Laptop i zewn. monitor - problem z rozdzielczością - pilne i bardzo ważne dla autora wątku :-)

Data: 2010-11-20 02:33:09
Autor: Adamm
Laptop i zewn. monitor - problem z rozdzielczością - pilne i bardzo ważne dla autora wątku :-)
Witam Wszystkich,

mam pilne pytanie.

Mam laptopa HP z karta GeForce8400M GS, do tej pory podłączałem do
niego telewizor LCD z rozdzielczością HD Ready i nie było żadnych
problemów. Laptop sam zmieniał rozdzielczość na właściwą.

Dziś chciałem podłączyć do laptopa monitor LCD Samsung SyncMaster
2243SN, który ma rozdzielczość FullHD 1920x1080, niestety narazie
udało mi się uruchomić go z rozdzielczością 1680x1050 (więcej nie ma w
ustawieniach).

Z tego co wyczytałem moja karta powinna obsłużyć rozdzielczość Full
HD. Potrzebuję dziś akurat takiej rozdzielczości i jest do dla mnie
bardzo ważne. Nie chodzi mi tu żadne gry. Muszę wykonać kilka print
screenów z jednego pliku i im większa będzie rozdzielczość monitora
tym większą będą miały rozdzielczość pliki wynikowe.

Czy  ktoś już spotkał się z takim problemem? Gdzie może leżeć problem?

Z góry dziękuję za szybką pomoc

Pozdrawiam
Adam

Data: 2010-11-20 13:31:50
Autor: BQB
W dniu 2010-11-20 11:33, Adamm pisze:
[...]

Po pierwsze, nie ważne jak jest to ważne dla Ciebie, grupowicze odpowiedzą, bądź nie.
Po drugie, grupowicze odpowiadają, wtedy, gdy im się chce i pilność twojej potrzeby nie ma najmniejszego znaczenia.
I odnosząc się do tego, zaznaczenie trybu ważności i pilności zazwyczaj przynosi odwrotny skutek.

Wracając do powyższego, nie wiem, po co chcesz coś takiego zrobić, ale być może lepszym rozwiązaniem byłby wirtualny pulpit, gdzie rozdzielczość byłaby jaką byś sobie ustawił, choćby nawet 20000 x 20000 tyle, że ekran byłby przesuwany, ale w przypadku printscreena, nie ma to znaczenia. Drugie wyjście, to edycja pliku odpowiedzialnego za rozdzielczości monitora, w windows, jest to plik .ini dołączony do sterowników danego monitora. Można się również posilić programem to wspomagającym. Lub, jeśli to windows, można we właściwościach sterownika zaznaczyć Add 1080.... to The Display Manager. U mnie w sterownikach ATI jest coś takiego.
Trzecia sprawa, że masz włączone np extend, bądź clone i to blokuje możliwość wybrania wyższej rozdzielczości.

Dobrze by było, jakbyś podał, do czego to Ci konkretnie potrzebne.

Data: 2010-11-20 05:24:35
Autor: Adamm
On 20 Lis, 13:31, BQB <ad...@anty.spamowy.com.invalid> wrote:
> [...]

> 2243SN, kt ry ma rozdzielczo FullHD 1920x1080, niestety narazie
> uda o mi si uruchomi go z rozdzielczo ci 1680x1050 (wi cej nie ma w
> ustawieniach).

> Z tego co wyczyta em moja karta powinna obs u y rozdzielczo Full
> HD. Potrzebuj dzi akurat takiej rozdzielczo ci i jest do dla mnie
> bardzo wa ne. Nie chodzi mi tu adne gry. Musz wykona kilka print
> screen w z jednego pliku i im wi ksza b dzie rozdzielczo monitora
> tym wi ksz b d mia y rozdzielczo pliki wynikowe.

> Czy  kto ju spotka si z takim problemem? Gdzie mo e le e problem?

Po pierwsze, nie wa ne jak jest to wa ne dla Ciebie, grupowicze
odpowiedz , b d nie.
Po drugie, grupowicze odpowiadaj , wtedy, gdy im si chce i pilno
twojej potrzeby nie ma najmniejszego znaczenia.
I odnosz c si do tego, zaznaczenie trybu wa no ci i pilno ci zazwyczaj
przynosi odwrotny skutek.

