11:08, suryga@gmail.com pisze:
[...]

moze po prostu wrzuc gdzies ten plik

--
@foe_pl

Data: 2014-12-03 13:57:59
Autor: ZZZ
Laptop do Excela

Użytkownik <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:6dd1f577-9c82-4961-9a58-53f1d9d0d519googlegroups.com...
[...]

==================

A może kluczowe tu jest to, że to nie arkusz stworzony przez Excella
tylko plik wyeksportowany przez inny program "w formacie excelowym".
Kiedyś jakiś program (nie pamiętam już jaki) wytworzył mi taki "eksport"
który był całkiem nieduży ale baaardzo długo był wczytywany pod Excelem
a czasem go nawet wywracał.

ZZ

Data: 2014-12-03 06:30:38
Autor: suryga
Laptop do Excela

A może kluczowe tu jest to, że to nie arkusz stworzony przez Excella

Control+c control+v do nowego pliku nie zadziałało

Laptop do Excela