Laptop nie Ĺ‚aduje baterii

Data: 2011-11-17 19:07:28
Autor: Piotr M
Laptop nie Ĺ‚aduje baterii
Szanowni Państwo.

Laptop roczny, marki Samsung. Win7 rozpoznaje baterie lecz nie chce jej ładować. Cały czas widnieje taka informacja - "Pozostało: 9% (podłączony, ładuje)". Laptop działa wyłącznie na zasilaniu kablowym. Złącze baterii obejrzałem i wygląda na w porządku. Co tej bateryjce dolega? Można ją jakoś jeszcze uratować? Chociażby, aby miała pojemności na 15 min..

Dziękuję.

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-11-18 00:21:36
Autor: Feromon
Laptop nie Ĺ‚aduje baterii

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:ja3iiv$9e0$1mx1.internetia.pl...
[...]

A gwarancja?

Feromon

Data: 2011-11-18 00:51:51
Autor: Piotr M
Laptop nie Ĺ‚aduje baterii
W dniu 18 listopada 00:21, Feromon pisze:

[...]

Niestety nie mam do tego laptopa ani dowodu sprzedaży ani karty gwarancyjnej. Nowa bateria to koszt rzędu 200zł i jest mały wybór, a używanych w ogóle. Nowa nie jest potrzebna, natomiast zależy mi, aby te 15 min było podtrzymywała i robiła w charakterze upsa... Nie da się nic zrobić z taką baterią? Coś pamiętam, że kiedyś można było kupić jakieś odnawiane czy coś, da się z tą coś zrobić, cokolwiek?

Data: 2011-11-20 02:55:45
Autor: Feromon
Laptop nie Ĺ‚aduje baterii

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:ja46on$j4a$1mx1.internetia.pl...
[...]

Szukać firmy regenerującej baterie...

Feromon

Data: 2011-11-20 22:25:42
Autor: BQB
Laptop nie Ĺ‚aduje baterii
W dniu 2011-11-20 02:55, Feromon pisze:

[...]

Niestety nie mam do tego laptopa ani dowodu sprzedaĹĽy ani karty
gwarancyjnej. Nowa bateria to koszt rzędu 200zł i jest mały wybór, a
uĹĽywanych w ogĂłle. Nowa nie jest potrzebna, natomiast zaleĹĽy mi, aby
[...]

I zapłaci też koło 200 zł. Można samemu ogniwa wymienić. poszukać nawet jakichś słabszych - będą tańsze.

Data: 2011-11-20 23:13:12
Autor: Piotr M
Laptop nie Ĺ‚aduje baterii
W dniu 20 listopada 22:25, BQB pisze:
[...]

Faktycznie i może sam sam radę, przejrzę net, w końcu pewnie ktoś to robił i może podzielił się wskazówkami :) Dzięki za porady.

A tak z ciekawości. Można załatwić na amen, w rok baterię w nowym laptopie?

Data: 2011-11-21 00:14:53
Autor: DooMiniK
Laptop nie Ĺ‚aduje baterii
On 20/11/2011 22:13, Piotr M wrote:
W dniu 20 listopada 22:25, BQB pisze:
W dniu 2011-11-20 02:55, Feromon pisze:
[...]
A tak z ciekawości. Można załatwić na amen, w rok baterię w nowym laptopie?

Tak, bez problemu.

Data: 2011-11-23 17:31:23
Autor: Radosław Sokół
Laptop nie ładuje baterii
W dniu 20.11.2011 22:25, BQB pisze:
I zapłaci też koło 200 zł. Można samemu ogniwa wymienić. poszukać nawet jakich¶ słabszych - będ± tańsze.

Wymiana samemu zazwyczaj nie ma sensu, bo trzeba jeszcze do-
konać przeprogramowania sterownika baterii pod nowe ogniwa.
Bez tego albo uzyska się tylko czę¶ć pojemno¶ci, albo szyb-
ko wykończy i te nowe ogniwa.

