Laptop - rozbudowany BIOS

Data: 2010-11-01 20:08:26
Autor: leon
Laptop - rozbudowany BIOS
Witam.

Ponieważ ostatnio miałem w rękach nowego laptopa kolegi (Acer). Ponieważ  musiałem przestawic kolejno¶ć bootowania wszedłem w BIOS.
Przestraszyłem się. BIOS wygl±dał jak wykastrowany. Nawet mój wiekowy 7  letni Toshiba ma więcej opcji.
Zdaje sobie sprawę iż biosy sie pisze pod konkretny sprzęt ale czy może  kto¶ polecić laptopa z miarę rozbudowanym BIOS-em.
Zastosowanie domowe wiec nie musi byc demon wydajno¶ci czy z ekstra  grafika.

pozdrawiam
leon

Data: 2010-11-01 21:01:53
Autor: animka
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-01 20:08, leon pisze:
[...]

A co Cię tak Bios obchodzi. Jak komputer dobrze działa to znaczy, że i Bios jest dobry.
Ja też mam jaki¶ mocno okrojony Bios, ale wszystko w nim i z nim ok. Może to jest nowoczesny Bios? ;-)

--
animka

Data: 2010-11-02 19:06:33
Autor: Tomaszek
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-01 21:01, animka pisze:
A co Cię tak Bios obchodzi. Jak komputer dobrze działa to znaczy, że i
Bios jest dobry.

Prosty niekoniecznie znaczy dobry. SÄ… tu na grupie ludzi posiadajÄ…cy wysokie wymagania co do komputerĂłw

Ja teĹĽ mam jakiĹ› mocno okrojony Bios, ale wszystko w nim i z nim ok.

Widocznie nie masz wyĹĽszych potrzeb co do komputera, inni majÄ…

MoĹĽe to jest nowoczesny Bios? ;-)

Nie.

Data: 2010-11-02 19:22:52
Autor: animka
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-02 19:06, Tomaszek pisze:
Ja teĹĽ mam jakiĹ› mocno okrojony Bios, ale wszystko w nim i z nim ok.

Widocznie nie masz wyĹĽszych potrzeb co do komputera, inni majÄ…

A w czym problem kupić sobie lepszy komputer i mieć do niego większe wymagania :-)

--
animka

Data: 2010-11-02 19:59:15
Autor: Tomaszek
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-02 19:22, animka pisze:
A w czym problem kupić sobie lepszy komputer i mieć do niego większe
wymagania :-)

Lepszy komputer nie oznacza bardziej rozbudowanego biosa.

Data: 2010-11-02 20:28:54
Autor: animka
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-02 19:59, Tomaszek pisze:
W dniu 2010-11-02 19:22, animka pisze:
A w czym problem kupić sobie lepszy komputer i mieć do niego większe
wymagania :-)

Lepszy komputer nie oznacza bardziej rozbudowanego biosa.

Jak się już odczuwa taką potrzebę wypasionego BIOS-u to trzeba sobie ten BIOS uaktualnić. W czym problem?

--
animka

Data: 2010-11-02 21:06:04
Autor: Tomaszek
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-02 20:28, animka pisze:
Jak siÄ™ juĹĽ odczuwa takÄ… potrzebÄ™ wypasionego BIOS-u to trzeba sobie ten
BIOS uaktualnić. W czym problem?

A jeśli producent nie wprowadził nowych funkcji?

Data: 2010-11-02 22:42:49
Autor: ref
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-02 22:15, animka pisze:
[...]

To nic nie da uaktualnienie. No ale to elementarna logika na poziomie gimnazjum, której nie opanowałaś.

Data: 2010-11-02 23:30:49
Autor: animka
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-02 22:42, ref pisze:
[...]

To Ty cały czas udowadniasz, że nawet podstawówki nie ukończyłeś, nie mówiąc już o tym, że sam sobie innego Biosu nie zrobisz, skoro nie ma już lepszego.
Spadaj.

--
animka

Data: 2010-11-01 21:23:30
Autor: GLaF
Laptop - rozbudowany BIOS
Dnia Mon, 01 Nov 2010 20:08:26 +0100, leon napisał(a):

[...]

Napisz jakich konkretnie funkcji oczekujesz od BIOSu. Np. czego brakuje w
tym Acerze. Nie zawsze "dużo" znaczy "dobrze".

--
GLaF

Data: 2010-11-01 22:32:48
Autor: Radosław Sokół
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 01.11.2010 20:08, leon pisze:
[...]

Odpowiedz na dwa pytania:

1) Czy zdajesz sobie sprawę, że komputer przeno¶ny to co¶
    zupełnie innego niż "nabiurkowiec" i tam po prostu nie
    jest w ogóle *potrzebny* bardziej rozbudowany program
    konfiguracyjny BIOSu?

