Laptop do programowania, internetu, sporadyczne edycji zdjęc i jeszcze rzadziej: filmów.

Data: 2015-12-09 23:42:27
Autor: mtg.newsgroups
Laptop do programowania, internetu, sporadyczne edycji zdjęc i jeszcze rzadziej: filmów.
Próbuję wybrać sobie laptop do celów jak w temacie. Ważne: do programowania /testowana aplikacji potrzebuję dość często 1-2 maszyn wirtualnych virtualbox z windows.

1. Ma być niezawodny, będzie pracował nie mniej niż 10 godzin dziennie. 2. Matowa matryca, niekoniecznie FHD - i tak używam niższych rozdzielczości.

3. Dotychczas miałem komputer stacjonarny, wiec chcę zachować jego zalety, czyli podłączyć laptop do dużego monitora, klawiatury i myszy.. Najlepiej w stacji dokującej niech zamknięty leży. Jak będę potrzebował mobilnie, to po prostu go zabiorę bez ceregieli z kablami. Stacja dokująca załatwi jeszcze jeden problem: nie trzeba otwierać laptopa, żeby go włączyć /wyłączyć.

4. Matryca raczej 15 niż 14 cali. 17 chyba za duża.
5. Procesor. I5 / I7, raczej z serii M (4210M ?) niż u. Chyba, że te z s nie sa mniej wydajnie. 6. dysk twardy SSD 250 GB
7. RAM: 8 GB
8. Grafika: dowolna, ale bardziej wydajna niż integr anie pogardzę :)

Moje typy wyszukane na kuzniewski.pl, choć oczywiście nei preferuję tego sprzedawcy:

1. DELL E5500 z I5 5200U Dell to Dell, 3 lata gwarancji onsite. cena bez stacji dokującej 4555+481 stacja. Wady: brak DVD, a co za tym brak możliwości wstawienia 2 dysku zamiast stacji DVD. http://www.kuzniewski.pl/p23657,dell-latitude-e5550-ca7b6le5550bemea-core-i5-5200u-15-6-hd-8192-256-ssd-intel-hd-5500-windows-10-pro-lub-8-1-pro-lub-7-pro-pakiet-uslug-i-wysylka-w-cenie.html

2. HP ProBock 650 G1. I5 4210m, cena 4271+541 stacja. rok gwarancji, dopłata do 3 lat onsite: 512 zł.http://www.kuzniewski.pl/p18601,hp-probook-650-g1-h7l53ea-core-i5-4210m-15-6-full-hd-8192-256-ssd-intel-hd-4600-dvd-windows-10-pro-lub-8-1-pro-lub-7-pro-pakiet-uslug-i-wysylka-w-cenie.html

3. Ten sam HP, tyle, że z grafiką radeon droższy o 300 zł. http://www.kuzniewski.pl/p18253,hp-probook-650-g1-h7p50ea-core-i5-4210m-15-6-full-hd-8192-256-ssd-radeon-hd-8750-dvd-windows-10-pro-lub-8-1-pro-lub-7-pro-pakiet-uslug-i-wysylka-w-cenie.html

4. Lenovo ThinkPad l540. i5 4210 Cena 4523 zł + 764 stacja. Gwarancja rok, dopłata do 3 lat 512 zł.  http://www.kuzniewski.pl/p26055,lenovo-thinkpad-l540-20av006ypb-core-i5-4210m-15-6-full-hd-8192-256-ssd-intel-hd-4600-dvd-windows-10-pro-lub-7-pro-pakiet-uslug-i-wysylka-w-cenie.html

5. Lenovo B51-80. Tu w podobnej cenie jak wyżej da się kupić komputer z i7 6500u. cena 4264+599 stacja. Tylko co są warte te laptopy, bo one chyba są z niższej półki ?  (awaryjność ?) http://www.kuzniewski..pl/p26639,lenovo-b51-80-80lf003dpb-core-i7-6500u-15-6-full-hd-8192-1008-sshd-radeon-r5-m330-dvd-windows-10-pro-lub-7-pro-pakiet-uslug-i-wysylka-w-cenie.html

