Laptop - dysk gwarancja ?

Data: 2011-11-15 14:36:43
Autor: Hum
Laptop - dysk gwarancja ?
Witam,

Otoz mam laptop, mam i dysk w laptopie. Dysk wlasnie sobie ubzdural ze zacznie
padac. Laptop 2-letni, po gwarancji. Dysk WD WD5000BEVT, w marcu przyszlego
roku bedzie mial trzy lata.

I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten dysk, czy
juz nie ? Sprawdzalem w sieci, i dyski WD maja 3-letnia gwarancje. Natomiast
rozmawiajac ze sprzedawca mojego laptopa, uzyskalem odpowiedz, ze nie, jedyne
co mi moga zaproponowac, to darmowy serwis; za czesci musze jednak placic.

To jak to jest ?

Pozdrawiam,

Hum

Data: 2011-11-15 16:27:01
Autor: Rafal
Laptop - dysk gwarancja ?
On 2011-11-15 15:36,  Hum wrote:
Witam,

[...]

Warunki gwarancji w 100% okresla sprzedawca/producent w stosunku do produktu jakim jest laptop. One rozszerzaja Twoje uprawnienia w stosunku do ustawowych (zgodnosc towaru z umowa)

Jedyne co bym ewentualnie sprawdzil to serwis przez WD, ale daje jakies 1% szans. a) moga zadac dowodu zakupu dysku (Ty takowego nie masz), b) w bazie danych zapewne maja info, ze ten dysk poszedl do producenta a nie dystrybutorow. Tak czy owak warto sprobowac.

Takze sprzedawca/sklep ma racje.

Dlaczego tak sie dzieje? (Przyklad wymyslony) producent laptopow porozumiewa sie z producentem dyskow na stale dostawy, w ramach negocjacji WD moze dac krotsze okresy gwarancji (to jest porozumienie miedzy firmami), inne tez sa ceny takich dyskow. Chcesz miec 3 lata gwarancji, kup dysk osobno.

Data: 2011-11-15 16:44:20
Autor:
Laptop - dysk gwarancja ?
No to zmartwiliscie mnie, chlopaki.

Ide poszukac jakiegos SSD.

Hum

Data: 2011-11-15 18:10:50
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 15.11.2011 17:44, humbukus1313@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
No to zmartwiliscie mnie, chlopaki.
Ide poszukac jakiegos SSD.

Żeby jeszcze szybciej "padł"? ;-)

Data: 2011-11-17 22:23:51
Autor:
Laptop - dysk gwarancja ?
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):
W dniu 15.11.2011 17:44, humbukus1313@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
> No to zmartwiliscie mnie, chlopaki.
> Ide poszukac jakiegos SSD.

Żeby jeszcze szybciej "padł"? ;-)

Jakos niedobrze mi sie robi jak mialbym kupowac kolejny taki sam HDD ;) No i
przy tych cenach.

Data: 2011-11-17 22:26:47
Autor:
Laptop - dysk gwarancja ?
> [...]

Żeby jeszcze szybciej "padł"? ;-)

Kingstony V100 sa w calkiem przyzwoitych cenach i maja 3 - letnią gwarancję.

Data: 2011-11-23 17:33:41
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 17.11.2011 23:26, humbukus1313@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
Kingstony V100 sa w calkiem przyzwoitych cenach i maja 3 - letnią gwarancję.

To znaczy? Ja widzę 64 GB za 400 zł gdzieś i 128 GB za ponad
850 zł. Biorąc pod uwagę, że jeszcze niedawno za 300 zł mia-
łem 1 TB, a i dzisiaj kupię taki dysk za 500-600 zł najwyżej,
te ceny SSD nie są zbyt atrakcyjne ;)

Tak mi się widzi, że zalanie fabryk HDD i usilna promocja
SSD jest świetnym zagraniem producentów zaniepokojonych wojną
cenową na rynku HDD i spadnięciem cen z poziomu niezłych do
poziomu śmiesznie niskich.

Data: 2011-11-15 17:00:55
Autor: Johnson
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 2011-11-15 15:36,  Hum pisze:

To jak to jest ?

Masz taka gwarancję jak jest napisane w dokumencie gwarancyjnym

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-11-15 18:12:29
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 15.11.2011 15:36,  Hum pisze:
I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten dysk, czy

Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
dysku na własną rękę.

Jest to jeden z powodów, dla których tak często odradzam
kupno gotowych komputerów z "dolnej półki" (a szczególnie
komputerów przenośnych wykorzystywanych w zasadzie stacjo-
narnie).

