Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Laptop - dysk gwarancja ?

Laptop - dysk gwarancja ?

Data: 2011-11-15 18:12:29
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 15.11.2011 15:36,  Hum pisze:
I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten dysk, czy

Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
dysku na własną rękę.

Jest to jeden z powodów, dla których tak często odradzam
kupno gotowych komputerów z "dolnej półki" (a szczególnie
komputerów przenośnych wykorzystywanych w zasadzie stacjo-
narnie).

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika Śląska                   |
\........................................................../

Data: 2011-11-15 19:00:49
Autor: Tomek
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 2011-11-15 18:12, Radosław Sokół pisze:
W dniu 15.11.2011 15:36, Hum pisze:
I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten
dysk, czy

Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
dysku na własną rękę.

Jest to jeden z powodów, dla których tak często odradzam
kupno gotowych komputerów z "dolnej półki" (a szczególnie
komputerów przenośnych wykorzystywanych w zasadzie stacjo-
narnie).



racja, dlatego ja kupuje sobie laptopy w częściach i sam składam w domu.
Złożyłem już moim znajomym kilkanaście takich lapów i wszystkie do dzisiaj działają

pozdro

Data: 2011-11-15 22:06:52
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 15.11.2011 19:00, Tomek pisze:
racja, dlatego ja kupuje sobie laptopy w częściach i sam składam w domu.
Złożyłem już moim znajomym kilkanaście takich lapów i wszystkie do dzisiaj działają

Akurat w przypadku komputerów przenośnych nie polecałbym aż
tak składania na własną rękę, choć oczywiście jest to w pew-
nym zakresie ("kadłubki") jak najbardziej możliwe i czasem
opłacalne.

Bardziej chodzi mi o to, że:

a) kupując komputer przenośny nie można liczyć, że zastąpi
    on stacjonarny, a próba takiego zastąpienia często pro-
    wadzi do skrócenia żywotności sprzętu,

b) kupując komputer przenośny trzeba wciąż liczyć się z du-
    żym wydatkiem -- obecnie bez 3000 zł raczej bym nie za-
    czynał wybierania sprzętu, bo poniżej tego progu jest
    masówka o przeciętnej jakości i wyposażeniu.

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika Śląska                   |
\........................................................../

Data: 2011-11-17 22:14:52
Autor:
Laptop - dysk gwarancja ?
 
b) kupując komputer przenośny trzeba wciąż liczyć się z du-
    żym wydatkiem -- obecnie bez 3000 zł raczej bym nie za-
    czynał wybierania sprzętu, bo poniżej tego progu jest
    masówka o przeciętnej jakości i wyposażeniu.


No no no, tylko zadne z dolnej polki. Kupowalem go dwa lata temu i kosztowal
mnie ponad 5 000. Po prostu HP to szajs, jesli pozwala sobie na takie numery.

Zanim cos napiszesz, to sie zastanow czy masz racje.

--


Data: 2011-11-23 17:43:07
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 17.11.2011 23:14, humbukus1313@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
No no no, tylko zadne z dolnej polki. Kupowalem go dwa lata temu i kosztowal
mnie ponad 5 000. Po prostu HP to szajs, jesli pozwala sobie na takie numery.

Owszem, komputery przenośne HP na tej grupie występują czę-
sto, jeżeli chodzi o poważne awarie (głównie pęknięcia lutów
pod układami BGA).

Inna sprawa, że tu nie widzę żadnej winy HP -- uszkodzić mo-
że się *każdy* dysk. Dyski WD zresztą mają opinię raczej
przeciętnych pod tym względem.

Po prostu miałeś pecha. Akurat jesteś tą jedną osobą, której
na podstawie szacunków MTBF dysk padł po 700 dniach. Kilkaset
innych osób odetchnęło z ulgą i czeka do kolejnej awarii u
kogoś ;)

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika Śląska                   |
\........................................................../

Data: 2011-11-15 23:25:49
Autor: Feromon
Laptop - dysk gwarancja ?

Użytkownik "Tomek" <tomasz.mentzel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j9u9cj$dp1$1news.icpnet.pl...
W dniu 2011-11-15 18:12, Radosław Sokół pisze:
W dniu 15.11.2011 15:36, Hum pisze:
I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten
dysk, czy

Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
dysku na własną rękę.

Jest to jeden z powodów, dla których tak często odradzam
kupno gotowych komputerów z "dolnej półki" (a szczególnie
komputerów przenośnych wykorzystywanych w zasadzie stacjo-
narnie).



racja, dlatego ja kupuje sobie laptopy w częściach i sam składam w domu.
Złożyłem już moim znajomym kilkanaście takich lapów i wszystkie do dzisiaj działają


LAPTOPY W CZĘŚCIACH?
Proszę o szczegóły...
Cżęści to laptop, zasilacz, pudełko?

Feromon

Data: 2011-11-16 00:28:49
Autor: Marcin Stankiewicz
Laptop - dysk gwarancja ?
Dnia Tue, 15 Nov 2011 23:25:49 +0100, Feromon na pl.comp.pecet napisał(a):

LAPTOPY W CZĘŚCIACH?
Proszę o szczegóły...
Cżęści to laptop, zasilacz, pudełko?

Jedno z haseł-kluczy to : Compal :)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"O wolności! O wolności! Jakież zbrodnie popełnia się w twoim imieniu!
Jeanne Marie Roland de la Platiere (zw. Manon, 1754 - 1793)"

Data: 2011-11-17 14:13:51
Autor: DooMiniK
Laptop - dysk gwarancja ?
On 15/11/2011 22:25, Feromon wrote:

Użytkownik "Tomek" <tomasz.mentzel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
LAPTOPY W CZĘŚCIACH?
Proszę o szczegóły...
Cżęści to laptop, zasilacz, pudełko?

