Laptop jako podręczne źródło zasilania

Data: 2011-11-15 10:57:41
Autor: Osadnik
Laptop jako podręczne źródło zasilania
Tak mi się coś ukuło w głowie ze przecież jak nosze laptopa w plecaku to mógłbym np ładować komórkę za pomocą jego baterii. Normalne ładowanie z portu USB działa. I teraz pytanie jak zmusić laptopa by tenże podawał ciągle +5V na porcie USB ale nie zżerał baterii dla całego procesu uruchomienia kiedy z niego nie korzystam. Czyli w skrócie ładować chce komórkę z laptopa w trybie stand-by.

Próbowałem i niestety laptopowe stand-by jest inne niż zwykłego PC gdzie 5V jest ciągle podawane na USB. w Laptopie to tak nie działa - nie wiedzieć czemu. Podłączenie kabla do ładowania komórki skutkuje że laptop się nie wzbudza.

Jak ustawić taki tryb jak na PC żeby te 5V w stand-By było ciągle podawane i nie wzbudzało laptopa?

Data: 2011-11-15 11:33:12
Autor: Jerzy Dombczak
W dniu 2011-11-15 10:57, Osadnik pisze:
[...]

laptop siÄ™ nie wzbudza.

Jak ustawić taki tryb jak na PC żeby te 5V w stand-By było ciągle
podawane i nie wzbudzało laptopa?

Wedlug standardu USB tylko zarejestrowane urzadzenia maja zasilanie, reszte podpowiedz sobie sam !

Data: 2011-11-15 12:00:15
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.11.2011 10:57, Osadnik pisze:
[...]

Niektóre pecety mają porty USB "sleep & charge", ale nie wiem jak to
wyglÄ…da w laptopach.

Zamiast tego poszukaj uniwersalnej Å‚adowarki z wbudowanym akumulatorem -
kiedyś dla prezesa coś takiego kupowałem.

Data: 2011-11-15 13:02:48
Autor: Osadnik
W dniu 2011-11-15 12:00, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Niektóre pecety majÄ… porty USB "sleep&  charge", ale nie wiem jak to
wyglÄ…da w laptopach.

Zamiast tego poszukaj uniwersalnej Å‚adowarki z wbudowanym akumulatorem -
kiedyś dla prezesa coś takiego kupowałem.

Takiego cosia to i ja se zmajstrowałem kiedy na 4x NiMH ale to dodatkowy balast w plecaku a baterię i tak już nosze.

Data: 2011-11-15 19:56:55
Autor: Rados³aw Sokó³
Laptop jako podrêczne ¼ród³o zasilania
W dniu 15.11.2011 10:57, Osadnik pisze:
ten¿e podawa³ ci±gle +5V na porcie USB ale nie z¿era³ baterii dla ca³ego procesu uruchomienia kiedy z niego nie korzystam. Czyli w skrócie ³adowaæ chce komórkê z laptopa w trybie stand-by.

Niektóre komputery przeno¶ne maj± specjalnie wydzielone gnia-
zdo USB z ca³y czas podawanym napiêciem zasilaj±cym.

Próbowa³em i niestety laptopowe stand-by jest inne ni¿ zwyk³ego PC gdzie 5V jest ci±gle podawane na USB. w Laptopie to tak nie dzia³a - nie wiedzieæ czemu.

Wiedzieæ czemu -- ¿eby pod³±czone do komputera urz±dzenia
USB (myszy, klawiatury, aparaty fotograficzne, karty sie-
ciowe) nie roz³adowywa³y jego baterii w czasie, gdy kompu-
ter nie jest u¿ywany.

Tu s± po prostu inne priorytety, ni¿ w przypadku komputera
stacjonarnego.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-22 20:02:34
Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Laptop jako podrêczne ¼ród³o zasilania
Niektóre komputery przeno¶ne maj± specjalnie wydzielone gnia-
zdo USB z ca³y czas podawanym napiêciem zasilaj±cym.

Tak dopowiem, ¿e np. w Lenovo takie porty oznaczone s± kolorem ¿ó³tym.

--
Adam 'Adak' Kêpiñski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, mo¿e byæ tylko mniejsze z³o"

Data: 2011-11-22 21:50:25
Autor: Piotr M
W dniu 22 listopada 20:02, Adam 'Adak' Kêpiñski pisze:
Niektóre komputery przeno¶ne maj± specjalnie wydzielone gnia-
zdo USB z ca³y czas podawanym napiêciem zasilaj±cym.

Tak dopowiem, ¿e np. w Lenovo takie porty oznaczone s± kolorem ¿ó³tym.

Nowo nabyty Samsung w³a¶nie takie gniazdo ma, zastanawia³em siê o co chodzi, teraz ju¿ wiem :)

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To ca³kiem proste. To pieni±dze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Laptop jako podręczne źródło zasilania