Data: 2011-11-15 19:00:49
Autor: Tomek
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 2011-11-15 18:12, Radosław Sokół pisze:
[...]

racja, dlatego ja kupuje sobie laptopy w częściach i sam składam w domu.
Złożyłem już moim znajomym kilkanaście takich lapów i wszystkie do dzisiaj działają

pozdro

Data: 2011-11-15 22:06:52
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 15.11.2011 19:00, Tomek pisze:
racja, dlatego ja kupuje sobie laptopy w częściach i sam składam w domu.
Złożyłem już moim znajomym kilkanaście takich lapów i wszystkie do dzisiaj działają

Akurat w przypadku komputerów przenośnych nie polecałbym aż
tak składania na własną rękę, choć oczywiście jest to w pew-
nym zakresie ("kadłubki") jak najbardziej możliwe i czasem
opłacalne.

Bardziej chodzi mi o to, że:

a) kupując komputer przenośny nie można liczyć, że zastąpi
    on stacjonarny, a próba takiego zastąpienia często pro-
    wadzi do skrócenia żywotności sprzętu,

b) kupując komputer przenośny trzeba wciąż liczyć się z du-
    żym wydatkiem -- obecnie bez 3000 zł raczej bym nie za-
    czynał wybierania sprzętu, bo poniżej tego progu jest
    masówka o przeciętnej jakości i wyposażeniu.

Data: 2011-11-17 22:14:52
Autor:
Laptop - dysk gwarancja ?

b) kupując komputer przenośny trzeba wciąż liczyć się z du-
    żym wydatkiem -- obecnie bez 3000 zł raczej bym nie za-
    czynał wybierania sprzętu, bo poniżej tego progu jest
    masówka o przeciętnej jakości i wyposażeniu.

No no no, tylko zadne z dolnej polki. Kupowalem go dwa lata temu i kosztowal
mnie ponad 5 000. Po prostu HP to szajs, jesli pozwala sobie na takie numery.

Zanim cos napiszesz, to sie zastanow czy masz racje.

Data: 2011-11-23 17:43:07
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 17.11.2011 23:14, humbukus1313@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
No no no, tylko zadne z dolnej polki. Kupowalem go dwa lata temu i kosztowal
mnie ponad 5 000. Po prostu HP to szajs, jesli pozwala sobie na takie numery.

Owszem, komputery przenośne HP na tej grupie występują czę-
sto, jeżeli chodzi o poważne awarie (głównie pęknięcia lutów
pod układami BGA).

Inna sprawa, że tu nie widzę żadnej winy HP -- uszkodzić mo-
że się *każdy* dysk. Dyski WD zresztą mają opinię raczej
przeciętnych pod tym względem.

Po prostu miałeś pecha. Akurat jesteś tą jedną osobą, której
na podstawie szacunków MTBF dysk padł po 700 dniach. Kilkaset
innych osób odetchnęło z ulgą i czeka do kolejnej awarii u
kogoś ;)

Data: 2011-11-15 23:25:49
Autor: Feromon
Laptop - dysk gwarancja ?

Użytkownik "Tomek" <tomasz.mentzel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j9u9cj$dp1$1news.icpnet.pl...
[...]

LAPTOPY W CZĘŚCIACH?
Proszę o szczegóły...
Cżęści to laptop, zasilacz, pudełko?

Feromon

Data: 2011-11-16 00:28:49
Autor: Marcin Stankiewicz
Laptop - dysk gwarancja ?
Dnia Tue, 15 Nov 2011 23:25:49 +0100, Feromon na pl.comp.pecet napisał(a):

LAPTOPY W CZĘŚCIACH?
Proszę o szczegóły...
Cżęści to laptop, zasilacz, pudełko?

Jedno z haseł-kluczy to : Compal :)

"O wolności! O wolności! Jakież zbrodnie popełnia się w twoim imieniu!
Jeanne Marie Roland de la Platiere (zw. Manon, 1754 - 1793)"

Data: 2011-11-17 14:13:51
Autor: DooMiniK
Laptop - dysk gwarancja ?
On 15/11/2011 22:25, Feromon wrote:

Użytkownik "Tomek" <tomasz.mentzel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
LAPTOPY W CZĘŚCIACH?
Proszę o szczegóły...
Cżęści to laptop, zasilacz, pudełko?

Dobierasz sobie klawisze, jakie chcesz mieć - niekótrzy
np. preferują mnieć literkę 'A' w czterech miejcach, inni
dwie spacje itd.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-15 21:42:41
Autor: BQB
Laptop - dysk gwarancja ?
[...]

