Laptop - dysk gwarancja ?

Data: 2011-11-15 16:27:01
Autor: Rafal
Laptop - dysk gwarancja ?
On 2011-11-15 15:36,  Hum wrote:
Witam,

Otoz mam laptop, mam i dysk w laptopie. Dysk wlasnie sobie ubzdural ze zacznie
padac. Laptop 2-letni, po gwarancji. Dysk WD WD5000BEVT, w marcu przyszlego
roku bedzie mial trzy lata.

I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten dysk, czy
juz nie ? Sprawdzalem w sieci, i dyski WD maja 3-letnia gwarancje. Natomiast
rozmawiajac ze sprzedawca mojego laptopa, uzyskalem odpowiedz, ze nie, jedyne
co mi moga zaproponowac, to darmowy serwis; za czesci musze jednak placic.

To jak to jest ?

Warunki gwarancji w 100% okresla sprzedawca/producent w stosunku do produktu jakim jest laptop. One rozszerzaja Twoje uprawnienia w stosunku do ustawowych (zgodnosc towaru z umowa)

Jedyne co bym ewentualnie sprawdzil to serwis przez WD, ale daje jakies 1% szans. a) moga zadac dowodu zakupu dysku (Ty takowego nie masz), b) w bazie danych zapewne maja info, ze ten dysk poszedl do producenta a nie dystrybutorow. Tak czy owak warto sprobowac.

Takze sprzedawca/sklep ma racje.

Dlaczego tak sie dzieje? (Przyklad wymyslony) producent laptopow porozumiewa sie z producentem dyskow na stale dostawy, w ramach negocjacji WD moze dac krotsze okresy gwarancji (to jest porozumienie miedzy firmami), inne tez sa ceny takich dyskow. Chcesz miec 3 lata gwarancji, kup dysk osobno.

Laptop - dysk gwarancja ?