6. Fujitsu LifeBook E554. I5 4210m. cena 4501+439.http://www.kuzniewski.pl/p23021,fujitsu-lifebook-e554-vfy-e5540k74a8pl-core-i5-4210m-15-6-full-hd-8192-256-ssd-intel-hd-4600-dvd-windows-10-pro-lub-8-1-pro-lub-7-pro-pakiet-uslug-i-wysylka-w-cenie.html

Będę wdzieczny za wszelkie uwagi. Ma być stajonarno- mobilnie. Pewnie z czasem się rozleniwię i będzie mniej stacjonarnie, choć duży monitor to inna wygoda niż mała matryca. Zwłascza że oczy juz płacą podatek za pracę przy monitorze i waham się, czy te 15 cali to nie będą za małe fonty przy rozsądnych proporcjach całości tresci na ekranie. Jakiś inny laptop, niekoniecznie ze stacją ?  Czy wydajnośc i5 5200u jest wyraźnie niższa niż i5 4210m ?

Pozdrawiam, Marek

Data: 2015-12-10 01:40:54
Autor: s.grushka83
On Thursday, December 10, 2015 at 7:42:29 AM UTC, mtg.new...@gmail.com wrote:
[...]

tak z ciekawosci- nie lepiej wziac sobie cos z wysokim dpi i wlaczyc skalowanie? jak skaluja sie programy ktorych zamierzasz uzywac?
 co do konkretow- ja osobiscie raczej poszedlbym w strone normalnego desktopu, skoro i tak trzeba miec dobra klawiature i ekran (ktory to jest najwazniejsza czescia komputera).
a jezeli juz naprawde chcesz miec laptopa, to ja polecam Della Latitude E serie. wygodna klawiatura, dobry ekran (mam 6320, nieco juz leciwy ale daje rade we wszystkich zadaniach).

Data: 2015-12-10 01:54:12
Autor: Bolko
Laptop do programowania, internetu, sporadyczne edycji zdjęc i jeszcze rzadziej: filmów.
A stacjonarka co ma w środku?

Data: 2015-12-20 21:29:08
Autor: ąćęłńóśźż
Laptop do programowania, internetu, sporadyczne edycji zdjęc i jeszcze rzadziej: filmów.
Wwwwiatraki.

-- -- -
A stacjonarka co ma w środku?

Data: 2015-12-10 09:12:45
Autor: ToMasz
Laptop do programowania, internetu, sporadyczne edycji zdjęc i jeszcze rzadziej: filmów.
jak przeczytałem "do programowania" to chciałem napisać że dowolny. mam znajomych którzy do zarabiania potrzebują głównie komputera i żaden  z nich niema szybkiego drogiego kompa. co za różnica ile się program kompiluje? Nie powiem Ci jakie to kompy, laptopy, ale są stare, mają wytarte klawisze i gładziki, bateria nie żyje, ale nie są im potrzebne nowsze

1. Ma być niezawodny, będzie pracował nie mniej niż 10 godzin dziennie.
to znaczy że nie potrzebujesz laptopa.
3. Dotychczas miałem komputer stacjonarny, wiec chcę zachować jego zalety,
nie. okłamujesz się. główną zaletą kompa stacjonarnego jest to, że jest tani. popatrz na wynik passmarka:
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-4210M+%40+2.60GHz&id=2245

procek w Twoim laptopie za 4 tysiaki lekko przewyższa wydajnością starego 4 rdzeniowego athlona z 2009roku. albo inaczej. nie dalej niż 2 miesiące temu za 1.5 tyś kupiłem poleasingowy komp z i7 który w passmarku ma ponad 8 tyś punktów.

drugi dysk? dvd? to absolutnie nie laptop. jak niemasz miejsca na standardową obudowę, rozejrzyj się za malutką płytą główną i malutką obudową. albo przykręć wszystkie komponenty PC do pleców monitora.
Bogatemu nikt nie zabroni kupić laptopa i przerobić na stacjonarkę, ale wtedy pyanie o wydajność kompa traci sens.....
> Czy wydajnośc i5 5200u jest wyraźnie niższa niż i5 4210m ?
http://www.cpubenchmark.net/

ToMasz

Data: 2015-12-10 19:03:37
Autor: Przemysław Ryk
Laptop do programowania, internetu, sporadyczne edycji zdjęc i jeszcze rzadziej: filmów.
Dnia Thu, 10 Dec 2015 09:12:45 +0100, ToMasz napisał(a):

(ciach…)
nie. okłamujesz się. główną zaletą kompa stacjonarnego jest to, że jest tani.