Przy okazji, jak to jest z zapisem gwarancyjnym na baterię, bo często gwarancja na baterię to 6 miesięcy.

Data: 2011-11-15 22:04:59
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 15.11.2011 21:42, BQB pisze:
[...]

O co pytasz tym "jak to jest"? :)

Bateria jest uznawana za materiał eksploatacyjny, którego
sposób użytkowania znacząco wpływa na żywotność. I stąd
krótszy okres gwarancyjny, do czego zresztą producent ma
święte prawo, bo umowa gwarancyjna jest umową klienta z
producentem i wyrazem dobrej woli producenta i jego wiary
w określoną trwałość produktu.

Data: 2011-11-15 22:43:05
Autor: BQB
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 2011-11-15 22:04, Radosław Sokół pisze:
[...]

Chodziło mi o porównanie baterii i HDD. Ale opisałeś wszystko i to mi wystarcza.

Data: 2011-11-17 15:55:46
Autor: qwerty
Laptop - dysk gwarancja ?
Użytkownik "Radosław Sokół"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2011111521050400@grush.one.pl...
[...]

Ale poprzez naciskanie klawiszy też je eksploatujesz. Podświetlenie też się zużywa. Producenci sprzętu rzną, aby było im wygodnie.

Data: 2011-11-17 17:09:20
Autor: Rafal
Laptop - dysk gwarancja ?
On 2011-11-17 15:55, qwerty wrote:
[...]

Socjalistyczne poglądy. Przecież producent musi zarabiać, to nie instytucja dobroczynna. Poza tym jak się nie podoba, to się nie kupuje.
Jezeli bateria za 300zl raz na 3 lata jest problemem, to mozesz sobue dokupic gwarancje na 3 lata ;)

Data: 2011-11-23 17:36:27
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 17.11.2011 15:55, qwerty pisze:
[...]

Nie widzisz różnicy między klawiaturą, którą każdy użytkownik
"czuje" pod palcami i wie, kiedy zbyt mocnym naciskaniem roz-
wali klawisze czy zetrze opisy, a baterią, która leży zamknię-
ta gdzieś na spodzie komputera i nie ujawnia swoich problemów
do momentu, gdy zaczyna za krótko "trzymać" albo w ogóle od-
mawia posłuszeństwa?

Nie widzisz różnicy między klawiaturą, którą producent może
teoretycznie zrobić trwalszą i utrzymać jej niezły stan przez
cały okres trwania gwarancji, a baterią, w której zachodzą
skomplikowane, nie podlegające zbytniej kontroli procesy
elektrochemiczne, które bardzo łatwo nieprawidłowym użytko-
waniem mogą spowodować zmniejszenie trwałości lub zniszcze-
nie ogniw?

Wybacz, ale ja te różnice jednak widzę.

Data: 2011-11-15 23:22:57
Autor: Feromon
Laptop - dysk gwarancja ?

Użytkownik " Hum" <humbukus1313@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j9ttdr$hr4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak czy owak - DANE STRACUSZ - zrób kopię z teo co masz.
Potem użyj "HDD Regenerator". Dyski NOWOCZESNE mają zapasowe sektory
o których się "fizjologom nie śniło"...

Feromon

Data: 2011-11-17 22:21:58
Autor:
Laptop - dysk gwarancja ?

Tak czy owak - DANE STRACUSZ - zrób kopię z teo co masz.
Potem użyj "HDD Regenerator". Dyski NOWOCZESNE mają zapasowe sektory
o których się "fizjologom nie śniło"...

Spokojnie, wszystko co wazne i tak mam juz dawno zarchiwizowane na dyskach
zewnetrznych, i to po dwa razy.

Najbardziej mi dysku zal (500GB, dwu i polcalowy). Na razie tylko SMART mi
zglasza bledy przy rozruchu, czasem sie wiesza. Zaloze go jako drugi, ale
pewnie niedlugo odejdzie do krainy wiecznych lowow...

Jesli tak sprawa wyglada z laptopami, to nie chce tego widziec na oczy wiecej.
Wole kupic obudowe Micro - ATX z rączką. Mam tez mieszane odczucia jesli
chodzi o schladzanie poteznych prockow w laptopach. Przegrzewa sie to, nie
mozna wykorzystac pelnej mocy, robienie klienta w balona.

Co z tego ze mam Quad core w laptopie, jak wykorzystuje tylko 25% jego mocy ?
Tam sie po prostu nie da wlozyc duzego wiatraka.

Data: 2011-11-16 14:14:18
Autor: T.F.
Laptop - dysk gwarancja ?
Użytkownik " Hum" ...