Laptop na Core2Duo, kilka systemów - jaki dysk?

Data: 2014-04-24 13:49:02
Autor: Adam
Laptop na Core2Duo, kilka systemów - jaki dysk?
Witajcie.

Zaczynam mieć problem z jednym z laptopów serwisowych.

Pacjent to jeden z modeli R500 (model 2735W2C).
Procesor: C2D T9550 / 2,66GHz
RAM: 2x4GB
ATI HD3400
HDD: Toshiba MK1059GSM, 1TB

Mam na nim kilka systemów, m.in. linux, Win XP, Win 7/64.

Aktualny dysk zaczyna zgłaszać realokację sektorów.

Pytanie: czy jest sens kupować "hybrydę", czy szybki HDD?

Priorytety:
1/ szybkość
2/ cena do 400 zł. netto
3/ pojemność min. 1TB

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-24 14:45:28
Autor: Tasiorsa
W dniu 2014-04-24 13:49, Adam pisze:
Pytanie: czy jest sens kupować "hybrydę", czy szybki HDD?
Mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie zwykly WD Caviar Black 7200 obr z 5 letnia gwarancja

Data: 2014-04-24 14:50:19
Autor: Chris
Laptop na Core2Duo, kilka systemów - jaki dysk?
Tasiorsa nabazgrał(a):

W dniu 2014-04-24 13:49, Adam pisze:
Pytanie: czy jest sens kupować "hybrydę", czy szybki HDD?
Mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie zwykly WD Caviar Black 7200 obr z 5 letnia gwarancja

Nie spełnia wymagania 1TB  max to chyba 750GB

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-25 00:10:58
Autor: Adam
Laptop na Core2Duo, kilka systemów - jaki dysk? (SSHD/HDD)
W dniu 2014-04-24 14:50, Chris pisze:> Tasiorsa nabazgrał(a):

> Nie spełnia wymagania 1TB  max to chyba 750GB

Zgadza się, ale częściowo ;)

To, co widzę, to największy model jest taki:
WD7500BPKX
Dysk twardy WD Black, 2.5'', 750GB, SATA/600, 7200RPM, 16MB cache

Zaś większe, to:

WD10JPVX
Dysk twardy WD Blue, 2.5'', 1TB, SATA/600, 5400RPM, 8MB cache
WD20NPVX
Dysk twardy WD Green, 2.5'', 2TB, SATA/600, 8MB cache, 15mm

WDBMYH0010BNC-ERSN
Dysk twardy WD Laptop, 2.5'', 1TB, SATA/300, 5400RPM, 8MB cache, BOX

WDBMYH0010BNC-ERSN Dysk twardy WD Laptop, 2.5'', 1TB, SATA/300, 5400RPM, 8MB cache, BOX

Każdy z powyższych jest tylko 5400 rpm, więc odpadają.

Jest jeszcze Black - hybryda:
WD1001X06XDTL
Dysk hybrydowy WD Black Dual Drive, 2.5'', 120GB SSD + 1TB HDD, SATA/600
Tyle, że jego cena to już 520 zł. netto.

Warto poczekać i dozbierać kasy?

To, co teraz widzę ze spełniających moje założenia, to:

HTS721010A9E630 0J22423
Dysk twardy Hitachi Travelstar 7K1000, 2.5'' 1TB, SATA/600, 7200RPM, 32MB cache

MQ01ABD100H
Dysk hybrydowy Toshiba SSHD, 2.5'', 1TB, Serial ATA/600, 8GB SSD, 32MB cache

ST1000LM014 Dysk hybrydowy Seagate Laptop SSHD, 2.5'', 1TB, SATA/600, 8GB SSD, 64MB cache

Czytałem, iż współczesne dyski hybrydowe to nie 2 napędy (w sensie widoczne 2 urządzenia pamięci masowej), tylko jeden napęd, zaś SSD jest używane jako cache i zarządzane przez procesor dysku, niezależnie od systemu operacyjnego.

Prawda li to?

Instalował już ktoś takie wynalazki?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-06-06 19:14:57
Autor: 666
Laptop na Core2Duo, kilka systemów - jaki dysk? (SSHD/HDD)
Mam WD7500BPKT i go wymontowałem z laptopa, bo dla mnie był za głośny (pracuję w cichym środowisku), choć bardzo szybki.
Po zamianie na bezgłośny SSD właściwie nie widzę różnicy w szybkości pracy Win XP, oczywiście poza wstawaniem systemu (przy SSD pulpit pojawia się niemal od razu).
Pytanie, czy WD daje jeszcze 5-letnie gwarancje (trzeba sprawdzić obszar świata).

-- -- -