Wracaj c do powy szego, nie wiem, po co chcesz co takiego zrobi , ale
by mo e lepszym rozwi zaniem by by wirtualny pulpit, gdzie
rozdzielczo by aby jak by sobie ustawi , cho by nawet 20000 x 20000
tyle, e ekran by by przesuwany, ale w przypadku printscreena, nie ma to
znaczenia. Drugie wyj cie, to edycja pliku odpowiedzialnego za
rozdzielczo ci monitora, w windows, jest to plik .ini do czony do
sterownik w danego monitora. Mo na si r wnie posili programem to
wspomagaj cym. Lub, je li to windows, mo na we w a ciwo ciach sterownika
zaznaczy Add 1080.... to The Display Manager. U mnie w sterownikach ATI
jest co takiego.
Trzecia sprawa, e masz w czone np extend, b d clone i to blokuje
mo liwo wybrania wy szej rozdzielczo ci.

Dobrze by by o, jakby poda , do czego to Ci konkretnie potrzebne.

Dzięki za zainteresowanie, z tą ważnością to wiem, że jeżeli ktoś nie
będzie wiedział to mi i tak nie odpowie, ale w danym momencie było to
dla mnie bardzo ważne. A na pewno nie mam zamiaru wymuszać, ani
ponaglać odpowiedzi na kimkolwiek, a jeżeli ktoś uzna, że przy tak
zaznaczonej ważności posta tym bardziej nie będzie chciał odpowiadać
to jego sprawa i ja nie mam na to wpływu. Wskazałem tylko, że jest to
dla mnie bardzo ważna sprawa w danym momencie. Zaznaczam, że u mnie
osobiście taki tytuł nie przynosi odwrotnego skutku ...

W każdym razie przechodząc do tematu posta: już uporałem się z
problemem. Czasami tak jest, że po chwilowej zaćmie i po napisaniu
posta z prośbą o pomoc, odpowiedz przychodzi sama, a problem leżał po
prostu po stronie sterowników do karty graficznej, zainstalowałem
nowsze i pojawiła mi się większa rozdzielczość. Wcześniej jakoś nie
przypuszczałem, że może to być problem po stronie właśnie sterowników,
myślałem, że karta albo obsługuje, albo nie dana rozdzielczość, a
sterowniki ewentualnie poprawią wydajność. Człowiek się uczy cały
czas :-)

Jeśli chodzi o powód tego zamieszania, to jest on taki: mam pliki
wyplotu (plt) formatek np 840x3000mm, a na bazie print screenów z tych
plików przygotowywuję prezentacje w powerpoint. Powiększam sobie dany
fragment rysunku na pełny ekran i robię z tego plik jpg. Przynajmniej
narazie tak to robię, może się okaże w przyszłości, że jest jednak
lepsze rozwiązanie. Muszę robić to fragmentami, ponieważ tylko tak
będzie to czytelne. Pożyczyłem monitor full hd, żeby otrzymać większe
pliki, a tu na samym początku zonk.

W każdym razie dziękuję za odpowiedź pomimo niefortunnie napisanego
przez mnie tytułu w wątku.

Pozdrawiam
Adam

Data: 2010-11-20 14:44:47
Autor: m4rkiz
?Użytkownik "Adamm" <adamdino@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:04bcad3c-2fdc-4e31-9386-3c96c1f9d9fa@v20g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

czesc w irfanie otworzysz http://www.irfanview.com/plugins.htm
a gdyby byly problemy (autocada dawno nie uzywalem) to robilo sie to jakos tak

"Use the Add-a-Plotter wizard (PLOTTERMANAGER) to add a raster "printer"
eg. for the TIFF format: use This Computer, select Raster File Formats
(as Manufacturer) and under Model select TIFF (or PNG, JPG...)."

Data: 2010-11-20 19:59:19
Autor: mariusz
Adamm pisze tak:

Czasami tak jest, że po chwilowej zaćmie i po napisaniu
posta z prośbą o pomoc, odpowiedz przychodzi sama

bardzo często tak jest :)

a problem leżał po prostu po stronie sterowników do karty
graficznej, zainstalowałem nowsze i pojawiła mi się większa
rozdzielczość.

tak, to klasyka gatunku

pomimo niefortunnie napisanego
przez mnie tytułu w wątku.

największe przestępstwo na niusach to zacytować cały wątek ;)

--
mariusz

Laptop i zewn. monitor - problem z rozdzielczością - pilne i bardzo ważne dla autora wątku :-)