Laptop gubi zasilanie

Data: 2019-05-03 16:35:49
Autor: ń
Laptop gubi zasilanie
Na wszelki wypadek: oddzielnie naładuj baterię przy wyłączonym laptopie, dopiero później go włączaj.
Trafił do mnie ostatnio wypasiony lapek (i prądożerny), musiał sporo leżeć i baterię mógł mieć do zera, niestety nie miałem cierpliwości i za chwilę go włączyłem, żeby niezadługo po wciśnięciu 'On' poczuć swąd palenia się zasilacza.
No sam się dziwię, że zasilacz nie miał jakiegoś zabezpieczenia.

Data: 2019-05-03 16:50:51
Autor: Ewa
Laptop gubi zasilanie

Użytkownik "ń" <ku@ta.sie> napisał w wiadomości
Na wszelki wypadek: oddzielnie naładuj baterię przy wyłączonym
laptopie,
Nie mam takiej możliwości. Baterię mogę ładować tylko przez włożenie
jej do  laptopa. Ale, jak już pisałam, sprawdziłam gdy tylko to bylo
możliwe, zaraz po  skutecznym starcie i bateria wykazała poziom
naładowania 93%.

Zapomniałam poprzednio napisać.
Przed wysłaniem poprzedniego posta na grupę próbowałam coś znaleźć w
Google. Ktoś sugerował jako przyczynę samoistnego wyłączania się laptopa
bez zamykania systemu zbyt wysoką temperaturą. Sprawdziłam i temperatura
procesora, procesora graficznego i dysku była w normie.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2019-05-03 16:56:44
Autor: Ewa
Laptop gubi zasilanie

Użytkownik "Ewa" <.@.> napisał w wiadomości news:5ccc5545$0$543$65785112news.neostrada.pl...

[...]
Nie wiem czy bateria ładowaaby się przy wyłączonym laptopie.
Teraz ma już100%.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2019-05-05 13:31:44
Autor: ń
Laptop gubi zasilanie
O tym pisałem - włożyć baterię do laptopa, podłączyć zasilacz i naładować baterię do pełna (naładowanie wskażą diody na froncie komputera), dopiero wtedy włączać komp przyciskiem.
Niektóre zestawy mają niedopasowane (za słabe) zasilacze do jednoczesnego ładowania wyczerpanej baterii i zasilania w chwili startu, gdy pobór mocy jest największy.
W ten oto bolesny dla portfela sposób musiałem wymienić zasilacz 150 W na 200 W.

-- -- -
Baterię mogę ładować tylko przez włożenie jej do  laptopa.

Data: 2019-05-05 14:47:43
Autor: Ewa
Laptop gubi zasilanie

Użytkownik "ń" <ku@ta.sie> napisał w wiadomości news:qamhj3$cor$1node2.news.atman.pl...
Niektóre zestawy mają niedopasowane (za słabe) zasilacze
do jednoczesnego ładowania wyczerpanej baterii i zasilania w chwili startu, gdy pobór mocy jest największy.
To nie ten przypadek, bo problem zaczął się gdy baterii nie było w laptopie.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2019-05-05 16:41:49
Autor: ń
Laptop gubi zasilanie
No u mnie jest prawdopodobnie odcięcie przy 90°C GPU i czasem ni z tego ni z owego lapek potrafi się wyłączyć (przy jakimś intensywnym video, wspólny radiator CPU i GPU).
Tych 90°C później w logach może nie być widać, bo program (u mnie HWInfo64) mógł nie zdążyć zapisać.
Tym niemniej przy włączaniu ostudzonego komputera tak szybkie przegrzanie procesora nie powinno nastąpić.

Wszystko kiedyś trafi do muzeum, odstawiłem xp gdy się klapa przy zawiasach ostatecznie połamała i pomijając parę dni roboty (robienia porządków z plikami i archiwami, chyba trzeba wziąć urlop ;)) nie żałuję.
IMHO nie warto przechodzić "zaledwie" na Win 7, lepiej od razu na Win 10 - żeby dwa razy urlopu nie brać ;-)

-- -- -