Laptop, partycje

Data: 2010-10-30 16:13:52
Autor: Janusz
Laptop, partycje
Do swojego laptopa (Samsung R530), dokupiłem dysk zewnętrzny. Stworzyłem na nim dwie partycje, a właściwie cztery, bo sklonowałem dwie niewidoczne partycje (rozruchową i recovery). Jedną partycję F przeznaczyłem na backup, natomiast G, postanowiłem przeznaczyć na eksperymenty. Uważałem, że jest to niegroźne, gdyż zawsze mogę tą partycję sformatować.
Na płytce w  " PC World" znalazłem system "Ubutu 10.4" i postanowiłem go zainstalować na wolnej partycji dysku USB. System zainstalował się bez problemu. Gdy uruchomiłem komputer, pokazała się tablica partycji. Miałem pięć możliwości wyboru:
2 * loader Win 7
2* loader Vista
i Ubutu
Podwójny "loader" wynika ze sklonowania na drugim dysku dwóch niewidocznych partycji. Loader Win 7 to niewidoczna partycja rozruchowa, a Vista to " Samsung Recovery"??? ( To samo co wduszenie przy starcie F4)
Problem rozpoczął się, gdy odłączyłem dysk zewnętrzny. Po uruchomieniu pokazał się komunikat o braku urządzenia i numer seryjny dysku USB. Później pojawił się kursor, więc przypuszczam, że przy pomocy odpowiedniej komendy, mógłbym uruchomić Win 7. Wpisywanie komendy (gdybym ją znał) :))), przy braku dysku zewnętrznego, absolutnie mi nie odpowiadało. Podłączyłem dysk zewnętrzny, uruchomiłem recovery i wybrałem opcję, zainstaluj na nowo wszystkie pliki systemowe. Po uruchomieniu już nie było żadnej tablicy partycji i nie można było uruchomić systemu ani recovery. Komputer po uruchomieniu, sam się bez końca restartował(nie dział nawet F4 recovery). Na szczęście backup sam się butuje. Zrobiłem start z dysku zewnętrznego i przywróciłem wszystko z backup 'a.
Czy był inny sposób, aby pozbyć się problemu, po zainstalowaniu Ubutu?
Teraz przypuszczam, że przywrócenie z kopii, partycji rozruchowej by wystarczyło?

-- Pozdrowienia
Janusz F

Data: 2010-10-31 08:38:13
Autor: Tomasz Jasiński
Laptop, partycje
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 30 Oct 2010 16:13:52 +0200  doszła do mnie wiadomość  <iah9cl$qdm$1@news.onet.pl>  od "Janusz" <janusz1930@onet.pl>  :

Czy był inny sposób, aby pozbyć się problemu, po zainstalowaniu Ubutu?
Teraz przypuszczam, że przywrócenie z kopii, partycji rozruchowej by wystarczyło?

Namieszałeś coś z grubem.
Reinstalacja gruba np tu:

http://linux-rox.blogspot.com/2010/01/przywracanie-gruba-2.html
https://help.ubuntu.com/community/Grub2

Natomiast do naprawy po instalacji windows:

http://neosmart.net/dl.php?id=1

-- Pozdrowienia
Janusz F

Laptop, partycje