Trzeba albo *dobrej* firmy regeneruj±cej, albo *dobrego*
zamiennika. I podkre¶lam to "dobrej"/"dobrego", bo mam fa-
talne do¶wiadczenia z zamiennikami (¶rednio 1/4 trwało¶ci
oryginalnej baterii).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-24 08:30:34
Autor: Artur\(m\)
Laptop nie ładuje baterii

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomo¶ci

Trzeba albo *dobrej* firmy regeneruj±cej, albo *dobrego*
zamiennika. I podkre¶lam to "dobrej"/"dobrego", bo mam fa-
talne do¶wiadczenia z zamiennikami (¶rednio 1/4 trwało¶ci
oryginalnej baterii).

Czy jest jaka¶ metoda rozpoznawania dobrej
 firmy robi±cej dobre zamienniki?
Może po prostu znasz jej nazwę?

Artur(m)

Data: 2011-11-29 20:44:12
Autor: Radosław Sokół
Laptop nie ładuje baterii
W dniu 24.11.2011 08:30, Artur(m) pisze:
Czy jest jaka¶ metoda rozpoznawania dobrej
firmy robi±cej dobre zamienniki?
Może po prostu znasz jej nazwę?

Nie znam nazwy. Co gorsza, nie znam też metody rozpoznawania
dobrej firmy czy dobrego zamiennika. Jak pisałem (nie raz
zreszt± na tej grupie), z moich do¶wiadczeń wynika, że
*wszystkie* zamienniki s± do niczego, niestety.

Pozostaje pytać szerszej rzeszy użytkowników zamienników o
to, z jakich s± zadowoleni (w sensie: jakich firm baterie
sprawowały się co najwyżej niewiele gorzej od oryginalnych).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-19 15:55:37
Autor: _±ćęłń󶼿.
Laptop nie ładuje baterii
U mnie taki kłopot jest z powodu wadliwej wtyczki zasilacza - raz ładuje, raz nie ładuje.
Z drugiego zasilacza żadnych problemów, tyle że trzeba przycisk ładowania na zasilaczu wcisn±ć (akurat takiego typu zasilacz, sygnał idzie zapewne po ¶rodkowym cienkim pinie).
Reasumuj±c:
Spróbuj innego zasilacza.
A może jeszcze być kłopot z gniazdem w laptopie (w wielu modelach się uszkadzaj±).

-- -- -
Win7 rozpoznaje baterie lecz nie chce jej ladowac.

Data: 2011-11-23 17:29:56
Autor: Radosław Sokół
Laptop nie ładuje baterii
W dniu 17.11.2011 19:07, Piotr M pisze:
Laptop roczny, marki Samsung. Win7 rozpoznaje baterie lecz nie chce jej ładować. Cały czas widnieje taka informacja - "Pozostało: 9% (podł±czony, ładuje)". Laptop działa wył±cznie na zasilaniu
kablowym. Zł±cze baterii obejrzałem i wygl±da na w porz±dku. Co tej bateryjce dolega? Można j± jako¶ jeszcze uratować? Chociażby, aby miała pojemno¶ci na 15 min..

A jak był wykorzystywany ten komputer?

Wygl±da na klasyczne "zarżnięcie" ogniw na skutek na przykład
ci±głej pracy na zasilaniu sieciowym.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-23 21:20:47
Autor: Piotr M
Laptop nie ładuje baterii
W dniu 23 listopada 17:29, Radosław Sokół pisze:
[...]

Nie wiem, bo to nabytek używany, roczny, ale bardzo zadbany.

Wygl±da na klasyczne "zarżnięcie" ogniw na skutek na przykład
ci±głej pracy na zasilaniu sieciowym.

Hmm, używałem dwa laptopy od nowo¶ci i przez ponad rok i w dużo przeważaj±cym czasie stale na kablu :) Dlatego bardzo mnie zastanawia (to już z czystej ciekawo¶ci), jak można całkowicie wykończyć baterię w rok - półtora. Miałem też dwa kilkuletnie laptopy używane z oryginaln± bateri± i nie zarzynały się tak. Nigdy nie przywi±zywałem (i nie przywi±zuję) uwagi do tego, aby w jakikolwiek sposób dbać o baterię.

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To całkiem proste. To pieni±dze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Laptop nie Ĺ‚aduje baterii