O'rly? Bo mnie się jednakowoż wydaje, że główną zaletą kompa stacjonarnego
jest elastyczność w jego konfiguracji i takowej konfiguracji rozbudowie. Ale
ja tam truskawki cukrem…

(ciach…)

[ Tak śmierdzą tylko pingwiny i niektĂłre zakonnice.                        ]
[                                              (KrĂłl Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2015-12-10 11:06:29
Autor: Robert Winkler
Laptop do programowania, internetu, sporadyczne edycji zdjęc i jeszcze rzadziej: filmów.
2. Matowa matryca, niekoniecznie FHD - i tak używam niższych rozdzielczości.
[...]
4. Matryca raczej 15 niż 14 cali. 17 chyba za duża.

Dla stacji developerskiej rozdzielczość Full HD to minimum.
Nie wyobrażam sobie pracy z mniej niż 1920×1080,
szczególnie kiedy pracuje się mobilnie
i niemożna podpiąć drugiego monitora.
Wysoka rozdzielczość wbudowanego ekranu ratuje ... "cztery litery".
Szczególnie gdy szukasz w ostatnim momencie jakiegoś błędu
i musisz jednocześnie widzieć okno działającej aplikacji,
plik logów i watche na zmiennych.

Nie dziwi mnie gdy widzę innych developerów z lapkami
mającymi rozdzielczość ekranu 2880x1800
i którzy usuwają z nich OSX'a
zastępując go jakimś normalniejszym systemem.

--
Robert

Data: 2015-12-10 11:47:45
Autor: Maciek
W dniu 2015-12-10 o 11:06, Robert Winkler pisze:
Dla stacji developerskiej rozdzielczość Full HD to minimum.
Nie wyobrażam sobie pracy z mniej niż 1920×1080,
Ja bym zaczął od przekątnej ekranu, bo co mu po stacji developerskiej z
FullHD np. na 15" ;-)

Nie dziwi mnie gdy widzę innych developerów z lapkami
mającymi rozdzielczość ekranu 2880x1800
A mnie dziwi, bo nawet jeśli laptop ma matrycę 17", to praca z taką
rozdzielczością jest masakryczna dla oczu.

Maciek

Data: 2015-12-10 13:15:17
Autor: Robert Winkler
W dniu 10.12.2015 o 11:47, Maciek pisze:
[...]

Dlatego mój Dell ma 17" :-)

Nie dziwi mnie gdy widzę innych developerów z lapkami
mającymi rozdzielczość ekranu 2880x1800
A mnie dziwi, bo nawet jeśli laptop ma matrycę 17", to praca z taką
rozdzielczością jest masakryczna dla oczu.
A jak myślisz, czemu wszyscy w okularach chodzą :)

--
Robert

Data: 2015-12-20 21:29:55
Autor: ąćęłńóśźż
Laptop do programowania, internetu, sporadyczne edycji zdjęc i jeszcze rzadziej: filmów.
Pozerzy ;-))

-- -- -
A jak myślisz, czemu wszyscy w okularach chodzą

Data: 2015-12-10 13:02:30
Autor: Adam
[...]

(...)

Jest taki wynalazek, jak np. Lenovo W701ds z dwoma monitorami. A przy okazji dość mocna maszyna.

Sam bym chętnie zanabył, tylko trochę przyciężki. Muszę się zastanowić.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-10 13:25:34
Autor: Robert Winkler
W dniu 10.12.2015 o 13:02, Adam pisze:
[...]

Ja swego czasu próbowałem wykorzystać tablet z androidem
jako dodatkowy ekran w trasie.
Program z którego wtedy korzystałem zniknął niestety z Google Play.

Laptop z dwoma ekranami, dla mnie bomba, ale ta cena... powala,
poczekam na jakąś obniżkę.

--
Robert

Laptop do programowania, internetu, sporadyczne edycji zdjęc i jeszcze rzadziej: filmów.