Laptop matowa matryca

Data: 2011-10-04 20:23:58
Autor: Yakhub
Laptop matowa matryca
Witam!

W liście datowanym 2 października 2011 (12:13:16) napisano:

Witam, czy w cenie 1500-2000 da się kupić laptopa z matową matrycą? Reszta parametrów właściwie bez znaczenia, no może Windows na pokładzie,
laptop do pracy biurowej.

HP ProBook 4520s.
Matowa,   szerokokątna   matryca,   i   pełna   klawiatura  z  blokiem
numerycznym.

Na  Allegro  widzę,  że zaczynają się od 1750zł. Jakiś czas temu był w
promocji w sklepie u idiotów za ~1600zł OIDP.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2011-10-18 14:59:16
Autor: _ąćęłńóśźż
Laptop matowa matryca
A tak swoją drogą to te gumowe klawiatury nadają się do użytku, "biurowego" użytku?

-- -- -
Matowa, szerokokatna matryca, i pelna klawiatura z blokiem numerycznym.

Data: 2011-10-22 17:22:15
Autor: vissim
Laptop matowa matryca
A tak swoją drogą to te gumowe klawiatury nadają się do użytku, "biurowego" użytku?

Zapomnij o nich. Gdybym mógł, to wymieniłbym w laptopie te łamliwe i strzelające plastiki na coś lepszego. Tak samo z gumowymi - miałem niemiłe doświadczenia z budżetowymi notebookami i pisać nie dało się na tym.
NAjdziwniejsze jest to, że teraz mało kto z producentów i użytkowników rozumie co to jest ergonomia:
- że nie może być odbić na ekranie (potrzebny matowy)
- że skok klawiszy musi być wyraźny i zadziałać nieważne gdzie nacisnę (lewy górny róg też jest klawiszem, ale te klawiatury za 20 zł made in PRC tego nie qmają
- że większy ekran wcale nie pomaga a przeszkadza - dlaczego nie robią książek tak szerokich ? - że lepiej czyta się na wąskich ekranach, lub w niezbyt szerokich kolumnach (układ tekstu)
- że tandetne netbooki piszczą (chipsety, pamięci, matryce), powodują dyskomfort i mniejszy poziom koncentracji i czytania ze zrozumieniem
- że mała mysz wcale nie jest taka dobra - musi być szeroka przy nadgarstku, a nie wąska mała "trendy"
- że ekrany laptopów są do bani i często metaliczne i zbyt jasno ustawiane, powodując (nie jestem specjalistą) szybkie męczenie wzroku
- że strzałki muszą być pełnych rozmiarów i odseparowane od reszty

Nie wiem jak wy, ale dla mnie obecne  laptopy/netbooki są gorszej jakości niż te sprzedawane 5-6 lat temu* :
- matowa matryca
- solidne klawiatury i ich materiał
- nic nie piszczy ....a jezeli wydasz 2-3 razy więcej niż za zwyklaka, to....dostaniesz to samo g. ale w innym opakowaniu.

*Porównuję do Dell D630

Laptop matowa matryca