2) Czego tak Ci bardzo brakowało w tymże programie konfigu-
    racyjnym? Bo w±tpię, by nie było w nim akurat opcji zmia-
    ny kolejno¶ci poszukiwania systemu operacyjnego (zreszt±
    też nie jest to najważniejsza opcja w komputerze prze-
    no¶nym, który ma jeden dysk twardy i ma po prostu dzia-
    łać, a nie służyć eksperymentom).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-11-02 19:11:06
Autor: Tomaszek
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-01 22:32, Radosław Sokół pisze:
1) Czy zdajesz sobie sprawę, że komputer przenośny to coś
zupełnie innego niż "nabiurkowiec" i tam po prostu nie
jest w ogĂłle *potrzebny* bardziej rozbudowany program
konfiguracyjny BIOSu?

Możesz to uzasadnić?

2) Czego tak Ci bardzo brakowało w tymże programie konfigu-
racyjnym? Bo wątpię, by nie było w nim akurat opcji zmia-
ny kolejności poszukiwania systemu operacyjnego (zresztą
teĹĽ nie jest to najwaĹĽniejsza opcja w komputerze prze-
nośnym, który ma jeden dysk twardy i ma po prostu dzia-
łać, a nie służyć eksperymentom).

A np. możliwości wyłączenia urządzeń ( np. twardego, napędu optycznego ) Czasami pracuję na Knoppixie, twardy wtedy mi nie potrzebny, przydałaby się możliwość jego wyłączenia, nie będę go za każdym razem wyciągać, a doprawdy nie widzę sensu, żeby talerze się na pusto kręciły.

Data: 2010-11-02 21:09:11
Autor: RadoslawF
Laptop - rozbudowany BIOS
Dnia 2010-11-02 19:11, Użytkownik Tomaszek napisał:

[...]

A np. możliwo¶ci wył±czenia urz±dzeń ( np. twardego, napędu optycznego ) Czasami pracuję na Knoppixie, twardy wtedy mi nie potrzebny, przydałaby się możliwo¶ć jego wył±czenia, nie będę go za każdym razem wyci±gać, a doprawdy nie widzę sensu, żeby talerze się na pusto kręciły.

To my¶lisz że jak wył±czysz dysk w biosie to zasilanie dysku też się
wył±czy ?

Pozdrawiam

Data: 2010-11-02 21:12:22
Autor: Tomaszek
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-02 21:09, RadoslawF pisze:
To myślisz że jak wyłączysz dysk w biosie to zasilanie dysku też się
wyłączy ?

Nieprecyzyjnie się wyraziłem - miałem na myśli możliwość wyłączenia konkretnego kanału, a nie samego urządzenia.

Czy wtedy zasilanie jest odcinane - to już zależy od konstrukcji płyty głównej - widziałem, że się wyłącza ( dysk staje ) i taki, gdzie przestaje być tylko widoczny, ale nadal się kręci.

Data: 2010-11-02 23:35:28
Autor: Grzegorz Krukowski
Laptop - rozbudowany BIOS
On Tue, 02 Nov 2010 21:12:22 +0100, Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl>
wrote:

W dniu 2010-11-02 21:09, RadoslawF pisze:
To my¶lisz że jak wył±czysz dysk w biosie to zasilanie dysku też się
wył±czy ?

Nieprecyzyjnie się wyraziłem - miałem na my¶li możliwo¶ć wył±czenia konkretnego kanału, a nie samego urz±dzenia.

Czy wtedy zasilanie jest odcinane - to już zależy od konstrukcji płyty głównej - widziałem, że się wył±cza ( dysk staje ) i taki, gdzie przestaje być tylko widoczny, ale nadal się kręci.
A co to da ci, tak po prawdzie? Przecież już NTki (a może dopiero XP)
i tak dobierały się do dysku który byl ,,wył±czony'' w Biosie?
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-11-03 10:03:24
Autor: Tomaszek
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-02 23:35, Grzegorz Krukowski pisze:
A co to da ci, tak po prawdzie? PrzecieĹĽ juĹĽ NTki (a moĹĽe dopiero XP)
i tak dobierały się do dysku który byl ,,wyłączony'' w Biosie?

Jak masz wyłączony kanał? Wątpię. Jak masz wyłączone tylko urządzenie to zgoda. Poza tym nie przeczytałeś mnie uważnie - ja pracuję od czasu do czasu pod Knopixem.

Data: 2010-11-03 10:09:53
Autor: Grzegorz Krukowski
Laptop - rozbudowany BIOS
On Wed, 03 Nov 2010 10:03:24 +0100, Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl>
wrote:

W dniu 2010-11-02 23:35, Grzegorz Krukowski pisze:
A co to da ci, tak po prawdzie? Przecież już NTki (a może dopiero XP)
i tak dobierały się do dysku który byl ,,wył±czony'' w Biosie?

Jak masz wył±czony kanał? W±tpię. Jak masz wył±czone tylko urz±dzenie to zgoda.
Eee nie pamiętam już jak to robiłem, bo od paru lat nie mam takiej
potrzeby. Pamiętam tylko tyle, że byłem ciężko zaskoczony, że system
znowu zainstalował się na partycji F lub jakiej¶ innej z kosmiczn±
literk±. Od tego czasu podczas instalacji wyci±gam kabelki.

Poza tym nie przeczytałe¶ mnie uważnie - ja pracuję od czasu do czasu pod Knopixem.
A sk±d ja mam wiedzieć jak on dobiera się do dysków? Czy po Biosie czy
ma już własne sterowniki. Zakładam że jest już w miarę ,,nowoczesny''
i Biosu używa tylko do startu, a potem już go ignoruje.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-11-03 11:17:40
Autor: Tomaszek
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-03 10:09, Grzegorz Krukowski pisze:

Eee nie pamiętam już jak to robiłem, bo od paru lat nie mam takiej
potrzeby. Pamiętam tylko tyle, że byłem ciężko zaskoczony, że system
znowu zainstalował się na partycji F lub jakiejś innej z kosmiczną
literkÄ…. Od tego czasu podczas instalacji wyciÄ…gam kabelki.

Jeśli masz na myśli Windows to literki można pozmieniać, na takie jakie Ci pasują, oczywiście po instalacji systemu.

Poza tym nie przeczytałeś mnie uważnie - ja pracuję od czasu do
czasu pod Knopixem.
A skąd ja mam wiedzieć jak on dobiera się do dysków? Czy po Biosie czy
ma już własne sterowniki. Zakładam że jest już w miarę ,,nowoczesny''
i Biosu uĹĽywa tylko do startu, a potem juĹĽ go ignoruje.

Ano właśnie ja pisałem o Knopixie, Ty o Windows;) Nie dogadaliśmy się, nieważne.

Data: 2010-11-03 11:43:32
Autor: Przemysław Ryk
Laptop - rozbudowany BIOS
Dnia Wed, 03 Nov 2010 11:17:40 +0100, Tomaszek napisał(a):

Je¶li masz na my¶li Windows to literki można pozmieniać, na takie jakie Ci pasuj±, oczywi¶cie po instalacji systemu.

Założenie: system zainstalowany i bootuj±cy się z partycji C:
Ćwiczenie: zmienić literkę tej partycji

Jak? :)

(ciach...)

[ Jest tylko jedna rzecz droższa od żony. Była żona.      (Jack Nicholson) ]

Data: 2010-11-03 14:34:09
Autor: Tomaszek
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 2010-11-03 11:43, Przemysław Ryk pisze:
Dnia Wed, 03 Nov 2010 11:17:40 +0100, Tomaszek napisał(a):

Jeśli masz na myśli Windows to literki można pozmieniać, na takie jakie
Ci pasują, oczywiście po instalacji systemu.

Założenie: system zainstalowany i bootujący się z partycji C:
Ćwiczenie: zmienić literkę tej partycji

Jak? :)

diskmgmt.msc ==> wybrać dysk logiczny == kliknąć prawym klawiszem ( Windows XP )

Data: 2010-11-03 19:33:24
Autor: Przemysław Ryk
Laptop - rozbudowany BIOS
Dnia Wed, 03 Nov 2010 14:34:09 +0100, Tomaszek napisał(a):

Założenie: system zainstalowany i bootuj±cy się z partycji C:
Ćwiczenie: zmienić literkę tej partycji

Jak? :)

diskmgmt.msc ==> wybrać dysk logiczny == klikn±ć prawym klawiszem ( Windows XP )

O'rly?
http://ifotos.pl/zobacz/XP01_arqhpr.jpg/
http://ifotos.pl/zobacz/XP02_arqhpx.jpg/

[ Gdy mężczyĽnie jest Ľle - szuka żony. Gdy mężczyĽnie jest dobrze - żona  ]
[ szuka jego.                   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2010-11-03 22:17:01
Autor: Radosław Sokół
Laptop - rozbudowany BIOS
W dniu 02.11.2010 19:11, Tomaszek pisze:
[...]

Mam uzasadniać fakt? Chyba nie sugerujesz, że obszary zasto-
sowań komputerów stacjonarnych i przeno¶nych s± identyczne
lub przynajmniej w sporym zakresie się pokrywaj±?

[...]

Wybacz, ale takie rzeczy ustawia się w systemie operacyjnym.
Jedno polecenie i dysk się zatrzymuje. A wył±czenie dysku
w BIOSie akurat na Linuksie nie robi *żadnego* wrażenia.

Poza tym to nie jest typowe zastosowanie komputera przeno¶-
nego, więc się nie dziw, że producent tego nie przewidział.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-11-02 11:07:58
Autor: boxfish
Laptop - rozbudowany BIOS
[...]

A jaki to ma sens ? co chcesz w tym biosie zmieniać ? korzystam z laptopów od wielu lat i sporadycznie (w odróżnieniu od PCta) do biosu zagl±dam Powiem więcej - im mniej takich potrzeb tym lepiej

Laptop - rozbudowany BIOS