Dobierasz sobie klawisze, jakie chcesz mieć - niekótrzy
np. preferują mnieć literkę 'A' w czterech miejcach, inni
dwie spacje itd.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-15 21:42:41
Autor: BQB
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 2011-11-15 18:12, Radosław Sokół pisze:
W dniu 15.11.2011 15:36, Hum pisze:
I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten
dysk, czy

Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
dysku na własną rękę.

Przy okazji, jak to jest z zapisem gwarancyjnym na baterię, bo często gwarancja na baterię to 6 miesięcy.

Data: 2011-11-15 22:04:59
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 15.11.2011 21:42, BQB pisze:
Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
dysku na własną rękę.

Przy okazji, jak to jest z zapisem gwarancyjnym na baterię, bo często gwarancja na baterię to 6 miesięcy.

O co pytasz tym "jak to jest"? :)

Bateria jest uznawana za materiał eksploatacyjny, którego
sposób użytkowania znacząco wpływa na żywotność. I stąd
krótszy okres gwarancyjny, do czego zresztą producent ma
święte prawo, bo umowa gwarancyjna jest umową klienta z
producentem i wyrazem dobrej woli producenta i jego wiary
w określoną trwałość produktu.

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika Śląska                   |
\........................................................../

Data: 2011-11-15 22:43:05
Autor: BQB
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 2011-11-15 22:04, Radosław Sokół pisze:
W dniu 15.11.2011 21:42, BQB pisze:
Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
dysku na własną rękę.

Przy okazji, jak to jest z zapisem gwarancyjnym na baterię, bo często
gwarancja na baterię to 6 miesięcy.

O co pytasz tym "jak to jest"? :)

Chodziło mi o porównanie baterii i HDD. Ale opisałeś wszystko i to mi wystarcza.

Data: 2011-11-17 15:55:46
Autor: qwerty
Laptop - dysk gwarancja ?
Użytkownik "Radosław Sokół"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2011111521050400@grush.one.pl...
Bateria jest uznawana za materiał eksploatacyjny, którego
sposób użytkowania znacząco wpływa na żywotność. I stąd
krótszy okres gwarancyjny, do czego zresztą producent ma
święte prawo, bo umowa gwarancyjna jest umową klienta z
producentem i wyrazem dobrej woli producenta i jego wiary
w określoną trwałość produktu.

Ale poprzez naciskanie klawiszy też je eksploatujesz. Podświetlenie też się zużywa. Producenci sprzętu rzną, aby było im wygodnie.

Data: 2011-11-17 17:09:20
Autor: Rafal
Laptop - dysk gwarancja ?
On 2011-11-17 15:55, qwerty wrote:
Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:2011111521050400@grush.one.pl...
Bateria jest uznawana za materiał eksploatacyjny, którego
sposób użytkowania znacząco wpływa na żywotność. I stąd
krótszy okres gwarancyjny, do czego zresztą producent ma
święte prawo, bo umowa gwarancyjna jest umową klienta z
producentem i wyrazem dobrej woli producenta i jego wiary
w określoną trwałość produktu.

Ale poprzez naciskanie klawiszy też je eksploatujesz. Podświetlenie też
się zużywa. Producenci sprzętu rzną, aby było im wygodnie.

Socjalistyczne poglądy. Przecież producent musi zarabiać, to nie instytucja dobroczynna. Poza tym jak się nie podoba, to się nie kupuje.
Jezeli bateria za 300zl raz na 3 lata jest problemem, to mozesz sobue dokupic gwarancje na 3 lata ;)



--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-23 17:36:27
Autor: Radosław Sokół
Laptop - dysk gwarancja ?
W dniu 17.11.2011 15:55, qwerty pisze:
Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2011111521050400@grush.one.pl...
Bateria jest uznawana za materiał eksploatacyjny, którego
sposób użytkowania znacząco wpływa na żywotność. I stąd
krótszy okres gwarancyjny, do czego zresztą producent ma
święte prawo, bo umowa gwarancyjna jest umową klienta z
producentem i wyrazem dobrej woli producenta i jego wiary
w określoną trwałość produktu.

Ale poprzez naciskanie klawiszy też je eksploatujesz. Podświetlenie też się zużywa. Producenci sprzętu rzną, aby było im wygodnie.

Nie widzisz różnicy między klawiaturą, którą każdy użytkownik
"czuje" pod palcami i wie, kiedy zbyt mocnym naciskaniem roz-
wali klawisze czy zetrze opisy, a baterią, która leży zamknię-
ta gdzieś na spodzie komputera i nie ujawnia swoich problemów
do momentu, gdy zaczyna za krótko "trzymać" albo w ogóle od-
mawia posłuszeństwa?

Nie widzisz różnicy między klawiaturą, którą producent może
teoretycznie zrobić trwalszą i utrzymać jej niezły stan przez
cały okres trwania gwarancji, a baterią, w której zachodzą
skomplikowane, nie podlegające zbytniej kontroli procesy
elektrochemiczne, które bardzo łatwo nieprawidłowym użytko-
waniem mogą spowodować zmniejszenie trwałości lub zniszcze-
nie ogniw?

Wybacz, ale ja te różnice jednak widzę.

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika Śląska                   |
\........................................................../

Laptop - dysk gwarancja ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona